Isä näki pedofiilin itse teossa, hakkasi kuoliaaksi (U)

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Amy
Rico Tubbs

Re: Isä näki pedofiilin itse teossa, hakkasi kuoliaaksi (U)

Viesti Kirjoittaja Amy »

Rampo Edogawa kirjoitti:
Amy kirjoitti:
NapalmLolita kirjoitti:Enkä minä ainakaan keksi minkä takia tätä isän tekoa pitäisi pitää jotenkin oikeutetumpana, kuin sitä että tekisi jollekin samat siksi, että tämä sanoi jotain ilkeää.
Miten olisi vaikka sen takia, että LAITON teko kohdistuu puolustuskyvyttömään lapseen?? Raiskaus/seksuaalinen väkivalta on hitusen eri asia kuin pahasti sanominen... Jokainen ihminen tulee kuulemaan elämänsä aikana jotain ilkeää, eikä ilkeästi sanominen ole missään kriminalisoitu. Seksuaalinen väkivalta sen sijaan on, eikä KENENKÄÄN kuulu joutua kärsimään sellaisesta, kaikkein vähiten pienten lasten joiden elämään seksi ei kuulu missään muodossa. Järkyttävää että ilkeästi sanominen ja raiskaus rinnastetaan samalle viivalle.
No en olisi silti lähtenyt tappamaan ketään. Tämä vendetta ja verikosto ja muu kansalaiskosto on ihan kehitysmaapuuhaa. Olisin ottanut tukevan niskaotteen, pari kertaa läpsinyt naamalle ja soittanut poliisit. EI minulla ole oikeutta ottaa toisen elämää enkä halua sellaista kontolleni. Tämän sanottua, ennen kuin alat mököttämään, niin tämä lapsen hyväksikäyttö oli pahempi kuin isän reaktio. Tästä huolimatta en kannata omankädenoikeutta. Se vie tuhon tielle jos yhteiskunta hyväksyy sellaisen. Lieventävät asianhaarat erikseen.

Ei tässä ollutkaan kyse siitä, kannattaako tappaa tai oliko tappaminen ylipäätään edes tarkoituksena, vaan siitä miksi tässä tapauksessa tappaminen olisi oikeutetumpaa (ei syytettä) kuin vaikka siinä tapauksessa että tapetaan ilkeästi sanomisesta.
Tokihan toi sun tapasi, naamalle läpsiminen, ois ollut huomattavasti coolimpi... ja täyttänyt varmasti jokaisen valtion säännökset itsensä ja perheensä suojelun suhteen.
fangs
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja fangs »

Rampo Edogawa kirjoitti:No en olisi silti lähtenyt tappamaan ketään. Tämä vendetta ja verikosto ja muu kansalaiskosto on ihan kehitysmaapuuhaa. Olisin ottanut tukevan niskaotteen, pari kertaa läpsinyt naamalle ja soittanut poliisit. EI minulla ole oikeutta ottaa toisen elämää enkä halua sellaista kontolleni. Tämän sanottua, ennen kuin alat mököttämään, niin tämä lapsen hyväksikäyttö oli pahempi kuin isän reaktio. Tästä huolimatta en kannata omankädenoikeutta. Se vie tuhon tielle jos yhteiskunta hyväksyy sellaisen. Lieventävät asianhaarat erikseen.
Niin tässähän ei ollut, tai ainakaan ei ollut mitään syytä epäillä olevan, kyse mistään "verikostosta ja vendetasta", eikä kukaan kai ole esittämässäkään, että hyväksikäytettyjen lasten vanhemmille säädettäisiin oikeus käydä verikosto suorittamassa. Kyse oli itsepuolustuksesta (luonnollisestikaan isä ei kirjaimellisesti itseään puolustanut; periaatteellisesti kolmannen henkilön puolustus kuuluu itsepuolustuksen piiriin), jonka tarkoitus ei ollut tappaa. Sitä nyt voi pohtia ikuisuuksiin, kuinka rankan periaatteellisen tuomion isä ansaitsisi siitä, että on lyönyt iskun tai pari liikaa lapsensa hyväksikäyttäjän päähän, mutta jos lähtökohta on se mikä se tässä on, eikä ole syytä epäillä isän vilpittömyyttä, kyllä se syyte tuntuisi kohtuuttomalta.

Helppoa on myös teorisoida kuinka pyhimyksellisesti itse samassa tilanteessa toimisi, mutta melkein väitän ettei kukaan voi olla täysin varma kuinka vastaavassa tilanteessa toimisi ennen kuin se oikeasti osuu kohdalle. Ja ennen kuin "alat mököttämään [sic]", ei ole tarkoitus kyseenalaistaa itsetuntemustasi, vaan ihan vain ihmisluontoa äärimmäisissä tilanteissa.
Puukko-Mack
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Puukko-Mack »

Olen itse rauhallisuus, mutta kun kuppi läikkyy niin se läikkyy. Silti en missään nimessä turvautuisi väkivaltaan. MUTTA jos joku käyttäisi hyväkseen mun lasta niin mä repisin pään irti siinä kuohussa. Se kestäisi muutaman sekunnin kuohahtaminen. Mutta siinä kohtaa ainut päämäärä on saada saasta kauas lapsesta, vaikka repien pää irti. Jos joku pahoittaa tästä mielensä niin asia on ihan ok. Olisin valmis istumaan linnassakin siitä hyvästä. Mutta mun lapsiin ei kosketa. PISTE.
Vastaa Viestiin