Isä näki pedofiilin itse teossa, hakkasi kuoliaaksi (U)

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
fangs
Roger Murtaugh

Re: Isä näki pedofiilin itse teossa, hakkasi kuoliaaksi (U)

Viesti Kirjoittaja fangs »

Jep, stand your ground -lait takaavat, että väkivaltaa (ml. seksuaalinen väkivalta) vastaan saa puolustautua voimakeinoin, tarvittaessa jopa tappavalla voimalla, ilman velvollisuutta perääntyä/paeta vaikka pystyisikin. Mun mielestä on hullu tilanne, jos ihminen velvoitetaan sanktion uhalla antamaan hyökkääjän määrätä voimankäytöstä.

Ellei isä tosiaan ole mukiloinut ihan erityisen pitkään, esim. vielä sen jälkeen kun uhri on maannut maassa tajuttomana, veikkaisin että alkutilanne huomioonottaen tämä tapaus katsotaan kuuluvaksi defense of a third person piiriin, vaikka niitä iskuja sitten olisikin jaettu pari enemmän kuin tarpeellista. Kuolleen miehen oma käytös kuitenkin aiheutti tilanteen, jossa varmasti kuka tahansa olisi hetkellisesti menettänyt itsekontrollin. Ja ainakaan oikeudessa en usko tulevan tuomiota, jos syyte päätettäisiinkin nostaa.
§ 9.33. DEFENSE OF THIRD PERSON. A person is justified in
using force or deadly force against another to protect a third
person if:
(1) under the circumstances as the actor reasonably
believes them to be, the actor would be justified under Section 9.31
or 9.32 in using force or deadly force to protect himself against
the unlawful force or unlawful deadly force he reasonably believes
to be threatening the third person he seeks to protect; and
(2) the actor reasonably believes that his
intervention is immediately necessary to protect the third person.
Tämä isä on muuten ilmeisesti lisäksi yksinhuoltajaisä, joten tilanne kävisi lastenkin kannalta surkeaksi, jos hän joutuisi vankilaan.
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

joey kirjoitti:Listan toisessa päässä onkin sitten tämä Suomen tilanne: et saa missään tilanteessa millään tavalla puolustaa itseäsi satuttamalla tai uhkaamalla satuttavasi toista. Jos joku hyökkää päälle, et saa lyödä, vaan sinun on pidettävä hyökkääjää aloillaan (niin, ettei tämä satuta myöskään itseään) ja hälytettävä apua. Et myöskään saa aseistautua hyökkääjää/uhkaajaa vastaan hyökkääjää raskaammin. Eli jos vieressäsi on ase ja joku hyökkää kimppuusi nyrkein, et saa pelotella hyökkääjää aseella tiehensä.
Tämähän on siis mielikuvituksen tuotetta. Suomessa on useampiakin tapauksia, jossa on hätävarjeluksi tapettu ihminen eikä tuomiota ole tullut.
NapalmLolita kirjoitti:Kyllä tämä isä pitää taposta tai törkeästä pahoinpitelystä tuomita. Emme voi lähteä sille tielle, että on olemassa hyväksyttäviä syitä hakata joku hengiltä, koska sitä listaa voidaan jatkaa loputtomiin ja lopulta mikään ei ole tuomittavaa
Suomessakin on sellainen lainkohta, että rikoksesta ei tuomita, jos tilanne on ollut sellainen, että syytetyltä ei voida kohtuudella olettaa muunlaista suhtautumista. Jos se että pedofiili yrittää raiskata omaa lasta ei ole sellainen, niin mikä on? Olettaisin että Teksasin laki on tässä suhteessa vielä sallivampi.
laululintu
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja laululintu »

Kyllä ainaki allekirjoittanut ois toiminu tasan samalla tavalla, jos tilanne olisi ollut sama. Lapsiin kohdistuva väkivalta on kaikista iljettävintä. Uskon että harvassa ovat ne vanhemmat, jotka kykenisivät tuollaisen tilanteen selvittämään järjen voimalla, reaktio on varmasti niin vahva kun näkee omin silmin.
Musta ei ole valkoista. Ja valkoinenkin voi paljastua valheeksi.
HenryWho
Alokas

Viesti Kirjoittaja HenryWho »

NapalmLolita kirjoitti:Kyllä tämä isä pitää taposta tai törkeästä pahoinpitelystä tuomita. Emme voi lähteä sille tielle, että on olemassa hyväksyttäviä syitä hakata joku hengiltä, koska sitä listaa voidaan jatkaa loputtomiin ja lopulta mikään ei ole tuomittavaa. Enkä minä ainakaan keksi minkä takia tätä isän tekoa pitäisi pitää jotenkin oikeutetumpana, kuin sitä että tekisi jollekin samat siksi, että tämä sanoi jotain ilkeää.
En nyt halua jyrätä ajattelutapaasi, koska tunnetusti jokaisella on omat mielipiteet. Mies sai mitä ansaitsi, mitä jos oman lapsesi kohdalle kävisi noin että joku puolituttu hipelöi häntä. Soittaisit poliisin ja voivottelisit asiaa? En usko. Jos sulla ois tossa tilanteessa resursseja antaa miehelle opetus, niin veikkaan ettet epäröisi hetkeäkään hakata pedaria.

Vaikka en yleensä ole kuolemantuomion/tappamisen kannalla, mutta on pari poikkeusta. Raiskaajien ja pedofiilien kuuluisi automaattisesti saada kuolemantuomio! Tai vastaavasti jos raiskaajan tai pedofiilin lahtaisi, siitä ei saisi tuomiota.
fangs
Roger Murtaugh

HenryWho kirjoitti: Vaikka en yleensä ole kuolemantuomion/tappamisen kannalla, mutta on pari poikkeusta. Raiskaajien ja pedofiilien kuuluisi automaattisesti saada kuolemantuomio!
Periaatteena nyt kuitenkin on, että sen lisäksi että rangaistuksen pitää olla suhteessa rikokseen, eri rikosten rangaistusten on oltava suhteessa toisiinsa. Ei raiskauksesta tai hyväksikäytöstä voi säätää kovempaa tuomiota kuin esim. murhasta.
Insane Poetry
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Insane Poetry »

NapalmLolita kirjoitti:Kyllä tämä isä pitää taposta tai törkeästä pahoinpitelystä tuomita. Emme voi lähteä sille tielle, että on olemassa hyväksyttäviä syitä hakata joku hengiltä, koska sitä listaa voidaan jatkaa loputtomiin ja lopulta mikään ei ole tuomittavaa. Enkä minä ainakaan keksi minkä takia tätä isän tekoa pitäisi pitää jotenkin oikeutetumpana, kuin sitä että tekisi jollekin samat siksi, että tämä sanoi jotain ilkeää.
Joo joo, mut nyt herätys! Toi tapahtu Jenkeissä, erityisesti vielä Texasissa, jossa itseään ja omaisuuttaan SAA tosiaan puolustaa. On tullut käytyä ja nähtyä "I will shoot" -kylttejä talojen pihalla jne.

Ei toi äijä saa ku korkeintaan sakot jostain ja jos homma on tosiaan mennyt kuten sanottu niin ihan oikein sille pedarille!
Fall of Babylon
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

kyllä komppaan laululintua kyseisessä asiassa..Tommonen tilanne saattaa jättää aivot narikkaan,ja ei itse tiedostamatta ymmärrä,mitä on tehnyt.Verrattavissa varttihulluuteen,mutta voisin tuosta päätellä,että isännällä ollut kaikki kortit pakassa.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Ei tullut syytettä: http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/119474 ... miota.html
Teksasissa Yhdysvalloissa Lavaca Countyn piirisyyttäjä ja seriffi ovat todenneet, että isä, joka tappoi tyttärensä raiskaajan, on syytön ja että hänelle ei anneta tuomiota. 23-vuotias isä löysi 9. kesäkuuta tilalle hevosia hoitamaan palkatun miehen raiskaamassa hänen 5-vuotiasta tytärtään.

Oikeuden mukaan isä käytti väkivaltaa suojellakseen tytärtään. Isä löysi miehen ja tytön, kun hän kuuli lapsensa huudot ulkorakennuksen takaa. Silminnäkijät ovat kertoneet, että mies raahasi tyttöä väkisin talon taakse. Isä hakkasi raiskaajaa monta kertaa päähän ja kaulan alueelle.

Isä oli soittanut hädissään hätänumeroon, kun hän tajusi, miten vakavasti hänen lyömänsä mies oli loukkaantunut. Oikeudessa kuullun hätänauhoitteen perusteella mies on ollut shokissa soittaessaan hätänumeroon. Miehen asianajaja, kuten oikeuskin, totesivat, että miehen ei ollut tarkoitus tappaa ketään. Asiantuntija sanoo uutistoimisto AP:lle, että olisi ollut hyvin outoa, jos mies olisi tuomittu. Teksasissa laki antaa hänen mukaansa monessa tapauksessa oikeutuksen kovan voiman käytölle, ja seksuaalinen hyväksikäyttö on näistä yksi, tapauksesta riippuen.

Uutisesta kertoo muun muassa The Huffignton Post.
fangs
Roger Murtaugh

Yllättävän nopea päätös, muuta yllättävää siinä sitten ei ollutkaan. :) Hyvä juttu, olemassa olevien tietojen pohjalta inhimillinen ja oikea päätös. Asia on sitten loppuunkäsitelty tämän perheen osalta, hyvä heille. Jossain muuten luki, että sen kuolleen miehen perhettä tai sukulaisia ei ole onnistuttu löytämään mistään, kukaan hänen perheenjäsenensä/sukulaisensa ei tiedä hänen kuolleen. Anteeksi vain karkea yleistys, mutta nämä meksikolaissyntyiset ovat yleensä tavallistakin sukurakkaampaa porukkaa, tuli vaan mieleen että olisikohan ollut perhepiirillä tiedossa tämän miehen taipumukset ja ehkä ennenkin jotain pahaa tehnyt (rikosrekisteriä tosin ei ollut), ja välit katkenneet... no, tämä on pelkkää spekulaatioita tietenkin, mutta se ainakin on varmaa ettei se ihminen enää koskaan satuta ketään.
Marokon Kauhu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

fangs kirjoitti:Jep, stand your ground -lait takaavat, että väkivaltaa (ml. seksuaalinen väkivalta) vastaan saa puolustautua voimakeinoin, tarvittaessa jopa tappavalla voimalla, ilman velvollisuutta perääntyä/paeta vaikka pystyisikin. Mun mielestä on hullu tilanne, jos ihminen velvoitetaan sanktion uhalla antamaan hyökkääjän määrätä voimankäytöstä.
Suomessahan oikeuskäytäntö on aika pitkälle ollut juuri näin että hyökkääjä määrää missä mennään, joitakin ihan äärimmäisiä poikkeuksia lukuunottamatta (tunnettu tappaja tunkeutuu väkisin taloon sisälle varoituksista huolimatta ja tulee sitten ammutuksi; ei tuomiota, lienee se tunnetuin keissi).

No, Suomessa on Suomen laki ja Teksasissa Teksasin :lol:
  • Väestönvaihto
  • Turhanpaikan hakijat
  • Kotoutumisteollisuus
  • VOK - business
  • Partalapset
  • Huonolaatuiset mamut
  • Islamisaatio
V.V.82
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja V.V.82 »

NapalmLolita kirjoitti:Enkä minä ainakaan keksi minkä takia tätä isän tekoa pitäisi pitää jotenkin oikeutetumpana, kuin sitä että tekisi jollekin samat siksi, että tämä sanoi jotain ilkeää.
Siis mitä v...ua? Se yritti RAISKATA sen lapsen. Ihme kukkahattuilua, ehkä sitten kun omalle kohdalle sattuu niin ajatellaan realistisemmin.

Ja tuomio oli täysin oikea.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Tää on nyt ihan offtopicia, mutta silläkin uhalla... Mä en tiedä mikä mussa on aina ollut vikana, mutta mun mielestä kuolema ei ole mikään rangaistus mistään. Kaikkihan kuitenkin kuolee joskus, ja jos joku kuolee ennen aikojaan, vieläpä vaikka jotenkin teloittamalla tai muuten mahdollisesti aika kivuttomasti, niin musta se ei oo mikään rangaistus. Sodissakin kuolleiden lukumäärät ei mua niin kauheesti sureta, mutta toki kuolleiden omaisten suru ja tuska, ja sodissa kidutetut yms.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Rappa
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Rappa »

Mun mielestä isä toimi ihan ymmärrettävästi ja tuomiokin oli ihan kohdillaan.
Pitää muistaa et tuolla jenkkilässä on kaikenmaailman hulluja liikenteessä ja vaikka olis tuttukin, niin jäätyään tollasesta itseteossa kiinni, ei sille kannata antaa aikaa toimia ettei käy itsellee huonosti.
Amy
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Amy »

NapalmLolita kirjoitti:Enkä minä ainakaan keksi minkä takia tätä isän tekoa pitäisi pitää jotenkin oikeutetumpana, kuin sitä että tekisi jollekin samat siksi, että tämä sanoi jotain ilkeää.
Miten olisi vaikka sen takia, että LAITON teko kohdistuu puolustuskyvyttömään lapseen?? Raiskaus/seksuaalinen väkivalta on hitusen eri asia kuin pahasti sanominen... Jokainen ihminen tulee kuulemaan elämänsä aikana jotain ilkeää, eikä ilkeästi sanominen ole missään kriminalisoitu. Seksuaalinen väkivalta sen sijaan on, eikä KENENKÄÄN kuulu joutua kärsimään sellaisesta, kaikkein vähiten pienten lasten joiden elämään seksi ei kuulu missään muodossa. Järkyttävää että ilkeästi sanominen ja raiskaus rinnastetaan samalle viivalle.
Rampo Edogawa
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Rampo Edogawa »

Amy kirjoitti:
Miten olisi vaikka sen takia, että LAITON teko kohdistuu puolustuskyvyttömään lapseen?? Raiskaus/seksuaalinen väkivalta on hitusen eri asia kuin pahasti sanominen... Jokainen ihminen tulee kuulemaan elämänsä aikana jotain ilkeää, eikä ilkeästi sanominen ole missään kriminalisoitu. Seksuaalinen väkivalta sen sijaan on, eikä KENENKÄÄN kuulu joutua kärsimään sellaisesta, kaikkein vähiten pienten lasten joiden elämään seksi ei kuulu missään muodossa. Järkyttävää että ilkeästi sanominen ja raiskaus rinnastetaan samalle viivalle.
No en olisi silti lähtenyt tappamaan ketään. Tämä vendetta ja verikosto ja muu kansalaiskosto on ihan kehitysmaapuuhaa. Olisin ottanut tukevan niskaotteen, pari kertaa läpsinyt naamalle ja soittanut poliisit. EI minulla ole oikeutta ottaa toisen elämää enkä halua sellaista kontolleni. Tämän sanottua, ennen kuin alat mököttämään, niin tämä lapsen hyväksikäyttö oli pahempi kuin isän reaktio. Tästä huolimatta en kannata omankädenoikeutta. Se vie tuhon tielle jos yhteiskunta hyväksyy sellaisen. Lieventävät asianhaarat erikseen.
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
Vastaa Viestiin