Ulvilan tapaus (ketju 5)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tara
Horatio Caine

Re: Ulvilan tapaus (ketju 5)

Viesti Kirjoittaja Tara »

strangelove kirjoitti:Tein alustuksen ulkomaalaisiin henkirikoksiin kovasti Ulvilan tapausta muistuttavasta tapauksesta. 10-vuotias poika murhattiin USA:n Illinoisissa 1997 ja tapauksessa oli valtavasti yhtymäkohtia Ulvilan murhaan. Pojan äiti tuomittiin teosta, mutta vapautettiin vuosia myöhemmin, kun osoittautui, että poliisi oli tehnyt ratkaisevia virheitä tutkinnassa. Sarjamurhaaja Tommy Lynn Sells tunnusti tehneensä murhan, mutta syyttäjä ja poliisi eivät halunneet tutkia enää tapausta, koska heidän mielestään äiti oli selvä syyllinen. Yksityiskohdat olivat yhtä lennokkaita: kun Ulvilassa epäillään taipumuksia saatananpalvontaan, Illinoisin murhassa äidillä uskottiin olevan pakkomielle numeroon 13.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=3&t=13044
:) Mielenkiintoinen kertomus, strangelove.

lainaan vanhaa postiani, toukokuun 13. (<-- huh..) 2012
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 56#p478756

JPEG-kuva 185, kuulustelusta 14.10.2007:
Teksti on osa vastausta kysymykseen Mitä osaat kertoa Annelista ja Jukasta? V..lähisukulainen, aloittaa sanomalla että hänen mielestään he olivat onnellisia ja tasapainoisia. Alkuun hän oli saanut Jukasta käsityksen ettei tämä ollut kiinnostunut rahasta, mutta että Poriin muuton jälkeen oli toisin....

tuosta kohdasta teksti jatkuu kuvassa:

Kuva

Eli lukuun 66* ja paholaisen poikaan liittyen on ollut kaksi eri tilannetta, jotka ovat Annelia askarruttaneet siinä määrin, että hän on päättänyt kertoa niistä veljelleen. Ja veli on katsonut aiheelliseksi kertoa näistä poliisille:
Jaa-a..kun tietäisi...aika harvoille tasapainoisille (omasta mielestään) nuo 666-jutut silleen mitään merkitsevät.

vähän lisää samasta vanhasta postista:
kertaan:
Anneli tunnustusvaiheessa todennut viisi eri kertaa kuvitelleensa Jukasta jotakin todellakin pahaa, luullut/kuvitellut Jukan tunkeutujaksi, uhaksi tai tappajaksi, murhamieheksi, joksikin muuksi sekä joksikin pahaksi.

30.09.2009

äänteet (u)-o-l-e. Jukan viimeiset äänet kuuluvat kohdassa 02:32 eli 29 sekuntia
sen jälkeen, kun Anneli on sanonut em. sanan.

K: Mitä ajatuksia puhelun tämä kohta tuo mieleesi?
1)
V: Ääni nauhalla on kuulostaa minun ääneltä. Ääni kuulostaa mielestäni surkealta. Mikäli olen sanan sanonut käskevään sävyyn, en voisi uskoa sanoneeni sitä Jukalle. Minun on tarvinnut uskoa, että paikalla on ollut joku muu, vaikka ei ole ollutkaan. Olen ilmeisesti kuvitellut Jukan taloon tunkeutujaksi ja sen vuoksi kohdistanut sanomiseni Jukkaan.
2)
..Olen ilmeisesti ollut niin valtavan kauhun vallassa saatuani iskun rintaani, että en ole kyennyt selkeästi ajattelemaan asioita. Pidän mahdollisena, että olen kuvitellut Jukan mahdolliseksi uhaksi tai tappajaksi ja tästä minulle on tullut ajatus ulkopuolisesta henkilöstä.
3)
...Olen yrittänyt miettiä tätä tapahtumaa ja pidän mahdollisena, että minun ja Jukan riita on riistäytynyt pois molempien hallinnasta ja itse olen ollut niin kauhuissani, että olen luullut Jukkaa joksikin murhamieheksi ja kohdistanut häneen em. sanan.
4)
Olen luultavasti siinä tilanteessaluullut Jukkaa joksikin muuksi ja toiminut osittain jonkinlaisen kauhun ja ehkä hieman raivonkin vallassa siten, että en ole kyennyt hahmottamaan, mitä olen tekemässä.

5.10. 2009
5) ....yöllä riitaa ja ilmeisesti Jukka on ollut siinä määrin pelottava, että olen mahdollisesti ollut kauhuissani ja hysteerinen ja pelännyt Jukkaa. Olen ilmeisesti kokenut tai kuvitellut Jukan joksikin pahaksi ja sen vuoksi vahingoittanut häntä.

Tämä on ehkä enemmän kyökkipsykologiaa kuin 'yleistä Ulvilan tapauksesta'. Mutta jätän tähän kuitenkinkin, koska strangeloven kirjoitus nyt kuitenkin on minusta ihan asiallinen yleisessä mielessä ja ihan asiallisessa ketjussakin. Jutuissa on yhtäläisyyksiä, ja nostin vaan tuon '666'-jutun esille vielä kerran. Annelin omia kiinnostuksen kohteitahan nuo ovat olleet, nuo 666-kertomukset , ja ne ovat liittyneet Jukkaan ...ennen surmaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Marokon Kauhu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Minäkin näin ko. dokumentin ja tosiaan tuli myös Ulvila mieleen.
Isoin ero ehkä on se että "Huppumies" tosiaan löytyi sitten... Taitaa jäädä Ulvilassa vaan löytymättä.

Samoin tässä tapauksessa itselleni ainakin jäi vähän kahden vaiheille, oliko äiti syytön vai syyllinen...
Molempiin suuntiin vaakakupissa on vetoa.
  • Väestönvaihto
  • Turhanpaikan hakijat
  • Kotoutumisteollisuus
  • VOK - business
  • Partalapset
  • Huonolaatuiset mamut
  • Islamisaatio
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Minua kiehtoo se, että valituslupahakemusta varten on haastateltu näitä taksarin poikia. Miten he ja isänsä linkittyvät Ulvilan surmaan? En ole nähnyt mainintaa missä määrin Annelin lapset ja taksarin lapset olivat tekemisissä (luulisi että taksari ja poikansa eivät olisi kauhean läheisissä väleissä isäänsä)?

- Jossain vaiheessa taksarille määrätään lähetysmiskielto exäänsä.
- Taksari tuomitaan lastensa pahoinpitelystä, minkä hän kiistää vielä 2012 (poikien salaliitto tms).
- Huhutaan, että Anneli olisi jossain vaiheessa ostanut kalliita lahjoja taksarille.
- Annelilla ja taksarilla on suhde, jonka päättymisestä ei kai tiedetä mitään?
- Annelia ja taksaria syytetään LSH-jutuista.

Minkälainen palapeli näistä paloista rakentuu????
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Teleksi kirjoitti:Minua kiehtoo se, että valituslupahakemusta varten on haastateltu näitä taksarin poikia. Miten he ja isänsä linkittyvät Ulvilan surmaan? En ole nähnyt mainintaa missä määrin Annelin lapset ja taksarin lapset olivat tekemisissä (luulisi että taksari ja poikansa eivät olisi kauhean läheisissä väleissä isäänsä)?

- Jossain vaiheessa taksarille määrätään lähetysmiskielto exäänsä.
- Taksari tuomitaan lastensa pahoinpitelystä, minkä hän kiistää vielä 2012 (poikien salaliitto tms).
- Huhutaan, että Anneli olisi jossain vaiheessa ostanut kalliita lahjoja taksarille.
- Annelilla ja taksarilla on suhde, jonka päättymisestä ei kai tiedetä mitään?
- Annelia ja taksaria syytetään LSH-jutuista.

Minkälainen palapeli näistä paloista rakentuu????
Tähän vielä lisätään foorumilla esiin tuotu tieto taksarin siskon sympatiasta Annelille. Tai ainakin kiinnostus juttuun, murhajuttuun siis johon veljensä oletettavasti ei liity (lshjutusta ainoa kommentti taitaa olla "veljeni ei ole pedofiili"). Ovatkohan Anneli ja taksarin sisko tavanneet Annelin ja taksarin suhteen aikana?
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Onko saatu selville kuinka kauan Anneli on seurustellut tai nettideittaillut taksaria.
Onkos tämä ollut joku salasuhde ennen surmaa. Miksi Anneli osti tälle miehelle moottoripyörän. Oliko tämä yritys ostaa miehen huomio vai liittyikö tähän jotain muuta. Joku syy oli Mannerilla vetää taksarin todistus pois. Miksi??
Taksarihan oli tuomittu lasten pahoinpitelijä. Mikä tällaisessa henkilössä viehätti neljän lapsen äitiä, jolla oli dramaattinen kokemus vielä hyvässä muistissa, ihan niinkuin lastenkin mielessä.
Tässä piilee vielä koira haudattuna, sanokaa minun sanoneen.
Käytös on normaalista poikkeavaa, vaikka Annelillahan se on ihan normaalia.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

annijatta kirjoitti:Onko saatu selville kuinka kauan Anneli on seurustellut tai nettideittaillut taksaria.
Onkos tämä ollut joku salasuhde ennen surmaa. Miksi Anneli osti tälle miehelle moottoripyörän. Oliko tämä yritys ostaa miehen huomio vai liittyikö tähän jotain muuta. Joku syy oli Mannerilla vetää taksarin todistus pois. Miksi??
Taksarihan oli tuomittu lasten pahoinpitelijä. Mikä tällaisessa henkilössä viehätti neljän lapsen äitiä, jolla oli dramaattinen kokemus vielä hyvässä muistissa, ihan niinkuin lastenkin mielessä.
Tässä piilee vielä koira haudattuna, sanokaa minun sanoneen.
Käytös on normaalista poikkeavaa, vaikka Annelillahan se on ihan normaalia.
Minulla on sellainen käsitys, että AA ja taksari ovat saattaneet tuntea toisensa jo ennenkuin JL ja AA tutustuivat tai tutustua samoihin aikoihin...

AA oli työllistettynä (nykyisessä Job Cafessa tai vastaavassa työnvälityksen paikassa) Turussa ja jossain illanvietossa AA ja JL kohtasivat...AA alkoi odottaa esikoistaan samoihin aikoihin ja hänen silloinen avokkinsa otti lapsen nimiinsä. Kunnes AA ja JL muuttivat yhteen, ja Raisioon.

Olen taksarista lukenut (valitettavasti en tähän hätään löydä lähdettä) että hänkin on asunut Raisiossa ja Turussa ja hänkin on ollut työttömänä. Olisi kiva saada tietää, olisiko hänkin ollut työkkärin illanvietoissa joskus...

Taksarista olen luke
Muista lähdekritiikki!
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Hyvin mahdollista että ovat tosiaan tavanneet mutta en usko oikein että silloin ovat tuttavuutta pidemmälle päässeet. En oikein usko että taksari on mitenkään osallinen tähän Ulvilan tapaukseen.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Tavalla tai toisella, kyllä on!

Sivuhuomiona voisin mainita Ulvila -keskustelun velloneen pari päivää melko paljon mutu-puolella.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

rantakoski kirjoitti:Tavalla tai toisella, kyllä on!

Sivuhuomiona voisin mainita Ulvila -keskustelun velloneen pari päivää melko paljon mutu-puolella.
Olen samaa mieltä, jos joku yrittää jotain spekulaation poikasta tai uutta tukimusvihjettä esiintuoda, niin jotkut tyrmää heti "minä en oikein usko"-heitolla. Ilman minkäänlaista muuta tukea uskomattomuudelleen kuin oma mutu.

Mielestäni esittämääni AAn ja taksarin mahdollista pidempiaikaistakin tuttavuutta olisi syytä tarkistaa jostain.
Muista lähdekritiikki!
MollyMalone
Neuvoja-Jack

skoone kirjoitti:
rantakoski kirjoitti:Tavalla tai toisella, kyllä on!

Olen samaa mieltä, jos joku yrittää jotain spekulaation poikasta tai uutta tukimusvihjettä esiintuoda, niin jotkut tyrmää heti "minä en oikein usko"-heitolla. Ilman minkäänlaista muuta tukea uskomattomuudelleen kuin oma mutu.

Mielestäni esittämääni AAn ja taksarin mahdollista pidempiaikaistakin tuttavuutta olisi syytä tarkistaa jostain.
Epäiletkö ettei sitä ole tarkastettu jo :roll: Joskus mielipiteiden takana on muutakin kuin mutu muttei samaa juttua viitsi vaan jatkuvasti pyörittää ympäri. mielestäni ihan ookoo pohtia mahdollisuutta sill eettä taksari olisi ollut jotenkin mukana. MInä taasen olen sitä mieltä että taksari otti Annuliin yhteyttä auttaakseen sellaisissa jutuissa joihin Anneli ei halunnut muiden nokkaansa työntäävän. Eikö jokaisella naisella ole sellainen puolisalainen miesystävä jonka kanssa ei koskaan mennyt liian pitkälle mutta yhteyttä pidettään, tiedetään myös että kun apua tarvii niin sitä saa. Taksari on mun käsittääkseni tälläinen ystävä Annelille. Myöhemmin asiat ovat voineet mennä pidemmällekin mutta tervettä parisuhdetta ei näiden kahden välille ole päässyt kehittymään. Kyseessä on ollut kummankin puoleinen hyötysuhde. Moottoripyörästä alkaen. Taksari ei kuitenkaan tiedä mitä tuona surmayönä tapahtui,Taksarin asema käy mielestäni hyvin ilmi Annelin ja tyttären keskustelusta johon Taksari liittyy.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Siitä lähteestä voi tietenkin vetää omat johtopäätökset, AA:n mielestä taksarin mielipiteet AA:n perheestä ei poliisille kuulu.
annijatta
Javier Pena

Ihmetyttää tämän pirssimiehen saama moottoripyörä. Ei se varmaan mikään huomenlahja ollut ja "lukenut" nainen rikollisen ottaa. Minä vuonna on ollut oikeudessa ja tuomittu??
Äitinä tällaisia lastenpahoinpitelijöitä pitäisi karttaa eikä lahjoa. Eikös herralla ollut lähestymiskieltokin entiselle perheelle??? Miksi häntä ei huolittukaan puolustuksen todistajaksi???
Varmaan on jotain yhteistä juttua ollut jo ennen Jukka S Lahtea.

(Rantakoski: Ei auennut joten olen pihalla kuin lumiukko. But thanks anyway :? :?
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

rantakoski kirjoitti:Siitä lähteestä voi tietenkin vetää omat johtopäätökset, AA:n mielestä taksarin mielipiteet AA:n perheestä ei poliisille kuulu.
Käyty keskustelu (julkaistu osa ainakin) taksariin liittyen on melko lyhyt. Siitä selviää kuitenkin että lapsi tuntee miehen (etu)nimeltä eli tämä on lapselle tuttu ja selviää myös että miehellä on/voisi olla käsitys perheen elämästä. Käsitys jonka Anneli ei koe poliisille kuuluvan millään lailla. Satunnaisesta tuttavasta ei siis kyse. Anneli ei myöskään sano esim "Ei sillä edes voi olla mitään kuvaa meidän perheestä" tai "miten se voisi tietää mitään meidän perheestä" vaan antaa ymmärtää että taksari kyllä tietää mutta poliisille ne tiedot ei kuuluisi.

Tässä(kin) kohtaa vähän ihmetyttää tämä tarve kuin salata jotain sekä tietenkin tapa jolla äiti puhuu reilu 10 v lapselle tämän isän murhatutkimuksesta, mm maininta dna-kokeesta.

Mitähän taksarin piti oikeudessa ensin todistaa? Olla Annelin luonnetodistajana, kertoa miten Annu on hyvä ja kiva ihminen joskin aina ei jaksa siivota? Ja miksi todistus sitten viime hetkillä peruttiin? Muistaakseni taksarin kiinnioton aikoihin lehtijutuissa luki myös milloin on tuomion/tuomiot saanut lastensa pahoinpitelyistä eikä ne kai mitään ihan vanhoja juttuja olleet, muutaman vuoden takaisia ehkä. Liittyisikö todistuksen perumiseen? Toisaalta sitten taas jos miehen piti todistaa "vain" jotain yleistä Annelin persoonasta niin miksei siihen tilalle otettu jotain toista Annelin ystävää, vaikka joku siitä blogistijoukosta? En voi olla ajattelematta että taksari ja Anneli puuhasivat kasaan todistuksen liittyen johonkin (nojaten lähinnä Annelin aikaisempaan kiinnostukseen kehittää omia todistuksiaan, mehutestit, hiustupot jne) mutta Manner päättikin vetää todistuksen pois.

Pahoittelut jos muistan ihan omiani taksarin tuomion suhteen, älköön kukaan ottako faktana vaan arveluna.
MollyMalone
Neuvoja-Jack

annijatta kirjoitti:Ihmetyttää tämän pirssimiehen saama moottoripyörä. Ei se varmaan mikään huomenlahja ollut ja "lukenut" nainen rikollisen ottaa. Minä vuonna on ollut oikeudessa ja tuomittu??
Äitinä tällaisia lastenpahoinpitelijöitä pitäisi karttaa eikä lahjoa. Eikös herralla ollut lähestymiskieltokin entiselle perheelle??? Miksi häntä ei huolittukaan puolustuksen todistajaksi???
Varmaan on jotain yhteistä juttua ollut jo ennen Jukka S Lahtea.

(Rantakoski: Ei auennut joten olen pihalla kuin lumiukko. But thanks anyway :? :?
Vaikka Anneli nyt onkin hieman lukenut niin ei se hänestä sivistynyttä ole tehnyt, se on ihan selvä. Ilmeisesti taksarin omien lasten pahoinpitelystä saatu tuomio lähensi taksaria ja Annelia. Onhan lasten pahoinpitely Annelin mielestä ihan sallittua :roll: Annelin kertomaa elämänsä miehistä kun lukee niin taksari on hänet jollain tavalla pettänyt myös. Peite-Seppo on ollut ainoa herrasmies Annelin elämässä (ja sekin petti)

Annelin ja tyttären jutuista käy ilmi että taksari on ollut vakivieras heidän kotonaan. Hänhän onkin syytettynä lasten seksuaalisesta pahoinpitelystä Annelin kanssa yhdessä. Ei ihme että Annelilla oli huoli niistä dna-testeistä ja kyselyistä. Äiti ja tytär olivat huolissaan siitä että taksari vahingossa livauttaa jotakin heidän läheisistä suhteistaan. Annelin kertoma siitä että miksi siltäkin on pitänyt mennä kyselemään kuulostaa enemmänkin siltä että Anneli tietää ettei taksarikulta tykkää että hänet yhdistetään vanhaan juttuun ja häntä veettää että poliisin on pitänyt mennä kyselemään ja pilaamaan Annelin ystävyys. JA niinhän taksari ensin käyttäytyikin osoitellen Annelia ja Annelin lapsia. Nehän kaikkeen ovat syyllisiä eikä hän! Myöhemmin hän antoi lausunnon että kunnioittaa Annelia. Tämä oli sen jälkeen kun hän tajusi ettei Anneli ollutkaan mitään paljastanut lasten hyväksikäyttöön viitaten.

Tutkijoilla on varmasti tietoa pariskunnan yhteisestä historiasta. Milloin ovat tavanneet jne.
annijatta
Javier Pena

Kuinka se anneli kertoo muiden miesten hänet pettäneen. Avokki ennen Jukkaa sekä Jukka. No pirssimiehenhän täytyikin kunnioittaa onnelia kun ei yhteisiä harrastuksia vasikoinut. Oma lehmä kummallakin ojassa.
Vastaa Viestiin