Rottweiler raateli vauvan kuoliaaksi Ranskassa
24.10.2007 13:13
19 kuukauden ikäinen poikavauva kuoli koiran raadeltua tätä pahoin.
Tapaus sattui tiistai-iltana Pariisissa kerrostalon ala-aulassa, jossa lapsi odotti äitinsä kanssa hissiä.
- Koira ryntäsi aulaan, otti vauvan kasvot leukoihinsa ja veti lasta ympäriinsä päästämättä irti, tutkintaa lähellä oleva poliisi sanoi uutistoimisto AFP:lle.
Poikavauva kuoli hyökkäyksessä saamiinsa vammoihin tänään pariisilaisessa sairaalassa.
Poliisi on kuulustellut tapauksen johdosta koiran omistajia. Rottweiler-rotuinen koira lopetettiin saman tien.
Ranskassa on sattunut viime aikoina useita vastaavia tapauksia. Parlamentin on määrä torstaina keskustella uudesta laista, joka asettaisi koirien omistajille tiukemmat rajoitukset.
Koira tappoi lapsen
-
Kalessin
- Adrian Monk
Koira tappoi lapsen
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
No huh huh :/ Ei ole ollut kyllä ihan "käsissä" omistajalla tuo koira. Yh, oikeasti, tuli hirveä olo kun alkoi miettimään... Ei sillä, itsekin saanut koiran hampaista, onneksi vain en pahasti!
Yksi asia minua muuten häiritsee. Miksi koiran rotua korostetaan yleensä tälläisissä uutisissa paljon? Voihan esim. labradorinnoutaja nappaista kiinni, ei se ole täysin vain rodulla selitettävissä miksi koira käy kiinni. Jotkut koirarodut on tietysti jalostettu niin, että ne ovat herkempiä käymään kiinni, mutta silti!
Yksi asia minua muuten häiritsee. Miksi koiran rotua korostetaan yleensä tälläisissä uutisissa paljon? Voihan esim. labradorinnoutaja nappaista kiinni, ei se ole täysin vain rodulla selitettävissä miksi koira käy kiinni. Jotkut koirarodut on tietysti jalostettu niin, että ne ovat herkempiä käymään kiinni, mutta silti!
Siksi, että saadaan lehteen mahdollisimman myyvä juttu. Onhan se nyt sävähdyttävämpää kun lehdessä lukee "Rottweiler raateli lapsen" kuin että "Aprikoosi kääpiövillakoira puri lasta". Olen samaa mieltä, että rodulla ei näissä tapauksissa ole loppujen lopuksi paljonkaan väliä. Yleensä syy löytyy sieltä hihnan yläpäästä tai koiran luontaisista ominaisuuksista (vietit), koiran hermorakenteesta tm. vastaavasta. Tästä uutisoinnista on kyllä vaikea päätellä, miksi koira tässä tapauksessa hyökkäsi. Ikävä tapaus joka tapauksessa.Howler kirjoitti:Yksi asia minua muuten häiritsee. Miksi koiran rotua korostetaan yleensä tälläisissä uutisissa paljon? Voihan esim. labradorinnoutaja nappaista kiinni, ei se ole täysin vain rodulla selitettävissä miksi koira käy kiinni. Jotkut koirarodut on tietysti jalostettu niin, että ne ovat herkempiä käymään kiinni, mutta silti!
Minulla ei ole koiraa, mutta pakko sanoa että en ole kyllä koskaan kuullut että puudelin raatelulla pääsisi otsikoihin. Iso koira tekee pahempaa jälkeä kuin pieni koira, se kai tässä enemmän on ongelmana.
Pienelle ihmiselle ei tulisi antaa isoa koiraa. Ja pienellä tarkoitan muutakin, kuin fyysistä kokoa.
Pienelle ihmiselle ei tulisi antaa isoa koiraa. Ja pienellä tarkoitan muutakin, kuin fyysistä kokoa.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
and I can see you in the dark
^^ Ei se ole mistään koosta kiinni, minun mielestäni. Jos osaa hallita koiransa, osaa hallita koiransa, oli minkä kokoinen missä tarkoituksessa vain. Muistelen myös, että olen joskus vuosia sitten lukenut tapauksesta, jossa joku vähän "epänormaali" tälläiseen tapaukseen liittyvä koirarodun edustaja kävi perheen lapseen kiinni, ja kasvoihin tuli tikkejä. Taisi olla vielä joku suomalainen perhe, jossa tämä tapahtui. En vain muista kuollaksenikaan, minkä rotuinen koira se oli. Ei kuitenkaan saksanpaimenkoira, dobermanni tai rottweiler.
Mä olen saanut itse tikit naamaani cockerspanielin hampaista. Ei mikään iso koira, mutta kivat jäljet sai aikaiseksi ja ne tulevat olemaan näkyvissä koko loppuelämäni ajan. Joten ei se välttämättä koiran koosta ole kiinni. Ennemminkin puhuisin puruvoimasta.
Mun tietääkseni mikään koirarotu ei ole aggressiivinen ja esimerkiksi rotikan rotumääritelmässä sanotaan luonteesta "Pohjimmiltaan ystävällinen ja rauhallinen,lapsirakas; kiintyvä, kuuliainen, ohjattava ja työskentelyhaluinen. Olemuksesta kuvastuu alkukantaisuus; käytös on itsevarmaa, lujahermoista ja pelotonta." eli ei mitään aggressiivisuudesta. Sen sijaan on tiettyjä rotuja, jotka vetävät puoleensa idiootteja omistajia ja rotikka on yksi niistä. Eli koira otetaan egon pönkittämiseksi, panostamatta sen sosialistamiseen ja koulutukseen.
Sitä mikä tässä meni vikan, en osaa sanoa. Oliko koira koulutettu ja miten? Sillä tuntuu oudolta, että koira käy varoittamatta paikallaan pönöttävän lapsen kimppuun. Mutta joka tapauksessa mun mielipide on, että oli se koira minkärotuinen hyvänsä sen tulee olla omistajalla käsissä tilanteessa kuin tilanteessa, jotta näin ei koskaan kävisi.
Mun tietääkseni mikään koirarotu ei ole aggressiivinen ja esimerkiksi rotikan rotumääritelmässä sanotaan luonteesta "Pohjimmiltaan ystävällinen ja rauhallinen,lapsirakas; kiintyvä, kuuliainen, ohjattava ja työskentelyhaluinen. Olemuksesta kuvastuu alkukantaisuus; käytös on itsevarmaa, lujahermoista ja pelotonta." eli ei mitään aggressiivisuudesta. Sen sijaan on tiettyjä rotuja, jotka vetävät puoleensa idiootteja omistajia ja rotikka on yksi niistä. Eli koira otetaan egon pönkittämiseksi, panostamatta sen sosialistamiseen ja koulutukseen.
Sitä mikä tässä meni vikan, en osaa sanoa. Oliko koira koulutettu ja miten? Sillä tuntuu oudolta, että koira käy varoittamatta paikallaan pönöttävän lapsen kimppuun. Mutta joka tapauksessa mun mielipide on, että oli se koira minkärotuinen hyvänsä sen tulee olla omistajalla käsissä tilanteessa kuin tilanteessa, jotta näin ei koskaan kävisi.
Ei ollut, mutta pointtini siis oli, kuten tuolla tekstissäkin lukee, että epätavallisempi rotu kuin mihin yleensä näissä jutuissa törmätään.Lizzie B. kirjoitti:Muttei puudeli kuitenkaan?En vain muista kuollaksenikaan, minkä rotuinen koira se oli.
Ps. Niin ja, kyllä oma chihukin (chihuahua, jos joku ei ole lyhenteeseen törmännyt) osaa purra ja pureekin kovaa tarvittaessa, vaikka onkin maailman pienimmän koirarodun edustaja.
Muoks.
Sekin tosiaan on jännä, yleensä koiran koulutus on kokonaisuudessaan jätetty näistä uutisista pois, mikä on minusta todella outoa.Samarina kirjoitti:Oliko koira koulutettu ja miten? Sillä tuntuu oudolta, että koira käy varoittamatta paikallaan pönöttävän lapsen kimppuun.
-
Kalessin
- Adrian Monk
^myöskin näissä jutuissa yleensä jätetään mainitsematta, jos koiraa on ärsytetty tai koira on ollut kiinni vaikka kaupan edessä ja menty lääppimään ilman lupaa. mun koirat puree varmasti jos joku niitä lähestyy ja ovat kiinni jossain.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
^ Ja se on jännä, miten nykyään lapset ei edes kysy "saako koiraa silittää", kun olen lenkillä koirani kanssa. Minulle opetettiin, että vierasta koiraa ei mennä koskemaan ilman omistajan lupaa ja aion opettaa sen omille lapsilleni sekä jaksan siitä sanoa sukulaislapsille jos satun olemaan heidän seurassaan tilanteessa, jossa on mukana vieras koira.
Myös minua kiinnostaisi tietää esimerkiksi tässä tapauksessa, että minkä ikäinen kiinni käynyt koira oli.
Myös minua kiinnostaisi tietää esimerkiksi tässä tapauksessa, että minkä ikäinen kiinni käynyt koira oli.