Jatkan tähän juttua AA:n kumppanista ennen JL:a. Asiaa lämmiteltiin täällä:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 70#p528144, mutta jos tätä enemmän vatvotaan niin ei sotketa "Ristiriitoja todistuksissa"-ketjua tällä.
Ensin pitää laittaa tähän vähän pohjustusta. Esinnäkin tätä AA:n avopuoliso-asiaa pitää mun mielestä käsitellä poikkeuksellisen varovasti koska kyseessä on henkilö jonka osallisuudesta Ulvilan surma-asiaan ei ole mitään näyttöä. Toisin sanoen kaiken yksilöivän ja henkilökohtaisen tiedon esilletuomista em. henkilöstä pitää varoa. Mutta sehän ei kuitenkaan tarkoita etteikö asiaa saisi täällä pohtia, vai mitä?
Toisekseen mulla ei ainakaan ole käytössä muuta lähdepohjaa tälle henkilölle kuin AA:n aukikirjoitetut kuulustelupöytäkirjat vuodelta 2009, jotka löytyy täältä:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ikukkar%2A. Joten joudun tekemään heti alussa rohkean olettamuksen ja pidän AA:n antamia lausuntoja elämästään ennen JL:a, sekä heidän suhteensa alkuajoista TOTUUTENA.
Kolmanneksi syy miksi mua kiinnostaa tämä Herra X. Mä en usko että hänellä oli fyysisesti mitään osaa 1.12.2006 yön tapahtumiin. En usko että tämä mies on "huppis" tai "avustaja" tai "autokuski" tai muukaan tapahtumassa mukana ollut. Kiinnostuksen herätti tämän miehen osallisuus AA:n nuorimman lapsen elämän alkuvaiheisiin, enkä ole vielä täysin vakuuttunut siitä etteikö tällä X:llä olisi mahdollisesti ollut joku osuus AA:n motiiviin surmätyöhön, josta AA:ta syytetään. En ole myöskään täysin vakuuttunut että poliisi olisi tätä asiaa riittävissä määrin tutkinut. Henkilön osallisuus varsinaiseen surmatyöhön on mahdollisesti poissuljettu tutkinnan alkuvaiheessa (varsinkin 2006 lopulla kun haettiin vielä huppista), jonka jälkeen mielenkiinto henkilöön on poliisin osalta päättynyt.
Mutta näiden lätinöiden jälkeen asiaan.
FAKTAA:
- -AA syntyy 19.3.1965 Raahessa
-Vuonna 1983 18-vuotias AA kirjoittaa ylioppilaaksi
-Vuonna 1990 25-vuotias AA ja X työskentelevät samassa työpaikassa ja muuttavat yhteen Turkuun
-Vuonna 1992 27-vuotias AA ostaa X:n kanssa omakotitalon Turusta
-Vuonna 1995 30-vuotias AA valmistuu työttömäksi ekonomiksi
-Vuonna 1996 31-vuotias AA tapaa JL:n ja tulee raskaaksi tälle loppuvuodesta
-Vuonna 1997 AA:n vanhin lapsi syntyy ja X tunnustaa tämän isyyden
-Vuonna 1998 helmikuussa 33-vuotias AA muuttaa yhteen JL:n kanssa Turkuun
-Vuonna 2002 37-vuotias AA muuttaa JL:n ja lasten kanssa Ulvilaan
Onko tässä jotain korjattavaa?
SPEKUA JA POHDINTAA:
27-vuotias, ekonomiopinnot aloittanut ja noutotukussa työskentelevä AA ostaa X:n kanssa omakotitalon Turusta. Olisiko pankki pahimman laman ja pankkikriisin aikana myöntänyt AA:lle asuntolainaa? Mun mielestä vain siinä tapauksessa että X:llä oli huomattavat tulot, tai hänellä oli riittävästi omaa varallisuutta ostaakseen talon ilman lainaa. Mutta miksi siinä tapauksessa AA sanoo heidän ostaneen talon yhdessä?
AA:n vanhin lapsi saa alkunsa 1996 lopulla ja syntyy kesäkuussa 1997. Tätä ennen X muuttaa espooseen, AA:n jäädessä asumaan yksin lapsensa kanssa Turun asuntoon aina helmikuulle 1998 saakka. AA:n toinen lapsi saa alkunsa 1998 lopulla ja syntyy 1999 keväällä/kesällä. (Laskin muuten nämä lasten syntymäajat SK KO:n 22.6.2010 antamasta välituomion korvausvaatimuksista, tarkentaa jos on väärin.) Auer toteaa kuitenkin 19.9.2009 kuulustelussa näin:
Riitelimme tästä mustasukkaisuudesta uudenvuoden aattona 1997 Naantalissa eräitten Jukan ystävän XK:n ja hänen vaimonsa luona sillä seurauksella, että Jukka kuvitteli, että minä jätin hänet XA:n vuoksi ja minä taas olin sitä mieltä, että Jukka heitti minut ulos elämästään. Lähdimme juhlista pois kesken kaiken.
Vaikka olin raskaana niin tämän ylläolevan johdosta minä asuin XJ:n kanssa yhteisessä asunnossa tähän helmikuuhun 1998 saakka.
Tarkoittaako tämä siis sitä että myös 31.12.1997 AA oli raskaana? Kenelle ja mitä lapselle kävi? Lapsenhan olisi pitänyt syntyä vuoden 1998 aikana, mutta toiseksi vanhin on syntynyt 1999.
AA kertoo myös näin:
Kuulustelu 27.8.2009:
Ennen kuin Axxxx syntyi kesäkuussa 1997, muutti X pois yhteisestä asunnostamme Espooseen. Jäin yksin asumaan joksikin aikaa em. asuntoon.
Eli X muuttaa pois
ennen 06.1997
Kuulustelu 19.9.2009:
Vaikka olin raskaana niin tämän ylläolevan johdosta minä asuin XJ:n kanssa yhteisessä asunnossa tähän helmikuuhun 1998 saakka.
Eli X muuttaa pois
02.1998
Syystä tai toisesta AA ei halua kertoa X:n liikkeistä 1997-1998. Miksi?
Viimeisenä tuosta adoptioasiasta.
Mikä ihme saa ihmisen tunnustamaan hänelle kuulumattoman lapsen omakseen? Multa ette saa kuin kolme vaihtoehtoa:
1) X ei tiennyt että lapsi on hänen. AA on valehdellut isyydestä X:lle mutta myöntänyt tämän jälkeenpäin.
2) X on jollain asteella elätellyt toiveita hänen ja AA:n suhteen jatkumisesta, mikäli tunnustaa lapsen omakseen.
3) Raha. Joku on luvannut jostain syystä X:lle rahaa mikäli tämä tunnustaa A:n isyyden. Miksi ja kuka?
1) ja 2) vaihtoehdot ovat kyllä omiaan synnyttämään vaikka millaista kaunaa AA:ta kohtaan, 3) kohta taas on melko absurdi, mutta jos olisi totta voisi se selittää esimerkiksi mystiset käteisnostot... (okei myönnetään, tää on jo aika paksua)