Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.2012

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Dead_End
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Su Joulu 21, 2008 2:17 pm

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Dead_End »

Miksi ihminen katoaisi? Syitähän on yhtä monta kuin ihmisiä.
Elämä ei kohtele hyvin, joten haluaa päästä hengähtämään jonnekin kauas.
Ei ehkä ole duunia, koulupaikkaa, parisuhde rakoilee tms., syitä on lukemattomia.
Kaikki eivät jaksa kantaa arjen taakkaa ja se juuri täysi-ikäistymisen jälkeen voi tulla joillekin melko kovanakin shokkina. Arjen taakan alle väsymisestä esimerkkinä esimerkiksi salolainen Harri Pelkonen, joka löytyi kuin löytyikin Lapin erämökistä piileksimästä. Mielestäni se on tässäkin tapauksessa ihan mahdollinen vaihtoehto.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Minkähänlainen Aleksin rahatilanne oli kadotessaan? Olisivatko vanhemmat lomamatkalle lähtiessään jättäneet tavallista enemmän käyttörahaa pojalle? Aleksi ei olekaan syöksynyt lähikauppaan ostelemaan mummon lihapullia, vaan on päättänyt sijoittaa viihdykkeisiin ja sitten ei ole kaikki välttämättä mennyt ihan putkeen.
Lundia
Nikke Knakkertton
Viestit: 184
Liittynyt: Ma Marras 21, 2011 3:57 am

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Lundia »

Aleksi sattuu olemaan tutun tuttuni ja käsittääkseni hän on jo pari vuotta sitten valmistunut ammattikoulusta ja ihan työelämässä oli, että ei hänen tarvinnut vanhempien käyttörahalla elää. Hän sattui vain vielä asumaan kotonaan.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Ailar »

No sitten se on tietysti eri asia. Onko missään mainittu, onko Aleksi käyttänyt pankkikorttiaan?
Lundia
Nikke Knakkertton
Viestit: 184
Liittynyt: Ma Marras 21, 2011 3:57 am

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Lundia »

Mitään uutta asiasta ei kai ole uutisoitu.
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Taas lähti mielikuvitus laukkaamaan kun näin eräässä läheisellä metsäpläntillä sinne heitetyn täydennäköisen jätesäkin. En tosiaan vihjaa mitään. Näitä vaan tulee ajatelleeksi.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Crishelle kirjoitti:Taas lähti mielikuvitus laukkaamaan kun näin eräässä läheisellä metsäpläntillä sinne heitetyn täydennäköisen jätesäkin. En tosiaan vihjaa mitään. Näitä vaan tulee ajatelleeksi.
Kävitkö sorkkimassa jätesäkkiä?
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Mä epäilen, että Aleksi on yöllä jutellut chatissa jonkun mukavan tyttösen kanssa ja lähtenyt tätä tapaamaan. Jäänyt sille tielle vähäksi aikaa "rilluttelemaan" tai sitten matkalla on oikeasti sattunut jotain.

Ja kyllä jotkut pilveä diilavatkin voi olla sen verran arvaamattomia, että käyttävät nuorta poikaa hyväkseen maksaakseen omia velkojaan. Ei Aleksilla siis itsellään välttämättä velkoja ole.
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

kettulainen kirjoitti:
Crishelle kirjoitti:Taas lähti mielikuvitus laukkaamaan kun näin eräässä läheisellä metsäpläntillä sinne heitetyn täydennäköisen jätesäkin. En tosiaan vihjaa mitään. Näitä vaan tulee ajatelleeksi.
Kävitkö sorkkimassa jätesäkkiä?
En tosiaankaan käynyt... jo kuolleen ihmisen kuvan näkeminen etoo. Mä en uskalla ajatella mitä mun mielenterveyden rippeiden kävisi, jos mä näkisin oikeasti kuolleen ihmisen. Edes sellaisen, joka on kuollut vasta minuuttia aikaisemmin. Kuollut gerbiilikin riitti mulle viideksi seuraavaksi vuodeksi.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
ysiysiysi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2011 2:03 pm

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja ysiysiysi »


En tosiaankaan käynyt... jo kuolleen ihmisen kuvan näkeminen etoo. Mä en uskalla ajatella mitä mun mielenterveyden rippeiden kävisi, jos mä näkisin oikeasti kuolleen ihmisen. Edes sellaisen, joka on kuollut vasta minuuttia aikaisemmin. Kuollut gerbiilikin riitti mulle viideksi seuraavaksi vuodeksi.
Kerroit säkistä sitten varmaan jollekulle urheammalle?
Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

ysiysiysi kirjoitti:

En tosiaankaan käynyt... jo kuolleen ihmisen kuvan näkeminen etoo. Mä en uskalla ajatella mitä mun mielenterveyden rippeiden kävisi, jos mä näkisin oikeasti kuolleen ihmisen. Edes sellaisen, joka on kuollut vasta minuuttia aikaisemmin. Kuollut gerbiilikin riitti mulle viideksi seuraavaksi vuodeksi.
Kerroit säkistä sitten varmaan jollekulle urheammalle?
Jos et vielä ole sitä tehnyt, niin pyydä nyt ihmeessä jotain ihmistä sitä säkkiä katsomaan. Siellä vanhemmat, sisarukset ja ystävät odottavat epätoivoisesti tietoa rakkaastaan. Mitä tahansa on voinut tapahtua, eikä mitään epäilystäkään kannata jättää tarkastamatta! Mä en itse saisi nukuttua, jos en tarkastaisi sitä säkkiä.
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
Caracalla
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 5:05 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Caracalla »

Sasse75 kirjoitti: Jos et vielä ole sitä tehnyt, niin pyydä nyt ihmeessä jotain ihmistä sitä säkkiä katsomaan. Siellä vanhemmat, sisarukset ja ystävät odottavat epätoivoisesti tietoa rakkaastaan. Mitä tahansa on voinut tapahtua, eikä mitään epäilystäkään kannata jättää tarkastamatta! Mä en itse saisi nukuttua, jos en tarkastaisi sitä säkkiä.
Noh, eiköhän se mahdollinen murhaaja ole jo tämän keskustelun huomannut ja kiikuttanut säkin turvallisempaan paikkaan. Ja jos se sattuisi olemaan vielä siellä, niin voihan Chrishelle vaikka käsikopelolla vähän koittaa, olisiko siellä ihmisen tuntuinen möykky vai kenties puutarhajätettä tai vanhaa rojua 8)

Hiljaiselta vaikuttaa tämän tapauksen tiimoilta. Joko poliisi tietää enemmän tai on sitten täysin umpikujassa.
Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Caracalla kirjoitti:
Sasse75 kirjoitti: Jos et vielä ole sitä tehnyt, niin pyydä nyt ihmeessä jotain ihmistä sitä säkkiä katsomaan. Siellä vanhemmat, sisarukset ja ystävät odottavat epätoivoisesti tietoa rakkaastaan. Mitä tahansa on voinut tapahtua, eikä mitään epäilystäkään kannata jättää tarkastamatta! Mä en itse saisi nukuttua, jos en tarkastaisi sitä säkkiä.
Noh, eiköhän se mahdollinen murhaaja ole jo tämän keskustelun huomannut ja kiikuttanut säkin turvallisempaan paikkaan. Ja jos se sattuisi olemaan vielä siellä, niin voihan Chrishelle vaikka käsikopelolla vähän koittaa, olisiko siellä ihmisen tuntuinen möykky vai kenties puutarhajätettä tai vanhaa rojua 8)

Hiljaiselta vaikuttaa tämän tapauksen tiimoilta. Joko poliisi tietää enemmän tai on sitten täysin umpikujassa.
Jep jep, ei kannata käydä edes katsomassa onko säkki siellä enää.... :roll:
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
Kerjäläinen
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:27 pm
Paikkakunta: Viemäriverkosto

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Kerjäläinen »

Olen täysin samaa mieltä, ei todellakaan kannata. Tuolla meidän roskalavalla on myös jätesäkki, voin antaa koordinaatit jos joku haluaa tulla tunnustelemaan? :idea: Noh, eikai siinä, harrastuksensa kullakin.
Mitenköhän tuo toinen skenaario pääpiirteittäin kulkisi?
Niinkö että tämä katala pilvikauppias lainaisi rahaa Aleksilta piuhojensa maksuun, ja sitten laittaisi kylmäksi? Mahdollista, mutta mielestäni silloin summa saisi olla huomattava, ja Aleksi kovemman luokan karju jota pitäisi pelätä jos jättää maksamatta. Sellaiselta hän ei minusta yhtään näytä. Ulkonäkö tosin voi pettää, who knows?
Kenties yksi vaihtoehto olisi että hänet on pakotettu autoon uhkaamalla, ja ajelutettu automaatille, jonka jälkeen olisi kuopattu jonnekin korpeen. Tämä edellyttäisi senkin että hänellä tosiaan olisi sitä gillaa enemmän kuin muutamia kymppejä.
Aika kaukaa haettua nuo murhateoriat. :roll:
Kallistun pohdinnoissani siihen että hän on ollut itsetuhoinen. :(
By the way, Crishelle mainitsi ne hiekkaplotit. Itse mietin josko vesistöön olisi joutunut, niin vaihtoehtona olisi myös vuosaari, rastila jne. siellä sitä merta riittää. Bussi numero 562 kulkee vaaralan ohi ja sillä pääsee sinne suoraan. Eipä siitä bussilla kestä kuin 10 minuuttia mellunmäkeenkin, josta suunnaksi keskusta ja sitä kautta luoja tietää minne...
Kaikki liekit polttavat, vauvaseni. Kyllä sinä opit. Se on joko tai. Kukaan ei saa molempia.
Lundia
Nikke Knakkertton
Viestit: 184
Liittynyt: Ma Marras 21, 2011 3:57 am

Re: Aleksi Turunen, Vantaa katosi 1.8.201

Viesti Kirjoittaja Lundia »

Joissain busseissahan alkaa Suomessakin olemaan valvontakamerat (kai lähinnä kuskien suojaksi). Onkohan sellasia kateltu poliisin toimesta? Onko mahdollista liikkua tuohon aikaan yöllä julkisilla, niin ettei kukaan huomaa. Toisaalta katoaminen tuli lehtiin vasta viikon päästä, joten mahdolliset todistajat tuskin enää muistavat nähneensä poikaa.
Käsittääkseni Aleksilla on oma auto, mutta hän ei ole sillä lähtenyt liikenteeseen, kai se olisi mainittu katoamisilmoituksessa, jos olisi autolla liikenteessä.
Vastaa Viestiin