Totta. Tälläkin palstalla on niitä, jotka arvostelevat toisia kirjoittajia vain viestimäärän perusteella. Termillä "uusi kirjoittaja" on helppo halventaa erittäin järkeviä ja päteviäkin kirjoittajia. Tätä olen jo jonkin aikaa seurannut sivusta. On myös niitä kirjoittajia, jotka ovat seuranneet palstaa vuosikaudet, mutta eivät kirjoita mitään turhaa. Sitten on myös niitä, jotka kirjoittavat palstalle valtavasti viestejä, joilla ei ole mitään sanottavaa. Tälläkin asialla on puolensa.
Minä itse taidan kuulua niihin, jotka kirjoittavat enimmäkseen Vapaan keskustelun puolelle.
En kirjoita asiaketjuihin, jos tunnen ettei minulla ole niihin mitään annettavaa. Esimerkiksi Ulvila- ja Bodom -osioihin ei uskalla kommentoida yhtään mitään
Heti tulee kommenttia: "Lue koko ketju ensin, vastaus tuohon kysymykseen on kolmannen ketjun sivulla 236". Ehdotankin Ulvila-osioon ketjua "Aloittelijat kysyvät", jossa saisi kysyä ihan luvan kanssa niitä tyhmiä ja alkeellisia kysymyksiä enemmän tapausta seuranneilta
Arvonimillä ja viestimäärien näkymisellä on hyvät ja huonot puolensa. Inhottavinta on katsoa, kun fiksuja keskustelijoita halvennetaan erimielisyyksien takia viestimäärään viitaten.