Zodiac killer

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

[quote="Tootai
Joo, ei kenenkään kaheleimmassakaan teoriassa syytetä Mansonia tekojen varsinaisena toteuttajana. Poislukien ehkä tämä edellä nähty heppu... Bruce Davisia nämä Mansonistit yleensä syyttävät.[/quote]
Zodiac saattaa olla vaikkapa nainenkin ja jopa Mansonin "perheen jäsen"[/quote]Jos nyt Zodiac itse ei ollut nainen niin ainakin naisen mukanaolo rikoskumppanina on mahdollista. Sillä selittyisi osa tutkinnallisista vaikeuksista, eli tekijä on ihminen jota ei tuollaisen tekijäksi uskota. Naispuolisen tekijän teoriaa vastustavat tarttuvat nyt niihin vähäisiin tekijästä saatuihin havaintoihin siitä, että tekijä oli iso/isohko henkilö. No itsekin tunnen joitakin 175 + cm pitkiä naisia jopa yhden 186 cm pitkän.
Mansonin henkilökohtaista mukanaolooa vastaan sotii tiedot hänen mahdollisesta tosi pahasta selkäviasta (yritin hakea, mutta en nopealla haulla löytänyt). Sen mukaan kun muistan hänellä oli joku kyttyrä tai olisiko ollut peräti skolioosi. Mä kerta kaikkiaan vierastan ajatusta siitä, että Manson Zodiacin roolissa olisi tehnyt itse henkilökohtaisesti murhia. Lähinnä Mansonista tulee mieleen Hitlerin kaltainen kaheli, jolla on talenttia kirjoituspöydäön takaa määrätä massatuho, muttei kanttia itse painaa liipaisinta. En missään nimessä kuitenkaan ole unohtanut sitä että Manson on jopa syllistynyt raiskauksiin puukolla uhaten.

Manson oli huomattavan pienikokoinen ja Zodiacin on, kaikissa käytettävissä olevissa todistajalausunnoissa joita selvineet tai muut on antaneet, sanottu olleen iso. Mä en ensimmäisenä uhraisi aikaa "Manson linjaan" nyt käytettävisä olevilla tiedoilla.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja strangelove »

jarmo.janis kirjoitti:Jos nyt Zodiac itse ei ollut nainen niin ainakin naisen mukanaolo rikoskumppanina on mahdollista. Sillä selittyisi osa tutkinnallisista vaikeuksista, eli tekijä on ihminen jota ei tuollaisen tekijäksi uskota. Naispuolisen tekijän teoriaa vastustavat tarttuvat nyt niihin vähäisiin tekijästä saatuihin havaintoihin siitä, että tekijä oli iso/isohko henkilö. No itsekin tunnen joitakin 175 + cm pitkiä naisia jopa yhden 186 cm pitkän.
Eihän tällaisiin pitäisi edes lähteä mukaan, mutta nyt on kyllä pakko kysyä, oletko aivan tosissasi?! Sehän ei tietenkään todista mitään, että eloonjääneet uhrit ovat kertoneet mm. pyöreäkasvoisesta, vahvarakenteisesta ja matalaäänisestä miehestä. Niin, ja ihan hyvinhän se teinien ja kahden poliisin havaitsema pystytukkainen ja laahustava Paul Stinen ampuja saattoi olla nainen.

Täällä liikutaan kyllä nyt sellaisella tasolla, jota ainakaan minä en kykene mitenkään tavoittamaan. Ei hyvänen aika sentään...
Tootai
Nikke Knakkertton
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:16 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tootai »

jarmo.janis kirjoitti: Manson oli huomattavan pienikokoinen ja Zodiacin on, kaikissa käytettävissä olevissa todistajalausunnoissa joita selvineet tai muut on antaneet, sanottu olleen iso. Mä en ensimmäisenä uhraisi aikaa "Manson linjaan" nyt käytettävisä olevilla tiedoilla.
Itse olet ainoa joka jaksaa jauhaa Mansonista tässä yhteydessä, voisitko lopettaa jo?
Tootai
Nikke Knakkertton
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:16 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tootai »

strangelove kirjoitti: Täällä liikutaan kyllä nyt sellaisella tasolla, jota ainakaan minä en kykene mitenkään tavoittamaan. Ei hyvänen aika sentään...
Kieltämättä hieman syö keskustelulta pohjaa yksi harhainen mansonisti ja toinen joka ei vaivaudu perehtymään mihinkään keissiin syvällisemmin, mutta kommentoi sitäkin innokkaammin jokaista aihetta.
Hydrogenium
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: To Loka 22, 2009 10:15 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hydrogenium »

Tootai kirjoitti:
strangelove kirjoitti: Täällä liikutaan kyllä nyt sellaisella tasolla, jota ainakaan minä en kykene mitenkään tavoittamaan. Ei hyvänen aika sentään...
Kieltämättä hieman syö keskustelulta pohjaa yksi harhainen mansonisti ja toinen joka ei vaivaudu perehtymään mihinkään keissiin syvällisemmin, mutta kommentoi sitäkin innokkaammin jokaista aihetta.
Zodiac palstalla näkyy olevan kaksi kirjoittajaa joilla on varmat murhaajakanditaatit.
He eivät salli toisten kirjoittajien mielipiteitä juuri ollenkaan.
No siksihän Zodiac murhat ovatkin ratkaisematta.
Olen sitä mieltä että mitään Zodiak sarjamurhia ei ole edes tehty koskaan on tehty vain murhasarja jossa tekijöinä voi olla kaksi eri henkilöä.
Toinen tappoi puukolla ja toinen pistoolilla.
Sitten on kolmas henkilö joka lähetteli murhista kirjeitä poliiseille ynnä muualle salakirjoituksia ja tämä henkilö on se etsimämme Zodiac.
Zodiac siis ei itse murhannut ketään.
Niin ja mitä tulee salakirjoitusten tekemiseen niin se ei kummoista älykkyysosamäärää tarvitse, mutta salakirjoitusten ratkaisemiseen tarvitaan älykkyyttä.
Tosin kaikkia salakirjoituksia ei kukaan koskaan pysty avaamaan koska ne on tehty random periaatteella

Tein juuri salakirjoituksen itse random periaatetta käyttäen viidessä minuutissa ja sitä ei kukaan pysty ratkaisemaan koskaan ilman avainkoodia. Minun älykkyysosamääräni on kuitenkin 143 :)
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Turhan monet murhat on sekä suomessa että ulkomailla on ratkaisematta juuri siksi että murhaaja on henkilö, jolta sellaista käytöstä ei osata odottaa. Turhan usein myös vihjeitä pyydetään turhan ahtaat, ennakkoasenteiden mädättämät, raamit aettaen. Tällöin ne, joilla on jotain oikeasti hyödyllistä mutta ehtojen ulkopuolelelle jäävää kerrottavaa, ei kerro koska ne uskoo ettei näkemänsä liity siihen juttuun.

Ihan vaan off topiccina tuli mieleeni että.
Jos puistossa kuherteleva pari antaa tappaa itsensä käytännössä vastaan panematta, mä kyllä kysyisin että, oliko tappajassa jotain sellaista joka herätti uhreissa katteettoman luottamuksen siihen, ettei nähty ihminen tapa.
Tootai
Nikke Knakkertton
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:16 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tootai »

jarmo.janis kirjoitti:Turhan monet murhat on sekä suomessa että ulkomailla on ratkaisematta juuri siksi että murhaaja on henkilö, jolta sellaista käytöstä ei osata odottaa. Turhan usein myös vihjeitä pyydetään turhan ahtaat, ennakkoasenteiden mädättämät, raamit aettaen. Tällöin ne, joilla on jotain oikeasti hyödyllistä mutta ehtojen ulkopuolelelle jäävää kerrottavaa, ei kerro koska ne uskoo ettei näkemänsä liity siihen juttuun.
Joo, mutta rajansa spekulaatiollakin. Zodiac olikin nainen yms. teorioilla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Samoin Zodiac-tiimi teoria on älytön. Silminnäkijöiden kuvaukset Zodiacista ovat yhteneviä, sekä sama henkilö joka kirjoitti kirjeet, oli ainakin läsnä Lake Berryessalla kirjoittamassa myös Hartnellin auton kylkeen.
jarmo.janis kirjoitti:Jos puistossa kuherteleva pari antaa tappaa itsensä käytännössä vastaan panematta, mä kyllä kysyisin että, oliko tappajassa jotain sellaista joka herätti uhreissa katteettoman luottamuksen siihen, ettei nähty ihminen tapa.
Antaa tappaa itsensä? Oletko yhtään lukenut edes koko murhista? Hankala pistää vastaan jos joku osoittaa aseella, ja ampuu vielä varoituslaukauksen autoon. Blue Rocks Springsissä Zodiac osoitti taskulampulla, joka sai Mageaun ja Ferrinin luulemaan häntä poliisiksi. Mageau potki vastaan samalla kun häntä ammuttiin, Lake Herman Roadilla Jensen yritti juosten karkuun. En tiedä kannattaako olla niin kärkkäästi kommentoimassa asioita, joista et ole liiemmin ottanut selvää? Viittaan nyt esim. edellä mainittuun ajatukseesi että Zodiac ajoi uhrien autoja ja salakuunteli heitä jotenkin.
Tootai
Nikke Knakkertton
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:16 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tootai »

Hydrogenium kirjoitti: Zodiac palstalla näkyy olevan kaksi kirjoittajaa joilla on varmat murhaajakanditaatit.
He eivät salli toisten kirjoittajien mielipiteitä juuri ollenkaan.
Itse ainakin olen hyvinkin avoin uusille teorioille ja tekijäkanditaateille. Esim. Gyke on hyvinkin tuore epäilty, ainakin näin julkisessa keskustelussa. Blainen ja Voigtin tekemä tutkimustyö Gyken taustojen kaivelemiseksi eroaa kuitenkin huimasti siitä, että etsitään jostain kuvista piilomerkityksiä ja nimikirjaimia.
Hydrogenium kirjoitti:Olen sitä mieltä että mitään Zodiak sarjamurhia ei ole edes tehty koskaan on tehty vain murhasarja jossa tekijöinä voi olla kaksi eri henkilöä.
Toinen tappoi puukolla ja toinen pistoolilla.
Sitten on kolmas henkilö joka lähetteli murhista kirjeitä poliiseille ynnä muualle salakirjoituksia ja tämä henkilö on se etsimämme Zodiac.
Hohhoi. Tämä ei ole mitenkään uusi teoria. Pienellä etsimisellä löydät syitä, miksi tämä ei ole kovin todennäköistä.
Hydrogenium kirjoitti:Tein juuri salakirjoituksen itse random periaatetta käyttäen viidessä minuutissa ja sitä ei kukaan pysty ratkaisemaan koskaan ilman avainkoodia. Minun älykkyysosamääräni on kuitenkin 143 :)
Ei taida älykkyysosamääräsi auttaa todisteiden tarkastelussa? Odotan vieläkin vastausta siihen, miten Mansonin käsiala on päätynyt normaaliin kaupasta ostettavaan korttiin?
V.V.82
Remington Steele
Viestit: 233
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 3:48 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja V.V.82 »

[quote="Hydrogenium"]
Zodiac palstalla näkyy olevan kaksi kirjoittajaa joilla on varmat murhaajakanditaatit.
He eivät salli toisten kirjoittajien mielipiteitä juuri ollenkaan.
/quote]

Ja pari jotka tarvitsisivat hieman jäitä foliohattunsa alle.

Voihan sitä heittää teorian että muhaaja olikin ulkoavaruudesta tullut space cowboy, tai tulevaisuudesta saapunut John Titor.

Mutta jos kuitenkin pysyttäisiin faktoissa eli asioissa jotka tapauksesta todella tiedetään ja niissä pysyttäisiin. On se kumma kun ei viitsitä asioista ottaa yhtään selkoa vaan heitetään mitä erikoisempia teorioita ilmoille.
Hydrogenium
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: To Loka 22, 2009 10:15 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hydrogenium »

Tootai kirjoitti:
Hydrogenium kirjoitti: Zodiac palstalla näkyy olevan kaksi kirjoittajaa joilla on varmat murhaajakanditaatit.
He eivät salli toisten kirjoittajien mielipiteitä juuri ollenkaan.
Itse ainakin olen hyvinkin avoin uusille teorioille ja tekijäkanditaateille. Esim. Gyke on hyvinkin tuore epäilty, ainakin näin julkisessa keskustelussa. Blainen ja Voigtin tekemä tutkimustyö Gyken taustojen kaivelemiseksi eroaa kuitenkin huimasti siitä, että etsitään jostain kuvista piilomerkityksiä ja nimikirjaimia.
Hydrogenium kirjoitti:Olen sitä mieltä että mitään Zodiak sarjamurhia ei ole edes tehty koskaan on tehty vain murhasarja jossa tekijöinä voi olla kaksi eri henkilöä.
Toinen tappoi puukolla ja toinen pistoolilla.
Sitten on kolmas henkilö joka lähetteli murhista kirjeitä poliiseille ynnä muualle salakirjoituksia ja tämä henkilö on se etsimämme Zodiac.
Hohhoi. Tämä ei ole mitenkään uusi teoria. Pienellä etsimisellä löydät syitä, miksi tämä ei ole kovin todennäköistä.
Hydrogenium kirjoitti:Tein juuri salakirjoituksen itse random periaatetta käyttäen viidessä minuutissa ja sitä ei kukaan pysty ratkaisemaan koskaan ilman avainkoodia. Minun älykkyysosamääräni on kuitenkin 143 :)
Ei taida älykkyysosamääräsi auttaa todisteiden tarkastelussa? Odotan vieläkin vastausta siihen, miten Mansonin käsiala on päätynyt normaaliin kaupasta ostettavaan korttiin?
Tietenkin Mansonin käsiala on päätynyt kaupasta ostettavaan korttiin yhdellä tavalla.
1. Manson kirjoitti kortin itse.
2. Samainen kortti on kopioitu.
3. Kortteja on painettu tuhansia.
4. Kortit ovat myytävänä kaupassa .
Joko alkaa hahmottumaan päähäsi?
Tässä kyseinen kortti:
http://boingboing.net/2012/09/24/manson ... anson.html

Täältä voit ostaa toisenkin Mansonin itsensä kirjoittaman kortin hintaan 150$
Vertaa käsialoja ja hämmästy.
http://serialkillersink.net/skistore/in ... ductId=898

Lisääkin näitä löytyy jos tarvitset ennenkuin tajuat että Manson itse kirjoitti kyseisen kortin jne.
Ihme että kaikki pitää vääntää teille rautalangasta

Sanooko neljä kirjainta ATWA teille mitään?
Tootai
Nikke Knakkertton
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:16 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tootai »

Hydrogenium kirjoitti: Lisääkin näitä löytyy jos tarvitset ennenkuin tajuat että Manson itse kirjoitti kyseisen kortin jne.
Ihme että kaikki pitää vääntää teille rautalangasta
Jotenkin hämmentävää idiotismia. Melkein voisin syyttää trolliksi? En tiedä miten asian voisi vääntää sinulle selkeämmin? Teksti jota luulet Mansonin käsialaksi "can't do a thing with it!", on Jolly Roger-firman taiteilijan kynästä vuodelta 1969, Mansonin kirje 2000-luvulta. Voit toki yrittää väittää että ehkä Manson olisi ollut töissä Jolly Rogerilla. Tajua nyt, vertailullasi ei ole minkään valtakunnan merkitystä.

"The phrase "And i can't do a thing with it!" was not written by Zodiac; it is part of the card. You can see the difference more clearly in the color version of the card. "
Hydrogenium
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: To Loka 22, 2009 10:15 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hydrogenium »

Tootai kirjoitti:
Hydrogenium kirjoitti: Lisääkin näitä löytyy jos tarvitset ennenkuin tajuat että Manson itse kirjoitti kyseisen kortin jne.
Ihme että kaikki pitää vääntää teille rautalangasta
Jotenkin hämmentävää idiotismia. Melkein voisin syyttää trolliksi? En tiedä miten asian voisi vääntää sinulle selkeämmin? Teksti jota luulet Mansonin käsialaksi "can't do a thing with it!", on Jolly Roger-firman taiteilijan kynästä vuodelta 1969, Mansonin kirje 2000-luvulta. Voit toki yrittää väittää että ehkä Manson olisi ollut töissä Jolly Rogerilla. Tajua nyt, vertailullasi ei ole minkään valtakunnan merkitystä.

"The phrase "And i can't do a thing with it!" was not written by Zodiac; it is part of the card. You can see the difference more clearly in the color version of the card. "
Mikä sinä olet ketään määräilemään.
Minä vertailen ja tutkin mitä itse haluan.
Ei se sinun aikaasi kuluta sekuntiakaan.
Asia on juuri päinvastoin. Ensin on kirjoitettu tikkukirjaimin teksti ja sen jälkeen on Herra Zodiac kirjoittanut mustalla kyseisen lisäyksen. "And i can't do a thing with it!
Yritä nyt tajuta ettei sinun kieltosi ketään hetkauta suuntaan eikä toiseen.

Onko itse nikki Paradice tutkinut kyseisen kortin vai sinäkö sen tutkit?
Osaat ainakin kopioida netistä juttuja hyvin.
http://zodiackiller.fr.yuku.com/topic/6208#.UT4JUDf_3U6
Tootai
Nikke Knakkertton
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:16 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tootai »

Hydrogenium kirjoitti: Onko itse nikki Paradice tutkinut kyseisen kortin vai sinäkö sen tutkit?
Osaat ainakin kopioida netistä juttuja hyvin.
Asia on ihan yleistä tietoa, kaiva itse perimmäinen lähde jos kiinnostaa. Faktaa on kuitenkin se, että teksti on painettu korttiin, ei Zodiacin käsialaa. Asiasta on ollut keskustelua vaikka kuinka, Deborah Perez väitti kirjoittaneensa tuon lauseen. Väitteet oli äkkiä debunkattu, teksti kun on valmiiksi painettu korttiin... Saahan tuota luonnollisesti kuluttaa aikansa vaikka miten.

Onko Zodiac kirjoittanut myös kortin etupuolen "I'm sorry I haven't written, but I just washed my pen"-tekstin? Sisäpuolen teksti kun on ilmiselvästi kortin punchline. Huoh...
Hydrogenium
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: To Loka 22, 2009 10:15 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hydrogenium »

Turhaan siellä huokailet Huoh.

Vai että 47-vuotias Deborah Perez olisi muka kirjoittanut kyseisen tekstin .
Nyt olis naurunpaikka mutta en viitsi nauraa kun kysymyksessä on kauhea Fakta.
Deborah perzin muita väittämiä:
1. Väitti olevansa Zodiac killerin tytär.
2. Perez väitti ommelleensa isänsä käyttämät kasvonaamiot
3. väitti kirjoittaneensa osan niistä kirjeistä, jotka Guy Henrickson oli lähettänyt poliisille Zodiacin nimellä ( ei maininnut korteista mitään)
4. väitti olevansa Yhdysvaltain taannoisen presidentin John F. Kennedyn tytär
tais väittää olleensa Robert ja Rose Kenedyn seurassa? tai yhteydessä? päivää ennen kuin Robert murhattiin tai jotain sinnepäin? :lol:
http://www.truecrimereport.com/2009/05/ ... diacjf.php
http://translate.google.fi/translate?u= ... 1&ie=UTF-8
Tootai
Nikke Knakkertton
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:16 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tootai »

Hydrogenium kirjoitti: Vai että 47-vuotias Deborah Perez olisi muka kirjoittanut kyseisen tekstin .
Nyt olis naurunpaikka mutta en viitsi nauraa kun kysymyksessä on kauhea Fakta.
Luetun ymmärtämisessä taitaa olla perustavan laatuista vikaa. Perezin väitteet olivat äkkiä debunkattu, kuten sanoin. Tämän väitteen yhteydessä on puhuttu paljon kyseisestä postikortista, ja siihen painetusta lauseesta. Olet jo ehkä saattanut huomata, että yritän sanoa tekstin olleen valmiina kortissa, sitä ei ole kirjoittanut Perez, Manson, tai Zodiac. Vaikea sanoa tätä enää ymmärrettävämmällä tavalla josset vieläkään tajua. En missään kohtaa ole tukenut Perezin puppua. Sopii vaikka lukea palstan edelliset Zodiac-ketjut joissa aihetta käsitellään.
Vastaa Viestiin