Okkultismi ja pahuus
-
tri Dee
- Alibin satunnaislukija
Kun ajattelen mitä joskus olen raamattua lukenut että onkohan siinä paljonkin niitä käännös virheitä. jotka sitten johtavat outoihin tulkintoihin Urantia kirja on muuten myös eriomainen kirja siinä selviää mm ettei Jeesuksen Isäpuoli Josef ollut mikään tavallinen raksa mies vaan raksafirman pomo ja eritoten hetero
Edelleenkin, mitä on Saatananpalvonta? Voi toki olla oikeassa ideologiansa suhteen mutta MIKÄ se on? Eihän esim. Päivi Niemi kun kerro että kuuli ääniä, kuunteli metallia ja douppasi, ei se nyt jumalauta ole mitään Saatananpalvontaadebbie kirjoitti: Mutta jos joku toinen sanoo olleensa entinen/nykyinen saatananpalvoja, ette usko? Ette usko, vaikka tyyppi itse todistaa, vaan keksitte kaikenlaisia selityksiä sille, miksi ihminen ei voi olla oikeassa oman ideologiansa suhteen.
Tämä on hassua.
Ps. Itse sanot että Terhi ei ole luotettava lähde mutta Niemi on, mielestäni on täysin toisinpäin, Terhillä ei ole mitään missiota tai syytä valehdella että oli aiemmin Satanisti eikä Saatananpalvoja mutta puolestaan Niemellä on syytä, edelleen se rekrytointi.
Haluaisin tosiaan niitä linkkejä tarinoihin mihin viittasit, menee pohja tältä keskustelulta kun joutuu samoja asioita jankkaa.
Mielestäni myös "uskominen" ja "palvominen" termit pitäisi erottaa toisistaan, voihan sitä uskoa Jumalan ja Saatanan olemassaoloon ilman, että silti palvoo kumpaakaa tahoa.
Kummallista minusta on vaan tämä kauhistelu Saatananpalvonnasta mutta kukaan ei oikein edes tiedä mitä se tarkalleen on, omituista touhua. Sitä paitsi Suomessa on uskonnonvapaus, ihminen saa uskoa Saatanaan niin halutessaan.
Ja rituaalimurha on tosiaan vaan lehdistön keksimä asia, ei se nyt tee minkäänlaista rituaalia teosta jos mielisairas, alkoholisoitunut narkomaani viikkojen putken jälkeen tilttaa ja tappaa kaverinsa, vaikka äijällä olikin mustat pitkät hiukset ja vaatteet ja sattui soimaan Ancient illalla.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Saatananpalvonta on uskonsuunta jossa uskotaan saatanaan samoissa mittasuhteissa kuin harras uskovainen uskoo Jesseen. Saatanapalvonnassa tehdään asioita saatanan nimeen, ts. oikeutetaan kaikki paha ja rikollinen saatanan kautta. Samoin tekee Jeesukseen uskova mutta hyvää haluten. Tässä ideologia lyhyesti.
Tai voisin vielä kirjoittaa sen, että saatananpalvojien tarkoitus on elää kuritonta elämää jossa rajat tarjoaa saatana. (ts. niitä ei ole) Seksi on orgioita ja veri tuo voimaa. Kaikkea mikä liittyy Jeesukseen on pahasta, ja saatanan puolesta ollaan valmiita kuolemaan. Tämä toki vain heillä, jotka todellisesti tätä elämää elävät. Samoinhan Jeesukseen uskovat ovat valmiita mihin vaan uskonsa vuoksi.
Satanismi on aate eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa. Satanisteja ja sen aatteisiin ja oppeihin uskovia on lukemani mukaan ihan korkeissa virkamiehissä saakka. Eli ei todellakaan ole mikään narkkarien leikkikenttä, todellinen aate se on siinä missä joku muukin ismi.
Tai voisin vielä kirjoittaa sen, että saatananpalvojien tarkoitus on elää kuritonta elämää jossa rajat tarjoaa saatana. (ts. niitä ei ole) Seksi on orgioita ja veri tuo voimaa. Kaikkea mikä liittyy Jeesukseen on pahasta, ja saatanan puolesta ollaan valmiita kuolemaan. Tämä toki vain heillä, jotka todellisesti tätä elämää elävät. Samoinhan Jeesukseen uskovat ovat valmiita mihin vaan uskonsa vuoksi.
Satanismi on aate eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa. Satanisteja ja sen aatteisiin ja oppeihin uskovia on lukemani mukaan ihan korkeissa virkamiehissä saakka. Eli ei todellakaan ole mikään narkkarien leikkikenttä, todellinen aate se on siinä missä joku muukin ismi.
Onko missään todistettu, että moisia henkilöitä on olemassa? Mielestäsi siis Saatananpalvonta on käänteistä kristillisyyttä? Tunnen paljonkin Satanisteja mutta en ole KOSKAAN missään törmänny varsinaiseen Saatanan palvojaan enkä kuullut heidän olemassa olosta muilta kuin uskovaisilta joiden kanssa olen keskustellut. Minusta tuntuu hyvin vahvasti vieläkin, että tämä määrittelemäsi Saatanan palvonta on asia mitä ei ole edes olemassa, paitsi ehkä muutaman mielisairaan päässä, joka ei vielä tee tuosta uskonnosta totta. Vai onko jotain asiaa mikä edes vähän todistaisi ilmiön olemassa olosta?Loka kirjoitti:Saatananpalvonta on uskonsuunta jossa uskotaan saatanaan samoissa mittasuhteissa kuin harras uskovainen uskoo Jesseen. Saatanapalvonnassa tehdään asioita saatanan nimeen, ts. oikeutetaan kaikki paha ja rikollinen saatanan kautta. Samoin tekee Jeesukseen uskova mutta hyvää haluten. Tässä ideologia lyhyesti.
-
debbie
Bombay, tämä koko juttu sai alkunsa ihan toisesta keskustelusta. Tartuin tre_82:n kiintoisaan kommenttiin ja se poiki sitten tämän rönsyilyn, ihan ok.
Tiedätkö miksi joudut inttämään tätä saatananpalvonta-pointtia? Siksi, että minä en tullut tänne todistamaan saatanasta. On ihmisiä jotka tätä voimaa palvovat ja ovat siitä kiinnostuneita. Päivi Niemi oli sellainen, vaikka kuinka väität vastaan. Kyllä hän sen itse tietää parhaiten, on siitä tv:ssäkin todistanut Raija Pellin haastattelussa ja kirjoittanut siitä kirjan.
Jos minä jostain haluan todistaa, niin se on sitten Jeesus. Mutta en myöskään tullut tänne "tuputtamaan uskoani".
Tämä on rikosfoorumi ja tulin tänne Madeleine-jutun takia alunperin.
Sinänsä olen iloinen, että näistä asioista syntyy keskustelua.
Ajattelin vain tehdä tämän selväksi kanssakirjoittajille.
Mun huoli on vain niistä ihmisistä, jotka todella ovat pahan vallassa mutta eivät saa tähän hengellistä apua, vaan tyrkytetään kaikenmaailman psyykenlääkkeitä. Saatanaa palvonut ja seurannut ihminen ei välttämättä ole psyykkisesti sairas, vaikka hänen mielenrauhansa voikin olla mennyttä - kenenpä ei sellaisessa menisi. Sitä tuo Päivikin kirjoitti, että heräsi joka yö samaan aikaan samaan painajaiseen. Monella tulee unihäiriöitä ja sehän vaikuttaa pidemmän päälle ihmisen terveyteen. Se on rankka kehä, josta ei pelkillä psyykenlääkkeillä päästä pois.
Tiedätkö miksi joudut inttämään tätä saatananpalvonta-pointtia? Siksi, että minä en tullut tänne todistamaan saatanasta. On ihmisiä jotka tätä voimaa palvovat ja ovat siitä kiinnostuneita. Päivi Niemi oli sellainen, vaikka kuinka väität vastaan. Kyllä hän sen itse tietää parhaiten, on siitä tv:ssäkin todistanut Raija Pellin haastattelussa ja kirjoittanut siitä kirjan.
Jos minä jostain haluan todistaa, niin se on sitten Jeesus. Mutta en myöskään tullut tänne "tuputtamaan uskoani".
Tämä on rikosfoorumi ja tulin tänne Madeleine-jutun takia alunperin.
Sinänsä olen iloinen, että näistä asioista syntyy keskustelua.
Ajattelin vain tehdä tämän selväksi kanssakirjoittajille.
Mun huoli on vain niistä ihmisistä, jotka todella ovat pahan vallassa mutta eivät saa tähän hengellistä apua, vaan tyrkytetään kaikenmaailman psyykenlääkkeitä. Saatanaa palvonut ja seurannut ihminen ei välttämättä ole psyykkisesti sairas, vaikka hänen mielenrauhansa voikin olla mennyttä - kenenpä ei sellaisessa menisi. Sitä tuo Päivikin kirjoitti, että heräsi joka yö samaan aikaan samaan painajaiseen. Monella tulee unihäiriöitä ja sehän vaikuttaa pidemmän päälle ihmisen terveyteen. Se on rankka kehä, josta ei pelkillä psyykenlääkkeillä päästä pois.
Ei ihmistä muuta joksikin asiaksi pelkästään niin väittäminen, telkkarissa oleminen tai kirjan kirjoittaminen.debbie kirjoitti:Bombay, tämä koko juttu sai alkunsa ihan toisesta keskustelusta. Tartuin kissa-avataria käyttäneen kirjoittajan (anteeksi en muista tarkkaan nickiä näin äkkiseltään) kiintoisaan kommenttiin ja se poiki sitten tämän rönsyilyn, ihan ok.
Ei, olet väärässä. Vaan koska SINÄ väitit näin:debbie kirjoitti: Tiedätkö miksi joudut inttämään tätä saatananpalvonta-pointtia? Siksi, että minä en tullut tänne todistamaan saatanasta
"Saatananpalvojat ainakin kertovat itse mielenterveytensä järkkyneen jossain vaiheessa."" ja minä kyselin mihin lähteeseen tämä perustuu mutta kiertelet etkä suostu vastaamaan ja olen kyllä varma tässä vaiheessa jos ei tule muita todisteita että keksit päästäsi koko väitteesi tai olet kuullut moisen väitteen "uskonveljeltä" joka tapauksessa en usko, että asiasta edes on mitään todisteita.
Minusta on huolestuttavaa, että joku ihminen luulee tietävänsä paremmin ihmisen mieliterveyden kun koulutetut lääkärit ja auttamisen sijaan kuljettavat tuskaisen ihmisen toiseen kulttiin mukaan.debbie kirjoitti: Mun huoli on vain niistä ihmisistä, jotka todella ovat pahan vallassa mutta eivät saa tähän hengellistä apua, vaan tyrkytetään kaikenmaailman psyykenlääkkeitä. Saatanaa palvonut ja seurannut ihminen ei välttämättä ole psyykkisesti sairas,
Tämä keskustelu on minun puoleltani ohi, paitsi jos tulee tosiaan niitä lähteitä alkuperäiseen väitteeseesi josta koko keskustelu lähti.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Ei saatananpalvojat ole sen erikoisempia kuin mekään. Ei heitä välttämättä erota joten en ihmettele ettet ole heihin törmännyt. Itse tiedän henkilöitä jotka ovat saatananpalvonnassa olleet mukana ja totta vieköön he siihen toimintaan ainakin itse uskovat ja sitä myöten oikeuttavat tekonsa. Eräs tuttavani viilteli hevosensa jalat huvikseen. Toinen jätti kissanpennun lahdattuna pyykkinarulle roikkumaan. Nämä teot eivät siis liity mitenkään satanismiin vaan saatananpalvontaan jossa olivat kai "uhreja" heidän jumalalleen. En tiiä.. liian vaikea aihe kun ei ole henkilökohtaista kokemusta asiasta. En tiedä myöskään onko mitään todistetta minkä voisin antaa... Jos joskus löydän jotain niin ilmoitan sulle. Olettaen että sulle ei riitä alan kirjallisuus joissa osa omaelämäkertoja?Bombay kirjoitti:Onko missään todistettu, että moisia henkilöitä on olemassa? Mielestäsi siis Saatananpalvonta on käänteistä kristillisyyttä? Tunnen paljonkin Satanisteja mutta en ole KOSKAAN missään törmänny varsinaiseen Saatanan palvojaan enkä kuullut heidän olemassa olosta muilta kuin uskovaisilta joiden kanssa olen keskustellut. Minusta tuntuu hyvin vahvasti vieläkin, että tämä määrittelemäsi Saatanan palvonta on asia mitä ei ole edes olemassa, paitsi ehkä muutaman mielisairaan päässä, joka ei vielä tee tuosta uskonnosta totta. Vai onko jotain asiaa mikä edes vähän todistaisi ilmiön olemassa olosta?Loka kirjoitti:Saatananpalvonta on uskonsuunta jossa uskotaan saatanaan samoissa mittasuhteissa kuin harras uskovainen uskoo Jesseen. Saatanapalvonnassa tehdään asioita saatanan nimeen, ts. oikeutetaan kaikki paha ja rikollinen saatanan kautta. Samoin tekee Jeesukseen uskova mutta hyvää haluten. Tässä ideologia lyhyesti.
^ Omaeläkerrat kyllä kiinnostaa jos ei ole kyse kristillisestä propagandasta, koska silloin mielestäni kirja kokee täyden uskottavuus pulan. kaikkein eniten kiinnostaisi psykiatrien/psykologien jutut tai virallisien tahojen julkaisemat jutut.. Riku Rinteet, Päivi Niemet ja vastaavat olen kyllä lukenut jo läpi.
Ok, Minusta on sitten todella erikoista miten tälläistä ilmiötä ei ole missään virallisissa tutkimuksissa tms. todettu olemassaolevaksi?
PS. Armeijaan yrittäessä mennä psykiatri laittoi minut kahden vuoden lykkäykseen koska hän diagnosoi minun olen Saatanan palvoja, koska minulla oli mustat vaatteet, tatuointeja jne. Jos tälläisiä tapauksia on enemmänkin tapahtunut niin toisaalta ymmärrän miksi ihmiset uskovat Saatanan palvonnan olevan todellinen ilmiö. Niin ja en ole todellakaan Saatanan palvoja.
Ok, Minusta on sitten todella erikoista miten tälläistä ilmiötä ei ole missään virallisissa tutkimuksissa tms. todettu olemassaolevaksi?
PS. Armeijaan yrittäessä mennä psykiatri laittoi minut kahden vuoden lykkäykseen koska hän diagnosoi minun olen Saatanan palvoja, koska minulla oli mustat vaatteet, tatuointeja jne. Jos tälläisiä tapauksia on enemmänkin tapahtunut niin toisaalta ymmärrän miksi ihmiset uskovat Saatanan palvonnan olevan todellinen ilmiö. Niin ja en ole todellakaan Saatanan palvoja.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Jees, itse olen lukenut myös ko. kirjoittajien opukset mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin amerikkalaisia kirjoja. En muista tähän hätään Yhtään kirjoittajaaBombay kirjoitti:^ Omaeläkerrat kyllä kiinnostaa jos ei ole kyse kristillisestä propagandasta, koska silloin mielestäni kirja kokee täyden uskottavuus pulan. kaikkein eniten kiinnostaisi psykiatrien/psykologien jutut tai virallisien tahojen julkaisemat jutut.. Riku Rinteet, Päivi Niemet ja vastaavat olen kyllä lukenut jo läpi.
-
debbie
Ei tässä kukaan lääkäreitä kyseenalaista. Mutta hengelliset taistelut ratkaistaan hengellisesti. Jos tarvitaan vielä lääkärin apua, niin minä ainakin sitä suosittelen. Mutta pahan hyökkäykset eivät lopu ilman Jeesuksen veren suojaa.Bombay kirjoitti:Ei ihmistä muuta joksikin asiaksi pelkästään niin väittäminen, telkkarissa oleminen tai kirjan kirjoittaminen.debbie kirjoitti:Bombay, tämä koko juttu sai alkunsa ihan toisesta keskustelusta. Tartuin kissa-avataria käyttäneen kirjoittajan (anteeksi en muista tarkkaan nickiä näin äkkiseltään) kiintoisaan kommenttiin ja se poiki sitten tämän rönsyilyn, ihan ok.
Mutta kun se on sen ihmisen oma kokemus ja oma elämä! Kirjassa on kuvailtu hyvinkin tarkkaan rituaaleja, joita saatanalle suoritettiin.
Ei, olet väärässä. Vaan koska SINÄ väitit näin:debbie kirjoitti: Tiedätkö miksi joudut inttämään tätä saatananpalvonta-pointtia? Siksi, että minä en tullut tänne todistamaan saatanasta
"Saatananpalvojat ainakin kertovat itse mielenterveytensä järkkyneen jossain vaiheessa."" ja minä kyselin mihin lähteeseen tämä perustuu mutta kiertelet etkä suostu vastaamaan ja olen kyllä varma tässä vaiheessa jos ei tule muita todisteita että keksit päästäsi koko väitteesi tai olet kuullut moisen väitteen "uskonveljeltä" joka tapauksessa en usko, että asiasta edes on mitään todisteita.
En kiertele. Sanon tuon sen perusteella, mitä olen ex-saatananpalvojilta lukenut ja kuullut. Kaikkien näiden tietämieni ihmisten mielenrauha meni ja lopulta alkoi mielenterveyskin järkkyä. Uskoontulo pelasti, vaikka vei aikansa ennen kuin saatanan hyökkäykset loppuivat, kun sen uhri siirtyi toiseen leiriin.
Minusta on huolestuttavaa, että joku ihminen luulee tietävänsä paremmin ihmisen mieliterveyden kun koulutetut lääkärit ja auttamisen sijaan kuljettavat tuskaisen ihmisen toiseen kulttiin mukaan.debbie kirjoitti: Mun huoli on vain niistä ihmisistä, jotka todella ovat pahan vallassa mutta eivät saa tähän hengellistä apua, vaan tyrkytetään kaikenmaailman psyykenlääkkeitä. Saatanaa palvonut ja seurannut ihminen ei välttämättä ole psyykkisesti sairas,
Tämä keskustelu on minun puoleltani ohi, paitsi jos tulee tosiaan niitä lähteitä alkuperäiseen väitteeseesi josta koko keskustelu lähti.
Siunausta Bombay, tiedän, että en voi vastata sinulle muuten kuin uskovana.
^Kiertelit, olisit vaan alunperin sanonut, että sinulla ei ole mitään lähteitä muuta kuin jutut joita olet kuullut jossain niin ei olisi tarvinnu keskustella. Jep, hengellisien taisteluiden ratkaiseminen toisella uskonnolla kuulostaa yhtä hyvälle ratkaisulle kun juopon hoitaminen amfetamiinilla. Tämä selvä mun osalta. Hyvät jatkot.
JepsLoka kirjoitti:[
Jees, itse olen lukenut myös ko. kirjoittajien opukset mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin amerikkalaisia kirjoja. En muista tähän hätään Yhtään kirjoittajaakoska aihe kosketti nuorempana ja siitä on jo aikaa kun opuksia olen selannut. Lupaan etsiä sulle pari hyvää kirjaa tässä kunhan ehdin. Yksi hyvä kirja on muuten just psykiatrin kirjoittama, siinä tosin höpistiin myös Jeesusksesta. (ja 99% kirjoissa on Jeesus mukana, tavalla tai toisella) Luulis löytyvän jotain ihan tutkivaa journalismiakin ko. aiheesta? Mulla on hyvät kytkökset kotikaupunkini kirjastoihin joten eiköhän me sulle jotain iltalukemista löydetä.
Juu, tuo on sangen huvittava tietopaketti, taisin pari sivua taaksepäin kyllä tuon jo pastettaa tänne.
Rinne on sekä kirkossa että sen ulkopuolella kiistelty henkilö. Hänen mielipiteitään roolipeleistä ja metallimusiikista on pidetty hyvin konservatiivisina. Rinteen mukaan Saatanan johdattelun välineinä voivat toimia muun muassa suosittu Doom-tietokonepeli sekä Maikki Harjanteen lastenkirja Noitien kirja.
http://www.uskonnontutkija.fi/arkisto/2006_1/granholm Tämä puolestaan kuulostaisi oikeasti mielenkiintoiselle.