Kysy mitä vaan ylläpidolta paitsi moderoinnista (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

reijoreipas
Jack Bauer

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

huippumies kirjoitti:
reijoreipas kirjoitti:
Luupää kirjoitti:^ Nyt ei sitten minun älyni enää riitäkään. Minulla nimittäin on asetuksena [UTC + 1] ja piilo- ynnä varsinaisista vittuiluista huolimatta viestit näkyvät oikein ajoitettuina.

Väärin sammutettu?
Olet Ruotsissa?
En ole seurannut keskustelua, mutta mulla näkyy tuo +1h. Kun olen kirjautuneena, kello täsmää, mutta jos en ole, on tunnin heitto. Suomessa.
Tämäpä mielenkiintoista...
Itselläni on asetuksissa UTC+2, joka on Suomen aika näin talvisin, ja ajat täsmäävät.
Mitä aikavyöhyke teillä on tietokoneen omassa kellossa?
Luupää
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Luupää »

reijoreipas kirjoitti:
Luupää kirjoitti:^ Nyt ei sitten minun älyni enää riitäkään. Minulla nimittäin on asetuksena [UTC + 1] ja piilo- ynnä varsinaisista vittuiluista huolimatta viestit näkyvät oikein ajoitettuina.

Väärin sammutettu?
Olet Ruotsissa?
Suomessa ollaan ja nyt toisella koneella eri paikassa mutta edelleen sama juttu: [UTC + 1] näyttää oikein.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Hei!

Nyt sitten aikuisten oikeasti olisi hyvät neuvot tarpeen. Olen yrittänyt vaihtaa avatarkuvaa, mutta ei onnistu enää. Yrittipä mitä tahansa niin tulos on sama: antamasi linkki on epäkelpo. Aiemmin laitoin kuvat ihan helposti, mutta nyt ei käy, ei sitten niin millään. Ja joo, kokeilin laittaa Aijaa.comin kautta, mutta ei sekään pelittänyt. Olisi mukava saada tietää mikä ihme tässä nyt mättää... onko tullut joku uusi systeemi vai miksi kuvan laitto ei enää toimi niin kuin ennenkin?
Gods made heavy metal.
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Voisinko saada titteliksi "Valkoinen työssäkäyvä lihansyöjähetero"? Jooko?
Kuva

Vakavasti puhuen, voisiko noihin iänikuisiin titteleihin saada jotain muutosta. Vaikkapa juuri niin, että esim. 500 viestin jälkeen saisi itse valita tittelinsä?
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Mielummin niin ettei näkyisi viestimääriä tai titteleitä. Jos joku noista jotain fiboja saa niin on kyllä akuuttia hoitopaikkaa vailla.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Leidi
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Leidi »

Totta. Tälläkin palstalla on niitä, jotka arvostelevat toisia kirjoittajia vain viestimäärän perusteella. Termillä "uusi kirjoittaja" on helppo halventaa erittäin järkeviä ja päteviäkin kirjoittajia. Tätä olen jo jonkin aikaa seurannut sivusta. On myös niitä kirjoittajia, jotka ovat seuranneet palstaa vuosikaudet, mutta eivät kirjoita mitään turhaa. Sitten on myös niitä, jotka kirjoittavat palstalle valtavasti viestejä, joilla ei ole mitään sanottavaa. Tälläkin asialla on puolensa.

Minä itse taidan kuulua niihin, jotka kirjoittavat enimmäkseen Vapaan keskustelun puolelle.
En kirjoita asiaketjuihin, jos tunnen ettei minulla ole niihin mitään annettavaa. Esimerkiksi Ulvila- ja Bodom -osioihin ei uskalla kommentoida yhtään mitään :?
Heti tulee kommenttia: "Lue koko ketju ensin, vastaus tuohon kysymykseen on kolmannen ketjun sivulla 236". Ehdotankin Ulvila-osioon ketjua "Aloittelijat kysyvät", jossa saisi kysyä ihan luvan kanssa niitä tyhmiä ja alkeellisia kysymyksiä enemmän tapausta seuranneilta 8)

Arvonimillä ja viestimäärien näkymisellä on hyvät ja huonot puolensa. Inhottavinta on katsoa, kun fiksuja keskustelijoita halvennetaan erimielisyyksien takia viestimäärään viitaten.
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Tittelit pois!

Tuolla Ulvilassa olisi kyllä syytä palata perusasioiden äärelle. Mutta arvaahan sen, millainen vääntö saataisiin hetkessä aikaiseksi "Perustietoa aloittelijoille"-osastolla... Kakclesqerberiä-osioita ja muuta hevonvitunpaskaa olisi aktiiviset viestiketjut puolillaan.

Mutta jos ahistaa jokin, niin nyt olisi hyvä aika irrottautua koneelta ja lähteä luontoon; ties mitä ruumiita hangen alta alkaa kukkia.
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Perustiedot aloittelijalle-ketju olisi hyvä, jos joku jaksaisi tehdä. Mutta siinä kävisi kuten muidenkin ketjujen kanssa eli sillisalaattia kaikki. Ja kuka määrittelisi perustiedot? Jo siitä syntyisi väittely :lol:
Leidi
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Leidi »

Totta tuokin^^
Voin kuvitella millaiset väittelyt sinne saataisiin aikaiseksi, mitään nimimerkkejä sen kummemmin mainitsematta :D
Täytyy kai tyytyä seuraamaan sivusta suurempien tietoisuuksien taistelua.

Joka tapauksessa kannatan viestimäärien ja arvonimien piilottamista.
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Bias kirjoitti:Olisiko mahdollista saada lisätä kuvia ihan minfon omaan tietokantaan (tai mikä lie). Useissa ketjuissa joku tärkeä kuva tai skannattu juttu on kadonnut bittiavaruuteen ja kirjoittajakaan ei ole enää aktiivinen, että voisi pyytää uudestaan materiaalia. Hyvä esimerkki on Aili Holopaisen ketju, jossa ei enää ole rattolehden artikkelia.
Kiitos ylläpidolle tästä uudistuksesta!
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Kinsey Malone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kinsey Malone »

Laitan tänne saman pyynnön kuin Eerika ketjuun, jos vaikka tuon mun postauksen sais luettavaan muotoon. Keltaista tekstiä ei voi lukea ollenkaan. :oops:

"Pahoittelen edellisen tekstin huonoa ulkoasua, on vaikeaa lukea varsinkin keltaisella olevaa tekstiä. :oops:

En onnistunut tuota enään muokkaamaan, voisiko ylläpito ystävällisesti tehdä jotain asialle; poistaa nuo värit kokonaan :?: "
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Tuo Ulvilahomma on kyllä paisunut jo niin massiiviseks, etten mäkään sinne mene huutelemaan vaikka kuinka olisin tapausta seurannut. Kannatetaan tota "uusille" -ketjua! Saisko sinne samalla porttarin "vanhoille", etteivät tule samoja juttujaan toistelemaan ja koko homma lässähtää alkuunsa? :wink:
kiusausko
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Olisiko mahdollista saada kaupunginosa-ketjutusta varten omaa osiota? Meinaan sitä, että olisi hyödyllistä kerätä tiettyjen aupunginosien rikoksia saman katon alle eikä tarvitsisi metsästää niitä aina erikseen + kaikkea ei tule huomanneeksi.
Alustavasti tein pientä jaottelua esim. Myyrmäki-Martinlaakso, Korso-Koivukylä,Kotka-Karhula- Hamina, Sörnäinen -Kallio, Kontula, Jakomäki jne. mille nyt tarvetta syntyisi. Pahoittelut jo etukäteen jos Kotka-aiheinen jaottelu on ihan vituralleen, hahmotan tuon alueen yhdeksi ja paikallisilla varmasti parempi tietämys jaottelusta.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Inhorealisti

Viesti Kirjoittaja Inhorealisti »

Voisiko tuon ketjun siirtää Selvittämättömiin? Kiitos!

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=2546
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Inhorealisti kirjoitti:Voisiko tuon ketjun siirtää Selvittämättömiin? Kiitos!

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=2546
Tässä(kin) tapauksessa taktiikka: vasikoi ketjun ensimmäinen viesti ylläpidolle toimii/toimi, ylläpito tietääkseni harvemmin ehtii lukea joka ketjua ilman erityistä syytä läpi. Sitä en tiedä kuinka ahkerasti seuraa tätä ketjua, siihen ylläpito vastatkoon halutessaan.
Ainakin näyttää nyt vasikoinnin ansiosta olevan tuo ym. ketju oikeassa osiossa. Vasikoinnin ei läheskään aina tarvitse tarkoittaa sitä että viesti on asiaton yms.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Vastaa Viestiin