Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)
Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)
^^
kommentoin aa:n postia edelliseltä sivulta
Minusta TiiaStiina kirjoittaa elävästi ja ajatuksella. Tuplan lainaukset häneltä ovat irrallisia, ja koko hänen postinsa vaikeaselkoinen, pitkä, myös linkit alkup posteihin puuttuvat.
aa:n kirjoitus tässä:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ow#p473174
Tuplan omat ajatukset (varsinaista asiaa, Ulvilan tapausta koskien) kadoksissa, mutta aa:n ideana onkin osoittaa toinen typeräksi tämän omien asiayhteydestään irrotetuilla katkelmilla. Minun mielestä aa epäonnistui. Rasittavaa kakkelia aa:lta, kun ei saa selvää mikä ison tekstisalaatin seassa on tuplan oma punainen lanka, ei muuten kuin jos olisi aikaa kaivaa mihin keskustelunaiheeseen mikin lainaus liittyy.
Minusta TiiaStiina keskittyy kirjoituksissaan asiaan. aa voisi ottaa hänestä esimerkkiä.
Jos en ymmärtänyt mitä aa ajoi takaa, niin jääköön tämä tähän.
tsemppiä TiiaStiinalle! Turha piitata.
kommentoin aa:n postia edelliseltä sivulta
Minusta TiiaStiina kirjoittaa elävästi ja ajatuksella. Tuplan lainaukset häneltä ovat irrallisia, ja koko hänen postinsa vaikeaselkoinen, pitkä, myös linkit alkup posteihin puuttuvat.
aa:n kirjoitus tässä:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ow#p473174
Tuplan omat ajatukset (varsinaista asiaa, Ulvilan tapausta koskien) kadoksissa, mutta aa:n ideana onkin osoittaa toinen typeräksi tämän omien asiayhteydestään irrotetuilla katkelmilla. Minun mielestä aa epäonnistui. Rasittavaa kakkelia aa:lta, kun ei saa selvää mikä ison tekstisalaatin seassa on tuplan oma punainen lanka, ei muuten kuin jos olisi aikaa kaivaa mihin keskustelunaiheeseen mikin lainaus liittyy.
Minusta TiiaStiina keskittyy kirjoituksissaan asiaan. aa voisi ottaa hänestä esimerkkiä.
Jos en ymmärtänyt mitä aa ajoi takaa, niin jääköön tämä tähän.
tsemppiä TiiaStiinalle! Turha piitata.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
No TiiaStiina tekee kyllä erittäin lennokkaita diagnooseja, etenkin ottaen huomioon, ettei tiedä ko. tapauksesta tai henkilöstä yhtään mitään.
En tiedä mistä näitä kyökkipsykologinaisia tänne palstoille siunaantuu aina vaan lisää. Juorutätiys on ilmeisesti geeneissä oleva ominaisuus.
En tiedä mistä näitä kyökkipsykologinaisia tänne palstoille siunaantuu aina vaan lisää. Juorutätiys on ilmeisesti geeneissä oleva ominaisuus.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
jokuvaan kirjoitti:Valhalla kirjoitti:Jokuvaalle! Yksityisviesti kun ei onnistu.
Annaana on yksi pahimpi vasikoijia joten kun laitoit verijäljet-topicciin usean osalainauksen niin tuollainen on ollut juurikin yksi jonka ylläpito on kategorisesti bannannut. Tuo se linkkinä kakkelin puolelle - suosittelen.
- - -
Kiitos vinkistä, vaikkei se ollutkaan tarpeen. ....
Nooh, nämä bannit nyt on niin suuhteellisia, joku saa kirjoituksistaan joskus, joku vaan ei saa mistään. Eihän näillä nyt mitään tiettyä yhtenäistä linjaa ole.
*
Tästä muistui mieliini eräs kirjoitukseni jossa kaikki ei osaltani mennyt ihan 'putkeen'; Eräs koulukaverini oli tullut takaisin opinahjoomme sairasteltuaan pari kuukautta niskakivuista, ja meille oppilaille annettiin tehtäväksi kirjoittaa tälle ystävällemme takaisintulo-tervehdys.
Omassa kirjoituksessani myötäelin hänen tuskissaan vain hieman mukana ja pahoittelin osakseen tulleita vaivoja seuraavasti:
'Ihan upeaa Ulla, että jaksat luupiikeistä huolimatta taas osallistua'
Kuitenkaan en huomioinut että kertomistaan luupiikeistä tullut tuska on ollut todellistakin kovempaa, joten en pahoitelut rittävästi. Tokihan pian huomasin että olisi pitänyt myötäelää ainakin yhden lauseen verran enemmän, mutta jätin sen vain yhteen
Moitteitahan siitä tuli ja näin jälkikäteen ajatellen ihan aiheesta, olihan se nyt törkeetä...
Rehtorit sitten lähettivätkin minut kahden viikon käytöstapa-kurssille ja tekivät tiettäväksi että kurssi on suoritettava ainakin tyydyttävästi läpi, tai edessä on kuukauden alkeiskurssi Posiolla.
Olenko sitten mitään oppinut. Näin ainakin voisi ajatella, koska toinen vuosikurssi on jo takana ja käytöksen arvosanakin on sentään tyydyttävä 6,7.
Laitanpa tähän kirjoitukseni muillekin oppilaille opiksi. Ja rehtoriltani saamani ojennuksen laitan myös. (...vieläkin hävettää ajattelemattomuuteni koulukaverini kärsimyksiä kohtaan).
luupiikeistä huolimatta
turumurre huilii kaksi viikkoa asiattomuuksistaan
-
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Kun Turre taas mun viestiini viittaat, selvennykseksi: ma en viela tuossa vaiheessa ollut sinut vasikointi-nappulan kanssa (paitsi mita omia viestejani olin vasikoinut). Taalla sananvapauden luvatussa maassa kauan elaneena en sensuurista oikein tykkaa. Saati etta tuossa sun viestissa olisi ollut mitaan vasikoitavaa muutenkaan. Mukava tervetulotoivotushan se oli-- samoin kuin se mummon kaapikello aikoinaan, jolle myos vain leveasti hymyilin.
(Oletko muuten ihan varma etta se tuli tuosta viestista? Naa lomat kulkee joskus kuin VR pakkasella, kunnolla myohassa.)
Mun vasikointinappulavastaisuudesta tuli sitten komeasti moitteita tuossa sisotalo-jupakan yhteydessa kun vasikointi olikin kuulemma se sisasiistein tapa hoitaa ikavat asiat pois paivajarjestyksesta. No tyota kaskettya. Sisotalo voi kiittaa Tuplaa et al. lomastaan.
Yhtaan Turren tai Naakan viestia en ole ikina vasikoinut, enka Tuplankaan sen puoleen. Enka muistaakseni --Tuplan panettelusta huolimatta -- ikina taalla kayttanyt esim. sita v-alkuista sanaa, jonka pari paivaa sitten vain palautin tuossa lapsien korville sopivassa muodossa ( =pelkka v-kirjain ) sen minulle alunperin syottaneelle Naakalle. Kuten tavallista, Tupla oli haukulla tasmalleen vaaran puun juuressa.
Edelleen Tuplalle vastaisuuden varalle tiedoksi, etta imbesilli ei ole kirosana muille kuin naitakin vahajarkisemmille idiooteille. Sen saa tarvittaessa kylla kirjoittaa ihan niin kuin se sanotaan.
(Oletko muuten ihan varma etta se tuli tuosta viestista? Naa lomat kulkee joskus kuin VR pakkasella, kunnolla myohassa.)
Mun vasikointinappulavastaisuudesta tuli sitten komeasti moitteita tuossa sisotalo-jupakan yhteydessa kun vasikointi olikin kuulemma se sisasiistein tapa hoitaa ikavat asiat pois paivajarjestyksesta. No tyota kaskettya. Sisotalo voi kiittaa Tuplaa et al. lomastaan.
Yhtaan Turren tai Naakan viestia en ole ikina vasikoinut, enka Tuplankaan sen puoleen. Enka muistaakseni --Tuplan panettelusta huolimatta -- ikina taalla kayttanyt esim. sita v-alkuista sanaa, jonka pari paivaa sitten vain palautin tuossa lapsien korville sopivassa muodossa ( =pelkka v-kirjain ) sen minulle alunperin syottaneelle Naakalle. Kuten tavallista, Tupla oli haukulla tasmalleen vaaran puun juuressa.
Edelleen Tuplalle vastaisuuden varalle tiedoksi, etta imbesilli ei ole kirosana muille kuin naitakin vahajarkisemmille idiooteille. Sen saa tarvittaessa kylla kirjoittaa ihan niin kuin se sanotaan.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
No tupla ei varmaan tuota kalaruokaa tunne joten oletti sen kirosanaksi.
Nyt on jäänyt Sepolla pahasti jotain hampaankoloon bänneistään:
http://sisotalo.puheenvuoro.uusisuomi.f ... mell%C3%A4
Ei täysin minulle aukene nämä puheenvuorot, jostain syystä niitä täytyy kuitenkin aina lukea.
http://sisotalo.puheenvuoro.uusisuomi.f ... mell%C3%A4
Ei täysin minulle aukene nämä puheenvuorot, jostain syystä niitä täytyy kuitenkin aina lukea.
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
^ Ei ole kaikki matot vintillä suorana Sisotalossa..
..saapa nähä..
Kait sitä voi kytkin luistaa myös tuolla lailla. Määräaikaishuolto ei enää riitä tuohon avuksi.
Vaan ei sistalo nyt omalla nimellään Uudessa Suomessa enää levitellyt lasten nimiä. Niin kuin oli niistä innoissaan täällä ja taas katkerana kun oivalluksiaan ei arvostettu.
Ja hätäkeskuksen cd oli muutettu poliisin leimoille. Aiai - missäs se alkuperäinen? Entä kaksi sekuntia siitä?
Vaan ei sistalo nyt omalla nimellään Uudessa Suomessa enää levitellyt lasten nimiä. Niin kuin oli niistä innoissaan täällä ja taas katkerana kun oivalluksiaan ei arvostettu.
Ja hätäkeskuksen cd oli muutettu poliisin leimoille. Aiai - missäs se alkuperäinen? Entä kaksi sekuntia siitä?
^Tuotatuota. Nyt tuli vähän déjàvu. Ihan kuin tää keskustelu olis käyty jo aiemmin... On vähän pää vielä sekaisin, kun otin tuossa iltapäivänokoset.
Missä se Turre on? Pitäis ilmoittaa, että nyt pääsin vihdoin ikivanhoilla tunnuksillani minfoon...
Tuotatuota. Nyt vähän nolottaa, sori vaan, kun höpisen. Täällähän minä. Siis niin kuin Sirpan kanssa. Eikun Turren kanssa. Eikunkeikun... Mitä se kello oikein onkaan?
Hups! Hassu, kun mulla on sellaisia muistikuvia jostain kotirekoista Turren kanssa. Ei niissä kyllä ollut mitään järkeä, mutta onko nyt Turren jutuissa ennenkään ollut? Jotain kasvisruoanlaittorekoja ne varmaan olivat... Kai. Pakastevihanneksia ja sen sellaista. Sellainen mielikuva mulla on, että Turre olis kai rekoillut Annua ja minä Jukkaa, koska minä siinä suutuin ja sanoin, että nyt laitat, (e)ukko, tarjolle lihhoo ja muuta roteiinii... Ja jälkiruuaks sain onneks vielä karkkii. Vaikka olisi kai pitänyt olla jäätelöä? En kyllä ymmärrä, mitä me vielä rekoiltiin, kun Annu oli jo vankilassa. No, ehkä se Turre osaa selittää tämän paremmin, kun mulla ei nyt tuo päävärkki ihan toimi. Juu. Joten heippa vaan pitkästä aikaa!
Missä se Turre on? Pitäis ilmoittaa, että nyt pääsin vihdoin ikivanhoilla tunnuksillani minfoon...
Tuotatuota. Nyt vähän nolottaa, sori vaan, kun höpisen. Täällähän minä. Siis niin kuin Sirpan kanssa. Eikun Turren kanssa. Eikunkeikun... Mitä se kello oikein onkaan?
Hups! Hassu, kun mulla on sellaisia muistikuvia jostain kotirekoista Turren kanssa. Ei niissä kyllä ollut mitään järkeä, mutta onko nyt Turren jutuissa ennenkään ollut? Jotain kasvisruoanlaittorekoja ne varmaan olivat... Kai. Pakastevihanneksia ja sen sellaista. Sellainen mielikuva mulla on, että Turre olis kai rekoillut Annua ja minä Jukkaa, koska minä siinä suutuin ja sanoin, että nyt laitat, (e)ukko, tarjolle lihhoo ja muuta roteiinii... Ja jälkiruuaks sain onneks vielä karkkii. Vaikka olisi kai pitänyt olla jäätelöä? En kyllä ymmärrä, mitä me vielä rekoiltiin, kun Annu oli jo vankilassa. No, ehkä se Turre osaa selittää tämän paremmin, kun mulla ei nyt tuo päävärkki ihan toimi. Juu. Joten heippa vaan pitkästä aikaa!
Veristi kirjoitti:...
NIISKU! Tälläisenä sukupuolipolvettomana aikana on aina ilo kumarrella Niisku takaisin laaksoomme.
Keksijä Niisku joka keksi Häkenauhan puhumattomat kuplat!
Vot! Nyt viimeistään on syytä pistää jo polkaksi:
Muumipolkka
Haisulia lainatakseni: "Pian ovat kaikki muumit laaksossaan"
Kunhan Vilijonkka ja Piisamirotta vielä ehättävät Muumilaaksoon...
Kesän koittaessa, luvassa on:
Muumien viimeinen taistelu
-
Tuosta kalaruoasta tuli mieleeni juomat. Löysin netistä simareseptin ja eikun sima käymään. Tarkistin vielä reseptistä jotain ja huomasin, että ohjeet olivat Anneli Auerin! Nyt kysynkin, uskaltaako sitä tulevaa simaa juoda;)?Valhalla kirjoitti:No tupla ei varmaan tuota kalaruokaa tunne joten oletti sen kirosanaksi.
Muista lähdekritiikki!
Tara kirjoitti:...
Mun mielestä kannattaa lukea jokainen rivi mitä tilak:sta kerrotaan kuullun....
..... [...päätinkin poistaa osan tästä...]...
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=24&t=12417
Viisas päätös, kannattaako kauhiast usutellakkaan...
Nimethän (todistajien) ei ole surmapuolen käsittelyssä se oleellisin asia (tärkeä toki) vaan se mitä juttuja 'nimiin' yhdistetään.
Hsl-jutun yhteydessä nimet ja niihin sisältyvät aiheet ovat molemmat oleellisia.
Julkistakin aineistoa julkaistaessa pitää ottaa huomioon yksityiselämän suoja. Kaikki julkinen ei välttämättä ole julkaistavissa. Erityistä varovaisuutta on noudatettava, kun käsitellään alaikäisiä koskevia asioita http://www.jsn.fi/paatokset/4692-sl-11/
Taannoin käytiin erään kanssa keskustelua myös linkittämisestä; laitan tähän esimerkinomaisesti tuoreen tapauksen:
Hakkarainen levittää
Pointtini tuosta jutussa ei siis ole Hakkarainen tai Perust. Ei sekään ole oleellista vaikka tapaus on eri, vaan se on oleellista tuossa jutussa mitä linkittämät tiedot saavat sisältää.
Teuvo tuossa on liittänyt alkuperäisen linkin (ei siis edes omatekemä liitetiedosto jossa kaikki lyhentämättömänä), ja silti asiantuntijoilta tulee tälläisia kommentteja:
Saattaa olla laitonta
Keskisuomalaisen haastattelemien oikeustieteen asiantuntijoiden mukaan tuomittujen nimien levittäminen saattaa kuitenkin olla laitonta. Kysymyksessä voi olla yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen tai henkilötietolain rikkominen. Lain mukaan tietoa rikoksesta pidetään niin sanottuna arkaluonteisena henkilötietona, jonka käsittelylle pitää olla erityinen peruste.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/hakk ... ia/1187944
Omatekemä liitetiedosto (tai lainaus) josta on sensuroitu arkaluonteinen materiaali pois, on se oikea ja alaikäisiä loukkaamaton ratkaisu yleisen tiedon edelleen kertomiseen. Itse tykönämme miettikäämme mitä sopii kirjoittaa/linkittää/lainata ja mitä ei.
Isotalon kaveri turrekos se edelleen täällä jeesustelee hetken levättyään. Poliisin linkki valituslupaan on edelleen heidän sivuillaan. Sinun puoltava kantasi nimien käyttöön on edelleen täällä näillä sivuilla. http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=390
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=360 jne
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=360 jne
Hyvä, että olet muuttanut kantaasi nimien suhteen. Älä silti taluta muita kun juuri itse nousit ojasta.turumurre kirjoitti:
Aivan turhaa us. Silloin kun virallinen taho julkaisee nimet nettilevitykseen tarkoitetuilla sivuilla:
http://www.poliisi.fi/poliisi/satakunta ... penElement
...niin on epätarkoituksenmukaista olla puhumatta ihmisistä nimettömänä. Toki itse rajaan sen jatkossa siihen että mielipidekirjoituksissa ei, mutta julkisten materiaalin lainauksissa kyllä.
-
annaanna
Oot Sä semmoinen höpöttäjä Valhalla.
^ Viisaita sanoja yllä turumurrelta, kun kaikki vaan ottaisivat opikseen. Ei ole montaa päivää siitä kun Valhalla joutui noudattamaan neuvoani ja kilttinä poikana poistamaan tänne tyrkyttämiään lasten nimiä sisältäneitä irtosivujansa.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... i*#p470469
Ja mitä tulee Sinun taluttamistarpeeseesi. On vain hyväksyttävä tosiasiat. Sokeana soturina kaipaat opastusta aina silloin tällöin.
^ Viisaita sanoja yllä turumurrelta, kun kaikki vaan ottaisivat opikseen. Ei ole montaa päivää siitä kun Valhalla joutui noudattamaan neuvoani ja kilttinä poikana poistamaan tänne tyrkyttämiään lasten nimiä sisältäneitä irtosivujansa.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... i*#p470469
Mitään kannan muutosta en ole havainnut turumurren tehneen, hän on ollut toimissaan johdonmukainen. On opastanut muita parhaansa mukaan. Vaikka p****t hänelle äskettäin haistattelit.Kirjoittaja Valhalla päivämäärä 06 Huhti 2012, 08:17
No ehkä noi valitushakemuksen irtosivut joutaakin jo poistaa. Ne on luettu ja nämä raatokärpäset on enää vain paikalla. Poliisin linkki jää niin kauan kun se poliisilla on.
Ja mitä tulee Sinun taluttamistarpeeseesi. On vain hyväksyttävä tosiasiat. Sokeana soturina kaipaat opastusta aina silloin tällöin.
Turre on paimenkoira. Siksi räyh räyh. Turren mukaan perheellä meni hyvin siihen asti kunnes tapahtui pikainen huostaanotto ja Annelin pidätys. Ei olisi saanut sanoa sanaakaan siitä mikä siihen johti?
Kiihkossaan pitää keskustelut hänen linjaansa sopivassa aitauksessa, Annelin epäilyttävyyteen viittaavien tietojen kohdalla hän vain tekee asiat entistä kiinnostavammaksi, dramatisoi itse!
Tunsin aikanaan alaikäisen, jonka asuinpaikassa ei ollut tilak. Kukaan ei saanut tietää mitä oli tekeillä erään avioerolapsen kohdalla. Enää asia ei ole samalla tavalla tabu, olisiko tämä yksi syy siihen että tilastotkaan eivät enää ole yhtä synkät ennen? Ainoa jälkeenjäänyt epäsuora viesti siitä millaisia aikeita tällä lapsella oli ollu, olisi ollut hänen piirtämänsä hirsipuu sekä hautakumpu Taikurin hatun takakannen aukeamalla. Niin, jos sen joku olisi jälkeenpäin huomannut.
Olen sitä mieltä, että Annelissa ja Breivikissä on aika paljonkin yhteistä.
Kyökkipsykologia ketju 1, sivu 17, niillä main. Suoria lainauksia siellä ei ole.
Kiihkossaan pitää keskustelut hänen linjaansa sopivassa aitauksessa, Annelin epäilyttävyyteen viittaavien tietojen kohdalla hän vain tekee asiat entistä kiinnostavammaksi, dramatisoi itse!
Tunsin aikanaan alaikäisen, jonka asuinpaikassa ei ollut tilak. Kukaan ei saanut tietää mitä oli tekeillä erään avioerolapsen kohdalla. Enää asia ei ole samalla tavalla tabu, olisiko tämä yksi syy siihen että tilastotkaan eivät enää ole yhtä synkät ennen? Ainoa jälkeenjäänyt epäsuora viesti siitä millaisia aikeita tällä lapsella oli ollu, olisi ollut hänen piirtämänsä hirsipuu sekä hautakumpu Taikurin hatun takakannen aukeamalla. Niin, jos sen joku olisi jälkeenpäin huomannut.
Olen sitä mieltä, että Annelissa ja Breivikissä on aika paljonkin yhteistä.
Kyökkipsykologia ketju 1, sivu 17, niillä main. Suoria lainauksia siellä ei ole.
Viimeksi muokannut Tara, Ti Huhti 24, 2012 10:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .