Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Kerjäläisen ja reijoreippaan kryptiset viestit.
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Bias »

Mikä siinä voi olla niin vaikeaa aloittaa uusi ketju aiheesta, kun ajaudutaan sivuraiteelle? Kotimaisista uudelleen tappajista tuli norjalaisen oikeuskäytännön ja Breivikin ketju. Todella usealle hyvälle ketjulle käy näin, ja lopulta on mahdoton löytää keskusteluja enää.

Ä R S Y T T Ä V Ä Ä :evil:
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Kyllä se on näköjään joillekin vaikeata tuo lainaa -toiminnon käyttäminen. :twisted:
Haistakaa paska kaikki, jotka ette sitä käytä!! :twisted:
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Bias »

Arlene kirjoitti: "Haistakaa paska kaikki, jotka ette sitä käytä!!"
Ne napukat on hankalia. Aloita uusi keskustelu, lainaa... Ei niitä kaikkia voi osata :roll:

Hiekkalaatikolle opettelemaan, jos ei osata!
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Salander »

Turhien ketjujen availut..
Tai no, ehkä ne on vain minusta turhia.
Monikymmensivuista ketjua esim. Arto Länsmanin pidätyksestä odotellessa. :roll:
"The darkest place is under the candlestick"
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Luupää »

[quote="Bias"]Arlene kirjoitti: "Haistakaa paska kaikki, jotka ette sitä käytä!!"
Ne napukat on hankalia. Aloita uusi keskustelu, lainaa... Ei niitä kaikkia voi osata :roll:

Hiekkalaatikolle opettelemaan, jos ei osata![

Samaa mieltä!/quote]
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
llewellyn
Sofia Karppi
Viestit: 428
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 2:13 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja llewellyn »

Minusta tuntuu, että pohjimmiltaan minua ärsyttää eniten tämän palstan moderointi. Toki se on yleensä epäkiitollista talkootyötä, mutta tämäkin on niin suosittu palsta, että saisi varmasti ihan hyvän vapaaehtoistiimin, jos olisi jokin linja mitä noudattaa. Mutta täällä on kaiketi aina sallittu hämmästyttävät henkilökohtaisuudet, vihjailut ja syytökset ym. raivoamiset. Itseäni kiinnostaisi lähinnä tietorikas ja analyyttinen rikostapausten pohdinta eikä mikään vastenmielinen emotionaalinen teutarointi on sitten kysymys valtaisa leimautuminen siihen omaan suosikkisyylliseen tai -syyttömään tai mitä ihmeellisempien kidutus-rangaistusten kehittämiseen ja hehkuttamiseen tai sitten vain puhtaaseen henkilökohtaiseen vihanpitoon. Kaikki järkevä pohdiskelu ja tietojen jako ja analysointi on tällä palstalla ihan minimissään kaiken tämän sekoilun ja flametuksen varjossa. Meillä on netissä esimerkkejä sellaisestakin keskustelusta, missä aika hyvin pystytään pitämään kurissa pahin raivoaminen ja kohkaaminen - selvästikään MI:n ylläpito ei sellaista linjaa tänne halua, koska sellainen kyllä voitaisiin toteuttaa.

Eli täällä ei ärsytäkään niin paljon jokin sekoileva Sirpa vaan se että ylläpito sallii ihan yleisen sirpailun antaen räikeästä järkevän keskustelun sabotoinnista vain ajoittaisia ja muodollisia rangaistuksia.
Asterix76
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 7:10 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Asterix76 »

Olisihan tämän voinut tuupata tuonne naurattaa Minfossa threadiinkin, mutta kaiketi enemmän ärsytystä tämä aiheuttaa kuin hilpeyttä. Keskuteluja olen palstalla seurannut sen perustamisesta asti. Forumilla on monta todella ansiokasta kirjoittajaa, joiden tapa tuoda esille asioita rikosten maailmasta on poikkeusellinen. Esimerkkinä mainittakoon nyt vaikka Lecter.

Sitten tulee tämä toinen joukko. Joukko kirjoittajia jotka keskittyvät pelkästään toisten kirjoittajien nokitteluun ja loputtomaan juupas eipäs tason pätemiseen. Moni hyvä ketju on tehty vähemmän seurattavaksi tuolla samalla toiminnalla. Ensin ollaan erimieltä eikä tuoda mitään uutta sisältöön ja sitten siirrytään lautamiehiin kilpailemaan kuka pystyy paiskaamaan toista kirjoittajaa sarkastisimmalla tavalla. Sokerina pohjalla kun 500 viestin "veteraanit" käyvät näpäyttämään viestihistorialtaan määrällisesti vaatimattomampia heidän viestiensä määrästä ja oma tuotos perustuu pääasiassa lautamiesosion loputtomaan nokitteluun. Tästä on kyllä aikuismaisuus kaukana.

Ei se ihme ole jos uusien kirjoittajien määrä on vähäinen. Kaikenlaisia kirjoittajia tarvitaan, mutta jotenkin tämä "jälkipeli" on mielestäni karannut käsistä ja vahingoittaa jo hyviä ansioituneita ketjuja. Onneksi on hyvät haku metoodit, jolla voi hakea haluamaansa informaatiota ja seurata tiettyjen kirjoittajien postauksia. :)
"Vaimoni jalka kun tuli taas kohti kasvojani niin heittolaukauksella ammuin häntä sääreen. Se oli kaunis sääri, siinä rytäkässä se lyhenikin kahdella sentillä." - Urho "Uki" Kukkamaa
lcifr
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Maalis 19, 2013 3:05 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja lcifr »

Tätä foorumia jo pidemmän aikaa seuranneena ja juuri liittyneenä ärsyttää se, kuinka aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä niin kuin kuuluisi vaan pitää koko ajan olla takertumassa pikkuasioihin ja saman tien arvostella ihmisen elämäntapaa, työpaikkaa ja parisuhdetta, mikäli joku ei ole samaa mieltä. Ihan hirveisiin henkilökohtaisuuksiin ei täällä onneksi kovin usein törmää, mutta tuommoinen ihan pikkujuttuihin takertuminen ärsyttää. Etenkin, kun X keksii alkaa arvostelemaan Z:tä vain sen takia, ettei tämä lähesty asiaa samalta kantilta kuin X itse, vaan miettii aihetta vähän avarammin.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

^juurikin samoilla linjoilla. Oon ite selvinnyt suht vähällä, mutta helkkarinmoinen turn off se on uusille kirjoittelijoille kun tullaan ns. pätemään tai pahimmassa tapauksessa tahallaan ymmärretään tekstiä väärin. Toki omalla suhtautumisellaan tähän voi kai parhaiten vaikuttaa, mutta joskus se kuppi saattaa kipsahtaa nurin :evil:

Sitten ärsyttää eräs nimeltämainitsematon "ammattitrolli", joka vänkää joka pirun asiaan. Lakkasi olemasta viihdyttävää aikoja sitten. Häpeä. Tiedät kuka olet. Hyi.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2208
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Mitä te turhista välitette. Maailma on tolloja täynnä, ja se näkyy täälläkin. Relax!
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Lumienkeli kirjoitti:^juurikin samoilla linjoilla. Oon ite selvinnyt suht vähällä, mutta helkkarinmoinen turn off se on uusille kirjoittelijoille kun tullaan ns. pätemään tai pahimmassa tapauksessa tahallaan ymmärretään tekstiä väärin. Toki omalla suhtautumisellaan tähän voi kai parhaiten vaikuttaa, mutta joskus se kuppi saattaa kipsahtaa nurin.
Itse asiassa minusta kovin monella minfolaisella ri yksinkertaisesti ole sarkasmin tai ironian tajua, vaan kaikki otetaan suorana vittuiluna ja aletaan vaahdota. Harmi, tekee keskustelusta vähän turhan jännitteistä.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Kainonsorttinen kirjoitti:
Lumienkeli kirjoitti:^juurikin samoilla linjoilla. Oon ite selvinnyt suht vähällä, mutta helkkarinmoinen turn off se on uusille kirjoittelijoille kun tullaan ns. pätemään tai pahimmassa tapauksessa tahallaan ymmärretään tekstiä väärin. Toki omalla suhtautumisellaan tähän voi kai parhaiten vaikuttaa, mutta joskus se kuppi saattaa kipsahtaa nurin.
Itse asiassa minusta kovin monella minfolaisella ri yksinkertaisesti ole sarkasmin tai ironian tajua, vaan kaikki otetaan suorana vittuiluna ja aletaan vaahdota. Harmi, tekee keskustelusta vähän turhan jännitteistä.
Totta. Joskus vain sarkasmin, ironian ja idiotismin hentoista viivaa on hankala havaita :mrgreen:
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Kainonsorttinen kirjoitti:
Lumienkeli kirjoitti:^juurikin samoilla linjoilla. Oon ite selvinnyt suht vähällä, mutta helkkarinmoinen turn off se on uusille kirjoittelijoille kun tullaan ns. pätemään tai pahimmassa tapauksessa tahallaan ymmärretään tekstiä väärin. Toki omalla suhtautumisellaan tähän voi kai parhaiten vaikuttaa, mutta joskus se kuppi saattaa kipsahtaa nurin.
Itse asiassa minusta kovin monella minfolaisella ri yksinkertaisesti ole sarkasmin tai ironian tajua, vaan kaikki otetaan suorana vittuiluna ja aletaan vaahdota. Harmi, tekee keskustelusta vähän turhan jännitteistä.
Minä katsoisin että se johtuu ehkä enemmän siitä aiheesta mistä useimmiten täällä kirjoitellaan.. Toisaalta olen kyllä sitä mieltä että kaikelle pitää voida nauraa mutta silti se ei minusta ole oikein sopivaa että vakavaa tai traagista aihetta käsittelevään ketjuun tulee joku perseilemään ja heittelemään sarkastisia kommentteja, niille on paikkansa omissa ketjuissaan eikä niitä tarvitse sotkea ns. asiaketjuihin. Ilmiö korostuu varsinkin silloin kun on joku ketju joka on erityisen "pinnalla" ja uutta tekstiä tulee kiivaaseen tahtiin, sinne kun joku tulee tarkoituksella sohimaan sopivia kohteita niin pian on ketjussa yks kaks 20 sivua muutaman nimimerkin keskinäistä nokittelua ja siellä välissä jotkut onnettomat koittaa jatkaa keskustelua itse aiheesta.

Samaan hengenvetoon sitten voinkin valittaa oman ärsytykseni eli kirjoittajat joille mikään ei koskaan riitä vaan aina kaikessa on oltava jotain elämää suurempaa taustalla ja varsinkin joku syyllinen. Tämä on keskustelupalsta ja spekuloinnin paikka mutta silti, rajansa kaikella. Pyrin olemaan lähtökohtaisesti armollinen uusia kirjoittelijoita kohtaan mutta kun tuntuu että tämä kyvyttömyys hyväksyä saatu selitys joskus korostuu juuri niissä uusissa kirjottelijoissa jotka vaan tuuttaavat sitä omaa näkemystään joka parhaimmillaan perustuu tykkäykseen facebookissa :lol:

Itsehän olen aina joustava ja asiallinen sekä sorru henkilökohtaisuuksiin :oops: Mutta kunhan nyt avauduin.
kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Ärsyttää aivan saatanallisesti se, että ei saa spekuloida ja tuoda esille omia ajatuksiaan tapaukseen vaan joku tietää asian paremmin ja tulee kertomaan, kuinka turhaa muiden spekulointi on. Voi pysyä poissa keskusteluista jos on niin ylivertainen, että vain se oma idea ja ajatus on oikea ja muiden ajatukset ovat vähempiarvoisia ja huonoja.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Vastaa Viestiin