60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Belker »

Kuten aikaisemmin kysyin, onko poliisi saanut kiinni pääepäillyn?
Epäiltynä on nuori tai nuorehko mies, jonka ruumiinrakenne on hoikka tai normaali. Epäilty on puhunut suomea, ilmeisesti asunnossa olleen pojan kuullen.

Tästä saa kuvan, että epäilty olisi vapaalla jalalla..? :shock:
"
Naattori
Sofia Karppi
Viestit: 428
Liittynyt: Su Syys 05, 2010 8:05 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Naattori »

Jaakos kirjoitti:
...
Aikajänne on torstai-illasta puoleenyöhön.
...
Aika pitkä haarukka jätetty ajankohdaksi jolta tietoja ulkopuolisilta halutaan. Äkkiseltään kuvittelisi sen olevan tarkempi, jos kerran paikalla on ollut todistaja..
Onko siellä ensin keitetty sumpit, vai ehkä kolkattu poika jonka seurauksena ajantaju hävinnyt. Kauhuskenaario toki on, että teko on kestänyt torstai-illasta puoleenyöhön :shock:
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Olisiko ollut jokin palkkamurha? Siis joku tuntematon kiho olisi tilannut tappajan asianajaja Jari Skytän päänmenoksi ja pakosalla oleva nuorempi mieshenkilö olisi valikoitunut palkkamurhaajaksi. Tämmoista on teoriani.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17207
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Madame*Fate kirjoitti:Kohta on poliisit ovella, katselkaahan mitä kirjottelette... :!:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11067514
Juu, ja ennen kuin teksti häviää, niin asennan sen tänne:

VALTIONSYYTTÄJÄLLE JA KESKUSRIKOSPOLIISILLE

ASIA

Tutkintailmoitus törkeistä kunniaa loukkaavista vääristä, valheellisista ja vihjailevista kirjoituksista, joissa minut on maailmanlaajuisessa verkkojulkaisussa julkisesti leimattu osalliseksi murhaan ja esitetty epäiltynä murhan tekijänä ja liitetty murhan pääepäillyksi.

SELOSTUS JA PERUSTELUT

http://WWW.MURHA.INFO.FI

otsikoidulla internetsivustolla osoitteessa http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&p=515798

on esitetty allekirjoittaneesta nimellä mainiten erittäin törkeitä perättömiä ja loukkaavia tietoja ja vihjauksia, jotka ovat omiaan aiheuttamaan minulle ja omaisilleni pitkäaikaista halveksuntaa, kärsimystä ja vahinkoa.

Julkaistut tiedot täyttävät erikseen ja kokonaisuutena törkeän kunnianloukkauksen tunnusmerkistön. Tästä ei ole pienintäkään epäselvyyttä. Kirjoituksissa vihjataan minun olevan osallinen ja pääepäilty kotkalaisen asianajaja Jari Skytän murhaan. Julkaistuissa tiedoissa on muutenkin paljon sellaisia vihjauksia, jotka ovat omiaan aiheuttamaan minuun kohdistuvaa halveksuntaa. Kysymyksessä on myös perättömän rikoksen ilmiannon tunnusmerkkejä.

1. Ensimmäinen vihjaus ja epäilys esitetään 16.11.2012 nimimerkki Doctor Lecterin toimesta. Julkaistuun kirjoitukseen on kopioitu 12.11.2012 päivätty Suomen Asianajajaliitolle osoittamani vastine, jota on manipuloitu. Julkaistun vastineeni perään on kirjoitettu loukkaava vihjaus, josta saa käsityksen, että minun lähettämälläni vastineella olisi syy-yhteys asianajaja Skytän surmaan.

2. Nimimerkillä devil_doll on viestissään 17.11.2012 kirjoitellut allekirjoittaneesta vihjailevasti ja loukkaavasti murhan päätekijänä, mutta ei ihan varmana päätekijänä. Muutenkin kirjoituksessa ilmenee loukkaavia vihjailevia perättömiä tietoja, että "on outoa, jos tekijä on Kervinen, niin uhri on Skyttä, eikä esim. Lindelöf."

3. Nimimerkki SYLWAR on viestissään kirjoittanut 17.11.2012 perätöntä ja loukkaavaa kertoessaan, että toinen osapuoli puolestaan väittää että Kervinen olisi myrkyttänyt työilmapiirin ja jopa uhkaillut alaisiaan. Tosiasiassa minulla ei ole ollut työssäni ikinä yhtäkään alaista, koska en ole ollut esimiesasemassa, enkä ole koskaan uhkaillut ketään ihmistä millään tavalla. - Julkaistu kirjoitus on kaikin puolin halventava.

4. Nimimerkki artsu75 on 17.11.2012 julkaissut Suomen Asianajajaliiton valvontalautakunnalle osoittamani vastineeni, jota on manipuloitu.

5. Nimimerkki SYLWAR on viestissään kirjoittanut 19.11.2012 perätöntä ja loukkaavaa kertoessaan Kervisen saaneen potkuistaan hermoromahduksen. Lisäksi kirjoittaja väittää minun olevan maaninen ja tekevän tukintapyyntöjä foliopipoteorialla.

6. Kokonaisuutena ottaen kaikki julkaisut yhdessä muodostavat koosteen, josta saa käsityksen, että minä olisin murhaaja tahi murhan pääepäilty tahi osallinen murhaan.

VAATIMUKSET

Vaadin kaikille tekijöille ja sivuston ylläpitäjälle rikoslain 24 luvun 10 §:n mukaista rangaistusta törkeästä kunnianloukkauksesta.

Vahingonkorvausvaatimukset ja työpalkkiokulut esitän asiassa myöhemmin.

----------------------------

Manipuloitu kirje?

Sellaisenaan kopioitu kun mitä se suomi24-sivuston välimuistissa oli!

Hehee, en Kervistä tunne enkä tiedä, mutta mitä nyt viime aikoina "sattuneesta syystä" olen kirjoituksiaan lukenut, niin onhan härskiä jos moinen kutale kehtaa ylipäätään jotain vaatimuksia esittää "kunniansa" loukkauksista. :D
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Naattori
Sofia Karppi
Viestit: 428
Liittynyt: Su Syys 05, 2010 8:05 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Naattori »

Doctor Lecter kirjoitti:Hehee, en Kervistä tunne enkä tiedä, mutta mitä nyt viime aikoina "sattuneesta syystä" olen kirjoituksiaan lukenut, niin onhan härskiä jos moinen kutale kehtaa ylipäätään jotain vaatimuksia esittää "kunniansa" loukkauksista. :D
Joo ei tuosta nyt ehkä kannata yöuniaan menettää.
Tosin samoilla linjoilla AK:n kanssa täytyy olla siinä, että aika härskisti ja helposti hänen kokonimi täällä juttuun liitettiin. Yleensä täällä ollaan oltu paljon hienotunteisempia ja varovaisempia ennen kuin on jotain faktoja jostai..
Mäsä-Masa kirjoitti:Olisiko ollut jokin palkkamurha? Siis joku tuntematon kiho olisi tilannut tappajan asianajaja Jari Skytän päänmenoksi ja pakosalla oleva nuorempi mieshenkilö olisi valikoitunut palkkamurhaajaksi. Tämmoista on teoriani.
En lämpene tähän. Toki en millään verukkeella voi teilatakkaan.
Epäilen kuitenkin, että palkkatappajaksi palkattaisiin hoikkaa parikymppistä poikaa..mä en ainakaan palkkais 8)
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Liekö paikalla ollut SM tason saunailta miesten kesken;)
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
rokka
Remington Steele
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 5:50 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja rokka »

Mielenkiintoinen tapaus tosiaan.
Voihan olla, että jotain "elämälle vierasta" on sekin, ettei ketään silminnäkijöitä ole ilmaantunut esille.
-Heittämällä läpi-
Depam
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Marras 19, 2012 7:09 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Depam »

Poliisit kun osaavat noinkin tarkkaan kertoa murhaajan tunnusmerkit niin olen aika varma että tämä teini-ikäinen poika on ollut talossa silloin. Olen itse kotkalainen ja olen kuullut että silminäkijä(oli se sitten se poika) oli sidottu toiseen huoneeseen heti alkuun ja hän oli päässyt sieltä pakoon ja soittanut hätäkeskukseen. Nämä ovat vain kuulopuheita, elämä on opettanut että kaikkeen ei kannata uskoa. Mutta on tuokin tietty teoria.

Niin kuin tuossa äsken mainitsin olen kotkalainen ja itseäni tämä onnettomuus kosketti syvästi.. Voi sitä perheen tuskaa ja surua.. Osan ottoni heille, ja varsinkin jos käy ilmi että siellä on ollut teon tapahtuessa nuorempi henkilö paikalla niin voin vain kuvitella sitä järkytyksen määrää.. Todella surullista..
Seuraan itse tämän murhatutkinnan etenemistä mielenkiinnolla 8)
cracker
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: Ke Touko 20, 2009 6:28 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja cracker »

Kyllikki S kirjoitti:Saattaa tulla muitakin nimikkeitä?

Kun täällä nyt on jo nähty rituaalimurhat ja koulumurhat jotka ensimmäisinä tulee mieleen vastenmielisistä murhista, niin nyt miettii, olisiko uhrin oma poika pakotettu tappamaan isänsä?
Vai tulisivatko ne muut nimikkeet ihan vain sen paikalla olleen (pojan?) vapaudenriistosta, pahoinpitelystä, tapon yrityksestä. Tai murtautumisesta? Olisiko omaisuutta lähtenyt mukaan myös tai jotain arvokasta hajotettu? Vai onko turhan arkista moinen?
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Belker »

Kun nyt on mennyt muutama päivä (tapahtuiko 15. vai 16. pvä? - nyt 20.), niin jos tekijästä on tuntomerkkejä, odottaisi jonkinlaisen etsintäkuulutuksen laittamista. Tyyppihän on vaarallinen, jos on tehnyt jotakin "ihmiselämälle vierasta". Mitä tuo sitten onkaan, liittynee uhrin ruumiin kohteluun (kidutus, paloittelu, polttaminen, hapolla sulatus tms. joka ei IMO ole pääasia). -

Ghanan kunkusta ja hältä viedyista koruista tein puun toisaalle. Tieto epäillyistä koruvarkaista Oslossa annettiin hetimiten naapurimaahan Ruotsiin, ehkä Suomeenkin. Tekijöistä 2/3 saatiin kiinni Ruotsista. Ennen kaikkea 4 pv kuluttua annetut valvontakamerakuvat ja siten ulkonäkövihjeet noinkin paljon Kotkan-juttua merkityksettömämmässä jutussa ilmentänevät eroa Suomen ja muiden länsimaiden välillä. 4 päivää karmeasta henkirikoksesta voisi olla raja, että yleisön apua alettaisiin hakea. Epäiltyhän voi tehdä uusia rikoksia tai karata maasta yhä kauemmas. Tämän rinnalla erehtyminen henkilöstä ja pieni korvaus väärästä etsintäkuulutuksesta ja pidätyksestä tuntuvat mitättömiltä riskeiltä.

Oslon-mallia koostettuna: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=11&t=13700

(Tietysti jos kuitenkin Kotkan pääepäilty on jo kiinni, tällä viestillä voi pyyhkiä hanuria.)
Mixu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Elo 09, 2010 12:38 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Mixu »

Talo näyttää aika isolta eli sekä isä että poika ovat voineet harrastaa ihan omiaan talossa toisen häiritsemättä.

Ehkäpä jompi kumpi on fiksannut esim. chatista seuraa ja homma on jotenkin käsistä. Epäilisin ehkä enemmän tapettua isää, joka on voinut hoidella saunassa tätä epäiltyä nuorta miestä pojan tietämättä. Ehkä poika ei ole nähnytkään tappajaa, vaan tuntomerkit ovat tietokoneen välimuisista tai chat-palvelusta. Jos poika olisi nähnyt tappajan, olisivat tuntomerkit varmaan tarkemmat. Kielikin voi tulla vain chatissa käytetystä.

Vaikea tosin sanoa mitä tämä elämälle vieraus tässä tarkoittaa. Ehkä tosiaan jotakin seksuaalista tai vaikkapa kiukaalle työntämistä tms raakuutta.

Tosi ikävä kun taas tapahtui tällainen ihan järjetön henkirikos. Pojan ja muiden elämä on varmasti pitkään ihan sekaisin ja lämmin osanotto heille.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

cracker kirjoitti: Vai onko turhan arkista moinen?
Niin, sanopa se kun näyt täällä lähinnä käyneen moralisoimassa toisten kommentteja.
Voi olla että kannattaisi siirtyä muualle ja muihin aiheisiin jos spekulointi alkaa liikaa ahistaa :)
Ihan ystävällisesti sanon.

Belker kirjoitti:4 päivää karmeasta henkirikoksesta voisi olla raja, että yleisön apua alettaisiin hakea. Epäiltyhän voi tehdä uusia rikoksia tai karata maasta yhä kauemmas. Tämän rinnalla erehtyminen henkilöstä ja pieni korvaus väärästä etsintäkuulutuksesta ja pidätyksestä tuntuvat mitättömiltä riskeiltä.

(Tietysti jos kuitenkin Kotkan pääepäilty on jo kiinni, tällä viestillä voi pyyhkiä hanuria.)
Vähän on tosiaan nyt epäselvää juokseeko se mielipuolimurhaaja jossain vapaana vai onko epäilty jo kiinniotettuna.
Luulisi, että erityisen julman murhan suorittamiseen pystyvä on vaarallinen kenelle tahansa sattuu tiellään tapaamaan.
onko tekijästä oikeasti mitään hajua?
Totuus
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Belker »

Kyllikille:

Odottaisin piirrosta tms. kuvan tapaista epäillystä henkilöstä. Joku kai hänet on nähnyt, jos sanallisia tuntomerkkejä on? Kuva on kuitenkin rautaa.
Chili
Jane Marple
Viestit: 1006
Liittynyt: To Elo 04, 2011 9:31 am

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kidutettu raakalaismaisesri. Poika ja muut olleet kuulolla, sodottuna?
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Onko kukaan vielä selvittänyt tuota koira-asiaa? Eli oliko koiraa ja jos niin mikä ja missä se mahtaa olla?
Vastaa Viestiin