Lasten kertomukset

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja turumurre »

huippumies kirjoitti:Erittäin hyvä huomio! Harjoittelija, jatka samaan malliin :) Kuinka tuo on jäänyt meiltä huomaamatta? Joskus ajattelin, että laitan nuo kaikki rinnakkain ja vertaan, onko ristiriitaisuuksia. Mutten jaksanut..

Mikäs ristiriitaisuus tuo on. Olennaisinta on että puhelimesta poistumisen jälkeen meni näkemään isänsä.
Onnittelut kuitenkin tarkkaavaisuudesta.
Muttei suinkaan tämäkään mikään uusi asia ole, ainakaan meille 'konkareille':
Kirjoittaja turumurre » Ma Kesä 14, 2010
Muuten...
Lapsi meni puhelimesta lähdettyään ensin käväsemään ulko-ovella, näkikö äiti sen?

Aurinkoista Juhannusta Tara

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... n*#p320714
Ja kuten tiedetään hätäkeskusnauhasta ja tytön kuulusteluista, ei jäänyt sinne ulko-ovelle kuikuilemaan (vain sisotalo tästä nyt taitaneepi saada päänkivistystä: 'Nähdä Huppis 2:42, ja marssia siitä sitten ulos, huppikseen mitenkään reagoimatta').

Kuten jo tuolloin lähes 3 vuotta sitten kerroin, niin äitinsä ei välttämättä nähnyt 'mihin se tyttö hilppasi' kun meni ulko-ovelle. Sieltä sitten yllättäen äitinsä, menikin olohuoneen perälle näkemään ensin isänsä ja pelästyksen jälkeen palasi pian näkemään huppiksen poistumisen
Nätti_Jussi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Pitäisiköhän täällä perustaa jo jonkinlainen kriisiryhmä siltä varalta, että hovi vapauttaa molemmat. Hymy-lehden juttujen jälkeen alkoi järkyttävä valitus ja voivottelu, että eihän näin nyt voi tehdä... Erityisesti täällä on raivottu, että lasten oikeuksia on törkeästi loukattu, mutta kuitenkin samalla hyväksytään oikein mielellään mahdollinen oikeusmurha. Nurinkurista ajattelua.

Ei Annelista tarvitse tykätä. Hän on saattanut tappaa Jukan, mutta LSH-juttuihin en usko. Syyttäjällä täytyy totisesti olla vakuuttava uusi näyttö kasassa, jos toivoo voittavansa käräjillä. Muutoin syyllisyydestä jää taas kerran järkevä epäilys, eikä tuomiota tule.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

turumurre kirjoitti: Sieltä sitten yllättäen äitinsä, menikin olohuoneen perälle näkemään ensin isänsä ja pelästyksen jälkeen palasi pian näkemään huppiksen poistumisen
Palasi? What? Minne hän sieltä olohuoneen perältä palasi? Ulko-ovelleko?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Nätti_Jussi kirjoitti:Pitäisiköhän täällä perustaa jo jonkinlainen kriisiryhmä siltä varalta, että hovi vapauttaa molemmat.
Ei tartte. Tulen kaikesta huolimatta pitämään Annelia syyllisenä murhaan. Saatanpa vaikka sanoakin, jos kadulla vastaan tulee, että "hyvin murhattu, et saanut elinkautista, onnittelen".
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Nätti_Jussi kirjoitti: Ei Annelista tarvitse tykätä. Hän on saattanut tappaa Jukan, mutta LSH-juttuihin en usko. Syyttäjällä täytyy totisesti olla vakuuttava uusi näyttö kasassa, jos toivoo voittavansa käräjillä. Muutoin syyllisyydestä jää taas kerran järkevä epäilys, eikä tuomiota tule.
Eihän sitä kukaan ole vaatinutkaan, mutta kyllä Annelia täytyy voida puoustaa ja ihailla. Nätti_jussi on ihan oikeassa LSH-jutussa, mutta mikä saa sinut uskomaan, että Anneli olisi murhannut miehnsä? Sinähän olet kuunnellut Hätäpuhelun ja vahvistat sen aitouden. Hovioikeus on puolestaan tehnyt suuren työn kun se putsasi käräjäoikeuden virheelliset asiatiedot. Samat asiatietojen vääristelyt tulevat muuten hyvin esiin nyt kun kun JIMTV ja Iltasanomat kertaavat niitä raflaavassa muodossa.
Nätti_Jussi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Kyllä kuuntelin hätäpuhelun, ja sain sen vaikutelman, että meneillään oli aito hätätilanne. Varmuutta asioista minulla ei ole, joten pidän oven auki myös Annelin suunnalle.

Kaiken kaikkiaan mutkikas tapaus. Todella vaikea saada selkoa. En kuullut häkenauhalta sitä "uole"-sanaa. Täytyypä kuunnella puhelu lähiaikoina entistä tarkemmin.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".
Instigator
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Instigator »

Nätti_Jussi kirjoitti:En kuullut häkenauhalta sitä "uole"-sanaa.
Tällaiset kirjoitukset saavat aina toivomaan, että joku olisi saanut käsiinsä alkuperäisen version hätäpuhelusta. Itse kuulin haltuuni saamasta nauhoituksesta "uole"-sanan laakista, ja samalla hetkellä tajusin, ettei kyseessä voi olla alkuperäinen tallenne. Jollakin tavalla suodatettu versio on siis kyseessä.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Itse kuulin kuole-sanan - sen jälkeen kun leikkasin dynamiikkaa voimikkaimmista äänistä jolloin äänitettä ilkesi kuunnella kyllin voimakkaana ( muuttamatta kuole-kohtaa ). Ja mielestäni äänitteeni on alkuperäinen wav-tiedosto. Siis kerran nicelogin alkuperäisformaatista lähes hävikittä konvertoitu ja sama joka poliisillakin oli alkujaan.
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

harjoittelija kirjoitti:Kaivoin vielä yhden mielenkiintoisen asian tuosta Taran aiemmin mainitsemasta^^ kuulemisesta 1.12.2006, jpeg589
16:42 L: Muistak sa et olisit puhunu puhelimee ko aiti meni kattoo?
16:46 A: Joo, vähän ajan päästä kysyttiin, et et sanottiin, että apua on tulossa. Muistaakseni, ja sitten sieltä sanottiin, et pyydettii viel äitiä puhelimeen. Niin sit ma sanoi aitil, et sua tarvitaan puhelimee. Nii sit mä menin kattoo sinne ulos ni mä en nähny siel mitään. Ja sit vähä ajan päästä äiti meni kattoo sinne ulo ja sit siel ma ja aiti molemmat ko maaki tuli kattoo ni me nahtii siel et siel oli ne poliisiautot. Mut ne kiersi viela Tahtisentieta. Ne ei tienneet mis me ollaa.
17:20 L: Joo
Kertomansa mukaan poistui siis puhelimesta ulos, eikä olohuoneeseen.
Onhan tässä ristiriitaa. Nauhalta ei kuulu, että tyttö olisi mennyt ulos katsomaan, ovatko poliisit tulossa ja sitten vasta mennyt olohuoneeseen ja nähnyt isänsä. Ja rääkäissyt. Ei ole matskuja tässä, mutta jos jollain on, voisiko tarkistaa kuinka paljon kuluu aikaa siitä, kun tyttö antoi puhelimen äidille siihen, kun tyttö rääkäisi? Ehtiikö siinä ajassa käymään myös ulko-ovella? Tyttöhän ei edes muistanut rääkäiseensä! Tuleeko se nauhalta? Vaikka onkin karmiva, jotenkin teatraalinen silti.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

huippumies kirjoitti:Ei ole matskuja tässä, mutta jos jollain on, voisiko tarkistaa kuinka paljon kuluu aikaa siitä, kun tyttö antoi puhelimen äidille siihen, kun tyttö rääkäisi? Ehtiikö siinä ajassa käymään myös ulko-ovella? Tyttöhän ei edes muistanut rääkäiseensä! Tuleeko se nauhalta? Vaikka onkin karmiva, jotenkin teatraalinen silti.
Vastaksena kysymykseesi: noin 30 sekuntia on aikaa puhelimen luovuttamisen ja rääkäisyn välissä. Kyllä siinä ulkona käymään ehtii. Kai siitä jotain ääntäkin pitiäsi syntyä (oven käynti jne)?

Sieltä ulkoa käsin ei kyllä pysty näkemään, että X poistuu tullen pesuhuoneesta ikkunan kautta terassille. Paitsi tietysti Teräsmies, jolla on röntgen katse. Mutta sisotalon mukaanhan Amanda todistukset ovat 100% luotettavia.
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Samoin tyttö kertoo, että se rääkäisy johtui siitä, kun näki iskän. Ei siis huppista. Huudon jälkeen pieni nyyhkäisy ja sitten ihan normiäänellä, joo, se lähti.. Ei rimmaa yhteen, ei niin millään. Kyllä sieltä olisi tullut toinenkin kauhunkiljahdus.
Gerbera
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Gerbera »

Ihan yleinen virhe lapsen kertomuksessa. Puhuu varmasti totta, mutta unohtaa kertoa mitä tahahtui puhelun lopettamisen ja poliisien tulon välissä. Eli hyppää kertomuksessaan yhden kohdan ohi. ehkä ajatuskatko, alkaa kertomaan tapahtumia sen jälkeen kun Anneli on lopettanut puhelun, ei sen jälkeen kun itse on lopettanut puhelun.
Instigator
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Instigator »

^ Gerbera: Näin sen itsekin tulkitsin. Tuo on selvästi havaittavissa siitä, miten kertomus jatkuu.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Gerbera kirjoitti:Ihan yleinen virhe lapsen kertomuksessa
No, jos Amandan todistuksessa on kerran virheitä ja "unohduksia", niin mitähän muita virheitä siellä vois olla...? Voisko esim. havainto Huppiksesta ollakin virhe tahi sisotalo-termein ilmaistuna: valemuisto?
Gerbera kirjoitti: Puhuu varmasti totta.
Sitähän sinä et tiedä. Vuonna 2009 hän ainakin varmasti valehteli kuulusteluissa. Joten se siitä todenpuhumisesta.
harjoittelija
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Gerbera kirjoitti:Ihan yleinen virhe lapsen kertomuksessa. Puhuu varmasti totta, mutta unohtaa kertoa mitä tahahtui puhelun lopettamisen ja poliisien tulon välissä. Eli hyppää kertomuksessaan yhden kohdan ohi. ehkä ajatuskatko, alkaa kertomaan tapahtumia sen jälkeen kun Anneli on lopettanut puhelun, ei sen jälkeen kun itse on lopettanut puhelun.
Tässä kohtaa poliisikaan ei johdatellut ja tyttö sai muistella rauhassa.
16:46 A: Joo, vähän ajan päästä kysyttiin, et et sanottiin, että apua on tulossa. Muistaakseni, ja sitten sieltä sanottiin, et pyydettii viel äitiä puhelimeen. Niin sit ma sanoi aitil, et sua tarvitaan puhelimee.
Hyvin muisti, kertumushan meni juuri kuten häkenauha todistaa.
Jatko:
Nii sit mä menin kattoo sinne ulos ni mä en nähny siel mitään. Ja sit vähä ajan päästä äiti meni kattoo sinne ulo ja sit siel ma ja aiti molemmat ko maaki tuli kattoo ni me nahtii siel et siel oli ne poliisiautot
.
Meni siis ulos, ja tuli takaisin sisään jossain vaiheessa. Turre on laskenut näitä vaadittavia liikkumisaikoja Annelin juoksujen mukaan, tyttö ei juossut, joten aikaa kuluu kauemmin kuin Annelilla.
Erikoista on myös tuo jälkimmäinen virke: Anneli on siis lähtenyt 'vähän ajan päästä' ulos ja jättänyt lapset taloon keskenään! Ruumiin kanssa?

Täällä on ollut väitteitä, että tyttö oli ollut kiinni äidissään, mutta tyttö itse kertoo jotain muuta.
Vastaa Viestiin