Voi. Tietääkseni Eerikaa ei sijoitettu Meripihaan lastensuojelun aloitteesta. Hänet vei sinne oma isä,joka halusi pitää vähän lomaa kiduttamisesta. Jotta olis sitten äitienpäivänä taas iskussa....maija turjukka kirjoitti:En malta olla kommentoimatta vielä tuota syyttäjän lausumaa, jonka CSI on translitteroinut:
Aika "heppoisasti" syyttäjä tässä mitätöi ne toimenpiteet, joita lastensuojelu ehti tehdä vuoden 2011 syksyllä. Vai voiko muka väittää, että Eerikan tutkimukset Lastenklinikalla ja sijoittaminen sinne Meripihaan ei olisi ollut juuri sitä, mitä lastensuojelun kuuluikin tehdä?"Se mikä minua henkilökohtaisesti eniten tässä koko asiassa on ihmetyttänyt, on ollut se että jo syyskuusta 2011 kevääseen 2012 tehdään lastensuojeluilmoituksia, ja selkeesti lapsen hätä on ollut suuri. Ottaen huomioon että siellä mm. naapurit on tehneet lastensuojeluilmoituksia - jotka tietysti eivät naapurit lähde helposti tekeen ellei, ellei ole todellista huolta - ja SIITÄ huolimatta EI lapsi saa apua - ja itse katsoisin tämän että missään tapauksessa tätä ei voida selittää resurssikysymyksellä, sen verran tiedän kyllä nyt jo, että ohjeet on kyllä olemassa....ei vaan ole toimittu silloin kun olis pitänyt toimia."
Eli mun nähdäkseni niihin syksyn 2011 lastensuojeluilmoituksiin on reagoitu ja Eerika sai apua syksyllä 2011-talvella 2012.
Oma isä onnistui myös hakemaan Eerikan pois - ja jälleen kerran lasten"suojelu" ei reagoinut mitenkään - vaikka jopa Meripihan henkilökunta piti ideaa huonona!
Eli tuo Meripiha/Lastenklinikka ei ole mikään meriitti lastensuojelulle. Päinvastoin, lähinnä häpeäksi sille. Touko Tarkin järjestämä teatteri upposi täydestä niin sanottuihin "ammattilaisiin".
Koittakaa sossutantat käsittää: ei tästä löydy mitään posiitiivista, teitä puolustavaa. Kusessa olette. Ainoa mikä teidät todennäköisesti pelastaa on tämän maan surkeaakin surkeampi, nössö virkavastuuoikeus ja tuomiolaitos.
Jos tämä olisi tapahtunut Englannissa tai jossain muussa maassa, missä oikeus vielä toimii, niin poletit olis raksittu teiltä olkapäiltä veke ja istuisitte Old Baileyssä miettimässä mitä tulikaan jätettyä tekemättä...