Sirpa kirjoitti:Aivan. Erikoiseksi jääkin tämä Mari Ollin tekemä ilmoitus havainnostaan, kun kaiken lisäksi oli paljastunut (Ciceron) kertomuksen mukaan, että olisi McCannien tuttava ja asunut naapurustossa.
Jos vielä Muratin asunnosta on löytynyt Madeleinen DNA:ta, niin pystyisikö näistä palasista kokoamaan mitään järkevää? Onko tämä DNA-juttu Muratista tullut todella poliisilta, eikä lähellä olevilta lähteiltä?
Jos vanhemmat harhaanjohtavat etsintää, niin kait heillä on jotakin tekemistä katoamisen kanssa, ja silloin katoamisaikakin muuttuu epäselväksi.
Toinen vaihtoehto olisi täysin ulkopuolisten tekemä sieppaus, mutta...
Oliko jossakin tietoa siitä, että tämän Mari Ollin englantilaismiehellä olisi ollut joitakin kytköksiä tähän Madeleine-säätiöön vai muistanko väärin?
Madeleinen tapaus ( Ketju 1)
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Totuus on tarua ihmeellisempää
Patricia C. Itämaa kirjoitti:Sirpa kirjoitti:Aivan. Erikoiseksi jääkin tämä Mari Ollin tekemä ilmoitus havainnostaan, kun kaiken lisäksi oli paljastunut (Ciceron) kertomuksen mukaan, että olisi McCannien tuttava ja asunut naapurustossa.
Jos vielä Muratin asunnosta on löytynyt Madeleinen DNA:ta, niin pystyisikö näistä palasista kokoamaan mitään järkevää? Onko tämä DNA-juttu Muratista tullut todella poliisilta, eikä lähellä olevilta lähteiltä?
Jos vanhemmat harhaanjohtavat etsintää, niin kait heillä on jotakin tekemistä katoamisen kanssa, ja silloin katoamisaikakin muuttuu epäselväksi.
Toinen vaihtoehto olisi täysin ulkopuolisten tekemä sieppaus, mutta...
Sirpa ehkä hieman muutti kirjoitustani...Mari Pollard asuu aivan Mccannien lähellä, Gerryn veljen naapurissa ja on kuulemma tutustunut Gerryn veljeen työasioissa...Mari Pollardista löytyy erittäin paljon ristiriitaista tietoa netistä. Englantilaisilta keskustelufoorumeilta löytyi aikanaan parempaa infoa ihna linkkien kanssa eli heidän virallinen osoitteensa jne. Siellä oli myös sellaista infoa että tämä Pollard olisi alunperin koulutukseltaan sairaanhoitaja mutta tuosta ei ole mitään faktaa antaa ainakaan tällä hetkellä.
Mistäs Cicero tämän nappasi,vai asuuko hänkin samassa naapurostossa,joka selittäisi jonku tivaaman aikamuodon
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
No sen verran mulla on extra apua näissä jutuissa tähän Maddy-ketjuun että tätini asuu miehensä kanssa samalla suunnalla Mccannien kanssa, ei kuitekaan ihan naapurustossa. Lisäksi olen itse asunut tuolla suunnalla myös joten minulla on tuttuja joilta saa esim. hyviä linkkejä juttuihin tai asiasivustoille pieniä yksityiskohtia varten jne.
Miehelläni on työkaveri Portugalista joka myös mielellään pyydettäessä etsii tietoa laista jne...
Lisäksi mulla on ihan omat intressit tähän juttuun jonka takia käytän ehkä liikaakin aikaa tietojen hakemiseen ja penkomiseen...
Miehelläni on työkaveri Portugalista joka myös mielellään pyydettäessä etsii tietoa laista jne...
Lisäksi mulla on ihan omat intressit tähän juttuun jonka takia käytän ehkä liikaakin aikaa tietojen hakemiseen ja penkomiseen...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Mää arvasin,arvasin että se on just näin.cicero kirjoitti:No sen verran mulla on extra apua näissä jutuissa tähän Maddy-ketjuun että tätini asuu miehensä kanssa samalla suunnalla Mccannien kanssa, ei kuitekaan ihan naapurustossa. Lisäksi olen itse asunut tuolla suunnalla myös joten minulla on tuttuja joilta saa esim. hyviä linkkejä juttuihin tai asiasivustoille pieniä yksityiskohtia varten jne.
Mikäs siinä,omat intressit hmm..
Totuus on tarua ihmeellisempää
En löytänyt? olen jossakin vastannut mutta siitä näkee kyllä selvästi että on vastaus?Sirpa kirjoitti:Cicero, korjaatko lainauksesi asianmukaiseksi, olet muutama sivu aikaisemmin tehnyt saman tempun ja laittanut omia sanojasi Miss Holmesin tekstin joukkoon siten, että vaikuttaisi siltä kuin ne olisivat Miss Holmesin sanomaa.
Odottelen tässä poliisin seuraavaa reaktiota, sitä ennen ei kauheasti kiinnosta nuo lehtien jutut tällä hetkellä, menevät ääripäästä toiseen ja olen todella kyllästynyt Mccannien julkisuuteen niinkuin monet muutkin. Haluaisin itse asiassa vain kuulla siitä mitä on tapahtunut Maddylle, oli sitten teon takana kuka tahansa.
juu, omat intressit eli työasiat niinkuin olen ennenkin maininnut, lisäksi olen aika aktiivinen, teen esim. vapaaehtoistyötä lasten hyväksi nyt kun olen itse hoitovapaalla töistä...joillakin lapsilla on huonosti asiat...vaikka vanhemmat olisi kuinka kouluttautuneita niin lasten vaatimuksia ei ymmärretä : Siinä mun henk. koht. intressit...Patricia C. Itämaa kirjoitti:Mää arvasin,arvasin että se on just näin.cicero kirjoitti:No sen verran mulla on extra apua näissä jutuissa tähän Maddy-ketjuun että tätini asuu miehensä kanssa samalla suunnalla Mccannien kanssa, ei kuitekaan ihan naapurustossa. Lisäksi olen itse asunut tuolla suunnalla myös joten minulla on tuttuja joilta saa esim. hyviä linkkejä juttuihin tai asiasivustoille pieniä yksityiskohtia varten jne.
Mikäs siinä,omat intressit hmm..
Re: Tutkivaa journalismia
X-tine kirjoitti:Jotenkin minulla on sellainen tunne, että McCannien palkkaamat yksityisetsivät ovat Portugalissa nimenomaan journalisteina.
"McCannien palkkaama Metodo 3 -yksityisetsivätoimisto on alallaan yksi Euroopan johtavia yrityksiä ja se on onnistunut löytämään toimintansa aikana kaikki kadonneet henkilöt, joita sen tutkijat on lähetetty etsimään.
Vaikka etsivät eivät saa laillisesti toimia Portugalissa, maan poliisi on luvannut heille täyden tukensa.
Metodo 3 -toimiston lisäksi McCannit ovat palkanneet brittiläisen entisten eliittisotilaiden johtaman turvallisuusyrityksen, Control Risks Groupin, tutkimaan Maddyn katoamista."
Tämä siis vain Iltalehden tietoa. Sinulla on varmasti paljon vankempaa tietoa näistä McCannien palkkaamista yksityisetsivistä, ja siitä miten he toimivat.
Tässä myös jotain tietoa näistä journalisteista:
http://www.newsoftheworld.co.uk/story_p ... ews1.shtml
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
metodo 3 on nimenomaan yrityksien suosima yksityisetsivätsto. Kummatkin Portugalin sekä Espanjan poliisi ovat sanoneet että eivät tee yhteistyötä kyseisen yrityksen kanssa...tänään kuitenkin lehdet väittävät että yhtiöllä on poliisin tuki takanaan... toisaalta en usko että poliisilla on mitään sitä vastaan että yhtiö etsii Maddya, tosin salaisuuslakiin perustuen olisi lainvastaista antaa poliisin omaa tutkintamateriaalia tuolle firmalle.
En minäkään. Ja uskon, että he tekevät muutakin kuin seurailevat Portugalin poliisia...cicero kirjoitti: toisaalta en usko että poliisilla on mitään sitä vastaan että yhtiö etsii Maddya.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Eikö teistä muista tunnu kummalta, että yksityisetsivät on palkattu vasta nyt syksyllä, monta kuukautta katoamisen jälkeen ja vasta sen jälkeen kun asiaa on mediassa kummasteltu?
Madeleine on ollut kateissa 6 kk ja jos minun tyttäreni olisi napattu, olisin palkannut kaikki mahdolliset tahot häntä etsimään jo heti seuraavana päivänä. Välittämättä pätkääkään, mitä laki sanoo.
Saaduilla lahjoituksilla olisi kesän aikana voinut kääntää naapurimaat ympäri tytön löytymiseksi rikkomatta mitään lakia. Mutta ei, lahjoitetuilla rahoilla on ostettu ilmapalloja
Uuteen anonyymipuhelimeen on tullut kolme samanlaista vihjettä; vanha, n. 60 v. 'ylemmänluokan' nainen nähty Marokossa Madeleinen kanssa.
Eikö nuo vihjeet ole voinut soittaa vaikka iso-äiti McCann? Eikö teistä tunnu jotenkin oudolle?
Uskooko teistä joku siihen, että Maddie löytyy Makorosta???
Uskooko, tunteeko joku aivan 100 %sti, että Kate ja Gerry ovat täysin viattomia? Uskoiko joku niihin ''kyyneliin'' espanjan tvn haastattelussa?
Tunteeko joku vilpitöntä myötätuntoa täydestä sydämmestä?
Minä haluaisin vain tietää, miltä teistä muista tuntuu, kun oma uskoni vanhempiin katosi loppulisesti katsoessani sitä haastattelua uudestaan ja uudestaan.
Tai sitten minä vain olen skeptinen kaikille käänteille tässä jutussa.

Madeleine on ollut kateissa 6 kk ja jos minun tyttäreni olisi napattu, olisin palkannut kaikki mahdolliset tahot häntä etsimään jo heti seuraavana päivänä. Välittämättä pätkääkään, mitä laki sanoo.
Saaduilla lahjoituksilla olisi kesän aikana voinut kääntää naapurimaat ympäri tytön löytymiseksi rikkomatta mitään lakia. Mutta ei, lahjoitetuilla rahoilla on ostettu ilmapalloja
Uuteen anonyymipuhelimeen on tullut kolme samanlaista vihjettä; vanha, n. 60 v. 'ylemmänluokan' nainen nähty Marokossa Madeleinen kanssa.
Eikö nuo vihjeet ole voinut soittaa vaikka iso-äiti McCann? Eikö teistä tunnu jotenkin oudolle?
Uskooko teistä joku siihen, että Maddie löytyy Makorosta???
Uskooko, tunteeko joku aivan 100 %sti, että Kate ja Gerry ovat täysin viattomia? Uskoiko joku niihin ''kyyneliin'' espanjan tvn haastattelussa?
Minä haluaisin vain tietää, miltä teistä muista tuntuu, kun oma uskoni vanhempiin katosi loppulisesti katsoessani sitä haastattelua uudestaan ja uudestaan.
Tai sitten minä vain olen skeptinen kaikille käänteille tässä jutussa.
Onko mediassa kummasteltu, että McCannit eivät ole palkanneet yksityisetsiviä?MissHolmes kirjoitti:Eikö teistä muista tunnu kummalta, että yksityisetsivät on palkattu vasta nyt syksyllä, monta kuukautta katoamisen jälkeen ja vasta sen jälkeen kun asiaa on mediassa kummasteltu?
Palkkasivat varmaan siksi, kun huomasivat, että Portugalin poliisi ei kauhiasti edisty tutkimuksissaan, vaikka ovat tutkimustensa edetessä vaihtaneet (niin kuin yleinen tapa on) aina vaan älykkäämpiä, pätevämpiä ja kokeneempia pomomiehiä johtamaan tutkimusta.
Miksi hän olisi ne soittanut?
Yksityisetsivät ovat Espanjassa ja Marokossa
Tämän päivän brittilehtien kertoman mukaan McCannien palkkaamat yksityisetsivät työskentelevät etupäässä Marokossa. Sitä vastaan Portugalin poliisilla ei ole tietenkään mitään.cicero kirjoitti:metodo 3 on nimenomaan yrityksien suosima yksityisetsivätsto. Kummatkin Portugalin sekä Espanjan poliisi ovat sanoneet että eivät tee yhteistyötä kyseisen yrityksen kanssa...tänään kuitenkin lehdet väittävät että yhtiöllä on poliisin tuki takanaan... toisaalta en usko että poliisilla on mitään sitä vastaan että yhtiö etsii Maddya, tosin salaisuuslakiin perustuen olisi lainvastaista antaa poliisin omaa tutkintamateriaalia tuolle firmalle.
Yksityisetsivien toiminta pohjautuu teoriaan, että Maddie kaapattiin tilaustyönä. Pedofiilijärjestöt Marokossa kiikuttavat lasta paikasta toiseen, missä tarvitsijoita on. Vanhemmat uskovat, että tyttö on vielä elossa. Ehkä ajatus heitä lohduttaa.
http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/23493
Portugalin poliisia vastaan on lisää syytöksiä: Poliisi ajoi McCannien auton tutkimuslabraan ja samalla kontaminoi sen. Poliisi kolhi Muratinkin autoa. Aika tunareita, ilman muuta he ovat syypäitä kaikkeen?
http://www.mirror.co.uk/news/topstories ... -20023982/
(Ks. Mirrorin muutkin sivut)
Odotellaanpa siis, että yksityisetsivät löytävät tytön. DNA varmaan löytyy mistä tarvitaan.
Minulla on ehdoton luottamus yhteen McCannien asianajajista (Michael Caplan), joka pystyi aikanaan hoitamaan juttunsa niin hienosti, ettei esim. kansanmurhaaja Pinochettia koskaan saatu tuomiolle. Oikean tyypin ovatkin McCannit palkanneet! Hän hallitsee strategiat. Olen 100%varma, että maailman paras asianajaja kyllä keksii keinot!
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
minä tunnen. heidän tilanteensa on kaikella tapaa hirveä - jopa riippumatta siitä mikä heidän oma osallisuutensa tapaukseen on.MissHolmes kirjoitti:
vaikka ajateltaisiin heidän olevan osallisia, niin ei kukaan omaa lastaan vahingoita tuntematta siitä tuskaa. jos tapahtunut on ollut suunnitelmallista - jotkut asiat ajavat ihmiset äärimmäisiin tekoihin, eivät ne tyhjästä tule. jos taas vahinko, eivät ne itsesyytökset ole kovinkaan kevyt taakka kannettavaksi.
jos taas he ovat syyttömiä varsinaiseen katoamiseen, itsesyytökset ovat seurana koko loppuelämän.
he ovat kuitenkin juuri ne ihmiset, joilta tytär on kadoksissa, ei kukaan meistä nettispekuloijista.