SKINIT

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Jarno-T
Nikke Knakkertton
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Marras 24, 2009 7:14 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Jarno-T »

http://www.youtube.com/watch?v=f1azjeSkWs8

Mistreat sankarit salapoliiseina on videon nimi
-NILS-
berro
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: To Heinä 19, 2012 3:57 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja berro »

Jns X kirjoitti:Kyllähän se Allu kaiketi vielä tuossa hiljan oli joensuussa "piipahtamassa"...

Se on nykyisin kuulat in jenssissä. Voisi jopa buumiksi luokitella. Sinne on ryhmittynyt aatteellinen porukka ja paljon muitakin, ihan tavan kansaa. Hiljattain tapahtunut tapahtuma Jns:ssä on aatteellisten nahinaa. Voipi olla myös uuden trendin sisäinen, tahi ihan vaan ryyppyporukan keskinäinen.

Mikkosen Make, "Kema". Ilmeisesti on poistunut keskuudestamme aikai sitten. Ken tietää, vetikö överit vai mitä tapahtui? Kyseisen henkilönhän aikoinaan manne isi kolasi autolla torilla, kun poika joutu kiusan kohteeksi. Make oli aatteellisen porukan ydintä 90-luvun kultaaikana joensuussa ja kova poika painimaan.
Kysehän oli asuuko hän Jensissä, ohan allu useamminkin piipahtanu Jns :wink:
Juu kuulathan ne pörrää Jnsuussa ja mukaan pääsee melkein kuka tahansa, ohan tuolla vaikka minkä näköistä ja tapaista "jooseppia"

Eikös se ollu "autokauppias" Nikkinen joka kemaa tönäs autollaan? vai on kemakin poistunu keskuudestamme? en ole pahemmin 10v. ollu tekemisissä enää vanhan elämän kanssa, entä vinopää veltsu, mitähän hälle kuuluu nykyään? Huhut kertoo että "vauhdikasta"elämää viettää??

vanhojaku muistellaan, niin V.1993 Oliko se eetu kuka sai ylimääräisen persereiän joensuun torilla, tais tulla reikiä muuallekin.... :mrgreen:
BoundForGlory
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 9:29 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja BoundForGlory »

Tuossa mistreatin biisissä EI ole kyse huovisen jukesta, vaan eräästä toisesta samannimisestä henkilöstä.
Rautasydän
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 6:19 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rautasydän »

aces and eights kirjoitti:Eikä siinä kerhossa kovin kauaa katseltu mitään epämääräistä. Ne tietää ketkä tietää, edelleen. Se on niin helpoo huudella kauempaa ja kuulopuheiden perusteella, mutta itse tuota elämää eläneenä ja monen kaupungin jätkien kanssa yhteyttä pitäneenä voin vain todeta että paras kun itse tietää mitä on aikoinaan tapahtunut ja mitä se meininki on todellisuudessa ollut. Ei tännekään nyt ihan kaikkea viitsi kirjoittaa.

Olitko jäsen ko. kerhossa ja Petteri takaa sun juttus täällä?
Oli vissiin minulle tämä kysymys? En ollut jäsen Stadin kerhossa, kun kerran Pohjanmaan poikia, elikkä Vaasan. Ja täältä ollut aina hyvät välit muualle ja osa täältä muuttikin Stadiin ja häärää vieläkin niillä suunnilla. Ei kerhossa mutta muissa aatteen touhuissa.

Pieneksi on touhut mennyt siellä sun täällä ja on todella harmillista, että niin moni on laudoissa ja myös useat valinneet huumeiden tien, tai joutuneet sinne puolivahingossa. Joku tässä kirjoitti että kyllä suurella osaa menee hyvin, myös osalla niistä jotka ovat kovien ukkojen ryhmissä.

Kovat kahinat on taas päällä, kun on M.Sorsakin lähtenyt ja sitä ennen se UB'n jantteri. Tosiaan saa nähdä miten kuittaantuu tuo N. Puhakan sivuosuma ja yhem muun tuplaosuma reisiin? Vai kuittaantuuko ikinä..
Victoria's Secret
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 6:36 am

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Victoria's Secret »

Rautasydän kirjoitti: Mutta en täällä sitä aukaise, ne tietää ketkä tietää..
Rasittavin asia minfossa... "ne tietää ketkä tietää"... tämä on keskustelupalsta, joten kerro niille jotka eivät tiedä tai pidä suu supussa. Jos itsekään mitään tiedät
Rautasydän kirjoitti:Kuitenkin kieltämättä parhaimpiin hetkiin nuoruudessa kuuluu kyllä Fortressin keikka joka järjestettiin keskustan kuppilassa (olisko ollu joku happy faces tai many faces.. Bar 33?) ja meno oli kyllä kova!
Keikka oli 4.12.-99 ja jos tuo keikka on ollut yksi nuoruutesi parhaimmista hetkistä, niin... no tee asiasta omat johtopäätökset. Tuolloin en vielä itse tajunnut, millaisia piripäitä tai muuten päihdeongelmaisia tyyppejä piireissä pyöri, kaikki kun julistivat arjalaista, ahkeraa ihmiskuvaa.
berro
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: To Heinä 19, 2012 3:57 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja berro »

... no tee asiasta omat johtopäätökset. Tuolloin en vielä itse tajunnut, millaisia piripäitä tai muuten päihdeongelmaisia tyyppejä piireissä pyöri, kaikki kun julistivat arjalaista, ahkeraa ihmiskuvaa.
Julistivat arjalaisuutta ja pieksivät "päihdeongelmaisia" tosin nyt aika moni noistakin jamboista on itse päihdeongelmaisia/päihteiden takia mullaksi muuttunut/rikollisia, keitä niin vihasivat :roll:
silleen se elämä kuljettaa. Joensuusta muistuu mieleen eräskin ilosaarirockki, silloin taisi nahkatukat saada lähdön festari alueelta"yleisön pyynnöstä"
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

BoundForGlory kirjoitti:Tuossa mistreatin biisissä EI ole kyse huovisen jukesta, vaan eräästä toisesta samannimisestä henkilöstä.
ja biisi ei ole mistreatin alunperin...muokatuilla sanoilla kumminkin omansa sitten ni.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
Rautasydän
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 6:19 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rautasydän »

Victoria's Secret kirjoitti:
Rautasydän kirjoitti: Mutta en täällä sitä aukaise, ne tietää ketkä tietää..
Rasittavin asia minfossa... "ne tietää ketkä tietää"... tämä on keskustelupalsta, joten kerro niille jotka eivät tiedä tai pidä suu supussa. Jos itsekään mitään tiedät

^^ Joo ymmärrän että tämä on keskustelupalsta mutta katson kuitenkin järkeväksi jättää teittyjä asioita kertomatta, niistä osalla kun voi olla vielä hieman rikosarvoa. Sitä tällä ajoin takaa. Eli ne tietää mitä on tapahtunut, keiden kuuluukin tietää. Ei kaikkien tarvitse tietää. Ihan ed.mainitusta syystä. Loppupeleissä tämä on tiedonjanoiselle asiasta kiinnostuneelle aika paljon tietoa tuova ketju, joten mielestäni hyvällä linjalla ollaan.
Rautasydän kirjoitti:Kuitenkin kieltämättä parhaimpiin hetkiin nuoruudessa kuuluu kyllä Fortressin keikka joka järjestettiin keskustan kuppilassa (olisko ollu joku happy faces tai many faces.. Bar 33?) ja meno oli kyllä kova!
Keikka oli 4.12.-99 ja jos tuo keikka on ollut yksi nuoruutesi parhaimmista hetkistä, niin... no tee asiasta omat johtopäätökset. Tuolloin en vielä itse tajunnut, millaisia piripäitä tai muuten päihdeongelmaisia tyyppejä piireissä pyöri, kaikki kun julistivat arjalaista, ahkeraa ihmiskuvaa.
^^ Heh, olin kuules 17v. kossi tuohon aikaan joten kyllä se nuoren klopin elämässä oli siihen asti kovimpia tapahtumia ja jättänyt hyvät muistot koko reissusta. Eikä sitä todellakaan tuossa 2000-luvun vaihteessa vielä edes tajunnut, että osalla meni jo aika lujaa ja rupes välit tiukkeneen suuntaan jos toiseenkin. Enkä nyt tarkoita stadin kerhon porukkaa, mutta muuallakin rupes oleen ongelmaa. Lähinnä nyt huumeidenkäyttöä ja niillä rahaa tekemistä, sekä rikokset, mitkä ei millään tavoin kuuluneet wp-porukan elämään.. (yleisesti skinien rikokset ovat pitelyjä, uhkauksia, kotirauhan rikkomisia sekä kiihottamisia kansanryhmää kohtaan etc.)

~Rautasydän
Morooni
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 10:56 am

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Morooni »

Rautasydän
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 6:19 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rautasydän »

Vaasan uuden sukupolven "skinit" ovat kyllä totaali noloja. Ei siittä pääse mihinkään. Rumaa sanoa mutta näyttäisivät nyt itse edes mallia tyyliin; tekemällä töitä, jättämällä huumeet täysin pois plus muut stimulantit, sekä kävisivät kaikki armeijan. Näin aluksi. Pitäisivät itsestään huolta (opiskelu ja treenaaminen) sekä näyttäisivät ulospäin että on ideologia sisäistetty ja sitä mukaan elämäntavatkin. Mutta ei. Eihän tuosta porukasta kukaan itseään skinheadiksi kutsukaan, ovat lähinnä sotaa ihannoivia rasisteja. Eikä tietoa ole juurikaan taustalla. Eikä sitä viitsitä edes opetella.

Tuosta "kerhosta" suurin osa juuri kortin saaneita ja kyllä ovat valovuoden päässä esim. Stadin kerhon alkuajoista tai yleensäkään minkään muun kaupungin yrityksestä.

Mun nuoruusvuosilla homma oli kuitenkin edes jollakin tasolla "fiksun oloista" ja homma pysyi hanskassa. Mukaan mahtuu toki aina pari puupäätä mutta meidän ydinporukassa (n.15-20 tyyppiä) oli kyllä ihan ulkopaikkakuntalaistenkin tunnustusten mukaan ihan ok skene.

Vaasahan on tunnetusti asukaslukuun suhteutettuna Suomen "rikkain" kaupunki, mitä tulee ulkomaalaisiin. Ja siltä se kyllä näyttääkin. Menet kaupungille niin Rewell Center on täysi Afrikka - sielä notkutaan päivät pitkät ja räitään parvelta veteraanien päälle. Ei vittu!

Näillä mennään ja niin kauan kun RKP jyllää täällä mamupolitiikan ja pakkoruåtsin kanssa, niin vakuituisesti etsin uutta kotipaikkaa ja työtä tässä samalla, kun ihmettelen mihin suohon ollaan kotikaupunkiamme ajamassa. Totaalituhoon näillä näkymin.
zikzak
Sabrina Duncan
Viestit: 356
Liittynyt: Ke Helmi 22, 2012 8:07 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja zikzak »

Petra kirjoitti:En juurikaan tunne Suomesta, muita kuin Stadin skinejä, enkä ole ikinä halunutkaan tuntea. Suurin syy on ollut se, että noista "junteista" ei ole edelleenkään löytynyt mitään hyvää Stadilaisille nahkapäille. Tampereen juntit, Joensuun juntit, Turkulaiset erittäin juntit jne. Siinä vaiheessa, kun Joensuun punttipellet saapuivat Stadiin alkoi homma menemään vituiksi. Harvat vanhoista skineistä diggasi ojaharpeista, jotka sekoili kuten asemalta eksyneillä on tapana.
Korjatkaa tietävämmät ihmeessä, jos olen väärässä, mutta ei kai se Helsingin "kerho" koskaan ollut mikään pelkkä stadilaisten porukka? Eikös siellä jo ysärillä pyörinyt ja touhussa ollut mukana esim. useita keravalaisia nahkapäitä?
Petra
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:22 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Petra »

Totta kai Stadilaisten mukana pyöri lähikuntien skinejä. Elämä jossain keravalla olisi ollut varmastikin antoisaa? Helsingin skinien perustama kerho oli kuitenkin alkujaan paikallisten homma, kuten nimikin antoi ymmärtää. Jossain vaiheessa kuitenkin alkoi noita pönttövuoren takaa tulleita puskemaan ikkunoista ja ovista. Lähes jokaisella oli kova näytön paikka jostain syystä ja seuraukset kärsi koko kerho. Kyseessähän oli alkujaan löyhä eri ikäisten Helsinkiläisten skinheadien ryhmä, joka vaan alkoi pyörittämään klubitilaa skinheadeille, kuten esim. Tukholmassa, jossa mm. kaupunki tuki aikoinaan noiden tilojen perustamista ja ylläpitoa. Helsingin kaupungilta ei ollut ikinä odotettavissa markkaakaan tukea.
hewile
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 1:22 am

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hewile »

berro kirjoitti:
Jns X kirjoitti:Kyllähän se Allu kaiketi vielä tuossa hiljan oli joensuussa "piipahtamassa"...

Se on nykyisin kuulat in jenssissä. Voisi jopa buumiksi luokitella. Sinne on ryhmittynyt aatteellinen porukka ja paljon muitakin, ihan tavan kansaa. Hiljattain tapahtunut tapahtuma Jns:ssä on aatteellisten nahinaa. Voipi olla myös uuden trendin sisäinen, tahi ihan vaan ryyppyporukan keskinäinen.

Mikkosen Make, "Kema". Ilmeisesti on poistunut keskuudestamme aikai sitten. Ken tietää, vetikö överit vai mitä tapahtui? Kyseisen henkilönhän aikoinaan manne isi kolasi autolla torilla, kun poika joutu kiusan kohteeksi. Make oli aatteellisen porukan ydintä 90-luvun kultaaikana joensuussa ja kova poika painimaan.
Kysehän oli asuuko hän Jensissä, ohan allu useamminkin piipahtanu Jns :wink:
Juu kuulathan ne pörrää Jnsuussa ja mukaan pääsee melkein kuka tahansa, ohan tuolla vaikka minkä näköistä ja tapaista "jooseppia"

Eikös se ollu "autokauppias" Nikkinen joka kemaa tönäs autollaan? vai on kemakin poistunu keskuudestamme? en ole pahemmin 10v. ollu tekemisissä enää vanhan elämän kanssa, entä vinopää veltsu, mitähän hälle kuuluu nykyään? Huhut kertoo että "vauhdikasta"elämää viettää??

vanhojaku muistellaan, niin V.1993 Oliko se eetu kuka sai ylimääräisen persereiän joensuun torilla, tais tulla reikiä muuallekin.... :mrgreen:

Poikansa oli torilla joutunut nahkojen piirittämäksi ja juoksi paikalliseen Kareliaan isän hakemaan avuksi. Isä tuli ja keilasi kuulia nurin ;)
Itse tunsin tyyppejä ihan alusta alkaen, missä lienee perustajajäsen Pekka ? Muistan nämä tyypit ennen skiniksi rupeamista, + että olin tekemisissä kun alkoi ns. tapahtumaan..
Kikki Hiiri
Martin Riggs
Viestit: 606
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 8:54 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kikki Hiiri »

Rautasydän kirjoitti:Täysin samaa mieltä itsekin! Vaasan uuden sukupolven "skinit" ovat kyllä totaali noloja. Ei siittä pääse mihinkään. Rumaa sanoa mutta näyttäisivät nyt itse edes mallia tyyliin; tekemällä töitä, jättämällä huumeet täysin pois plus muut stimulantit, sekä kävisivät kaikki armeijan. Näin aluksi. Pitäisivät itsestään huolta (opiskelu ja treenaaminen) sekä näyttäisivät ulospäin että on ideologia sisäistetty ja sitä mukaan elämäntavatkin. Mutta ei. Eihän tuosta porukasta kukaan itseään skinheadiksi kutsukaan, ovat lähinnä sotaa ihannoivia rasisteja. Eikä tietoa ole juurikaan taustalla. Eikä sitä viitsitä edes opetella.
Rautasydän, ei olla poliittiselta kannalta samalla puolella mutta silti, olen samaa mieltä tuossa. Ja niihin juuriin kannattaa tutustua ihan syvemminkin, ajalta ennen kuin National Front sai näppinsä peliin. Sitä ennenhän skinheadit kuunteli reggaeta jne. Turhaan tästä jauhan, ne tietää ku tietää, muut opetelkoot. Toi dresscode muakin on kiusannut. E siinä et ollaan erimieltä, ollaan vaan. Mut kun mikä saatanan pakko porukan on näyttää spurguilta? Isoveljen lotti, lökäpöksymalliset metrot ja alemaiharit. JA JOKU HEVONVITUN MOPPITUKKA!!! Aatteellisuus on liian usein sitä et tavan tallaajille huudellaan kuosissa notta "PIHTARIKOMMARIHUARA" tms. Tietty porukalla. Sit toisaalta tää ihan rehti aatteenväki, olen jutellut moisten kanssa ja ottanut kaljaa samalla ku noi pösilöt tappelee keskenään. Tapelkoot, vittu... Eikä ikinä milloinkaan ole tullut asiasta riitaa.
Everything in the world is either a potato or not a potato
lepajoki
Olivia Benson
Viestit: 731
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 10:56 am

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja lepajoki »

Miten muuten noita -80 luvun puolenvälin kavereita vielä mukana kuvioissa. Sieltä jonkinverran tuttuja. Vieläköhän jaksavat peuhata? Kun täällä asiasta tietäviä ilmeisesti mukana.
Lukittu