Sanna Pölönen,37v., avomies surmasi 28.3.2013, Joensuu

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Lumienkeli
Martin Beck

Re: Kadonnut Sanna-Maria Pölönen, Joensuu 28.3.2013

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Mun on jotenkin kamalan vaikea uskoa, että olisi itsemurha. Oon siinä luulossa, että naiset harvemmin lähtevät maastoon tms. syrjään itseään tappamaan. Toisekseen, moniko haluaa läheisilleen sen kohtalon, että ensin ollaan huolesta mutkalla kun omainen/ystävä/jne. on kadoksissa ja sitten joskus ehkä saattaa löytyä se jälkeen jätetty raato...
Hauki
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hauki »

Jos on ajauduttu siihen pisteeseen, että itsemurha näyttäytyy ainoana vaihtoehtona, ei silloin ole juurikaan voimia ajatella niin pitkälle, että toiset ovat huolissaan, kun katoaa. Ehkä ei ole tullut myöskään ajatelleeksi, että ei heti löydykään. Toisaalta taas moni ei halua läheisen ja rakkaan ihmisen löytävän itseään kuolleena.
Sohvapoliisi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sohvapoliisi »

Lumienkeli kirjoitti:Toisekseen, moniko haluaa läheisilleen sen kohtalon, että ensin ollaan huolesta mutkalla kun omainen/ystävä/jne. on kadoksissa ja sitten joskus ehkä saattaa löytyä se jälkeen jätetty raato...
Vaikea sanoa, kun en ole koskaan itsemurhaa tehnyt. Voisin kuitenkin kuvitella, että itsemurha aiheuttaa usein joka tapausessa lähipiirille tuskaa, mitä kyseiseen tekoon päätynyt henkilö ei kuitenkaan ole kyennyt ajattelemaan tai ainakaan pitänyt sitä niin merkittävänä asiana, että olisi jättänyt itsemurhan tekemättä.
elli72
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Sohvapoliisin ja Hauen kanssa samoilla linjoilla. Siinä vaiheessa tuskin enää mietitään noin tarkkaan asioita. Ehkä on haluttu ajatella asiaa nimenomaan siltä kannalta että ei halua omaisten löytävän. Tai jos on esim. lääkkeillä tehnyt teon, on halunnut varmistaa ettei löydy liian aikaisin.
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Jos ei jaksa välittää läheisten tuskasta, tuskin silloin välittää ruumiinsa piilottamisestakaan. Tiedän kyllä, että silloin kun syvissä vesissä uidaan, moni nyt niin järkevä ajatus jää tosiaankin taustalle :? Eiköhän itsemurhaajiakin ole joka lähtöön, joku jättää viestin, joku ei. Joku haluaa lähteä suurella huomiolla, joku hukuttautuu ettei koskaan löydetä jne.

Kunpa viimeisestä havainnosta saisi vihdoin jotain lisätietoa, vaan elossa tuskin enää löytyy :(
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Mutta minä luulen, että joku tietää enemmän kuin kertoo. Tai joku on nähnyt jotain, mutta ei tajua näkemäänsä, ei osaa yhdistää.
Ei ihminen noin vain mihinkään katoa, ei varsinkaan, jos asuu vielä melko vilkkaalla alueella. Jostain korvesta tai yksinäisestä talosta katoamisen ymmärtäisin paremmin.

Jos on tehnyt itsemurhan, niin ei ihan lähelle ole jäänyt, koska olen ymmärtänyt, että alueella liikkuu paljon koiranulkoiluttajia. Koirat kyllä vaistoavat ja löytävät vainajan.
Onhan mahdollista, että on noussutkin bussiin, mutta aivan toiseen suuntaan menevään ja tehnyt tekonsa siellä, minne on mennytkin.
Ei itsemurhan tekijä ajattele läheisilleen tuomaa tuskaa epätietoisuudesta tai itse teostaan. Usein jälkeenjääneet tuntevat vielä suurta häpeää tapahtumasta.

Itsarin tekijä ajattelee vain itseään. Teko on muutenkin täysin itsekäs ja narsistinen teko.
Eivät he puhu aikeistaan. Ne jotka uhkailevat tekevänsä itsarin, eivät sitä tee. Kunhan yrittävät saada huomiota.

Toivotaan, että jotain tietoa alkasi tulla. Ihan omaisten takia.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Amy
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Amy »

Atlantalla hyviä mietteitä. Ja alue on tosiaan hirmuisen vilkas. Aamulla siinä oli koululaisia vanhempineen tai ilman, varmaan kymmenen koiranulkoiluttajaa ja autoja tuli joka suunnasta. Näin päiväsaikaan lapsia joka nurkalla palaamassa koulusta, äitejä työntämässä vaunuja ja lukemattomia koiranulkoiluttajia. Iltaisin varmasti hiljenee kunhan koirat on iltalenkitetty.

Itse oon kyllä sitä mieltä, että jos on tapana lähteä aina tuohon aikaan töihin, on varmasti pihalla ja matkalla aamuisin samoja ihmisiä, jotka jollain tapaa saattavat tunnistaa toisensa jos aamuisin kulkevat samaa matkaa mutta onhan se toki mahdollista, että kukaan ei vain muistaisi. Itse en siihen usko, vaikka myönnänkin että minfolaiset on varmaan keskivertoa tarkkaavaisempia ihmisiä liikenteessä, kaikki ei välttämättä edes rekisteröi muita ihmisiä. :D Bussilla kulkemiseen en uskoisi koska bussikuskit yleensä kysellään ensimmäisenä kun joku katoaa, veikkaisin että kuski muistaisi. Tai sitten joku muu pysäkillä ollut.

Silti oon vakuuttunut, että Sanna on poistunut kotoaan jo edellisenä iltana/yönä kun kerran varmoja havaintoja ei seuraavalta aamulta kuulosta olevan.

Kuvan perusteella nainen ei näytä niin kylmäveriseltä, että pystyisi tahallaan piilottelemaan tietäen, että läheiset ovat huolissaan ja ulkopuolisen osuudesta sen sijaan ei ole mitään viitteitä, joten itsekin alan kallistua sille linjalle, että elossa ei löydy ja kuolema olisi itseaiheutettu. Vaikka onkin kuvassa niin pirteän ja iloisen näköinen, voihan ongelmia olla taustalla. Liekö parilla oli lapsia? Ei ole ainakaan tullut ilmi. Voihan vaikka lapsettomuuskin olla sellainen tekijä, joka repii ihmisen kappaleiksi vaikka elämässä muuta vikaa ei olisikaan ja sellainen voi olla puolison kanssa hyvin arka aihe, etenkin kun miesten on hankalampi ymmärtää asiaa naisten kannalta. Mene ja tiedä, mutta ikä voisi sopia tämän kaltaisiin asioihin.

Olisi omaisten kannalta kuitenkin helpottavaa, että asia selviäisi pian. Mutta jos Sanna on poistunut kotoaan yötä vasten niin kuin epäilen ja tehnyt yöllä jo itselleen jotain, hän voi olla ihan missä vain. Tuskinpa ja toivottavasti ei kotinsa nurkilla, siinä kulkee hurjan paljon lapsia.
Viimeksi muokannut Amy, Ke Huhti 17, 2013 2:55 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
nuuskija
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja nuuskija »

^^Onhan näitä tälläkin foorumilla esiteltyjä tapauksia, joissa ihminen on "noin vain kadonnut". Ekaksi tulee mieleen 80-luvulla jäljettömiin kadonnut Piia Ristikankare. Tämä tuli mieleen, ehkä osin siksi, että tuli luettua ja mietittyä tuota tapausta jokin aika sitten, mutta myös siksi että jotenkin samalla tavalla katosi. Kukaan ei nähnyt, vaikka olisi periaatteessa vilkkaasti liikennöitynä aikana pitänyt.

Kyllä itsemurhalla uhkailevatkin niitä itsemurhia tekevät. Aina välillä siinä puuhassa onnistuu.
Crishelle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Mä oon eri mieltä. Mitä enemmän näkee ihmisiä, sitä heikommin niitä muistaa. Tai en minä ainakaan. Mieleen jää korkeintaan erikoisen näköiset tai jotenkin "poikkeukselliset".
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
rikosperhonen
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja rikosperhonen »

Atlanta, kyllä myös itsarilla uhkailevat ihmiset niitä itsemurhia tekevät. Sukulaismieheni oli vuosia masentunut, ja hänellä oli tapana lainata rahaa läheisiltään, ja jos rahaa ei saanut käytti hän keinoa "tai muuten tapan itteni jos et lainaa rahaa". Ja tuota konstia hän käytti monen muunkin mieliteon toteuttamiseensa.
Ja kuinka lopulta sitten toteutti uhkauksensa ja pääsi multiin viikko sitten.
Mdh
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Mdh »

Amy kirjoitti: Itse oon kyllä sitä mieltä, että jos on tapana lähteä aina tuohon aikaan töihin, on varmasti pihalla ja matkalla aamuisin samoja ihmisiä, jotka jollain tapaa saattavat tunnistaa toisensa jos aamuisin kulkevat samaa matkaa mutta onhan se toki mahdollista, että kukaan ei vain muistaisi.
Mutta jos näkee päivittäin samat naamat, joiden kanssa ei kuitenkaan ole esimerkiksi moikkausväleissä, niin oletko jo niin tottunut näkyyn, ettet muista minä päivänä näet tietyt ihmiset ja minä päivänä et?

Mä lähden naapurin pojan kanssa lähes poikkeuksetta joka aamu samaan aikaan töihin, hänellä siis auto mun auton vieressä parkkipaikalla. En silti osaisi sanoa, jos joku nyt kysyy, että lähtikö hän eilen tai viime viikon torstaina siitä.
jarmo.janis
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Lumienkeli kirjoitti:Mun on jotenkin kamalan vaikea uskoa, että olisi itsemurha. Oon siinä luulossa, että naiset harvemmin lähtevät maastoon tms. syrjään itseään tappamaan. Toisekseen, moniko haluaa läheisilleen sen kohtalon, että ensin ollaan huolesta mutkalla kun omainen/ystävä/jne. on kadoksissa ja sitten joskus ehkä saattaa löytyä se jälkeen jätetty raato...
Kuule, kyllä niitä tapauksia valitettavasti on ollut ihan huomattavalla mediajulkisuudellakin varustettuna.
Yhden 14 kesäisen tytön touhuja ei kukaan pysäyttänyt, vaikka muutamat olikin nähneet että tytöllä on kotoa pöllitty pullo kovaa kamaa koulussa mukana. Pariviikkoa kerkes olla kadonneena hirveän (toisilla foorumeilla harrastetun) syyttömiin autoileviin miehiin kohdistuneen lynkkauskampanjan säestyksellä ennen kun löytyi kuolleena metsästä ei niin kovin kaukaa lähimpien etsijöiden kulkureittiä.
Toisesa tapauksessa täältä meiltä päin hävisi bileiden jälkeen 19 v ikäinen vähän lehtijulkisuuttakin jo eläessään saanut. Samat sanat.
Ja vain muutama viikko sitten haettiin auton kanssa liikkunutta jolla ei alkoholiepäilyä, mutta muuten samat sanat, kuoleena löyty autostaan.
masi78
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja masi78 »

Ketjun läpi kahlanneena ja asiaa viikon verran pohtineena tulin siihen tulokseen että tyyppi on hävinnyt jo silloin edellisenä iltana ehkä juuri ilta lenkin aikana..Itsariin en jotenkaan usko,omasta tahdosta katoamiseen ehkä uskon,sairaskohtaukseenkaan en oikein ehkä lähtis ja avomiehen käsittelyn kohteeksikaan en usko Sannan joutuneen..Ajattelin ihan sellasta että voisko olla niin että olis pakotettu auton kyytiin ja ajettu suoraan veli venäjän rajalle?? Venäjällä kun tuo elinkauppa kukoistaa käsittääkseni aika reippaasti. Tämä siis meikäläisen spekua. Mitenköhän helposti rajan yli oikeesti pääsis?
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Miksi ihmeessä joku kaappaisi Suomesta elinkauppaa varten ihmisen ja salakuljettaisi hänet tullin läpi Venäjälle? Olisihan paljon helpompi kaapata joku venäläinen, jolloin salakuljetusosuus jäisi kokonaan pois. :shock:

Seuraavaksi varmaan joku keksii syyttää kuunatseja.
Hovimestari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Lumienkeli kirjoitti:Mun on jotenkin kamalan vaikea uskoa, että olisi itsemurha. Oon siinä luulossa, että naiset harvemmin lähtevät maastoon tms. syrjään itseään tappamaan.
Taitaa olla väärä luulo; jo tätä Murha.infoa selailemalla löytyy useita tapauksia, joissa nainen on toiminut juuri näin. Aivan vastikään oli Tiina Järvisen tapaus Tampereella, joka on siirretty jo Kadonneet - Löytyneet-alueelle, koska henkilö katosi vapaaehtoisesti maastoon ja löytyi sieltä itsemurhan tehneenä. Sitten on Oriveden Metsätyttö ja lukuisia tapauksia, joissa itsemurha joko on todennäköinen vaihtoehto tai sitä ei ainakaan voida sulkea pois (esim. Karoliina Kesti).
Atlanta kirjoitti:Jos on tehnyt itsemurhan, niin ei ihan lähelle ole jäänyt, koska olen ymmärtänyt, että alueella liikkuu paljon koiranulkoiluttajia. Koirat kyllä vaistoavat ja löytävät vainajan.
Tähänkään ei valitettavasti voi ihan luottaa, koska kadonneita näyttää tavan takaa löytyvän aivan läheltä alkuperäistä katoamispaikkaansa ja jopa sellaisilta alueilta, joilla ihmiset usein liikkuvat ja jotka on jo haravoitu ihan ammattilaisten toimesta, koirineen kaikkineen.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Vastaa Viestiin