Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Olisin odottanut suurempaa mielenkiintoa Juutilan henkirikosta kohtaan kun se on Muukkosen (Espoo v. 1987) jälkeen varmastikin viimeinen henkirikos joka selviää n. 20 vuoden jälkeen suomen poliisin (arvosanana 0 on jo liikaa) toimesta. Mutta toisaalta, arvosteltiinhan suoli24 palstalla jo että "miks se xx ja xx kirjottaa siellä jostai vanhoista murhista siellä murha.infossa, ketä ne kiinnostaa" tjsp.. kertoo kaiken koko palstan tasosta (jota ei enää ole) joka on laskenut nopeammin kuin lehmän häntä.
Ainiin.. joku yp:hen kuuluvahan uhkasi epäsuorasti erästä alkuperäistä (palstalle jotain tuovaakin!) nimimerkkiä bannilla kun liipaisin on niin perkeleen herkillä että eihän täällä uskalla edes lautamiehissä kohta turpaansa avata. No täällä on enää niin minimaalinen joukko jonka kirjoituksia viitsii lukea että samapa tuo vaikka saisin ip-bannin, tuskin paljon mettäisin. Minfo yhdistököön puolestani vaikkapa suoli24:n kanssa.
Kadun kyllä sitä kaikkea mitä materiaalia ja tietoa olen tänne tuonut tyhmyyttäni.

E: Tiedetään, on ilmaispalvelu mutta ilmaiseksihan tänne materiaaliaan on monet käyttäjätkin toimittaneet paljonkin eli turha yp:n sitä valittaa.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

matlockb kirjoitti:Mutta toisaalta, arvosteltiinhan suoli24 palstalla jo että "miks se xx ja xx kirjottaa siellä jostai vanhoista murhista siellä murha.infossa, ketä ne kiinnostaa" tjsp.
Kyllä monia varmaan kiinnostaa, mutta monet lukee eikä kirjoita niihin ketjuihin mitään. Nykyään ei tapahdu enää sellaisia rikoksia, mitä ennen tapahtui. Ennen räjäyteltiin niin pankkiryöstön yhteydessä kuin mustasukkaisuusdraamassakin, ammuttiin useita kerralla, oli kaikenlaista monimutkaista juonellista rikosdraamaa, mitä ei nykyään vain ole.

Juutilan tapaus sinänsä ei ole omasta mielestäni edes varsinaisesti vanha, 70- ja 80-luvun rikokset ovat kiinnostavimpia.

Omakin painopiste kun on vanhemmissa rikoksissa, niin olen useammankin ketjun kirjoittanut, mitä ei ole kommentoitu lainkaan, eikä se itseäni niin haittaa. Käyttäjäkunta nuorentuu, ja niin painopiste siirtynee enemmän ja enemmän näihin narkkari/rikollisjengi/spurgu-osaston henkirikoksiin. Yksi selkeästi erottuva ryhmä nykyrikoksissa ovat myös naiset, jotka ovat lähteneet jonkun retkun mukaan tavattuaan sellaisen ravintolassa tai netissä tai alkaneet seurustella sellaisen kanssa. Em. rikokset eivät kuulu mielenkiinnon kohteisiini, ellei niissä ole jotain erityispiirteitä, esim. Vilho Hauhian tapaus 80-luvulta.

Se on harmillista, ettei ole tullut uusia käyttäjiä, joilla olisi paljon annettavaa palstalle. Tuntuu, että tänne hakeutuu vähemmän rikoksista kiinnostuneita ja enemmän sellaisia säälittäviä pyrkyreitä, joille on tärkeää olla "minfolainen" ja pyrkiä saamaan itseään esille millä tahansa keinolla. Teräväpäisiä on aika vähän täällä muutenkin, ja ne jotka on, kyllä selkeästi erottuu sitten joukosta.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ei todellakaan ole tullut uusia käyttäjiä joita rikokset kiinnostaisi, vaan päinvastoin, rikoksista tietävät ja niistä kiinnostuneet ovat (ymmärrettävistä syistä, esim. tuoreimpana moden/yp:n uhittelu bannilla) poistuneet palstalta, kuka minnekin, esimerkiksi osa kirjoittaa crimeen joka on ainoa paikka johon on järkevää aineistoa toimittaa jne...
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kylli on uskollinen Minfolle muttei enää kirjoittele paljoa. Syitä voitte arvailla. Eikä se ole edes ainoa joka on tehnyt vastaavan valinnan :wink:
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Damien »

Kylli kirjoitti:Kylli on uskollinen Minfolle muttei enää kirjoittele paljoa. Syitä voitte arvailla. Eikä se ole edes ainoa joka on tehnyt vastaavan valinnan :wink:
Syylillinen...Syyllinen ilmoittautuu! Myönnän rikokseni. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Who murdered me?
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 8:32 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Who murdered me? »

Se, että ei ole tänne paljon kirjoitellut, ei tarkoita ainakaan minun kohdallani kiinnostuksen puutetta. Olen erittäin kiinnostunut rikoksista (en kylläkään talousrikoksista tai varkauksista). Lueskelen täällä jonkin verran ja mietiskelen, en välttämättä tunne tarvetta kommentointiin. Psykologinen puoli on erityisen kiinnostavaa ja luenkin paljon alan kirjallisuutta. En tykkää täällä vallitsevasta yleistyksestä, että jos olet uusi käyttäjä, olet aivan täysi ummikko. Monenmonta hyllymetriä kirjallisuutta tullut luettua, mutta palstalle minulla ei paljon annettavaa ole. Toki mielipiteeni saan ilmaista asiallisesti. Ei se, että on 1000+ viestiä tänne raapustanut, tarkoita automaattisesti, että olisi kiinnostuneempi tai edes tietäväisempi. Yksilöitähän me ollaan.
JonBenét
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Miten sitä kirjoittaa jos ei ole mitään kirjoitettavaa? Ja on sitäpaitsi vaille kuukauden blokissa :o .
Tuota Juutilankin tapausta seurailen täältä taustalta, kun ei mulla ole siihen mitään lisätietoa antaa.
Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Salander »

Who murdered me? kirjoitti:Se, että ei ole tänne paljon kirjoitellut, ei tarkoita ainakaan minun kohdallani kiinnostuksen puutetta. Olen erittäin kiinnostunut rikoksista (en kylläkään talousrikoksista tai varkauksista). Lueskelen täällä jonkin verran ja mietiskelen, en välttämättä tunne tarvetta kommentointiin. Psykologinen puoli on erityisen kiinnostavaa ja luenkin paljon alan kirjallisuutta. En tykkää täällä vallitsevasta yleistyksestä, että jos olet uusi käyttäjä, olet aivan täysi ummikko. Monenmonta hyllymetriä kirjallisuutta tullut luettua, mutta palstalle minulla ei paljon annettavaa ole. Toki mielipiteeni saan ilmaista asiallisesti. Ei se, että on 1000+ viestiä tänne raapustanut, tarkoita automaattisesti, että olisi kiinnostuneempi tai edes tietäväisempi. Yksilöitähän me ollaan.
Komppaan täysin.

Täällä ei myöskään ole suotavaa ärsyyntyä esimerkiksi jonkun tietyn nimimerkin kirjoituksista, jollei itse ole paljon kirjoittanut. Näin annettiin ymmärtää joskus. :?
Eli kyllä sitä helpommalla pääsee jos vaan lukee, eikä sano mitään..
"The darkest place is under the candlestick"
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Who murdered me? kirjoitti:Se, että ei ole tänne paljon kirjoitellut, ei tarkoita ainakaan minun kohdallani kiinnostuksen puutetta. Olen erittäin kiinnostunut rikoksista (en kylläkään talousrikoksista tai varkauksista). Lueskelen täällä jonkin verran ja mietiskelen, en välttämättä tunne tarvetta kommentointiin. Psykologinen puoli on erityisen kiinnostavaa ja luenkin paljon alan kirjallisuutta. En tykkää täällä vallitsevasta yleistyksestä, että jos olet uusi käyttäjä, olet aivan täysi ummikko. Monenmonta hyllymetriä kirjallisuutta tullut luettua, mutta palstalle minulla ei paljon annettavaa ole. Toki mielipiteeni saan ilmaista asiallisesti. Ei se, että on 1000+ viestiä tänne raapustanut, tarkoita automaattisesti, että olisi kiinnostuneempi tai edes tietäväisempi. Yksilöitähän me ollaan.
Olen myös samaa mieltä. Ei aina tarvitse kirjoittaa, silti voi olla kiinnostunut. Ehkä useimmiten olisikin syytä miettiä sitä, onko minulla todella mitään sanottavaa asian suhteen vai voinko vaan olla hiljaa. Useimmista rikoksista on sitäpaitsi kirjoitettu jo se oleellisin.
Minusta uusista kirjoittajista juuri löytyy se paras anti. He katsovat asioita mahdollisesti eri kantilta kuin me vuosia täällä roikkuneet.
Nimimerkki Who murdered me? on sitäpaitsi erittäin mielenkiintoinen persoona palstalla, luen aina hänen kirjoituksensa.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

En minä puhunutkaan määrästä vai laadusta. Uusissa on vain pari sellaista, jotka ovat kiinnostuneet mielenkiintoisista rikoksista tai kirjoittelevat hyviä aloituksia.

Hyvä esimerkki monien uusien tasosta on tuo, mikä kirjoitti yhden lauseen aloituksen ja lähti sitten banniin jostain muusta syystä. Nimimerkki pitää saada esille hinnalla millä hyvänsä.
Juliet Jones kirjoitti:Olen vasikoinut tämän viestisi. Vasikointi taitaa olla monivuotisen Murha.info-harrastukseni aikana toinen.
No voi voi. Se oli mielipidevasikointia. Ei ylläpidon kuulu bannata mielipiteiden vuoksi. Ei sinun kanssasi tarvitse olla samaa mieltä. Ei murha.info ainakaan tietääkseni ole mikään Kiina, jossa bannataan mielipiteiden takia. Ja jos on, häivyn jonnekin, missä en ole mielipidevankina.

Oman viestisi takia saisi antaa bannit pitkän lainauksen ja lyhyen kuittauksen vuoksi. Harvaa keskustelijaa varmaan kiinnostaa, ketä sinä olet vasikoinut, eikä sitä siellä ketjussa tarvitse erikseen ilmoittaa. Mutta en vasikoinut, koska et ole vaivan arvoinen.
Who murdered me?
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 8:32 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Who murdered me? »

Juu, tottahan joukossa on ihan oikeita uusia häirikköjä, eihän sellaiselta voi välttyä, siinä olen kyllä sirun, ja muidenkin, kanssa tietysti samaa mieltä.

Kiitos Ailar, en ikimaailmassa olisi kuvitellut olevani jonkun mielestä täällä palstalla mielenkiintoinen. Oikeassa elämässä olen kyllä aika erikoinen persoona, viittä vaille kylähullu, mikä saattaa olla kyllä jokseenkin mielenkiintoista :wink:

Täällä täytyy olla kyllä varovainen sanoissaan, koska en haluaisi nimittelytulvaa niskaani, olen herkkänahkainen. Se on aika rajoittavaa joskus. Toki jotkut kommentit osaan ottaa huumorilla vastaan. Mutta siltikin toivoisin, ettei täällä nimiteltäisi toisia, onhan se ihan oikeasti aika lapsellista, eikös vaan! Enpäs oo, oletpas-meininkiä.
JonBenét
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ärsyttää suunnattomasti (kauniisti sanoen) erään nimimerkin suojeleminen yp:n taholta joka saa vapaasti sotkea kaikki ketjut mielensä mukaan yp:n asiaan puuttumatta. Bannilla kyllä uhataan yhtä niistä harvoista asiallista kirjoittajaa joka ei 4 vuoden aikana bannia ole saanut mutta tämä nimimerkki x (jonka jokainen voi päätellä) saa sotkea joka ketjun ja ylläpito antaa siunauksensa tälle toiminnalle! PRKL!
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Minuakin ärsyttää vasikointi, enkä edes ennen Karoliina Kestin ketjua tiennyt että jostain voi vasikoida :o , ennekuin itse sain bannia liian innokkaasta kommentoinnista :P

Mutta sitä en vielä ole ymmärtänyt, että mihin se johtaa, ja kuka päättää? Onko se vasikoinnin tekijän status, vai niiden lukumäärä?

Ei maksa vaivaa...
There are no crimes behind enemy lines
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2420
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Siru83 kirjoitti:
Juliet Jones kirjoitti:Olen vasikoinut tämän viestisi. Vasikointi taitaa olla monivuotisen Murha.info-harrastukseni aikana toinen.
No voi voi. Se oli mielipidevasikointia. Ei ylläpidon kuulu bannata mielipiteiden vuoksi. Ei sinun kanssasi tarvitse olla samaa mieltä. Ei murha.info ainakaan tietääkseni ole mikään Kiina, jossa bannataan mielipiteiden takia. Ja jos on, häivyn jonnekin, missä en ole mielipidevankina.

Oman viestisi takia saisi antaa bannit pitkän lainauksen ja lyhyen kuittauksen vuoksi. Harvaa keskustelijaa varmaan kiinnostaa, ketä sinä olet vasikoinut, eikä sitä siellä ketjussa tarvitse erikseen ilmoittaa. Mutta en vasikoinut, koska et ole vaivan arvoinen.
Minut tavoittaa parhaiten yksityisviestillä, mutta kiitos vinkistäsi "tuplasomaliraiskaajat"-ketjussa. Sen avulla löysin tänne jopa ongelmitta.

Kerroit kyseisessä ketjussa, että uhria huoritelleilla on oikeus mielipiteeseensä. Meillä kaikilla on se oikeus. Kuitenkaan tuollaisen mielipiteen esittäminen julkisella saitilla, julkisessa yhteisössä kovaan ääneen huudellen ei ole sopivaa, -puhutaanhan vakavan rikoksen uhrista. Epäsopivan lisäksi tuollainen mielipiteiden esittäminen huomioiden henkilön tunnettavuus kyseisten yhteisössä huutelevien keskuudessa on laitonta. Se, että sinä huutelet täällä sitä samaa, ja syyllistät uhria, voi hyvinkin olla syyteharkinnan paikka. Ja asianomistajien niin päättäessä se on juurikin sitä.

Pidettäköön mielessä sekin, että tuomion saaneet ovat raiskaajia, koska heidät on näytön perusteella sellaiselle tuomiolle asetettu. Sinä et ole tekemässä historiaa kirjoittamalla seksuaalirikoslakia uusiksi, vaikka miten olisit kytkyissä somaleihin, tai jopa tapauksen somaleihin. Olisit vain tuonkin harhan pitänyt omanasi.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Juliet Jones kirjoitti:Se, että sinä huutelet täällä sitä samaa, ja syyllistät uhria, voi hyvinkin olla syyteharkinnan paikka. Ja asianomistajien niin päättäessä se on juurikin sitä.
Vain tapaukset, joissa poliisi katsoo rikoksen tapahtuneen, etenee syyteharkintaan. Jos minä olen sitä mieltä, että kyseessä ei ole raiskaus eikä oikea uhri vaan uhrin äidin yritys saada lisää rahaa (ilmeisesti jotain lähiöläisiä/kantsulaisia kyseessä), niin se on minun mielipiteeni, ja minulla on siihen täysi oikeus. Sinä et ole oikein ymmärtänyt, mitä kunnianloukkaus tarkoittaa.
Juliet Jones kirjoitti:Pidettäköön mielessä sekin, että tuomion saaneet ovat raiskaajia, koska heidät on näytön perusteella sellaiselle tuomiolle asetettu. Sinä et ole tekemässä historiaa kirjoittamalla seksuaalirikoslakia uusiksi, vaikka miten olisit kytkyissä somaleihin, tai jopa tapauksen somaleihin. Olisit vain tuonkin harhan pitänyt omanasi.
He eivät ole raiskaajia yhtään sen enempää kuin Anneli Auer on syytön. Heidät tuomittiin täysin olemattomalla näytöllä, ja toisekseen tuomio ei ole edes lainvoimainen. Ja itse asiassa HEIDÄN kunniaansa on loukattu tuossa ketjussa monin tavoin, ja HE voisivat nostaa noista jutuista syytteen.
Vastaa Viestiin