Eoköhän ole aika normaalia (näin epänormaalissa tilanteessa) että niitä vammoja suurennellaan. Kuten olen jo todennut, kaikilla maailman sotatantereilla tunnetaan syndrooma "miksi minä tai poikani jäi henkiin kun muut/valtaosa delasi".konsta kirjoitti:Jostakin syystä Hessu 54 on perin aktiivinen tässä jutussa, levittelee huhuja jopa Nilsin perheenjäsenistä. Liekä hänelläkin jokin sisäpiirikytkentä juttuun, joka selittäisi leimaamisen?Hessu52 kirjoitti: Jostain syystä Gussen mutsi oli aika aktiivinen poikansa asioista, kertoillen tämän tilasta juoruja, joita Gussekin on myöhemmin myöntänyt äitinsä tehneen.
Spekulointia kadonneista tavaroista
Oletko lukenut James Thurberin novellin "Jad Peters, onnenpekka"? Siinä on viety äärimmäisyyksiin tämä "läheltä piti, mutta selvisinpäs hengissä"-teema.supernova kirjoitti:Eoköhän ole aika normaalia (näin epänormaalissa tilanteessa) että niitä vammoja suurennellaan. Kuten olen jo todennut, kaikilla maailman sotatantereilla tunnetaan syndrooma "miksi minä tai poikani jäi henkiin kun muut/valtaosa delasi".
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Yleensähän henkiinjäänyt tuntee hirveitä syyllisyydentunteita siitä, että on säilynyt yksin hengissä, kun kaverit muut ovat kuolleet.
Valitettavan usein tällainen itsensä syyllistäminen saattaa johtaa jopa itsemurhaan.
Tässä tapauksessa en ole havainnut seviytyneen Gustafssonnin osoittaneen minkäänlaista "katumusta" siitä, että on yksin selvinnyt hengissä, ei haastatteluissa, kuin oikeudenkäynnin aikanakaan.
Minkäänlaista sympatian osoitusta myöskään en ole häneltä uhreja kohtaan kuullut, tai lukenut, jollei sitten oteta mukaan sitä ainoaa kertaa, kun hän jossain haastattelussa sanoi joka kesä käyvänsä murhapaikalla, jolloin se vetää aika hiljaiseksi.
Kukkien viemiset haudalle, niin, onko siitä nyt sitten näyttöä, että niin on myös tapahtunut????
Kylmää on, sano tosi kylmää, tuolla ulkona.
Taitaa talvi tehdä tulojaan.
Valitettavan usein tällainen itsensä syyllistäminen saattaa johtaa jopa itsemurhaan.
Tässä tapauksessa en ole havainnut seviytyneen Gustafssonnin osoittaneen minkäänlaista "katumusta" siitä, että on yksin selvinnyt hengissä, ei haastatteluissa, kuin oikeudenkäynnin aikanakaan.
Minkäänlaista sympatian osoitusta myöskään en ole häneltä uhreja kohtaan kuullut, tai lukenut, jollei sitten oteta mukaan sitä ainoaa kertaa, kun hän jossain haastattelussa sanoi joka kesä käyvänsä murhapaikalla, jolloin se vetää aika hiljaiseksi.
Kukkien viemiset haudalle, niin, onko siitä nyt sitten näyttöä, että niin on myös tapahtunut????
En ole. Onko se lukemisen arvoinen ja jos on niin mistä kokoelmasta sen voisi löytää?Maza kirjoitti:Oletko lukenut James Thurberin novellin "Jad Peters, onnenpekka"? Siinä on viety äärimmäisyyksiin tämä "läheltä piti, mutta selvisinpäs hengissä"-teema.supernova kirjoitti:Eoköhän ole aika normaalia (näin epänormaalissa tilanteessa) että niitä vammoja suurennellaan. Kuten olen jo todennut, kaikilla maailman sotatantereilla tunnetaan syndrooma "miksi minä tai poikani jäi henkiin kun muut/valtaosa delasi".
En heti googlesta löytänyt niin ajattelin sinulta kysyä.
Niin ja kerro alkaako sillä elämä hymyilemään vai johdatteleeko se selvinnyt itsensä umpikujaan tekemällä asiasta itselleen ongelman?
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Nisse on mysteerion (ja myös minun havaintojeni) perusteella ns. "hidas". Se selittää (mahdollisen) julkisen tunteettomuuden muita uhreja kohtaan. Onhan hän heitä voinut surra, mistäs hänen päähänsä kukaan näkisi... Pitää kuitenkin muistaa että Nissen omaan "uhriuteen" tuo sopii oikein hyvin, yleensä ko. ihmisiltä joilla on psykopaattisia (tämä on oletusta, harhaa, huuhaata, kuvitelkaa itse) taipumuksia, puuttuu empatiakeskus joka määrittää esim. just säälin tunteen kanssaihmisiä kohtaan.Haudalla käyminen ei ehkä mitenkään liity tapaukseen, mun entiset anoppi ja appiukko menivät kuolemaan pari vuotta sitten eikä heidän poikansa käynyt haudalla kuin kerran. Hautajaispäivänä. Kuitenkin hän on ihan normaali (no joo, normaali ja normaali, heh) mies.Hessu52 kirjoitti:Yleensähän henkiinjäänyt tuntee hirveitä syyllisyydentunteita siitä, että on säilynyt yksin hengissä, kun kaverit muut ovat kuolleet.
Ja kylmä on.. hitto tässähän saa heivata kesämekot kaapin perille ja etsiä tilalle kaulahuivia ja lapasia.
Loka kirjoitti:
Nisse on mysteerion (ja myös minun havaintojeni) perusteella ns. "hidas". Se selittää (mahdollisen) julkisen tunteettomuuden muita uhreja kohtaan. Onhan hän heitä voinut surra, mistäs hänen päähänsä kukaan näkisi... Pitää kuitenkin muistaa että Nissen omaan "uhriuteen" tuo sopii oikein hyvin, yleensä ko. ihmisiltä joilla on psykopaattisia (tämä on oletusta, harhaa, huuhaata, kuvitelkaa itse) taipumuksia, puuttuu empatiakeskus joka määrittää esim. just säälin tunteen kanssaihmisiä kohtaan.Haudalla käyminen ei ehkä mitenkään liity tapaukseen, mun entiset anoppi ja appiukko menivät kuolemaan pari vuotta sitten eikä heidän poikansa käynyt haudalla kuin kerran. Hautajaispäivänä. Kuitenkin hän on ihan normaali (no joo, normaali ja normaali, heh) mies.
Ja kylmä on.. hitto tässähän saa heivata kesämekot kaapin perille ja etsiä tilalle kaulahuivia ja lapasia.
osittain lienet oikeassa. Nisse ei ole välttämättä ollenkaan kamalan nopea ihminen.
Minun mielestäni hän edustaa melko tavallista suomalaista miestyyppiä. On melko sulkeutunut ja vähäpuheinen. Ei näytä tunteitaan. Päinvastoin kuin Palo, minä arvelen NG:n kyllä tarvittaessa suuttuvankin, ja luulen hänen olevan silloin aika jyrkästi kantaa ottava, eikä lähde ensimmäisenä karkuun. Siis melko tavallinen suomalainen mies, joita on paljon. Kyllähän suomalaisen miehen prototyyppi poikkeaa esim. italialaisesta miehestä psykopatian suuntaan, olematta silti psykopaatti. Tämä on tällaista tyhjää jutustelua, jota ei voi ottaa kovin vakavasti. Mielipiteitä ja arvioita.supernova kirjoitti: osittain lienet oikeassa. Nisse ei ole välttämättä ollenkaan kamalan nopea ihminen.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Osuit naulan kantaan. Mitä sitä karkaamaan kun voi pötkötellä ja odotella kantajiakin. Heh.Sariola kirjoitti:Päinvastoin kuin Palo, minä arvelen NG:n kyllä tarvittaessa suuttuvankin, ja luulen hänen olevan silloin aika jyrkästi kantaa ottava, eikä lähde ensimmäisenä karkuun.
-
Kaskisaari
Autismia? Faktat esiin kiitos.Loka kirjoitti:Avasin aikaisemmin teoriaani diagnosoimattomasta lievasta autismista tai vastaavasta. Ei valttamätta kaukaakaan haettua, Nissen ollessa pieni koko sairautta ei ollut luettelossa. Yksi oire on "hitaus", toinen akilliset raivarit. Listaa voi jatkaa mutta siihen on tuskin syyta.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Joo ei ole faktaa vaan pohdintaa mun Henkilökohtaisen Teorian puitteissa. Miten sä vaikutatkaan Kaskisaari niin tutulta?Kaskisaari kirjoitti:Autismia? Faktat esiin kiitos.Loka kirjoitti:Avasin aikaisemmin teoriaani diagnosoimattomasta lievasta autismista tai vastaavasta. Ei valttamätta kaukaakaan haettua, Nissen ollessa pieni koko sairautta ei ollut luettelossa. Yksi oire on "hitaus", toinen akilliset raivarit. Listaa voi jatkaa mutta siihen on tuskin syyta.
-
Kaskisaari
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Ei kai ole liikaa vaadittu että tajuat sen, että tässä jutussa on faktoja liian vähän tarjolla? Ja ne faktat joilla pelattiin ja joilla tällä hetkellä pelataan, on nähty salissa. Tuomiota ei tullut. Käypäs avautumassa tuolla motskariteoriapinossa ja tule sen jälkeen keuhkoamaan ja vaatimaan "faktaa".Kaskisaari kirjoitti:Palstan pohjimmainen tarkoitus on ratkaista kolmoismurha. Ei kai ole liikaa vaatia faktoja?
Kovat on vaatimukset. Mielestäni tätä juttua ei voi ratkaista palstalla. Jos joku todella tietää mitä siellä tapahtui, niin hän voi (mikäli elää) kertoa sen täällä, mutta sen jälkeen kertomus on vielä osoitettava todeksi. Sen voi tehdä vain KRP. Tänne voi kirjoittaa mitä tahansa hypoteeseja, mutta niiden näyttämisen paikka on aina se sama: KRP.Kaskisaari kirjoitti:Palstan pohjimmainen tarkoitus on ratkaista kolmoismurha. Ei kai ole liikaa vaatia faktoja?
Kun tuli tuolla aivovamma-osiossa liikuttua Wikipediassa, niin erityis´ti pisti silmään:Loka kirjoitti:Osuit naulan kantaan. Mitä sitä karkaamaan kun voi pötkötellä ja odotella kantajiakin. Heh.Sariola kirjoitti:Päinvastoin kuin Palo, minä arvelen NG:n kyllä tarvittaessa suuttuvankin, ja luulen hänen olevan silloin aika jyrkästi kantaa ottava, eikä lähde ensimmäisenä karkuun.No joo. Mutta suomalainen mies on jurottaja, se on totta. Nissessä vain on erilaista "hitautta". Avasin aikaisemmin teoriaani diagnosoimattomasta lievästä autismista tai vastaavasta. Ei välttämättä kaukaakaan haettua, Nissen ollessa pieni koko sairautta ei ollut luettelossa. Yksi oire on "hitaus", toinen äkilliset raivarit. Listaa voi jatkaa mutta siihen on tuskin syytä.
Eri yhteyksistä olemme saaneet lukea, että Nissellä oli kaikki ylläolevat oireet. Itse hän kuvaili hyvin tuota keskittymisvaikeutta, kun vielä kuukausia myöhemmin "tavarat lensivät". Tuo hitaus oli minulle uusi juttu ja se voi tosiaan selittää sen, miksi tutkijat pitivät Nisseä jotenkin hitaana.Aivovamman yleisimpiä oireita ovat väsymys (unihäiriö tai lisääntynyt unentarve), ärtyneisyys, keskittymisvaikeudet, aloitekyvyn heikentyminen, toiminnan suunnittelun vaikeus, toimintojen hitaus ja muistivaikeudet.
Jaahas, onko meillä tässä taitava näyttelijä, joka jo etukäteen otti selvää tyypillisistä aivovamman oireista? Vai onko meillä tässä ihka oikea aivovamman saanut henkilö?
Luinpa minäkin noista pään vammoista, joiden oireita olivat muunmuassa tajuttomuus, sekä oksentelu, jolloin on vaarana tukehtuminen.
Samoin pitkäaikaisen tajunnanmenetyksen yhteydessä, jos alaleukaluu on murtunut, niin on vaarana kielen nieleminen, jolloin edessä on ilman pikaista apua tukehtuminen.
Myöskin aivovamman saanut on pikaisesti toimitettava hoitoon, sillä veren suuhun ja nieluun joutuminen voi aiheuttaa tukehtumisen, jollei potilas saa pikaisesti apua.
Tähän lisäksi aivoruhjeen saaneen potilaan tila vaarantuu, kun aivoihin kertyy painetta, jota ei saada pikaisesti poistettua.
Että missäs sitä oksennusta taas olikaan, kun en muista.
Samoin pitkäaikaisen tajunnanmenetyksen yhteydessä, jos alaleukaluu on murtunut, niin on vaarana kielen nieleminen, jolloin edessä on ilman pikaista apua tukehtuminen.
Myöskin aivovamman saanut on pikaisesti toimitettava hoitoon, sillä veren suuhun ja nieluun joutuminen voi aiheuttaa tukehtumisen, jollei potilas saa pikaisesti apua.
Tähän lisäksi aivoruhjeen saaneen potilaan tila vaarantuu, kun aivoihin kertyy painetta, jota ei saada pikaisesti poistettua.
Että missäs sitä oksennusta taas olikaan, kun en muista.