Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

http://www.youtube.com/watch?v=RLKtiEnQoZw

Kalle Isokallio toteaa linkin takana olevassa Jälkiviisaat-pätkässä osuvasti:

- Kaikissa sivistyneissä maissa ministeri itse älyäisi erota, paitsi Suomessa. Suomessa poliittinen järjestelmä on niin syvästi korruptoitunut.

Pätkässä mainitaan kaksi esimerkkiä Ruotsista: Mona Sahlinin toblerone-skandaali ja tv-lupamaksut laiminlyönyt ministeri. Molemmissa tapauksissa koitti ero. Vaan ei Hautalalle.

Tämä oli myös hyvä veto Isokalliolta:

- Hän auttoi maahanmuuttajahenkilöä maksamalla pimeästi, opettamalla hänelle veronkierron Suomessa. Herran Jeesus.

Toimittaja ja Jan Erola vähättelivät asiaa. On se kumma, että siinä ei nähdä mitään ristiriitaa, että harmaan talouden hyödyntäjä toimii harmaan talouden vastaisessa ministeriryhmässä. Eihän Jussi Halla-ahokaan saanut jatkaa maahanmuuttoon liittyviä lakiesityksiä käsittelevässä hallintovaliokunnassa, kun sai sakkorangaistuksen KKO:lta ja kehtasi vielä siihen päälle arvostella tuomiota "muutaman ihmisen henkilökohtaiseksi tulkinnaksi".
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Aizerbaidzan kirjoitti: Eihän Jussi Halla-ahokaan saanut jatkaa maahanmuuttoon liittyviä lakiesityksiä käsittelevässä hallintovaliokunnassa, kun sai sakkorangaistuksen KKO:lta ja kehtasi vielä siihen päälle arvostella tuomiota "muutaman ihmisen henkilökohtaiseksi tulkinnaksi".
Muistelen, että Halla-aho ensin ilmoitti, että ei aio erota, mutta sitten (vissiin Timon kanssa juteltuaan) muutti mielensä.
Man
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Man »

Tämä murhatapaus on kai sitten selvinnyt...
Voisi siirtää osastoon minne kuuluukin
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Arlene kirjoitti:Muistelen, että Halla-aho ensin ilmoitti, että ei aio erota, mutta sitten (vissiin Timon kanssa juteltuaan) muutti mielensä.
Pieni OT sallittakoon alkuun.

Niinhän Halla-aho näköjään tekikin:
11.6.2012: "En eroa"
13.6.2012: "Eroan sittenkin"

Toisaalta Halla-ahoa melko terhakkaasti vaaditiin eroamaan heti KKO:n päätöksen jälkeen. Esim. Annika Lapintie ja Mikaela Nylander vaativat eroamista. Sitten kun Halla-aho lisäsi vettä myllyyn vähättelemällä KKO:n tuomiovaltaa, niin eduskuntaryhmien puheenjohtajat olivat yksimielisiä erottamisesta: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 32562.html

Takaisin Hautalaan.

Äskeittäin tulleet uutiset kertoivat, että pääministerimme katsoo Hautalan toimineen väärin, mutta suhteellisesti ajateltuna tapaus ei kyseenalaista Hautalan uskottavuutta (mitä ikinä tuo suhteellisesti ajateltuna sitten tarkoittaakaan). Lyhyen uutisen voi katsoa tuolta: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 0_uu.shtml

Hautalasta on nyt tehty myös oikeuskanslerille useampi kantelu:
MTV3 kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... nvirastoon

Julkaistu 15.03.2013 13:18

Hautalasta kanneltu oikeuskanslerinvirastoon

Oikeuskanslerinvirastoon on tehty useampi kantelu kehitysministeri Heidi Hautalasta (vihr.).

Viraston tiedottaja Krista Kukkanen kertoi, että kello yhden aikaan iltapäivällä kanteluita oli kirjattu kolme. On mahdollista, että kanteluita kirjataan iltapäivän aikaan vielä enemmän.

Maanantaina selviää, kuka ryhtyy esittelemään kanteluita.

Kantelun keskimääräinen käsittelyaika on Kukkasen mukaan noin kahdeksan kuukautta. Hautalan tapauksessa ratkaisu pyrittäneen tekemään nopeammin, koska kyseessä on ministeriä koskeva kantelu.

Iltalehti paljasti eilen, että Hautala jätti kolme vuotta sitten maksamatta kotiremonttinsa ja -siivouksen yhteydessä eläkemaksut. Hautala maksoi töistä pimeästi.

(MTV3)
Tutkija Turun yliopistosta otti kantaa Hautalan jatkoon ministerinä:
MTV3 kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... a-uhattuna

Julkaistu 15.03.2013 15:49

Tutkija: Hautalan asema ministerinä ei vielä uhattuna

Kehitysministeri Heidi Hautalan (vihr.) asema ministerinä ei ole vielä uhattuna, sanoo politiikan tutkija. Jotta näin kävisi, remonttijupakasta pitäisi paljastua vielä jotain uutta, sanoo Turun yliopiston politiikan tutkija Erkka Railo.

Railon mukaan Hautalan nopea anteeksipyyntö oli "oppikirjamainen". Tärkeintä on kuitenkin se, että sekä pääministeri Jyrki Katainen (kok.) että vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö ovat heti asettuneet Hautalan tueksi.

– Hautala reagoi hyvin siinä mielessä, että pyysi heti anteeksi ja myönsi rikkeen. Skandaali voi jatkua, jos paljastuksia tulee lisää. Jos niitä ei tule, tilanne todennäköisesti kuivuu kasaan aika äkkiä, Railo arvioi.

Hautala on ilmoittanut, että hän haluaa jatkaa harmaan talouden ministeriryhmässä. Siinä hänen asemansa on kiusallinen: ristiriita aseman ja oman käyttäytymisen välillä on suuri, toteaa Railokin.

(MTV3–STT)
Sitten vielä verottajan näkemys:
MTV3 kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... n-halvaksi

Julkaistu 15.03.2013 14:03 päivitetty 14:11

Verottaja: Pimeän työn teettäminen ei tule kenellekään halvaksi

Pimeän työn teettäjä ei säästä verottajan mielestä senttiäkään. Ilmoituksiin ja lomakkeisiin liittyvä paperisota voi sen sijaan raastaa hermoja.

"Kuitin kanssa tuhat euroa, ilman kuittia viisisataa."

Esimerkiksi tällainen vastaus voi tulla tutulta tekijältä kyselyyn vaikkapa asunnon pintaremontista.

Muutaman satasen säästö saattaa houkuttaa remontin teettäjää, mutta ei verottajan mielestä kannata. Sen mukaan kaikki kärsivät pimeästä työstä.

– Kukaan ei pääse pimeän työn ansiosta halvemmalla. Yhteiskunnalta jäävät asianmukaiset verotulot ja työntekijältä eläkkeet saamatta. Myös muut työntekijän sosiaalietuuksiin liittyvät tulot jäävät pienemmiksi. Toisaalta työn teettäjältä jää kotitalousvähennys saamatta. Kaiken kaikkiaan pimeä työ tulee virallisesti tehtyä epäedullisemmaksi, verohallinnon ylitarkastaja Janne Myllymäki sanoo.

Myllymäki ei halua edes laskea sitä, miten paljon halvemmalla yksittäinen ihminen pääsisi, jos hän teettäisi esimerkiksi pienen remontin pimeänä.

– Välttämättä ei tosiaan saada minkäänlaista etua, vaan kaikki kärsivät.

Ilkka- ja Pohjalainen-sanomalehtien Taloustutkimuksella viime vuoden lopussa teettämä kysely kertoo, että noin 20 % suomalaisista pitää pimeän työn teettämistä hyväksyttävänä joillain aloilla. Noin kaksinkertainen määrä on teettänyt sitä joskus itse.

Miten paljon pimeää työtä sitten teetetään verottajan mielestä siksi, että halutaan säästää omaa rahaa, paperityön tekeminen laiskottaa tai millään ei ole niin suurta väliä?

– Suhteellisia osuuksia en osaa sanoa, mutta varmasti syinä on kaikkia mainittuja, Myllymäki arvioi.

Kati Hyttinen
kati.hyttinen(at)mtv3.fi

Olen sitä mieltä, että Hautalan pitäisi ymmärtää vetää johtopäätökset ja erota. Ilkka Kanervakin potkittiin aikoinaan ulkoministerin pallilta pois tekstiviestien takia. Tässä pimeä työ -jutussa on kyse astetta vakavammasta uskottavuusongelmasta.
Samuli
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Samuli »

No kyllä. Pitäisi ehdottomasti itse älytä erota. Joutuihan Sirpa Pietikäinenkin eroamaan, kun siirsi kännissä autoa pari metriä. Ja Kanervan kohdalla en koskaan oikein ymmärtänytkään, miksi hän joutui eroamaan. Kun lähetti pari puutarhanhoito-ohjetta tekstiviestillä? Olihan se tietysti vähän ehkä arveluttavaa - inhimillistä kylläkin, kuten ilmeisesti nämä Hautalankin tekoset. Kanervahan ei sinänsä mitään rikosta tuossa tehnyt. Tunnetustihan se laki ei kaikille ole sama, ei näköjään edes lainlaatijoille :shock:

Sehän onkin hienoa, että Katainen rientää heti puolustamaan. Itselläänkin kun on kohu päällä, tuntuu varmasti makialle, jos se hautautuu Hautala-kohun alle. Pääsee itse vähän huokaisemaan. Ajattelin ensin, että nyt olisi Jykän kannattanut jy(r)kästi tuomita Heidi, olisi edes jotain pojoja ropissut omaan laariin, mutta omalta kannaltaanhan hän toimikin fiksusti - itselläänkään kun ei taida ihan puhtaat jauhot olla pussissa, niin siinä sitä nyt sokea opastaa rampaa, vai miten se sanonta meni? Molemmat yhtä heikoilla, mutta yhdessä toinen toistaan tukien varmaan selviävät tästäkin :evil:

Mutta eikö se nyt kuitenkin ole tulkittavissa niin, että ilman kuittia teettäminen = harmaan talouden tukeminen on oikein valtionjohdon (pääministerin) toimesta sallittu meille kaikille :D Kunhan vaan älyää sitten myöhemmin sanoa heti että anteeksi, en tiennyt / muistanut / ymmärtänyt...

Miten moni tavallinen tallaaja saa rikkeensä / rikoksensa pyhitetyksi PELKÄSTÄÄN PYYTÄMÄLLÄ ANTEEKSI??
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Tämä töppäyshän tosiaan antaa suoraan viitettä siihen toimeen, jota Hautalan pitäisi hoitaa muiden tehtäviensä ohella, eli taisteluun harmaata taloutta vastaan. Hautala kuuluu samaan kastiin Kataisen kanssa: luottoa ei ole. Vastuuttomia oman (ja kaverin) edun tavoittelijoita.
kallesanteri
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kallesanteri »

joey kirjoitti:Mielestäni ei ole mahdotonta välttää pimeiden töiden teettämistä. En haluaisi kiillotella omaa kruunuani, mutta sanon silti, että itse olen selvinnyt useammastakin remontista sun muusta projektista ihan ilman, että on kellekään tarvinnut tai tullut mieleenkään maksaa pimeänä. Näin siksi, että hyvin tuntemieni ihmisten kanssa palvelusten korvaamisen hoidan mieluiten vastapalveluksin...
Niin, siis nuo vastapalveluksetkin ovat veronkiertoa.
Joo, oikeen tuntuu joo, kyllä, hjyvää on.
Kurkkumaa
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Kurkkumaa »

Jep! Työnantaja sitä kai on, vaikka maksais vastapalveluksella tai kasvattamillaan uusilla perunoilla?

"Työnantaja ja työntekijä voivat sopia, että palkka maksetaan osittain tai kokonaan luontoisetuna. Luontoisedulla tarkoitetaan työsuhteen perusteella työnantajalta muuna kuin rahana saatavaa palkkaa. Luontoisetu voi periaatteessa olla mikä tahansa työnantajan työntekijälle antama tavara, palvelu tai muu rahanarvoinen etuus."

Lähde:http://www.yrityssuomi.fi/web/guest/aih ... he=1000093

Eli näin helpolla sitä menee viisaskin vipuun, josko sitten ministeritasollakin voi olla oikeasti autuaan tietämätön osasta velvoitteitaan. :lol: Toivon, että jupakasta saadaan aikaiseksi selkeämmät pelisäännöt palkanmaksuun, se jos mikä karsis harmaata taloutta? Moni tunnontarkkana hoitais velvoitteensa paremmin, jos toimintamalli olisi selkeä. Ei pilkun ja monen muun jutun viilailua, mitä-maksan-minnekin, jo pikkusummissa.
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 6_uu.shtml
Haavisto Ylelle: Hautalan jätettävä harmaan talouden ministeriryhmä
Perjantai 15.3.2013 klo 20.09
Haavisto kertoi Pressiklubi-ohjelmassa, että hän on lähettänyt Hautalalle viestin asiasta.

Haaviston mielestä Hautalan on jätettävä tehtävänsä ministeriryhmässä. (EERO LIESIMAA)
Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtajan Pekka Haaviston mielestä kehitysministeri Heidi Hautalan (vihr.) on jätettävä "töppäyksensä" takia harmaan talouden vastainen ministeriryhmä.

Haavisto sanoi Ylen Pressiklubi-ohjelmassa, että on lähettänyt asiasta viestin Hautalalle kuultuaan, että tämä haluaa pysyä ryhmän jäsenenä.

Haaviston mukaan Hautalan jatkaminen ministerinä olisi vaikeaa, jos esille tulee raskauttavampaa tietoa.

STT
kerrankin samaa mieltä haaviston penan kanssa.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

laitetaas tänne hautalan omia kirjoituksia, ettei ne kerkeä "mystisesti" katoamaan:

http://www.heidihautala.fi/2013/03/en-t ... eaa-tyota/
Minun olisi pitänyt olla tarkempi remonttikulujen kanssa
Iltalehti väitti torstaina 14.3. minun teettäneen “pimeänä työnä” kotini oven korjauksen. Väitteet ovat harhaanjohtavia. Uskoin teettäväni työn velvollisuutensa hoitavalla urakoitsijalla. Hän teetti oven puusepällä, jota en tunne. Minun olisi kuitenkin pitänyt olla tarkempi oven korjauskulujen laskutuksen kanssa. Asian taustalla on nykyisen miesystäväni taloremontti, jota Iltalehden jutussa mainittu urakoitsija hoiti ja josta on käyty oikeutta.
Miesystäväni haastoi lopulta urakoitsijan oikeuteen rakennusvirheiden takia. Rakennusvirhejuttua käsiteltiin tänä talvena käräjäoikeudessa, missä urakoitsija tuomittiinkin 6.3.2013 korvauksiin rakennusvirheestä. Tuomio ei ole vielä lainvoimainen, urakoitsija on nyt ilmoittanut tyytymättömyytensä tuomioon.
Kun vuonna 2009 kotini sisäovi oli vinksallaan, luotin sen korjauksessa tähän tuttuun urakoitsijaan, jota oli minulle suositeltukin ja joka vastasi tuolloin käynnissä olleesta, isommasta remontista nykyisen miesystäväni talossa.
Elinkeinonharjoittajahan vastaa itse vero-, eläke- yms. maksuistaan ja laskuttaa kokonaisuudesta asiakasta. Minä tein virheen siinä, että en pyytänyt kuittia käteismaksusta.
IL:n jutussa mainittiin siivoojana tälle urakoitsijalle läheinen nainen, joka toimi myös urakoitsijan todistajana miesystäväni taloremontin oikeudenkäynnissä.
Vuonna 2009 olin koettanut auttaa naista muun muassa kyselemällä hänelle töitä lähikaupasta ja tuttavapiiristä. Hän kävi tuolloin tekemässä kotonani yhden siivouksen ja on totta, että annoin hänelle rahaa siitä hyvästä. Jos tätä ei pidä tuttavanpalveluksena, on selvää, että minun olisi pitänyt maksaa siitä kertakorvauksesta työnantajan sivukulut.
Harmaan talouden vastainen toiminta on suomalaisen yhteiskunnan ja maailman oikeudenmukaisuuden kannalta aivan keskeistä. Se koskee myös omia tekemisiäni arjessa ja päättäjänä. Siksi olenkin hyvin pahoillani huolimattomuudestani. Olen tänään pyytänyt hallitustovereiltani samoin kuin omalta eduskuntaryhmältäni anteeksi laiminlyöntiäni. Pyydän anteeksi myös minuun luottaneilta äänestäjiltä.
Tämän merkinnän on kirjoittanut , ja se on julkaistu 14/03/2013 kello 18:08.

http://www.heidihautala.fi/2013/03/olen ... t-itseeni/
Olen pettynyt itseeni
Olen saanut tänään paljon yhteydenottoja kansalaisilta siitä, kuinka olen voinut sortua maksamaan kotitaloustyöstä hoitamatta säädettyjä työnantajamaksuja.
Ymmärrän, että ihmiset ovat pettyneitä toimintaani, olenhan ollut itse aktiivinen harmaan talouden torjuja ja yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden peräänkuuluttaja. Minäkin olen syvästi pettynyt itseeni.
Pystynkö itse elämään kuten opetan?
Olen viime vuosina teettänyt runsaasti kotitalousvähennykseen oikeuttavia töitä säntillisesti asiansa hoitavilla firmoilla, maksanut laskut ja käyttänyt oikeutta kotitalousvähennykseen. Vuonna 2009 tuttavani siivouskäynnin kanssa toimin toisin.
Olen nyt lähettänyt tiedot työeläkevakuuttajalle, jotta vuonna 2009 maksamatta jääneet noin 30 euron suuruiset eläkemaksut laskutettaisiin minulta ensi tilassa. Selvensin eilen asiaa blogissani, joka löytyy tästä osoitteesta.
Tämän merkinnän on kirjoittanut , ja se on julkaistu 15/03/2013 kello 17:54.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

http://www.hs.fi/kotimaa/Remonttimies+H ... 5507be49e9
Remonttimies: Hautala ehdotti pimeää maksua
Miehen mukaan ministeri tiesi lainvastaisesta toiminnasta

16.3.2013 0
Jyri Hänninen HELSINGIN SANOMAT
Elina Kervinen HELSINGIN SANOMAT
Riikka Luukkonen HELSINGIN SANOMAT
Kalle Silfverberg HELSINGIN SANOMAT
Heli Suominen HELSINGIN SANOMAT
JUHA METSO

Heidi Hautalan asunto Helsingissä.
Hallituskumppaneiden mielestä Hautalan on vaikea jatkaa harmaan talouden työryhmässä. Keskusta kehotti vihreitä tekemään johtopäätöksiä.

Kehitysministeri Heidi Hautalalle (vihr) remonttitöitä tehneen miehen mukaan aloite työn maksamisesta pimeänä tuli ministeriltä.

Miehen mukaan Hautalalle ei voinut jäädä epäselväksi, että kyse oli laittomasta toiminnasta.

Vihreiden puheenjohtaja, ympäristöministeri Ville Niinistö pitää ratkaisevana sitä, että Hautala on vakuuttanut pimeän maksamisen olleen tahatonta.

"Koska hän on osoittanut, ettei hänellä ollut tarkoituksellista pyrkimystä väärinkäytöksiin, vaan kyse oli inhimillisestä erehdyksestä, niin näillä tiedoilla hän voi ryhmän mielestä jatkaa ministerinä", Niinistö sanoi.

Remonttimies ei halua nimeään julkisuuteen. "Kerroin, ettei minulla ole firmaa vaan olen tavallinen palkkatyöläinen. Kerroin myös summan, joka minulle pitäisi jäädä käteen tehdystä työstä. Hautala ehdotti, että hän maksaisi minulle suoraan käteisenä, koska verojen ja muiden oheiskulujen maksaminen on niin hankalaa. Hautala tiesi tasan tarkkaan, ettei asiassa toimita laillisesti", mies sanoi.

Miehen mukaan Hautala on myös valehdellut kotisiivouskertojen määrästä. Hautala on sanonut, että siivooja kävi hänen luonaan kerran. Hän perusteli asiaa muun muassa sillä, että hän halusi auttaa maahanmuuttajataustaista naista sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan.

"Hautala valehtelee aivan suoraan. Siivooja oli aina paikalla, kun minäkin olin siivoamassa töitteni jälkiä. Minä jouduin käymään [Hautalan luona] kuusi kertaa."

Hautala maksoi siivoustyöstä pimeästi. Perjantaina illansuussa hän kertoi blogissaan olevansa pettynyt itseensä ja pyytäneensä saada maksaa "noin 30 euron suuruiset eläkemaksut ensi tilassa".

Muutoin Hautala pysyi perjantaina vaiti. Hän kieltäytyi HS:n haastattelupyynnöistä.

Ministerin ja remonttimiehen välejä on kiristänyt oikeusjuttu, joka koskee Hautalan miesystävän talossa tehtyjä rakennustöitä. Käräjäoikeus tuomitsi remonttimiehen viime viikolla korvauksiin rakennusvirheistä. Osapuolet ovat ilmaisseet olevansa tyytymättömiä käräjäoikeuden päätökseen, ja asian käsittely jatkuneekin hovioikeudessa.

Hautalan luona käynyt siivooja oli remonttimiehen todistajana oikeudessa. Hautala itse todisti miesystävänsä puolesta.

Hautala on hallituksen harmaan talouden ministerityöryhmän jäsen. Puheenjohtaja Niinistön mukaan tehtäviä työryhmissä ei lähtökohtaisesti jaeta uudelleen, jos ministeri nauttii luottamusta.

"Mutta kyllähän tämä on harmaan talouden vastaisen työn kannalta hyvin ikävä tilanne."

Hallituskumppaneiden mielipiteet Hautalan tilanteesta vaihtelivat perjantaina.

Oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonin (r) mielestä harmaan talouden työryhmä on keskeinen työryhmä, jossa pohditaan juuri tapoja harmaan talouden kitkemiseksi. Siksi olisi ristiriitaista, mikäli Hautala jatkaisi samaisessa työryhmässä.

"Pitää elää niin kuin opettaa. Se on varmasti jokaisen ministerityöryhmän jäsenen osalta keskeinen asia. Ainakin minulle se on tärkeätä."

Kulttuuriministeri Paavo Arhinmäen (vas) mukaan harmaan työvoiman käyttäminen syö merkittävästi ministeri Hautalan uskottavuutta työssään.

"Harmaan talouden suuret kalat uivat finanssimarkkinoilla ja järjestäytyneessä rikollisuudessa. Tästä huolimatta myös omassa elämässään pitää huolehtia siitä, ettei tue edes huolimattomuuttaan harmaata taloutta", Arhinmäki viestitti.

Pääministeri Jyrki Katainen (kok) torjui arviot siitä, että Hautalan remonttiepäselvyyksistä syntynyt kohu veisi uskottavuutta hallituksen pyrkimyksiltä torjua harmaata taloutta.

"Näiden asioiden rinnastaminen toisiinsa on suhteetonta", Katainen sanoi Brysselissä.

Opposition kansanedustajat ottivat Hautalan kompuroinnista ilon irti. Perussuomalaisten Pentti Oinosen mielestä Hautalan toiminta "on omiaan rapauttamaan kansan omia moraalikäsityksiä". Keskustan Antti Rantakangas kehotti vihreitä "vetämään johtopäätökset".
NYT SE ON LOPPU! EROA PASKA VALEHTELIJA VIHERHYYSÄÄJÄ HAUTALA!

EDIT:
missä on poliisi? missä on veroviranomaiset? tässä on nyt rikoksia tehty urakalla ja nyt täytyy tulla tuomioita prkl!

mitäs näihin uutisiin vastaa hautalaa tukevat "paskasittisontiaiset", eli mitä sanotte näiden tietojen esiintulon jälkeen VILLE NIINISTÖ, JYRKI KATAINEN ja kaikki muut RIKOLLISEN koulukiusaaja vihervassari toimista ja uskottavuudesta?
Willow
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Willow »

^ Juuri puuhasin saman tekstin parissa.. Lukiessa mietin, että oliskohan tässä(kään) riittävästi uusia, raskauttavia tietoja joita ainakin Haavisto peräänkuulutti eilen..

Jykän mielestä ei. Jykän mielestä "Näiden asioiden rinnastaminen toisiinsa on suhteetonta" eikä Hautalan remonttiepäselvyyksistä syntynyt kohu vie uskottavuutta hallituksen pyrkimyksiltä torjua harmaata taloutta.

Sehän on selvä :|
Samuli
Martin Riggs

Hautalalta peritään pimeät maksut tuplana takaisin

Julkaistu: 16.3.2013 6:18

Eläketurvakeskus aikoo periä kehitysministeri Heidi Hautalalta pimeästi teetetystä työstä maksamatta jääneet työeläkemaksut takaisin – kaksinkertaisena.
- Olemme keskustelleet asiasta aamulla. Vaikka tämä on yksittäinen tapaus, eikä käsittääkseni kovin suuri, niin selvitämme mistä on kysymys, ja katsomme että asia korjataan, kertoi Eläketurvakeskuksen valvontaosaston päällikkö Matti Ruotanen IS:lle perjantaina.

Käytännössä Hautalan on solmittava vakuutussopimus eläkeyhtiön kanssa tai ilmoitettava tilapäisestä työstä. Tänä vuonna maksu on suoritettava yli 55 euron korvauksesta.

- Maksunhan perii eläkevakuuttaja sen jälkeen, kun Hautala on hankkinut eläkevakuutuksen. Mutta me voimme varmistaa, että se homma tehdään, ja meillä on siihen lain säätämä oikeus ja velvollisuus, Ruotanen selittää.

Hautala itse kirjoitti perjantai-illalla blogissaan lähettäneensä jo tietonsa eläkevakuuttajalle. Hän arvioi vuonna 2009 laskuttamatta jääneiden eläkemaksujensa suuruudeksi noin 30 euroa.

Ruotasen mukaan Hautala tulee todennäköisesti maksamaan hoitamatta jääneet maksunsa korotettuna.

- Eläkeyhtiö voi periä laiminlyöntikorotuksen, eli maksun kaksinkertaisena. Uskon tämän olevan se, mitä tästä seuraa.

Valvontaosasto voi tarvittaessa olla myös yhteydessä poliisiin.

- En usko, että työeläkemaksupetoksen tunnusmerkit täyttyvät tässä, kun otetaan huomioon hyödyn vähäisyys. Yleensä säännöksiä on sovellettu systemaattisiin ja jatkuviin tapauksiin, Ruotanen miettii.

Johannes Kotkavirta
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art- ... nomobile=4

No jopas kuulostaa kovalta tuomiolta... :roll:
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

http://suomitanaan.blogspot.fi/2013/03/ ... sista.html

tämmöinen linkki tulivastaan netissä, mikäköhän juttua tämä nyt sitten oikeen on?

mitä täällä tapahtuu?
Samuli
Martin Riggs

Hans-Peter Haulikko kirjoitti:http://suomitanaan.blogspot.fi/2013/03/ ... sista.html

tämmöinen linkki tulivastaan netissä, mikäköhän juttua tämä nyt sitten oikeen on?

mitä täällä tapahtuu?
Olipas mielenkiintoista! Ei ole ihme, että on remppamies vähän nyreissään! Joku piiri pieni siellä pyörii.
Vastaa Viestiin