HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MissHolmes -varjo
Alibin satunnaislukija

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes -varjo »

rantakoski kirjoitti:
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
+3sekuntia - miksi hiljaisempana? nauhoitus? vai sanooko takkahuoneessa mutta hiljempaa kuin JL, ikään kuin keskustelee JL:n kanssa

Missä Huppis on tässä vaiheessa, jos Anneli on takkahuoneessa ja kysyy 'lähtiks se jo? ???? Piilossa takan katveessa taas?

Tuo kysymys ei sovi Annelin kertomaan tarinaan. Hupiksen pitäisi tässä vaiheessa olla vielä paikalla tai Anneli on ehdottomasti se, joka lyö kuolettavat iskut.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Määritetty:
-Askeleet kuuluvat lähellä puhelinta
-Vain yhden henkilön askeleita
-Juoksuaskelia seuraa oven aukaisu
-On todistettu ettei Lahti kyseiset vammat saatuaan voinut enää puhua, (u)ole kohdasta puoli minuuttia eteenpäin loppuvat vasta Lahden äänet.
-'Tuleeksielt kettää' -repliikki lausuttu lähellä puhelinta

Koska juoksuaskeleet kuuluvat ainakin muutaman sekunnin (lähenevät loittonevat), voidaan Auerin katsoa olevan lähellä puhelinta n 1:57.

rantakoski huippunopeana rekoajana pystyy siis siirtymään jonkin puhelinta lähellä olevan oven vierestä (1:59->) 4:ssä sekunnissa RekoLahden viereen. Matkana n10m, ylittäen siinä äänettömästi lasimeren, sanomaan RekoLahdelle: "Kuole RekoLahti" (<-2:03->).
(<-2:05->), Iskemään tätä sorkkaraudalla kaksi kertaa murskaten tämän kallon, saaden siitä verishowsta osansa. Juoksemaan taas lasimeren yli äänettömästi/verettömänä lähelle puhelinta, ja sanomaan 3s kuluttua ensimmäisestä iskusta 'Tuleeksielt kettää' (<-2:08).
Onnittelut, tuletko talliini...

1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).

2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)

2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Poikahan kertoo että äänet kuuluivat kahteen kertaan. Uskokaa jo että murha tapahtui aiemmin. Puhelun aikana Jukka ei sanonut mitään kaikki tuli nauhalta.
Anneli poistuu puhelimesta verestämään ruumista fresch up että on tuoreemman olonen vainaa kun virkavalta saapuu. Poika kurkkii huoneestaan. Annelin repliikit on pojalle ja tyttärelle. Pojan on parasta pysyä huoneessa. Kolahdukset on kaappien ovien aukomista ei välttämättä pakastimen vaan jääkaapin.
Surma-astalo on jo hyvissä ajoin hävitetty.
Lapsen kirkasu johtuu siitä kun äiti huitasee itseään rintaan tai kylkeen sairaanhoitajan mukaan vasemmalla puolella kyljessä teräaseen vamma.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

HÄKE nauhalta on eritelty, ettei huppiksen poistumisääniä kuulu. Oven aukaisu ääni ei ole takkahuoneen ulko-ovi.

1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)

+16 sekuntia

1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:07 Epäilty: ...

+12 sekuntia

2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.

Oven aukaisua ei ole tunnistettu miksikään tietyksi eikä sen aiheuttajaa ole identifioitu. Ulkopuolista HÄKE-nauhalta ei ole löytynyt.

Lasimeri on liioittelua, iso osa lasista oli talon ulkopuolella. AA:lla oli jalkapohjissa lasin ruhjeita. AA on siis mahdollisesti käynyt takkahuoneesta sieltä poistumisen lisäksi (kun huppis tuli ikkunasta). On saattanut käyttää sukkia/villasukkia. Missä vaiheessa sai JL:n veret paitaansa? Poliisin rekon mukaan se ei ole mahdollista AA:n kuvaamalla tavalla. AA on siten käynyt takkahuoneessa sieltä poistuttuaan, toisella tavalla kuin kuvaili. Puhelimen alueen, olohuoneen ja takkahuoneen väli on nopea ja esteetön liikkumiselle, toisin kuin pesuhuoneen kautta. Puhelimesta lähdettyään hieman alle puolessa minuutissa ennättää murha-aseen hakemisen, takkahuoneeseen siirtymisen, iskut, lähentyä takaisin puhelimen aluetta, "lähtiks se jo?"

Turunmurre, täytyy kiittää sinua huolellisesta tapahtumien esille tuomisesta. Tuota puolen minuutin aikaa voi pyörittää miten vain, mutta tarkan tapahtuman tietää vain tekijä.

On mahdollista, että AA tuona aikana syyllistynyt tekoon. Mahdotonta se ei ole.

Hieman alle puolessa minuutissa on haettu surma-ase ja annettu kuolettavat iskut. Ne on annettu kenties etäältä, ei suoraan päältä, siinä vaiheessa ei ollut tarvetta olla JL:n päällä ja mätkiä puukolla, vaan jollakin pidemmällä, esm. sorkkaraudalla.

Miksi AA olisi lavastanut siten että poistuu puhelimesta siksi aikaa kun JL kuolee? HÄKEn ja rekojen mukaan ulkopuolinen on lähinnä hypoteettinen, ja syksystä 2011 alkanut uusi esitutkinta todistajanlausuntoineen tukee:
i) nauhoitusta
ii) lavastusta
iii) ulkopuolisen olemattomuutta
iiii) AA:n ja tyttären osallisuutta

Ulkopuolista tarkastellessa on merkillistä että JL kuolee AA:n ollessa pois puhelimesta. Se voimistaa:
i) ulkopuolisen olemattomuutta
ii) AA:n syyllisyyttä

AA käy keskustelua JL:n kanssa tuona kriittisenä aikana. Joten ei AA ainakaan ulos juossut. Lapsetkin jäi sisään. Ei niistä huolehtinut yhtään. AA:n käytös ei tue näkemystä ulkopuolisesta hirmuisesta vaarasta. Yleisöksikö se sinne takkahuoneelle meni? Keskustelemaan? AA:n kertomus ja HÄKE-nauhan äänet ei tue AA:n kertomusta ulkopuolisen lähteneen hänen perään. AA kertoo olleensa ulkona sinä aikana kun oli pois puhelimesta, mutta HÄKE-nauhan mukaan on keskustelemassa JL:n kanssa.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Objektiivisesti tuota oven avautumisääntä ei kyllä ole missään vaiheessa tarkasteltu. Tapahtumakuvausta on ovenkin osalta sovitettu AA:n kertomaan. Se ei millään oletuksella ole sidottu AA:n kulkuun talossa. AA:n lisäksi talossahan oli JL, huppis ja neljä muuta asianomaista.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Paljon asiaa rantakoskella, ehkä vastaan tipottain...

Jos nyt ensinnäkin ajatellaan sitä kuinka lyhyt aika on sekunti/sekunnit. Tätä voi verrata vaikka ajassa 0:30 tapahtuneeseen Auerin repliikkiin: "Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta". Kokeilkaapas, ottakaatte kännyn sekkari käteen ja lausukaa nuo sanat. Lauseiden sanomiseen menee oma aikansa, tässä tapauksessa n5s.

Olen jo aikanaan tältä pohjalta tehnyt 'litterointiversion' jossa tämä sanoihin kuluva aika on otettu huomioon.
Oheisesta näkee ensinnäkin että silloin kun Auer itse on puhelimessa, niin sananvaihto on tiivistä.
Jo aikanaan epäilin ettei tästä syystä puhelun alussa taustalta kuulu hyvin ne takkahuoneen tapahtumat ja Lahden ääntelyt. Tämän nyt virallisestikin tänään tiedämme.
Oheisesta näkee myös sen vaikutuksen kun Auer itse lähtee pois puhelimesta: Takkahuoneen tapahtumat/Lahden valitukset alkavat kuulua selvemmin.
Oheisessa sekunti sekunnilta listassa on myös 'aukkoja', tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö taustamelua olisi.

*
Häkenauha sekunti sekunnilta
musta=häkepuhuja
punainen=A:n tuottamat äänet
vihreä=Lapsi
uhri tai muu ääni
- viiva rivin edessä= puuttuva sekuntiaika

0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Tääl o joku tappaja.
- Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä. Joku tuli ikkunast sisää.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
-
-
0:10 Tähtisentie
- viiskytneljä
0:12 Häke: Anteeks mikä?
- Tähtisentie
-
0:15 Häke: Joo-o. Viiskytneljä
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
0:19 Joku tuli ikkunast sisää
- ja hakkaa puukol
- mun miestäni.
- Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla. Uhri: A U U U.
0:24 Kyllä.Heti.
- Uhri: A N N U U
0:26 Häke: Kuka siel Uhri: AUU
- hakkaa puukolla,
- tunneksä sitä?
-
0:30 Ei se o pimeetä.
- Mä juoksi puhelimee
- ku mä pääsin.
- Löi muaki, tulee
- näköjää verta
0:35 Häke: Joo.
- Hei nopeesti.
0:37 Häke: Joo, laitan apua.
- Onks teillä monta siellä?
0:39 Meil o myös neljä
- lasta täällä.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki,
- mä meen hetkeks pois linjalta.
- Älä sulje puhelinta,
- älä mene pois. Uhri: Aihh (yninää, valitusta).
0:47 En.
-
-
0:50 Uhri: A i i
- (laahaava ääni)
0:52 Nopeesti.
0:53 Uhri: (Tuu jo) (Huijaa)
0:54 Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?
-
0:56 Uhri: (napsahdus)+ Öhh,
- (kolahdus)+ Ähh,
-
0:59 Meni, lähtikse
- mies jo?
1:01 Uhri: A A R G H,
- (erittäin voimakas karjaisu).
- (hengittää raskaasti puhelimeen)
- (hengittää raskaasti puhelimeen)
-
1:06 ( Ä I H H ) ( H Ä I V Y ) (käheä rääkäisy)
- (laahaava ääni)
- (laahaava ääni)
- Ä Ä H H , A U U H
- (voimakkaita valitushuutoja)
-
1:12 Onks joku tulossa jo?
-
-
1:15 Uhri: Öh.
-
-
Uhri: ...auto.
-
-
Uhri: Oh. Eih
-
-
-
1:25 Uhri: Hälytyys...
-
...tule(e) tänne apuun.
-
-
-
-
-
-
1:34 (tyhjä kohta)
-
1:36 Hei mun täytyy
- ny, 'Lapsi'
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: A a g h ! (valittaa)
1:41 Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Mä soitan poliisil,
siel pyydettii et...
-
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 ?: (Mite mä pääse linjoi)
1:48 Uhri: (No vähä voit auttaakii).
- ?: (Kylhä nous) (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
-
1:51 Lähtikse jo?
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
-
1:54 (MITÄKÖ) (PITÄÄKÖ)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Vittikö
- (juoksuaskelia)
- (oven aukaisu)
-
2:00 Uhri: Aagh ! (valittaa)
-
2:02 Uhri: A-laalalala (kopsahdus keskellä)
2:03 ...(u)ole)
-
2:05 (vaimea kopsahdus) Uhri: Lala
- Ö H
2:07 : ...
2:08 (vaimeita askelia) Tuleeksielt
- kettää?
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku,
- tulkaa äkkii,
- mun iskä voi huonosti.
- Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
-
-
-
2:17 ?: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
-
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
-
-
2:22 Uhri: Aiih
2:23 HEI, L O P E T A !
-
2:25 (askelien ääniä) (Aja)
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi). Lapsi: Ni
- tulkaa äkkii, mun
- iskä voi huonosti, jooko
- (uhrin valituksia)
2:31 Häke:Joo, sinne on apu
2:32 jo tulossa. Osaakko (uhrin puheääntä ei enää kuulu)
- sä, onks siel joku
- aikuinen paikalla nytte?
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti
- puhuu ?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus) Lapsi: Nyt siel
- puhutaa taas
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Onksielt
- tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu
- hälyttäny. Mä voidaan
- nyt, mä vähän kyselen
- lisätietoja. Mikä on
- tilanne nyt, apu on
- koko ajan tulossa
2:50 Joo. Mä en tiedä
- mikä tyyppi se o, se.
2:52 Hajotti meiän
- ton, se takaovi,
- sil o mustat
- vaatteet
2:56 Häke: Jo, onks hän
- siel paikal viel?
2:58 Mä olen tääl,
- mä juoksin äske
- ulos, et mä meen
- sinne, se lähtee juoksee
- mun perää. Se
- meni takas ja se
- aikoo tappaa mun mieheni
- se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se
- se sun mies,
- mimmoses se sun
- mies siel nyt on?
3:10 Makaa siel
- lattial ja
- huus äske apua,
- nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: itkun alkua +
- voimakas rääkäisy (lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Älä itke Lapsi
- hei, siel
-
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko (lapsi itkee taustalla)
- ajan tulossa, onks
- sun mies nyt iha
- tiedottomana makaa vai?
3:25 Emmä tiedä,
- mä en oo,
- keittiös,
- mä en. Meneks
- mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs
- se tekijä nyt on, missä
- se tekijä täl hetkel on?
3:33 No todennäkösest siel
- ellei lähteny ulos jo,
- mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 En tiedä,
- siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
- (A kysyy lapselta) Lapsi oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Se lähti jo vai?
3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä,
- mä voin sanoo
- poliisille, mustat vaatteet
- ja mitä muuta?
3:47 Mustat vaatteet,
- siin oli joku, sanotaa
- et vähintää
- satakahdeksakymment
- senttiä pitkä,
- vähä, aika tukeva
3:53 Häke: Joo.
3:54 Semmoset niinku mustat
- vaatteet, semmoset, ettei
- naamaa kokonaa näkyny.
- Iha vieraan näköne mulle.
3:58 Häke: Iha vieras.
3:59 Jooh
- (taustalta kuuluu lapsen itkua)
- Hei tulkaa nopeesti.
4:02 Häke: Joo, poliisi
- soittaa sul, me
- voidaan lopettaa sitte.
4:05 Onks tänne joku
- ambulanssi tulossa kans?
4:07 Häke: On ambulanssi on
- kans tulossa ja poliisi,
- mut me voidaan lopettaa
- ni poliisi soittaa
4:11 Joo.
4:12 Häke: Täst tavottaa täst (lapsi itkee taustalla)
- sun numerosta, mistä sä
- soitat nyt. Me voidaan
- lopettaa, poliisi soittaa
4:16 Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Heihei.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

rantakoski kirjoitti:Objektiivisesti tuota oven avautumisääntä ei kyllä ole missään vaiheessa tarkasteltu. Tapahtumakuvausta on ovenkin osalta sovitettu AA:n kertomaan. Se ei millään oletuksella ole sidottu AA:n kulkuun talossa. AA:n lisäksi talossahan oli JL, huppis ja neljä muuta asianomaista.
Kyllä näin toisaaltaan, mutta kun juoksuaskelten välittömästi perään tulee oven avaus, niin tuskin muuta mahdollisuutta on kuin se sama joka ne juoksuaskeleetkin on muodostanut. Lapset ovat epätodennäköinen vaihtoehto: Vanhin oli puhelimessa, toiseksi vanhin kertoi ettei sängyn yläpediltä nossut (ja kaiketi jos oikein tulkitsin, niin pysyi huoneessaan myös näiden uusien kuulusteluiden mukaan). Nuorimmat olivat, toiseksi vanhimman mukaan, sängyissään.

Oveakin oleellisempaa on ne askeläänet jotka on määritelty muodostetuiksi lähellä puhelinta. Samoin Hovin perusteluiden mukaan se Auerin repliikki 'Tuleksielt kettää' oli muodostettu lähellä puhelinta.

Todistajat oikeuksissa todistelivat ettei Lahti voinut puhua enää sen jälkeen kun oli saanut ne kuollettavat kallovammat. Eli tuo (u)ole-kohta ei sovi, tämänkään mukaan, astalon iskujen lyöntiajaksi.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Paitsi että koko pakka on sekaisin. Ehkä lapset olivat rivissä olohuoneen ovella ja paukuttivat sitä aina kun Anneli näytti oikean käsimerkin. Ei mittää tiärä...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
turumurre
Ainesta Watsoniksi

rantakoski kirjoitti: Missä vaiheessa sai JL:n veret paitaansa? Poliisin rekon mukaan se ei ole mahdollista AA:n kuvaamalla tavalla.
Poliisien uusi pesuhuoneestakokeilureko on huijausta, olen sitä toisaalla jo selvittänyt: Rekohenkilö ei ollut siinä paikassa missä kuuluisi. Palaan tähän asiaan vielä koska huomasin siinä erään toisenkin huijauksen. Selvin osoitus on se Hovin papereissakin ollut teksti kuvasta, jossa tekninen tutkija seisoo oven raossa ja näyttää uhria taskulampulla. Toinen selvä osoitus että Auer on juuri niin käynyt koittamassa (koskettamassa Lahden olkapäätä), on se ettei hän muuten sitä voi tietää jos ei nimenomaan ole tätä tehnyt (vanhoissa rekoasennoissa pystyi koskettamaan olkapäähän).

Uusi ovestauloskulkureko ositti sen että siitä mennään, jopa lattiatasolta lähtien. Mutta eihän aikuiset ihmiset ylitä esteitä kute pienemmät, alalaidasta kiinniottaen. Tätä selvittelin myös toisaalla. Siellä lasihampaan juuressa (jossa kohdin se hanskanjälkikin oli) on luonnollisin kiinnipitopaikka, ylhäällä.
Verijäljet täsmäävät tähän erittäin hyvin.

Liukumajälki 60cm olohuoneen puolella on paikalla olleitten teknisten tutkijoiden lausunnon mukaan määritelty kengästä tulleeksi.
En yleensäkään ymmärrä mikä pointti on nyt yrittää osoittaa tämä tehdyksi niin, että kenkä on ollut osallinen, mutta käsi sisällä! Siellähän oli suuri määrä muitakin kengänjälkiä sitten lavastettavana samalla periaatteella. Miksi? Eikös se lavastuskin käy kenkäjalassa nopsempaa...?

Ääänireko jäi siihen malliin kuin se jo viime syksynä oli, eli että krp:n tutkijan mukaan se voi olla tai voi olla olematta etukäteismurhanauhoitus. Mitään lisävahvistusta nämä myöhemmät ei käsittääkseni tuoneet... Ja nyt sitten odotellaan vastapuolen selvityksiä...
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Ehkä Anneli ei ole yltänyt kädellä koskettaa Jukkaa oven raosta kunnolla. Mites olis pienet pistelyt veitsellä tms.? 8)
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
annijatta
Javier Pena

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Ehkä Anneli ei ole yltänyt kädellä koskettaa Jukkaa oven raosta kunnolla. Mites olis pienet pistelyt veitsellä tms.? 8)
No tässä jutussa kun tuntuu olevan teemana että Annu jättää vihjeitä harhauttaaksen tutkijat väärille poluille voittaakseen aikaa itselleen, niin paljon mahdollista että ne olkapäitten ristipistot selittyisivät sillä että on kokeillut tökkimällä veitsellä reagoiko mitenkään kun J oli vielä kyljellään. Positiivinen reaktio. Käänsi uhrin ja antoi armoniskun, toinen kokeilukerta uudet tökkimiset ja no nyt hiljeni. Kaksi uutta kysymysmerkkiä tutkijoille. Ristipistot molemmissa olkavarsissa ja pulssinkokeilu.
Samalla saatiin veitseen uhrin tuoreempaa verta.
Taitava valehtelija selviää usein sillä kun kertoo osan totuutta. Kävin sieltä ovenraosta kokeilemassa että vieläkö henki pihisee mutta en siinä tarkoituksessa kun te olettatte vaan siksi että varmistan. En koskenut kädelläni vaan tökin veitsellä.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

annijatta kirjoitti:
HerloCCi Solmunen kirjoitti:Ehkä Anneli ei ole yltänyt kädellä koskettaa Jukkaa oven raosta kunnolla. Mites olis pienet pistelyt veitsellä tms.? 8)
No tässä jutussa kun tuntuu olevan teemana että Annu jättää vihjeitä harhauttaaksen tutkijat väärille poluille voittaakseen aikaa itselleen, niin paljon mahdollista että ne olkapäitten ristipistot selittyisivät sillä että on kokeillut tökkimällä veitsellä reagoiko mitenkään kun J oli vielä kyljellään. Positiivinen reaktio. Käänsi uhrin ja antoi armoniskun, toinen kokeilukerta uudet tökkimiset ja no nyt hiljeni. Kaksi uutta kysymysmerkkiä tutkijoille. Ristipistot molemmissa olkavarsissa ja pulssinkokeilu.
Samalla saatiin veitseen uhrin tuoreempaa verta.
Taitava valehtelija selviää usein sillä kun kertoo osan totuutta. Kävin sieltä ovenraosta kokeilemassa että vieläkö henki pihisee mutta en siinä tarkoituksessa kun te olettatte vaan siksi että varmistan. En koskenut kädelläni vaan tökin veitsellä.

Jospa kokeili sillä kaksipiikkisellä, voikukkaraudan kyynhampailla? Se oli varrellinen niin kuin Anneli on kuulusteluissa kuvaillut 'täsmälliseen tapaansa'.. :wink: . Siiehnkin tarvitsi kättäpidempää, pulssinkokeiluun.

Ajatella että juurikin 'varrellinen' kukkarauta oli 'muuttokuormassa kadonnut, - muita kadonneita työkaluja ei tuon kysymyksen kohdalla muistellut. No ne, vasara ja sorkkarauta, ehkä kirveskin olivat jo olleet esilllä madollisina tappovälineinä aikaisemmissa kuulusteluissa.

kts Ulvila-kuvat, siellä kukkarauta terassin seinällä korissa by jokuvaan sekä kuva kaksoisreijistä ..'kyynpuremista'
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 00#p479800
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
annijatta
Javier Pena

Paljon mahdollista. Joku syyhän Annulla oli se mainita. Sehän selviää kun vertaa voikukkarautaa, veistä ja hänen kuulusteluissa mainitsemiaan (puutarha)saksia ristipistoihin. Annu kun ei turhan takia mahdollista sitä ja tätä. Voip olla mutt voip olla ettei ookkaa, siinähän tutkitte. Siitähä teille maksetaan.

Muuten olen sitä mieltä että on tullut semmonen tunne, että poliisi on tutkinut ja tutkinut, kirjoitellut raportteja ja tutkimustuloksia. Kaikki kuitenkin jäänyt raakadatan asteelle. Eikö siellä helkkari vie ole analyytikkoja jotka analysoi ja etsii teemoja.
Ei tarvis niin kauhean paksuja nivaskoja käydä läpi. Analysoimalla materiaalia uudelleen ja uudelleen löytyy se punanen langanpää josta lähdetään kerimään.
Näin se aina on tullut pää vetäjän käteen.
Chili
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Chili »

Nauha tulee olemaan avain ratkaisuun
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Chili kirjoitti:Nauha tulee olemaan avain ratkaisuun
No kyllä vain jos se kunnolla tutkitaan eikä samoilla arvaus ja todennäköisyys- menetelmillä kuin aiemmin.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Vastaa Viestiin