Nainen surmasi miehen Jyväskylässä -06

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kakkosurpo
Frank Columbo

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kyllä nimenomaan rinnastan sinut heihin. Olet jopa pahempi kuin he yhdeltäkantilta.
Olet tehnyt 2 hegenriistoa ilman mitään syytä. Olet antanut kahdelle tappamasi lähipiirille surun loppuelämäksi. Mikä helvetti sinä luulet olevasi? Melko varmasti elät juuri nyttenkin sosiaalitukien varassa. Sinun mielestäsi on varmaan yhteiskunnan vika kun ei kukaan halua olla työelämässä kanssasi?
Kaitpa saat roudata jopa lääkkeetkin sossun piikkiin?
Esitit itse noita vaihtoehtoja tuleville tekemisillesi, valitse niistä se loogisin vaihtoehto. Ajattele se mahdollisuutena säästää mahdollisesti jonkun toisen henki.
Sinä olet täysin kykenemätön asettumaan tappamiesi uhrien omaisten asemaan, koska et sinä todellakaan osaa katua, ainoastaan välttävästi hävetä.
Ei, en ole uhrien omainen tai lähipiiriä, siitä ei ole kyse. Sinä, sinun tekemisesi, vähiten elämäsi saa ymmärystä ihan sinun omista teoistasi johtuen. Niinhän joku tossa kirjoittikin sianpaskasta.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Taija
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Taija »

Olenko minä kakkosurpo pyytänyt tai hakenut sinulta jonkinlaista ymmärrystä teoilleni tai itselleni? En. Minulle on loppupelissä aivan yks hailee, mitä joku henkilökohtaisella tasollaan minusta ajattelee. Saat pitää minua vaikka minkälaisena paskana, se ei kuluta kun sun omia voimia.
Edelleenkin, se että rinnastat minut tähän kiduttajakaksikkoon ei nyt vaan päde millään saralla. Tapauksemme eivät ole millään verrattavissa toisiinsa. Syyttäjä pitää tätä Suomen rikoshistorian törkeimpänä tapauksena, miksi se ei tehnyt niin minun tai kenen tahansa muun syytteessä olleen kohdalla? Minä en ole kiduttanut edelleenkään lasta hengiltä enkä ennen sitä ole toistuvasti syyllistynyt kidutukseen. Sinun vertauksesi on nyt pikkuisen verran kaukana. Myös minulla on ikävä kyllä oikeus mielipiteeseeni.
Minä en luule olevani yhtään sen enempää mitä olen. Ilmeisemmin itse et ole työelämässä koska löytyy aikaa kirjoitella täällä? Minä olen sairauslomalla parhaillaan, mitä ennen olin töissä, ihan verot ja liiton rahat on tullut maksettua. Se, miksi olen saikulla, ei ole taas liittyväinen tekoihini.

Nyt on mentävä asioille, palaan kyllä myöhemmin, jos jotain kommentoitavaa tulee. Mukavaa perjantaita.
Haluan kuolla luotisateessa suudellen.
kakkosurpo
Frank Columbo

Ei et ole hakenut minun ymmärrystä teoillesi. Arvaa saisitko. Ymmärrän toki että linnassa sisälukutaito ei ole kovinkaan kehittynyt. Lue hitaatsi niin pysyt kärryillä.
Olet aiheuttanut 2 tapolla loputtoman surun tappamiesi lähipiirille.
Nämä toiset 1 tapetun lähipiirille.
Ne tappamasi lähipiiriläiset kokee tuskaa päivästä päivään, toisin kuin sinä.
Et taida oikeasti ymmärtää että olet asettanut itsesi 2 kertaa asemaan jossa olet päättänyt toisten elämän, ilman mitään syytä.
En todellakaan ole yksin ajatusteni kanssa, uskoisin että sinä kuulut siihen vähemmistöön joka katsoo sinulle kuuluvan enää oikeuksia mihinkään.
Valitettavasti Suomen laki on niin lepsu että olet vielä olemassa. Riski olet toisille ja sellaisena pysyt kunnes kuolet. Enkä olisi niin pahoillani vaikka siihen ei pitkää menisikään.
Niin joillakin on kesäloma joka on lakisääteinen. Niillä veroeuroilla mitä minäkin maksan niin elätetään kaikenmaailman loiseläjiä, muunmuassa linnasta päässeitä tappajia ja murhaajia.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Luupää
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Luupää »

'
Ei voi mitään, mutta suhtaudun hyvin skeptisesti tällaisiin "ihmeparantumisiin". Esimerkkejä tämän taudin huonosta paranemisprosentista kun löytyy viljalti tällekin foorumille tallentuneina.
Taija kirjoitti:Virheistään pitäisi, nimenomaan pitäisi oppia, omalla kohdallani näin ei käynyt.
Käyneekö vastakaan?

Taija kirjoitti: Mitä minun nyt teidän virheettömien ihmisten mielestä pitäisi tehdä? Tappaa itseni? Murtautua takaisin vankilaan? Alkaa ryyppäämään jotta josko vielä kolmannen kerran jälkeen en vapautuisikaan? Kertokaa te, kun sen varmaan paremmin tiedätte.
Joku virheetön ohjeistakoon mitä sinun tehdä pitäisi. Minä totean vain että toiset tekevät isompia virheitä kuin toiset. Eivätkä opi niistäkään. Vaan kaiken lisäksi toistavat ne! Todellisia luupäitä! Sinulla ei ole todellakaan varaa naljailla meille yleisesti jos joku täällä vähän niinkuin arvostelee taannoisia tekemisiäsi.

Epäilen ettei sinua niinkään kaduta tai edes hävetä vaan yksinkertaisesti vituttaa. Ei niinkään sikailemasi rikokset vaan niistä koituneet rangaistukset ja muut seuraamukset. Sen kuvan saa tuosta asenteesta että: "Mitäs sitten jos on tullut tässä vähän tapeskeltua ihmisiä? Töppäilette te itsekin! Luulette vaan muka parempia olevanne. Vai oletteko muka itse virheettömiä".

On kuin kuulisin marttyyrinviitan kahahteluakin. Kun tässä nyt ollaan niiin kilttiä ja kehittyvää ja parannuksen tehnyttä mutta jotkut vaan kehtaavat epäillä, nnyyyhh!

Koska en ole itsekään virheetön - kuten edellytät - niin en mitään sen kummempia elämänohjeita edes yritä antaa. Noita itse esittämiäsi ja ilmeisesti siis realistisiksi kokemiasi vaihtoehtoja sen sijaan hiukkasen kommentoin.
Taija kirjoitti:Mitä minun nyt teidän virheettömien ihmisten mielestä pitäisi tehdä? Tappaa itseni?...
Siitä vaan, jos siltä tuntuu.

Taija kirjoitti:Mitä minun nyt teidän virheettömien ihmisten mielestä pitäisi tehdä?... ... Murtautua takaisin vankilaan?
Voi jonakin päivänä olla ettei sinun tarvitse moista vaivaa nähdä vaan järjestyy kyyti perille asti.

Taija kirjoitti:Mitä minun nyt teidän virheettömien ihmisten mielestä pitäisi tehdä?... ... Alkaa ryyppäämään jotta josko vielä kolmannen kerran jälkeen en vapautuisikaan?
Alkaa ryyppäämään? Etköhän sinä siinäkin lajissa ole jo vanha tekijä. Tarkoittanet juopottelun jatkamista? Jos olet viimeisimmän kakkusi jälkeen pysynyt erossa päihteistä, hyvä niin. Jatka sillä tiellä hautaan asti. Päihteet saavat outoja aikaan, kuten hyvin tiedät.

Kolmannen kerran jälkeen saattaisit olla vähän pidemään tallessa. Lumijoen mies Raimo Honkanen esimerkiksi lensi 1990-luvun alkupuolella kolmannesta taposta Niuvaan ja siellä on pysynyt kai näihin päiviin asti. Sen herran örsellys oli sinun aikaansaannoksiisi verrattuna sikäli saman tyylistä että istui kustakin hengenriistosta tuomion, vapautui ja jonkin ajan kuluttua joku sai taas maksaa sen vapautumisen hengellään. Honkanen kirjoitteli aikoinaan jopa pakinoita Alibiin, hänellä oli lehdessä oma palsta. Taisi olla sen toisen surman jälkeen. Mutta sitten tuli se kolmas kerta eikä ole sen koommin miehestä kummemmin kuultu. Vaikka naiset tuomitaankin väkivaltarikoksista keskimäärin miehiä lievemmin niin siinä sinulle silti ajattelemisen aihetta.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.
Taija
Armas Tammelin

kakkosurpo, sisälukutaito löytyy, ei ole kiinni siitä. Olisko ehkä parempi sitten alkaa vittuilla teille, niin metsä vastaa-periaatteella? Uskallan väittää ihan jokaiselle, että jos esim. sinä kakkosurpo, olisit tutustunut jossain minuun ilman, että tietäisit taustastani, pitäisit minua kivana ja mukavana tyyppinä. Niin vaan tapahtuu, ei voi mitään.
Tämän katumisasian kanssa en voi muuta sanoa, kuin sen, että _kukaan_ ei voi tietää kadunko vai en. Minua ei ole diagnosoitu sosio- tai psykopaatiksi, se nyt riittäköön teille minun diagnosoijille.
Olisi kiva olettaa tässä vaikka ja mitä, mutta mielummin puhun faktasta faktana vasta, kun minulla on esittää se fakta.
kakkosurpo, pitäisikö sinun vaihtaa maata jos Suomen lainsäädäntö ei miellytä? Vaikka sinun voi olla vaikea ymmärtää, niin minäkin maksan veroja koko ajan.
Surua, kyllä, olen aiheuttanut. Nyt on pakko naljaista taas, että kovinkaan surulliselta ei vaikuttanut se ex-vaimo, joka oli ostamassa viskipulloa kun niin tyytyväinen oli "palveluksesta". Surreet eivät ne poliisit, jotka vitsailivat, miten säästin verovaroja kyseisen ihmisen kohdalla. Surreet eivät ne "ystävät", jotka uutisen kuultuaan murtautuivat uhrin asuntoon ja tyhjensivät sen. Eivät surreet nekään, jotka yrittivät puhua minua ulos jutusta, minun tietämättäni, kun tapasivat asianajajani. Suru näköjään ilmenee aika monella tavalla. No anteeksi nyt tahdittomuuteni.
En minä itseäni teidän toiveistanne huolimatta tapa, jos tapan niin on siihen ihan muut syynsä. Vankilaan en ole päätymässä joten valitettavasti olen yhteiskunnan osana teidän kanssanne, on se sitten kuinka väärin teidän mielestänne. Tehkää asioille sitten jotain, vaikuttakaa jos kaikki kerran on niin hanurista.
Parantumisiin tai muihin ei kenenkään tarvitse minun kohdallani uskoa, mutta jonkun on pakko olla se ensimmäinen, joka osoittaa mahdottoman olevan mahdollista. Mutta ei teidän tarvitse siitä välittää.
kakkosurpo
Frank Columbo

Kuule, älä unta näe siitä että pitäisin sinua kivana/mukavana ihmisenä. Siis enhän minä pidä sinua edes ihmisenä, silloin on pitkämatka mukavaksi ihmiseksi.
Eiks olekkin kivaa kun sun teksteistä huokuu sisimpäsi? Paska.
Sepustat tänne kuinka uhreja ei kukaan kaivannut. Kuinka poliisien mielestä oli suorastaan oikeutettua tappaa heidät. Ainut oikeus sinulla olisi tappaa itsesi, mutta olet sen kaltainen ötökkä ettei sinulla ole kanttia tehdä sitä.
Laskeppas teoriatasolla euroissa mitä sinun valitettava olemassaolo on tullut maksamaan yhteiskunnalle suhteessa toimeentulostasi maksamiin veroihin.
Sinun kuoltuasi tuskin tässä maassa kyynelvirta riittää täyttämään teelusikkaa vaikka sipulia käyttäisi apuna.
Kerroppa avoimesti miksi tapoit nämä henkilöt?
Uhkasivatko he sinun terveyttäsi tai henkeäsi?
Oikeassa elämässähän sinä olet täysin kykenämätön katumaan yhtään mitään. Ei sinun kannata täällä yrittää vakuutella kuinka sinun mielestäsi toisen uhrin asunto putsattiin tai jotain muuta, ja sitä kautta antaa ymmärtää että uhri ansaitsi kuolla sinun tappamanasi. Tai kuinka sinulla on niiiiiiiiiiiin kivoja kavereita et yrittivät puhua sinua ulos tekemästäsi taposta.
Ei, en aio muuttaa maasta vaikka laki tai pikemminkin sen täytäntöönpano on mitä on.
Mutta sinunkaltaisten kannattaisi miettiä omaa olemassaoloaan tässäkin yhteiskunnassa. jos sinunkaltainen poistuu lopullisesti mistätahansa yhteiskunnasta niin se on heti parempi yhteiskunta.
Taija
Armas Tammelin

En minä mistään unta näe, kaikkein vähiten sinusta. Mua oikeasti hymyilyttää se, kuinka raivon partaalle ajaudut vain lukemalla mun tekstiä. Mitähän oikeassa elämässä tapahtuisi? Tappaisit minut? No ethän sinä hyvä ihminen sellaista, silloin joutuisit syömään kaikki sanasi, joita olet tänne kirjoittanut. No, se siitä.
Minä en ole sanonut, että kenenkään mielestä oli oikeutettua tappaa ketään. Äläkä vääntele sanomisiani, minä tiedän että kämppä oli tyhjennetty. Minä en ole sanonut, etteikö kukaan kaipaisi tai että kukaan ansaitsisi kuolla, nyt taidat kiehua pikkaisen liikaa.
Sanoit, ettet kuulu kummankaan uhrin lähipiiriin mutta minusta alkaa vaikuttaa siltä, ettei asia ole niin.
Hmm, vaikka sinä kuinka toivoisit, että tappaisin itseni, niin en sitä tee, vaikka sitten ihan sinun kiusaksesi. Vaikkakin täytyy sanoa, ettei sun mielipiteesi musta siihen asiaan vaikuta.
Minä en viitsi laskea, paljonko tulen maksamaan yhteiskunnalle ja paljonko juuri sinä olet joutunut maksamaan minun vankilassa olostani. Minä en päätä siitä, paljonko verovaroja mihinkin budjetoidaan.
Kysyit miksi olen tappanut heidät? Katson, etten ole sinulle mitenkään asiassa tilivelvollinen.
Ajattelepa, jos minä kirjoittaisin sinulle samalla tyylillä, kuin sinä minulle, olisit varmasti jo nostamassa kunnianloukkauksesta kannetta, vai mitä? Jos minä kehottaisin sinua tappamaan itsesi, se ei olisi sinusta oikein? Mikä antaa sinulle sen oikeuden, että voit sitten kirjoittaa tuollaista tekstiä minulle? Ei yhtään mikään.
Taija
Armas Tammelin

sivusta_seuraaja kirjoitti:Järkyttävää lukemista.
Pygmi ilmeisesti Juha R.?
Jkl:n Mäyrämäestä kotosin?

Etsittiin kaveri porukalla nimittäin ko.ihmistä, lapsuuden tapaamiseen
ja sitten kuultiin, että saattaisi olla tällainen tapahtunut.

mitähän ihmettä hän teki, ansaitakseen kohtalonsa?
Nuorena oli ainenkin kaikille ystävällinen ihminen.
Olin aivan ohittanut tämän, vastaan siihen nyt. Kyseessä ei ollut Juha R.-niminen henkilö.
kakkosurpo
Frank Columbo

Lueppa noita omia juttujasi. Aivan itse latelit niitä omia vaihtoehtojasi, mm. tapat itsesi, kysymysmuodossa. Kyllä, minun mielestäni se on sinulle ainoa oikea ratkaisu yhteiskunnan suojelemiseksi. Jäähän vaihtoehto 2, käy kuin Pätkälle, tapetaan spugeremmissä.
Sinun kunniaa loukattu??? Kunnia on ansaittava. Tappajanmaineen saa tapamalla. Kumpiko sinulla on ansiolistalla?
Eikä sinun kyvyt todellakaan riitä laskemaan kuinka paljon olet jo tullut maksamaan Suomalaisille veronmaksajille kokonaisuudessaan. Valitettavasti tulet maksamaan edelleen.
Niin miksi tapat sammuneita puolustuskyvyttömiä ihmisiä?
Olet niin raukka ja pelkuri ettet uskaltanut yrittää tappamista heidän ollessaan hereillä. Pelkäsitkö että he puolustautuvat ja sinulle käy huonosti?
Niin ja mitä he olivat tehneet sinulle jotta päätit tappaa heidät? Eivät sitten yhtikäsmitään.
Ja sehän selviää oikeudenpöytäkirjoista.
Mitä sinä olet? Samanlainen saasta kuin nämä 8 vuotiaan tytön kidutusmurhaajatkin.
Olet varmaan kuullut sanonnan paha saa palkkansa? Sinun kohdalla sitä odotellessa.
Taija
Armas Tammelin

:D
Valitettavasti en liiku spurguremmeissä, joten on aika pieni mahdollisuus, että minut siellä lahdattaisi.
Jos minun kykyni eivät riitä laskemaan, eivät riitä sinun kykysi oikeinkirjoituksen tuottamiseen.
Millä tavalla mielestäsi tulen edelleen maksamaan yhteiskunnalle? Tähän kiitos faktaa, ei mielipiteitä.
Pöytäkirjoista ei selviä koskaan absoluuttinen totuus. Siellä on vain kunkin henkilön kertomukset asioista, siitä, kuinka kukin on tapahtuneet mielestään ymmärtänyt. Sinä, kuten kukaan muukaan ihminen tässä maailmassa, ei tiedä sitä, mitä paikan päällä on tapahtunut. Sen tiedän vain ja ainoastaan minä.
En todellakaan ole pyytelemässä sinulta mitään kunnioitusta, enhän minäkään kunnioita sinua sillä en sinua tunne. Ei minulla oikein ole sinusta mielipidettä. Jos pakko on jotain sanoa, niin et sinä miltään ruudinkeksijältä vaikuta. Lisäksi olet suhteellisen impulsiivinen vai kumpiko meistä tässä ketjussa enemmän on mielestäsi hiiltynyt?
Minä voin taistella kanssasi maailman tappiin saakka tässä ketjussa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että olit sinä mitä mieltä tahansa, niin täällä olen ja tulen olemaan.
EtsiväLöytää
Alokas

Viesti Kirjoittaja EtsiväLöytää »

Niin, mitä nyt muutama vuosi istua ihmisen taposta... Pari vuotta luet tiilen päitä niin toisen ihmisen elämänriisto on sillä sovitettu. Tosiasiahan on se, ettet sitä koskaan ole sovittanut eikä sitä voi koskaan sovittaa. Turhaa itsensä ja tekojensa puolustelua paistaa läpi Taijan viesteistä, kehtaatkin... Jos tosissas katuisit tai edes häpeäisit, et tänne tulisi kirjoittelemaan ja ihmisten tappamistasi puolustelemaan, ilman synninpäästöä ja ymmärrystä hakien.
Taija
Armas Tammelin

EtsiväLöytää kirjoitti:Niin, mitä nyt muutama vuosi istua ihmisen taposta... Pari vuotta luet tiilen päitä niin toisen ihmisen elämänriisto on sillä sovitettu. Tosiasiahan on se, ettet sitä koskaan ole sovittanut eikä sitä voi koskaan sovittaa. Turhaa itsensä ja tekojensa puolustelua paistaa läpi Taijan viesteistä, kehtaatkin... Jos tosissas katuisit tai edes häpeäisit, et tänne tulisi kirjoittelemaan ja ihmisten tappamistasi puolustelemaan, ilman synninpäästöä ja ymmärrystä hakien.
Olenko jossain puolustanut ihmisen tappamista? En.
Jos se mielestäsi on noin helpolla tavalla kuitattu, istut pari vuotta ja elvistelet, miksei näitä sitten enempää satu?
Saatte te jokainen olettaa, etten kadu tai häpeä, vaikka sitä todistelisin maailman ääriin, niin ei sillä ole teille merkitystä. Minä en hae teiltä synninpäästöä enkä ymmärrystä, miksi hakisin kun en itsekään hyväksy enkä ymmärrä.
Luupää
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Luupää »

kakkosurpo kirjoitti:Mitä sinä olet? Samanlainen saasta kuin nämä 8 vuotiaan tytön kidutusmurhaajatkin.
Täyttä soopaa. Ei kukaan tervejärkinen rinnasta Taijaa näihin lapsentappajiin. Taijan häröilyissä ovat päihteet olleet vahvasti mukana ja vaikuttaneet keskeisesti asioiden kulkuun. Ja tuumivat uhrien omaiset ja ystävät sekä kakkosurpo mitä tahansa niin näistä pillerikännissä, viittä vaille koomassa korisseista uhreista voi perustellusti olettaa ettei kummassakaan tapauksessa ole ollut mikään yhteiskunnan tukipilari kyseessä. Ei heitä voi mitenkään verrata 8-vuotiaaseen lapseen noin niinkuin eettiseltä kannalta. Eikä oikein miltään muultakaan kannalta. Eikä näin ollen tekojakaan muuten kuin että henkiä on mennyt.

Kyllä nuo pillerikännitapot ja mihinkään syyttömän lapsen kiduttaminen ynnä hidas tappaminen sentään ovat kaksi täysin eri asiaa.

Taija kirjoitti:Edelleenkin, se että rinnastat minut tähän kiduttajakaksikkoon ei nyt vaan päde millään saralla. Tapauksemme eivät ole millään verrattavissa toisiinsa. Syyttäjä pitää tätä Suomen rikoshistorian törkeimpänä tapauksena, miksi se ei tehnyt niin minun tai kenen tahansa muun syytteessä olleen kohdalla? Minä en ole kiduttanut edelleenkään lasta hengiltä enkä ennen sitä ole toistuvasti syyllistynyt kidutukseen. Sinun vertauksesi on nyt pikkuisen verran kaukana.
Juuri näin. Paitsi että kakkosurpon vertaus ei ole vain "pikkuisen verran kaukana" vaan täysin päin persettä.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.
Jäätynyt enkeli
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Jäätynyt enkeli »

Taija kirjoitti: En ole saanut mitään pidempiaikaista terapiaa vielä ja tällä en tarkoita sitä, että minun tulisi saada terapiaa koska olen nyt niin kamalia kokenut. Ei, vaan ihan muiden syiden takia. Elämässä kun kaikki johtuu mielestäni jostakin, mikään asia tai tapahtuma ei ole irrallinen osio. Saisin kyllä psykoterapiaa käsitelläkseni siellä kokonaisvaltaisesti elämääni ja asioita, jotka ovat tähän pisteeseen johtaneet. Nyt vaan ei siihen ole henkisesti eikä rahallisesti varaa.

Kyllä mun mielestä pitäisi lopunikäinen säännöllinen terapia olla jo lakisääteinen asia linnasta vapautumisen jälkeen. Yhdenkään ihmisen surmannut ei mielestäni voi olla millään tavoin terve päästään. Ja itse asioita pohtimalla tuskin terveeksi tulee.

Henkisesti sinulla kyllä pitäisi olla varaa terapiassa käydä. On täysin välinpitämätöntä koko yhteiskuntaa kohtaan ettet edes yritä avata päästäsi niitä patoutumia, jotka johtivat räjähtäessään jo kahden ihmisen elämän päättymiseen.

Rahatilanteestasi ei voi olla kysymys. Itse hakeuduin pelkästään työuupumuksen aiheuttaman tissuttelun vuoksi kriisikeskuksen psykologin juttusille ja olisin saanut halutessani jatkon kunnallisen psykologin pakeille. Jos työuupumus riittää saamaan hoitoa, niin enpä usko että kaksi ihmistä surmanneelta se evättäisiin.

Joku nyt varmaan on sitä mieltä ettei päähoitoon pitäisi verorahoja tärsätä, mutta eikö se liene yks kärpäsen paska siinä rahamäärässä mitä on jo menny oikeudenkäynteihin, linnassa istumiseen ja sieltä kotiuttamiseen. Varsinkin jos sillä voi säästää yhdenkin ihmishengen jatkossa. Olisipa henkirikoksen tehneet ainakin terapian puitteissa jatkuvassa valvonnassa.

Ei sellaista ihmistä tästä maailmasta löydy, etteikö hänen kuollessaan joku jää syvästi kaipaamaan. Jokaisella on juuremme ja koko elämämme ajan kehdosta hautaan jätämme jälkeemme vanan ihmis-suhteita. Olemme jonkun lapsenlapsia, lapsia, hoitolapsia, oppilaita, luokkatovereita, työkavereita,
naapureita, ystäviä, serkkuja, jne. ihan loputtomiin. Ihmiselle annetaan syntyessään yksi ja vain YKSI mahdollisuus elää, eikä sitä oikeutta saa kukaan toiselta mennä riistämään. Paitsi Hamurabin lakia noudattaen.
Shiri
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Shiri »

Oon samaa mieltä Luupään ja Jäätynyt Enkeli-nimimerkin kanssa. Eihän näitä kahta tapausta voi millään rinnastaa toisiinsa. 8-vuotiaan murha oli suunnitelmallinen, järjestelmällinen ja äärimmäisen brutaali, Taijan surmat päihdetappoja. Jos elämässä on joskus vahvasti pyörineet päihteet mukana, ei sitä voi ymmärtää sellainen, jota ei sitä ole kokenut. Yhteiskunta on määritellyt vankeusajan, joka on nyt suoritettu, joten velka yhteiskunnalle on maksettu. Omaiset/läheiset surevat varmasti lopun elämäänsä jollain tasolla, mutta niinhän se aina menee kun menettää jonkun. Ikäviä juttuja nämä kaikki ovat, mutta eivät ainutlaatuisia. Taija kuitenkin minusta osoittaa nyt sellaista päättäväisyyttä, etten voi muuta toivoa kuin parempaa jatkoa. Terapiaa minäkin toivoisin silti.

Rohkeutta vaatii kuitenkin tulla avoimesti asiasta keskustelemaan foorumille, jonne ei ole mitään velvollisuutta tulla itsestään kertomaan.
Vastaa Viestiin