Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

tre_1982 kirjoitti:
Libra kirjoitti:Nykyään sairaaloissa käytettävät tippaletkutkin ovat suureksi osaksi sellaisia, ettei niistä voi päästä ilmaa suoneen vaikka neste loppuisikin.
Joo, mäkin olen käsittänyt että tippaletkut voi olla (ja ovatkin välillä) kuivina pitkänkin aikaa.

*edit*

Oon kuitenkin edelleen vähän sitä mieltä ettei välttämättä pidä paikkansa etteikö ruiskullakin saisi aikaan tuhoa... Ainakin pieneen lapseen?
Mun nalkuperäinen kysymys ei kyllä ollut tuo ilmakupla, vaan olisiko piikillä vahingossa saatu aikaan verenvuotoa, esim neula katkennut suoneen, jos tyttö kiemurteli?
Muista lähdekritiikki!
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Siirretty Lautamiehiin.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti:Gerry McCann played down comments by his spokesman suggesting the family now believed there was a "probability" the four-year-old was dead

niin ja tässä ote stoorin alusta...

näyttää siltä että aiot jatkaa samaa linjaa kuin ennen viikon paussia...
Mr McCann said he and his wife accepted there was a "possibility" Madeleine may be dead but said there was no evidence she had been seriously harmed, which gave them hope.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:Marsalkka,

siinä lainauksessasi oli puhuttu Gerrystä,
Huomasin toki. Oli vain niin hauska ja liittyi osittain Konstan viestiin.
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

skoone kirjoitti:
tre_1982 kirjoitti:
Libra kirjoitti:Nykyään sairaaloissa käytettävät tippaletkutkin ovat suureksi osaksi sellaisia, ettei niistä voi päästä ilmaa suoneen vaikka neste loppuisikin.
Joo, mäkin olen käsittänyt että tippaletkut voi olla (ja ovatkin välillä) kuivina pitkänkin aikaa.

*edit*

Oon kuitenkin edelleen vähän sitä mieltä ettei välttämättä pidä paikkansa etteikö ruiskullakin saisi aikaan tuhoa... Ainakin pieneen lapseen?
Mun nalkuperäinen kysymys ei kyllä ollut tuo ilmakupla, vaan olisiko piikillä vahingossa saatu aikaan verenvuotoa, esim neula katkennut suoneen, jos tyttö kiemurteli?
Juu, siihen mulla ei ollut mitään sanottavaa kun ei ole kokemusta asiasta... Tarkoititko siis että se verinen jalanjälki voisi liittyä tuohon?

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

X-tine
Jack Bauer

Rahahanat eivät saa ehtyä

Viesti Kirjoittaja X-tine »

cicero kirjoitti:http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... rtComments
>tässä vanhemmat "myöntävät" että maddy mitä luultavammin on kuollut. Musta on ihan luonnollista kysyä tässä vaiheessa että miksi he ovat vielä nyt tuhlanneet 80 000 uusiin julisteisiin jaettavaksi portugalissa ja espanjassa syrjäkyliin?
>> ...
Jos vanhemmat liian selvästi ilmaisevat, että hekin uskovat Maddyn jo olevan kuollut, niin eihän kukaan enää pistä penniäkään etsintärahastoon. Tuo 80.000 sijoitus tuottaa ainakin kaksinkertaisesti rahaa, ja sitäpaitsi vanhemmat voivat käyttää tätä kaikkea osoituksena siitä, että he ovat syyttömiä.
Minusta vanhemmat ja heidän tiiminsä on aika taitava käsittelemään suurta yleisöä. Kun poliisin ja tutkijoiden taholta tuodaan tutkimustuloksia, jotka ovat raskauttavia, McCannien tukiryhmä vetoaa tunteisiin: Katea vainotaan hänen ulkonäkönsä vuoksi... Tai näennäiseen logiikkaan: Eiväthän he voi olla syyllisiä: jos poliisilla olisi todisteet, niin heidäthän olisi jo vangittu...
tre_1982
Olivia Benson

Re: Rahahanat eivät saa ehtyä

X-tine kirjoitti: Jos vanhemmat liian selvästi ilmaisevat, että hekin uskovat Maddyn jo olevan kuollut, niin eihän kukaan enää pistä penniäkään etsintärahastoon. Tuo 80.000 sijoitus tuottaa ainakin kaksinkertaisesti rahaa, ja sitäpaitsi vanhemmat voivat käyttää tätä kaikkea osoituksena siitä, että he ovat syyttömiä.
Minusta vanhemmat ja heidän tiiminsä on aika taitava käsittelemään suurta yleisöä. Kun poliisin ja tutkijoiden taholta tuodaan tutkimustuloksia, jotka ovat raskauttavia, McCannien tukiryhmä vetoaa tunteisiin: Katea vainotaan hänen ulkonäkönsä vuoksi... Tai näennäiseen logiikkaan: Eiväthän he voi olla syyllisiä: jos poliisilla olisi todisteet, niin heidäthän olisi jo vangittu...
Thank god kukaan "yleisöstä" ei päätä tuomiosta. :x

Ärsyttää vaan se, että jos tuomitaan (vaikka ilman ruumista) taposta tms, niin jospa vanhemmat kieltävät kaiken vielä tuomion jälkeenkin? Jää ikuinen epäilys joillekin siitä onko oikeus tapahtunut jne. :?

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Marsalkka
Horatio Caine

Re: Rahahanat eivät saa ehtyä

X-tine kirjoitti: Eiväthän he voi olla syyllisiä: jos poliisilla olisi todisteet, niin heidäthän olisi jo vangittu...
Ihan kohtsillään poliisi varmaan vangitsee heidät. Todisteita alkaa varmaan olla kauhiasti kun muutama kuukausi on tutkittu. Kaikki olisikin jo selvää, jos vain Kate olisi vastannut kaikkiin poliisin kysymyksiin. Sitä vartenhan tätä aikaa on tuhraantunut, kun Kate ei vastaillut ja sillä tavalla kehtasi viivyttää tutkimuksia. Kohtpuoliin DNA-todisteetkin ovat varmaan valmiina...
X-tine
Jack Bauer

Re: Kunpa ruumis löytyisi!

Viesti Kirjoittaja X-tine »

konsta kirjoitti:
X-tine kirjoitti: Tiedän hiukan, miltä tuntuu, kun lapsi katoaa. Ei tosin ollut oma, vaan serkku. Vanhempien ja koko lähipiirin piti kokea kuulustelut, tuntea nahassaan epäilyt.
Eli kaikki suomalaiset tiesivät serkkusi vanhemmat nimeltä ja tunnistivat kasvot kuvista? Ja lähes koko Suomi piti heitä syyllisenä serkkusi katoamiseen? Eikä heille tullut kuitenkaan tarvetta saada nimeään puhdistetuksi?
Muistetaanpa, että McCannit aloittivat itse julkisuuskampanjan. Itse soittivat toimittajille. Itse he huolehtivat siitä, että valokuvaajat olivat paikalla, kun he tapasivat paavin ja muita julkkiksia. Itse he tekivät kasvoistaan tutut koko maailmalle. Ensimmäinen kuukausi meni pelkässä sympatiassa.

Serkkuni tapauksessa käyttäydytiin vanhanaikaisen suomalaisesti: Eipä osattu soittaa toimittajia paikalle, vaan ensin poliisit. No tietysti ihan ensin etsittiin itse kotoa ja lähipiiristä, mutta ei myllätty sänkyä tms eikä sotkettu jälkiä. Ei perustettu nettiin rahankeruutiliä. Käyttäydyttiin kuin tavallinen suomalainen käyttäytyy: Ilmoittaa poliisille ja osallistuu tämän järjestämään maastoetsintään. Vastaa poliisin esittämiin kysymyksiin (vaikka poliisi teki aika vihlaiseviakin kysymyksiä). Poliisi otti hiilet ja tuhkat uunista ja mitä kaikkea tutkimuksiin nyt sitten kuuluikaan. Annettiin tarkat tuntomerkit ja valokuvat poliisille eikä vaikeutettu poliisin toimia. Etsintäkuulutuksetkin hoiti poliisi (ei kyllä itse olisi osattukaan tehdä kampanjaa). Lehdissä oli lyhyt juttu, en tiedä, kuka sen oli tehnyt. Toivottiin, että kadonnut löytyisi ja että asia selviäisi.
Olihan kylällä kaikenlaisia juttujen levittäjiä, ja se tuntui kipeältä. Mitä siinä muuta voi kuin toivoa.
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Kunpa ruumis löytyisi!

X-tine kirjoitti: Muistetaanpa, että McCannit aloittivat itse julkisuuskampanjan. Itse soittivat toimittajille. Itse he huolehtivat siitä, että valokuvaajat olivat paikalla, kun he tapasivat paavin ja muita julkkiksia. Itse he tekivät kasvoistaan tutut koko maailmalle. Ensimmäinen kuukausi meni pelkässä sympatiassa.
Onko mahdollista, että he toimivat näin, koska halusivat kaapatun lapsensa löytyvän mahdollisimman nopeasti? Onko mahdollista, että he ajattelivat julkisuudesta olevan hyötyä Madeleinen löytymisen kannalta? Vai onko nyt varmistunut, että lasta ei olekaan kaapattu, vaan vanhemmat ovat itse katoamisen takana?
Serkkuni tapauksessa käyttäydytiin vanhanaikaisen suomalaisesti: Eipä osattu soittaa toimittajia paikalle, vaan ensin poliisit.
Soittivatko Madeleinen vanhemmat ensin paikalle toimittajat?
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ke Loka 17, 2007 8:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Libra
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Libra »

skoone kirjoitti:
tre_1982 kirjoitti:

*edit*

Ihmisiä paljon pistäneenä (joo, myöskin kiemurtelevia ja vastahakoisia sellaisia) voin sanoa, ettei neula oikein saata katketa suoneen saati muuallekaan... Voihan pistämisen yhteydessä muuten tulla vähän verta, mutta ei ne neulat katkeile. Vaikea muutenkaan uskoa, että injektiolla olisivat lasta lääkinneet. Jos se tabletti ei kerta kaikkiaan mene alas, niin ainahan sen voi liuottaa ja tuikata neulattomalla ruiskulla suupielestä sisään. No joo, lapsi voi sylkäistä lääkenesteen, mutta kovin helpolla lääkärivanhempikaan tuskin alkaa lapselleen piikkejä pistämään.

Ja edelleen mun on mahdoton uskoa että ilmakupla ruiskussa aiheuttaisi lapsenkaan kuoleman. Pieni ilmakupla ei tapa, ja lääkärinä Kate tuskin olisi sentään niin pälli, että ruiskutolkulla pistelisi ilmaa tyttöönsä, ainakaan että osuisi vahingossa suoraan verenkiertoon...
tre_1982
Olivia Benson

Libra kirjoitti:
skoone kirjoitti:
tre_1982 kirjoitti: Joo, mäkin olen käsittänyt että tippaletkut voi olla (ja ovatkin välillä) kuivina pitkänkin aikaa.

*edit*

Ihmisiä paljon pistäneenä (joo, myöskin kiemurtelevia ja vastahakoisia sellaisia) voin sanoa, ettei neula oikein saata katketa suoneen saati muuallekaan... Voihan pistämisen yhteydessä muuten tulla vähän verta, mutta ei ne neulat katkeile. Vaikea muutenkaan uskoa, että injektiolla olisivat lasta lääkinneet. Jos se tabletti ei kerta kaikkiaan mene alas, niin ainahan sen voi liuottaa ja tuikata neulattomalla ruiskulla suupielestä sisään. No joo, lapsi voi sylkäistä lääkenesteen, mutta kovin helpolla lääkärivanhempikaan tuskin alkaa lapselleen piikkejä pistämään.

Ja edelleen mun on mahdoton uskoa että ilmakupla ruiskussa aiheuttaisi lapsenkaan kuoleman. Pieni ilmakupla ei tapa, ja lääkärinä Kate tuskin olisi sentään niin pälli, että ruiskutolkulla pistelisi ilmaa tyttöönsä, ainakaan että osuisi vahingossa suoraan verenkiertoon...
Minunkin mielestäni lääkärin kuuluisi olla ammattitaitoinen varsinkin kun kyseessä on oma lapsi. Tahallisesti aiheutetut asiat on sitte ihan erikseen. Vahingossa en usko edelleenkään minkään em. jutuista tapahtuneen... :?

Mullakin on kokemusta hankalista pistettävistä, mutta enemmänkin tuolta nelijalkaisten puolelta. Täytyy sanoa että siinä ei paljon ehdi katsoa mihin tuikkaa. :wink:

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kyllä ne ensin sky newsiin ensin soittivat.
Siellä on töissä joku Katen ystävä ja puhelu sinne oli soitetettu ennen 22:50, jolloin poliisi oli saanut ensimmäisen soiton.

En jaksa etsiä tuohon linkkiä, mutta voin etsiä linkin skyn ensimmäiseen uutiseen, jos se vielä löytyy.

Heidän tarkoituksensa oli tietenkin saada tieto leviämään tiedotusvälineisiin mahdollisimman pian, jotta ihmiset osaisivat etsiä ja olla valppaina.

Minä kyllä olisin ensin tosin soittanut poliisit.
:?
Anna Pihl
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Anna Pihl »

Jos lapsi katoaa,kyllä vanhemmat soittavat ensimmäiseksi paniikissa poliisille eikä lehdistölle.

Tässä tekivät yhden selkeän virheen,vaikka toimintasuunnitelma olikin huolellisesti aivoriihessä valmisteltu. :wink:
tre_1982
Olivia Benson

MissHolmes kirjoitti:Kyllä ne ensin sky newsiin ensin soittivat.
Siellä on töissä joku Katen ystävä ja puhelu sinne oli soitetettu ennen 22:50, jolloin poliisi oli saanut ensimmäisen soiton.

En jaksa etsiä tuohon linkkiä, mutta voin etsiä linkin skyn ensimmäiseen uutiseen, jos se vielä löytyy.

Heidän tarkoituksensa oli tietenkin saada tieto leviämään tiedotusvälineisiin mahdollisimman pian, jotta ihmiset osaisivat etsiä ja olla valppaina.

Minä kyllä olisin ensin tosin soittanut poliisit.
:?
Ei tietty mahdotonta. Jos vaikka ystävä on sanonut että jos joskus tulee tilanne missä tarvitaan apua (esim jossain lääkärijutussa), niin hän hoitaa homman uutisiin.
Mutta olis se kyllä liian aikaista tossa vaiheessa soittaa jos tuo on totta. :roll:

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Lukittu