Nettipetoksia dyykatuilla henkilötiedoilla Hämeenlinnassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Nettipetoksia dyykatuilla henkilötiedoilla Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Roskiksista dyykatuilla henkilötiedoilla ostettiin tavaroita netistä

Kolme miestä tilasi väärillä henkilötiedoilla tavaraa yli 20 000 eurolla.

Kolme hämeenlinnalaista miestä on vangittu epäiltynä tavaroiden tilaamisesta vieraiden ihmisten henkilötiedoilla. Kesän aikana nettikaupoista on tilattu elektroniikkaa ja muita hyödykkeitä yli 20 000 euron arvosta.

Henkilötietoja miehet ovat hankkineet muun muassa penkomalla roskiksia. Suurimman osan tilaamista tavaroista miehet ovat myyneet eteenpäin

Nettikaupat toimittivat tavarat noutopisteisiin ja ilmoittivat lähetyksen saapumisesta sähköpostiin tai puhelimeen. Kolme päätekijää ja heidän kaverinsa väärensivät valtakirjan ja noutivat tavaratilauksen. Laskut lähetettiin puolestaan tilauksissa käytetyille henkilöille.

Laskun saaneet ovat tehneet poliisille rikosilmoituksen tietojensa väärinkäyttämisestä.

Kanta-Hämeen poliisi muistuttaa, ettei lehtikeräyksiin ja roskiksiin pidä laittaa papereita, joissa on henkilötietoja.

STT/ Iltalehti 5.9.2012

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012090 ... 0_uu.shtml
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Hangman
Nikke Knakkertton
Viestit: 164
Liittynyt: La Heinä 07, 2012 8:11 am

Re: Nettipetoksia dyykatuilla henkilötiedoilla Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Hangman »

Nykyään joka helvetin mainoslapussa lukee asiakasnumerot ja henkilötiedot. Kerran kun tilaa firmasta jotain niin se on siinä. Ennen mä vedin Anttilan ym. mainosten henkilötiedot silppurin läpi mutten jaksa enään kun niitä tulee niin usein. Pitäis kieltää lailla laittamasta noita tietoja jokaiseen mainoslappuseen PRKL!
kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Nettipetoksia dyykatuilla henkilötiedoilla Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja kattila »

Pelkällä asiakasnrolla tai osoitetiedoilla ei hirveästi mitään tee. Laskulla ei voi tilata mistään firmasta ilman henkilötunnusta.

Korkeintaan viranomaisilta tai vastaavilta saaduissa kirjeissä henkilötunnuksetkin voi olla, tälläiset kirjeet olen hävittäny yleensä polttamalla.
Tapsa K
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: To Elo 18, 2011 7:34 pm

Re: Nettipetoksia dyykatuilla henkilötiedoilla Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Tapsa K »

Henkilötunnuksia nimi- ja osoitetietoineen voi hankkia myös käräjä- tai hovioikeuksista tilaamalla, pysyy vaatteet siistimpänä kuin roskiksia penkoessa. Ja varmempaa, joka roskiksessa tuskin on HETU:ja sisältäviä papereita. Ei ilmaista tosin, mutta sitä halvempaa/kpl mitä enemmän tilaa.
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3783
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Nettipetoksia dyykatuilla henkilötiedoilla Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Jep.

Mä olen aina vienyt tuollaiset paperit duuniin paperisilppuriin.
Vittumainen vaiva, mutta niitä hemmetin roskiksen penkojia on uteliaista naapurinmummoista näihin petosmiehiin.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
Vastaa Viestiin