Nettikauppa: toimivuus, vaarat, onnistumiset, lieveilmiöt

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Nonniin. Päivitystä: Nyt sieltä tuli diili. Jos maksan 20€ (postikuluihin) saan tuon haluamani ja jo ennestään kertaalleen ostamani t-paidan ja saan pitää tämän, mikä vääränä nyt tuli.

Että kai tää tästä...
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Kirjuri kopista
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Touko 24, 2012 8:23 pm

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Kirjuri kopista »

Nooruska kirjoitti:Nonniin. Päivitystä: Nyt sieltä tuli diili. Jos maksan 20€ (postikuluihin) saan tuon haluamani ja jo ennestään kertaalleen ostamani t-paidan ja saan pitää tämän, mikä vääränä nyt tuli.

Että kai tää tästä...
Kuulostaa tahalliselta siis siltä, että sinulle myytiin enemmän kuin halusitkaan.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Tuli aivan sama mieleen. Mutta 20 € ei oo paha (jos nyt tällä kertaa saan haluamani paidan!), varsinkin kun tää kauppa ei oo niille mikään maailman voitokkain.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Nooruska kirjoitti:^ Tuli aivan sama mieleen. Mutta 20 € ei oo paha (jos nyt tällä kertaa saan haluamani paidan!), varsinkin kun tää kauppa ei oo niille mikään maailman voitokkain.
Nonni, toivottavasti se oikeakin paita sielt saapuu.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Niinpä! En nyt ole turhan toiveikas...
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Luupää »

Nooruska kirjoitti:Niinpä! En nyt ole turhan toiveikas...
Pessimismi on siitä hyvä olotila että kaikki yllätykset ovat positiivisia! :D
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Nonniin, Kinuskit halusivat rahansa (tämän 20€) Western Unionin kautta. Kuitenkin tähän tulisi jotakin siirtomaksuja 13€, eli paita lopulta maksaisi minulle 33€. Juttelin tämän väärän paidan lahjaksi saavan kanssa ja hän totesi, että toi väärä on kiva (vaikkakin se alkuperäinen tilaamani oli hienompi), mutta ei ole vaivan väärti maksaa mahdollisesta piraattipaidasta heidän virheensä takia tuota summaa. Eli nyt meille jäi käteen väärä paita ja kuukauden kirjeenvaihto Kiinan kanssa. Aamen.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Nooruska kirjoitti:Nonniin, Kinuskit halusivat rahansa (tämän 20€) Western Unionin kautta. Kuitenkin tähän tulisi jotakin siirtomaksuja 13€, eli paita lopulta maksaisi minulle 33€. Juttelin tämän väärän paidan lahjaksi saavan kanssa ja hän totesi, että toi väärä on kiva (vaikkakin se alkuperäinen tilaamani oli hienompi), mutta ei ole vaivan väärti maksaa mahdollisesta piraattipaidasta heidän virheensä takia tuota summaa. Eli nyt meille jäi käteen väärä paita ja kuukauden kirjeenvaihto Kiinan kanssa. Aamen.
No jopas on. Luulis että sama maksutapa kävis millä sen paidan alunperinkin maksoit.

Varmaan on parempi noin, sitä sitten tiedä olisko sieltä tullut mitään paitaa tai ainakaan sitä oikeaa.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Joo, pelkäsin kans vetäväni lyhyemmän korren.

Ja mitään syytä en saanut sille miksei vanha maksutapa käynyt, yritin kyllä kysellä. Liekkö translaattori pettänyt siellä päässä.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Salander »

Luin joskus jonkun artikkelin jostain huijaushommasta ja siinä sanottiin että tuo Western union on huijareiden suosiossa, eli sen kautta ei noin vaan kannattais mitään maksella..
Googlettelemalla löytyi tämmöistä:
Miksi Western Unionin käyttöä ei suositella?
Huijarit voivat sabotoida melkein kaikenlaisia monimutkaisia prosesseja, tehdä tuhojaan ja petkuttaa rahasi. Sinun on oltava erittäin varovainen, jotta vältyt Internet-rikollisuudelta. Western Unionin ehtojen ja sääntöjen mukaan yhtiö ei tarjoa minkäänlaista suojaa tai turvatalletuspalvelua. Lisäksi yhtiö ei ole vastuussa rahojen vastaanoton epäonnistumisesta, näin on lähettäjän vastuulla seurata lähetystoimenpiteen etenemistä ja varmistaa, että se on tehty. Western Unionin tärkein haittapuoli on se, että se ei takaa mitään suojaa rahansiirrolle.
http://ilmoitukset.pneus-online.com/pne ... uvoja.html
"The darkest place is under the candlestick"
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Mitä sivustoa seurasin niin nimenomaan siksi joutui maksamaan (halusi tai ei) sen 13€ siirtomaksun, että rahat siirtyivät samantien vastaanottajan tilille.

Kerroin tälle paikalle, että perun kaupan ja tyydyn väärään paitaan. olin valmistautunut saamaan viestien vyöryn, jossa yritettäisiin minua jatkamaan kauppaa, siirtämään rahat ja olisi tullut "parempian tarjouksia". Sen sijaan sainkin asiallisen pahoitteluviestin, jossa minulle luvattiin joskus alennusta ja kylkiäisiä jos tilaisin heiltä uudestaan. :o Yllättävän kivuttomasti hekin "luovuttivat", liekkö väsyneitä tähän pikakielikurssiin tai koko sotkuun, tai firma oliki rehdimpi kuin luulin.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Pitää itsekin tänne kirjata aiemmin valittamani asiasta, missä tyttärelleni tuli lehti, mitä hän ei ollut tilannut. Asiakaspalvelusta oli kerrottu tässä tapahtuneen virhe, eikä laskua tarvinnut maksaa. Sinällään tietysti vähän outoa, että ilmoitus tilauksen alkamisesta tuli tytön sähköpostiosoitteeseen ja lehti laskuineen siihen osoitteeseen, mihin tyttö vasta hiljattain muutti...
RealPitti
Sofia Karppi
Viestit: 432
Liittynyt: To Touko 17, 2012 9:00 pm

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja RealPitti »

Mariacka kirjoitti:Pitää itsekin tänne kirjata aiemmin valittamani asiasta, missä tyttärelleni tuli lehti, mitä hän ei ollut tilannut. Asiakaspalvelusta oli kerrottu tässä tapahtuneen virhe, eikä laskua tarvinnut maksaa. Sinällään tietysti vähän outoa, että ilmoitus tilauksen alkamisesta tuli tytön sähköpostiosoitteeseen ja lehti laskuineen siihen osoitteeseen, mihin tyttö vasta hiljattain muutti...
Perus kusetus, mulle tuli kanssa soitto joltain puhelin myyjältä. Se meni jotenkin näin

Mä:Haloo
P.Myyjä: Hei, soitan ****** ja meillä olisi....
M:Joo ei kiinnosta
PM:No annatko sun tietosi niin laitan tänne sellaisen merkinnän jottei sulle enää soitella

pari viikkoa meni ja mun duuni osoitteeseen alkoi tippumaan kaikenlaisia lehtiä :mrgreen:
Soitin sinne ja ne sanoi että oon kuulema tilannut kaikki nuo lehdet ja mun pitäisi jättää reklamaatio sähköpostilla. Jätin ja laskut peruttiin mutta kuulema myyjä ymmärtänyt väärin sen että en halunnut tilata jne :roll:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.


Emailini: [email protected]
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

debbie kirjoitti:Minäkin sain kuitin mutta hukkasin sen, taisi mennä ruokakaupan kuittien mukana roskiin jossain vaiheessa. En ole koskaan ennen, jos olen palauttanut jonkun tuotteen, tarvinnut kuittia jälkeenpäin. En jotenkin usko postin kadottavan minkään firman paketteja. Ei se Ahvenmaa nyt niin kaukana ole, vaikka englantia pitääkin puhua :lol: (osaisin kyllä ruotsiakin).
Kaikki mahdolliset laput ja liput, kuitit, perimistoimiston laskut (myös ne turhat) kannattaa visusti pitää tallessa, niitä voi myöhemmin tarvita, jos pitää alkaa todistelemaan omia oikeuksiaan ja haluaa korjata toisten virheitä. Ja kyllä, posti aivan varmasti hukkaa paketteja, se on koettu ja nähty. Jos palautat jonkun tuotteen jonnekin, laita siitä saamasi kuitti varmaan talteen. Millä muuten todistat palauttaneesi tuotteen, ellei ole kuittia?
Gods made heavy metal.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Haluaisin tilata Saksasta muutaman DVD:n sekä CD-levyjä. Tarkoitus olisi tilata ne amazon.de- nettikaupasta, mutta mulla ei ole aavistustakaan kuinka tuollainen homma maksetaan ja saapuuko tuotteet sitten kuten pitääkin, kohtuullisen ajan kuluessa. En haluaisi alkaa takkuamaan tilausten takia. Kieli ei ole ongelma, kirjoitin pitkän saksan muutama vuosi sitten :mrgreen:

Muuten tilaan netissä tavaraa esim. Anttilasta, olen sieltä tilannut muutaman viime vuoden aikana kaikki laitteet ja huonekalut mitä olen ostanut. Posti tuo huonekalut kotiin, samoin muut raskaat tuotteet kotiin, ja kevyetkin saa kotiin kannettuna, jos maksaa siitä. Mutta ei postiinkaan ole aina luottamista, pari vuotta sitten tilasin Anttilasta eteiseen kaapit ja ne menivät vahingossa Mikkeliin, joka on satojen kilometrien päässä täältä ja aivan vikasuunnassa. Tuli ne lopulta perille, mutta meni tavallista kauemmin aikaa.

Vaatteet ja kengät, laukut ym. tilaan Klingelistä, samoin jotakin kodintuotteita. Yleensä tilaan kaiken, en osta kaupoista muuta kuin ruoan ja päivittäistavarat, sekä lehtiä. Netti- ja postiostosten tekeminen kun on niin hauskaa, mutta tilaan vain luotettavista paikoista, joten koskaan en ole joutunut ongelmiin niiden kanssa. Ulkomailta en ole tilannut mitään, paitsi vuosia sitten jotain lehtiä. Nyt haluaisin tilata yhden ruotsalaisen lehden, samoin yhden lehden joka ilmestyy Petroskoissa, siis itänaapurini puolella. No, saa nähdä.
Gods made heavy metal.
Vastaa Viestiin