Aarne Anttila, 93, kadonnut Kemissä 2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Antsah
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 8:33 am

Re: Aarne Anttila, 93, kadonnut Kemissä 2011

Viesti Kirjoittaja Antsah »

Museorekisteriin hyväksytyssä autossa on aina MA-alkuinen rekisteritunnus.
dollarfrossa
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2008 3:07 pm

Re: Aarne Anttila, 93, kadonnut Kemissä 2011

Viesti Kirjoittaja dollarfrossa »

Antsah kirjoitti:Museorekisteriin hyväksytyssä autossa on aina MA-alkuinen rekisteritunnus.
Ei välttämättä. Eikä välttämättä edes mustapohjainen.

http://www.sahk.fi/15
Suomen ajoneuvohistoriallinen keskusliitto - SAHK ry kirjoitti:"Museoajoneuvoksi hyväksytylle ajoneuvolle on saatavissa M-alkuisia mustapohjaisia rekisterikilpiä ns. museoajoneuvokilpiä. Ajoneuvoon voidaan myös tilata siinä aikaisemmin ollut tunnus, mikäli se on vapaana. Tästä peritään normaali kilpien hinta. Erityismaksua vastaan voi tilata minkä tahansa vapaana olevan rekisteritunnuksen."
Antsah
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 8:33 am

Re: Aarne Anttila, 93, kadonnut Kemissä 2011

Viesti Kirjoittaja Antsah »

Näköjään joo muistin sitten väärin. Aika monessa kuitenkin näkyy olevan tuo MA-alkuinen kilpi. Tuo mustakilpisyys on muutekin hieman erikoinen kun 30v iän täyttää jo sellaiset autot joissa on alunperin ollut valkoiset kilvet (72->). Hassua laittaa musta MA-kilpi sellaiseen tai itse ainakin laittaisin valkopohjaisen tuolloin.
Viimeksi muokannut Antsah, Pe Marras 23, 2012 3:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dollarfrossa
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2008 3:07 pm

Re: Aarne Anttila, 93, kadonnut Kemissä 2011

Viesti Kirjoittaja dollarfrossa »

Antsah kirjoitti:Näköjään joo muistin sitten väärin. Aika monessa kuitenkin näkyy olevan tuo MA-alkuinen kilpi. Tuo mustakilpisyys on muutekin hieman erikoinen kun 30v iän täyttää jo sellaiset autot joissa on alunperin ollut valkoiset kilvet. Hassua laittaa musta MA-kilpi sellaiseen tai itse ainakin laittaisin valkopohjaisen tuolloin.
Jep, hassua on kun museoajoneuvolta muuten kyllä edellytetään alkuperäisyyttä.

Joskus oli mahdollista vaihtaa myös museoajoneuvon 3+3 merkkiset valkopohjaiset mustapohjaisiksi joka on todella outo yhdistelmä, mustapohjaisethan ovat aina korkeintaan 2+3 tai 3+2 -merkkisiä. Muistaakseni tuollaisia ei enää kuitenkaan saa.

Ja sitten on vielä periaatteessa sellainenkin mahdollisuus kuin Mikkelin läänin alkuperäisillä mustapohjaisilla MR- tai MA-alkuislla (tm.) kilvillä liikkuva auto, joka ei ole välttämättä ollenkaan museoajoneuvo...

Vanha lääninkilpijärjestelmä oli aikanaan hyvä silminäkijähavaintojen kannalta kun paikalliset kiinnittivät helpommin huomiota "Hesan kilvillä" varustettuihin outoihin autoihin.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Aarne Anttila, 93, kadonnut Kemissä 2011

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Ihmisiä omine heikkouksineen ja huonoine päivineen on myös ne, jotka noita luotain/mittainkuvia joutuu analysoimaan. Jos siinä on ollut suhtkoht isojen veneiden liikennettä ja pehmeä pohja, on mahdollista että pohjamateriaali on muokkaantunut potkureiden tuottaman virtauksen tähden auton ympärille nin että sen helposti tunnistettavat muodot on kadonnee taustaan.
Sellainen seikka täytyy muistaa että, jos siellä on ollut jotain jätejärjestelmien poistoputkien poistovirtauksia, on siellä ollut myös lämpötilaeroja, jotka on omiaan vaikeuttamaan kaikumittaimella tehtyä tutkimusta.

Eriksensanotusti syvien vesien mittauksista muistan kirjooitetun että. Jos siellä on harppauskerros, jossa veden lämpötila muutaman syvyysmetrin aikana muuttuu paljon, voi sen keroksen eri puolilla olevien kuunneltavan/kuuntelijan olla vaikeaa havaita toisiaan. Uskoisin tämän olevan voimassa myös silloin kun paskaputki työntää lämmintä paskavettä kylmään meriveteen jopa matalassa.
Muokkaus tarkentamisen syyllä.
Lämpötilan nopea muutos lyhyellä matkalla alaspäin mentäessä ei vaikuta yksin akustiseen valvontaan, vaan myös luotaukseen, siis kaikkeen mitkä käyttää tutka/äänitaajuus signaaleja.
Vastaa Viestiin