Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mutta jääkö haju tarttuneena niin voimakkaasti paikalle tuollaisen ''pika visiitin aikana'', että se jopa tarttuu huoneeseen tuleviin ''pysyvästi''?

Minä edelleen ihmettelen niiden koirien reaktiota. Kukaan ei ole kieltänyt sitä missään ja tuntuu olleen ilmeinen.

Ja sama myös tuossa tilanteessa: Katen olisi pitänyt joutua työssään käsittelemään yli kaksituntia vanhoja ruumiita.
Eikös ne jo siinä vaiheessa ole kylmäkaapissa patologia odottelemassa?
Ja ainakin meillä täällä suomessa yleislääkärit ei valmistele ruumiita patologeille....
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
Minä edelleen ihmettelen niiden koirien reaktiota. Kukaan ei ole kieltänyt sitä missään ja tuntuu olleen ilmeinen.
Onko niistä reaktioista virallista yksityiskohtaista tietoa?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

Miksi konsultoida jotakuta joka voisi vasta-argumentoida, jos ei koko koiria olisi?
Ja Kate perusteli väitteet juuri niillä ruumilla töissään.
Lehtijuttuihinhan tuo perustuu.

Minä ainakin olen siinä uskossa, että koirat ovat reagoineet.
Siitä taisi olla myös Gerryn blogissa jotain.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Sorry, tytöt, ei ole mitään kalmanhajuja - ei ainakaan "oikeita" - teitä on pissitetty, jymäytetty, vedetty höplästä. Ihan miten haluatte asian ilmaista, ja jos puhutte siitä, niin osoitatte nyt .... hm.... mitenkä sen sanoisin. Näin: hei, kalmanhajuista ei enää kannata puhua ääneen.

Asian varmistamiseksi katsokaa uudelleen, että mitkä ovat ne poliisin ongelmat oikeasti? !
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti: Lehtijuttuihinhan tuo perustuu.
Enpä yllättynyt suuresti. ;)
Minä ainakin olen siinä uskossa, että koirat ovat reagoineet.
En tästäkään. :)

Mutta onpa tosiaan mielenkiintoista sitten jossain vaiheessa nähdä, miten hyvin tuo poliisilta "vuotanut" tieto käy yhteen poliisin virallisen tiedon kanssa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

cicero kirjoitti:Muratin talo puutarhoineen tarkistettiin todellakin perinpohjin, tutkimukset kestivät monta päivää ja mitään ei tosiaan löytynyt.

Mietin vain ihmisten suhtautumista tähän muratiin. Tähän mennessä ei ole itseasiassa mitään selliast joka yhdistäisi Muratin Maddyn katoamiseen paitsi tapasryhmän eräiden jäsenien epäluulo. Murat on perusteellisesti tarkistettu ja silti mitään ei löydy.

Mikä saa ihmiset uskomaan kaikennäköistä ihmisestä jolla ei tunnu olevan mitään tekemistä asian kanssa mutta vanhemmat joilla selvästikään ei ole puhtaat jauhot pussissa saavat nauttia siitä että ihmiset selittävät kaiken heidän toilailunsa parhain päin. Mccannien kohdalla kaikki on luonnollista ja sellaista sattuu...

Onneksi itse satun uskomaan siihen että loppuviimeksi ihminen saa sen mitä ansaitsee, eli väärinkohdeltu saa oikeutta lopussa ja väärintekijä kärsii...
Joo, uskon samaan.
Ja ihmettelen samoja asioita. Tosin koko tapaus on näiden kaikenmaailman lehtijuttujen takia tajuton soppa. Kuka enää tietää, mikä on todellista, asiallista infoa ja mikä jotain ihan muuta?
Marsalkka
Horatio Caine

debbie kirjoitti:
cicero kirjoitti:Muratin talo puutarhoineen tarkistettiin todellakin perinpohjin, tutkimukset kestivät monta päivää ja mitään ei tosiaan löytynyt.

Mietin vain ihmisten suhtautumista tähän muratiin. Tähän mennessä ei ole itseasiassa mitään selliast joka yhdistäisi Muratin Maddyn katoamiseen paitsi tapasryhmän eräiden jäsenien epäluulo. Murat on perusteellisesti tarkistettu ja silti mitään ei löydy.

Mikä saa ihmiset uskomaan kaikennäköistä ihmisestä jolla ei tunnu olevan mitään tekemistä asian kanssa mutta vanhemmat joilla selvästikään ei ole puhtaat jauhot pussissa saavat nauttia siitä että ihmiset selittävät kaiken heidän toilailunsa parhain päin. Mccannien kohdalla kaikki on luonnollista ja sellaista sattuu...

Onneksi itse satun uskomaan siihen että loppuviimeksi ihminen saa sen mitä ansaitsee, eli väärinkohdeltu saa oikeutta lopussa ja väärintekijä kärsii...
Joo, uskon samaan.
Ja ihmettelen samoja asioita. Tosin koko tapaus on näiden kaikenmaailman lehtijuttujen takia tajuton soppa. Kuka enää tietää, mikä on todellista, asiallista infoa ja mikä jotain ihan muuta?
Onhan poliisilta sentään vuotanut tietoa mielenkiintoisista DNA-löydöistä Muratin asunnolta. Eikö tämä "vuotanut" tieto olekaan merkityksellistä? Mutta joku toinen on (sellainen joka on vanhempia vastaan)?
Sirpa

Ciceron teksti on laitettu ennen kuin tuli tieto, että ryhdytään kovaotteisemmin kuulustelemaan Muratia, joten vaikea tietää, että korjaisiko Cicero tuota tekstiä tällä hetkellä jollakin tavalla.

Cicero ei näy olleen tämän jälkeen paikalla, joten hän ehkä kommentoi asiaa sitten myöhemmin.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ke Loka 31, 2007 10:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MissHolmes
Ben Matlock

Speaking to a Portuguese TV station, Mr Sousa said that they had traced the scent of a body inside the family apartment where Madeleine disappeared and found specks of blood.

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jh ... ddy116.xml

Tästä se nyt löytyy poliisin suusta. Vai eikö tuo Sousa kelpaa enää poliisiksi?
Sirpa

Ja-a, taisi siirtyä toimistohommiin niiden korruptiojuttujen jälkeen. Kai se tämä mies oli, jonka "psyykkeen" Cicero kertoi pettäneen kovissa työpaineissa. Eiköhän ne juuri silloin otetut näytteet olleet mitkä sotkeentui siihen sikarintuhkaan.

Miettikää nyt vähän: jos kaikki tuo on totta, niin toinen vanhemmista, molemmat vanhemmista tai koko tapasryhmä olisi kytkettynä kymmenen sentin kahleilla käsistään ja jaloistaan tiiliseinään.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ke Loka 31, 2007 10:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MissHolmes
Ben Matlock

Oli miten oli, poliisi on kuitenkin suustaan tuon päästänyt, ei dailymail tai minä.
Ne koirat oli englannista. Voihan se olla, että niitä oli pääministeri käskyttänyt ennen lentoa haistamaan ruumista, mutta haistoivat sen hallituksen pelossa väärään asuntoon. Niin ja varmaan myös siksi, että eivät osanneet portugalia...

Voi luoja! Eikö joskus tunnu turhauttavalta vain periaatteesta olla erimieltä kaikesta kaikkien kanssa?
Sirpa

Heh, no joo. Saattehan te puhua, koitin asiasta mainita vain, että siinä on sellainen pieni älykkyyspointti vain. Ei se minua haittaa. Voinhan minä antaa niiden teille naureskella, jotka jo ovat hoksanneet jotakin...
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Eihän tuolla mitään uutta ole taaskaan, brittilehdet pyörittelevät samaa puuroa eestaas. Kuinkakohan monennen kerran brittilehti uutisoi että portugalin poliisi on myöntänyt ryssineensä ja sitten ei olekaan... :roll:

Murat luultavasti vapautetaan tuosta arquidos-jutusta piakkoin. Hänet ilmeisesti kertaalleen kuulustellaan vielä, mikä on suhteellisen normaalia eli varmistetaan vielä kerran että hänellä ei ole lisättävää tai muutettavaa kertomukseensa. Josain vaiheessa poliisi sanoi että Muratia voidaan käyttää myös vanhempia vastaan eli Muratilla olisi jotain tietoa Mccannien liikkeistä katoamisen jälkeen. Tuota en kyllä vahvista eli muisatn sen vain jutun aikasiemmista vaiheista jossain lukeneeni...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
X-tine
Jack Bauer

Portugalin tutkimukset ovat nyt loppusuoralla

Viesti Kirjoittaja X-tine »

Portugalin tutkimukset ovat nyt lopuillaan, kertoi SkyNews keskiviikkona 31.10. Uusi tutkimusjohtaja on käynyt läpi vielä kaiken itse tapahtumapaikoilla.
cicero kirjoitti:>>> Murat luultavasti vapautetaan tuosta arquidos-jutusta piakkoin. Hänet ilmeisesti kertaalleen kuulustellaan vielä, mikä on suhteellisen normaalia eli varmistetaan vielä kerran että hänellä ei ole lisättävää tai muutettavaa kertomukseensa. >>
Näinä päivinä kuullaan uudelleen sekä Murat että koko tapas-ryhmä.
Sky news on haastatellut Britannian johtavaa lastensuojeluasiantuntijaa, nimeltään Mark Williams-Thomas, joka tutkii mm. pedofiilirenkaita. Asiantuntija antaa tunnustusta Portugalin uudelle tutkimusjohtajalle Paulo Rebelolle siitä, että tämä on selvitellyt kaikki eri mahdollisuudet.
Sky News toteaa: "Portugalin poliisin toimia alkututkinnassa Madeleinen katoamisen jälkeen on kritisoitu laajalti." Tämän Williams-Thomas myöntää: "On todettu, etteivät etsijät turvanneet rikospaikkaa, että kaikki tarpeellinen tutkimusaineisto olisi kerätty. Myös muita laiminlyöntejä tapahtui. Myöhemmin materiaalia on koetettu täydentää, niin että joitakin teorioita on voitu hylätä. Hyvin tärkeää on se, että tapahtumia on nyt koetettu rekonstruoida."
"On kysytty kysymyksiä, oliko mahdollista, että lapsi olisi avannut ikkunan, olisiko lapsi itse voinut avata oven, vai voiko sen saada avatuksi ulkopuolelta? Näin voidaan eliminoida joitakin teorioita."
http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... 05,00.html

Vielä ei ole kuitenkaan kuultu, mitä teorioita on hylätty, mitä ei. Alunperin McCannien asianajajan piti saada tutkimusaiheisto 14.11. mennessä, mutta lehdet kertovat, ettei se ehdi vielä valmiiksi. Pahimmassa tapauksessa käsittely venyy ensi vuoden keväälle.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
X-tine
Jack Bauer

Hyvin ratkaisevia asioita tapahtuu näinä päivinä

Viesti Kirjoittaja X-tine »

MissHolmes kirjoitti:Oli miten oli, poliisi on kuitenkin suustaan tuon päästänyt, ei dailymail tai minä.
Ne koirat oli englannista. Voihan se olla, että niitä oli pääministeri käskyttänyt ennen lentoa haistamaan ruumista, mutta haistoivat sen hallituksen pelossa väärään asuntoon. Niin ja varmaan myös siksi, että eivät osanneet portugalia...
Koirien tekemät havainnot ovat tärkeitä. Rebelo (tämä uusi tutkinnanjohtaja Portugalissa) tutustui tiimeineen kolmen tunnin ajan paikkaan, mistä Maddie katosi. Huoneiston tutkittuaan seurue kulki sieltä sekä reitin Muratin talon luo että huoneistosta rantaan kirkon luo. Seurue meni myös tutustumaan Tapas- ravintolan terassiin, joka on lähellä uima-allasta. Ravintolassa Rebelo jututti henkilökuntaa. Hän halusi kuulla jokaisesta askelesta ja kaikesta mitä illallisella tapahtui. Ketkä olivat paikalla ensimmäisinä, ketkä viimeisinä, ketkä olivat välillä poissa...
Samalla selvitettiin myös matka huoneistosta ruokapaikkaan ja tarkistettiin näkyvyys. Todettiin, että näkyvyys tapas-baarista McCannien asunnolle oli käytännöllisesti katsoen nolla, koska välissä kasvoi pensaita.
Tiimi pyrki siis rekonstruoimaan illan tapahtumat mahdollisimman tarkasti. Seurue kulki asunnolta kirkon luo etsintäkoirien katoamisyönä merkitsemää reittiä, samaa, mitä ruumiskoiratkin merkkasivat.
http://www.websleuths.com/forums/showth ... 176&page=6
31.10.2007 Today, 11:46 AM colomom in Correio da Manha this morning:
http://www.correiodamanha.pt/noticia...Canal=10&p=200
Copied from: http://helpmadeleine.proboards79.com... 86581&page=39 post #575
Aikanaan saamme kuulla, mihin johtopäätöksiin uusi tutkimusjohtaja on tullut.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Lukittu