Hannele Hanhijoki - Porvoo 1973
Re: Hannele Hanhijoki - Porvoo 1973
Jäät lähti Porvoon joesta joitakin viikkoja sitten ja palasi taas kovasti tämä Hannelen juttu mieleen. Tuli mieleen että koskakohan se kävely silta on rakennettu Porvooseen? Minulla ei siitä ole tietoa, muuta kuin se etten muista sellaista aikaa kun tuota siltaa ei ollut. Hannelenhan nähtiin kävelevän sen miehen kanssa hotelli Grandin suuntaan. Se voisi myös olla mahdollinen kävelyreitti kävelysillalle. Kävelysillan ylitettyä ollaankin aika pian Kokonniemessä jos mennään rantaa myöten. Eli ihan kävelymatkasta on kyse. Paikka on kuitenkin niin syrjässä, että se on ollut esim. ihanteellinen paikka pieneen kuherteluun. Tietenkin tekijä on myös saattanut säilyttää autoaan tuossa suunnalla.
ja ps. Jarmo, ei tapaukset kyllä tuohon jääneet mitä luettelit. Paljon muutakin on tapahtunut. Mutta ne ei kuulu tähän ketjuun.
ja ps. Jarmo, ei tapaukset kyllä tuohon jääneet mitä luettelit. Paljon muutakin on tapahtunut. Mutta ne ei kuulu tähän ketjuun.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Mä kävin omien henkilökohtaisten kokemusten 4/2013 kautta (kaatumisonnettomuudesta ambulanssilla yhdeksi yöksi sairaalaan tarkkailuun) miettimään tuota onnettomuusteoriaa.elli72 kirjoitti:Mitä enemmän tätä keissiä miettii niin sen enemmin tulee mieleen että tässä on kuitenkin kyse ihan onnettomuudesta.Tai sitten itsetuhoisuudesta. Tai sitten olen yksinkertaisesti ihan liian naiivi ja en halua uskoa että omassa kaupungissa tällaista sattuu.![]()
![]()
Tämä ei nyt liity mitenkään suoranaisesti juuri tähän ketjuun, mutta jotenkin on sellainen olo että tämä meidän Porvoo on jotenkin harvinaisen väkivaltainen kaupunki. En tiedä pitääkö se paikkaansa, vai johtuuko se vaan siitä että paikkakuntalaisena sitä lukee enemmän omalla paikkakunnalla tapahtuvista jutuista.
Siinä tapauksessa tilanteen on täytynyt mennä siten, että mies on tuottanut Hannelelle pettymyksen, ja hän on lähtenyt tunnekuohussa päämäärättömästi vaeltamaan tehden maaston kulkukelpoisuutta koskevan virhearvion onnettomuuteen johtaneella tavalla.
Mä itse en, edes päivän valossa selvin päin noin kahden minuutin tähystykselläkään (noin pari minsaa arvioin laskenko vai enkö laske mäkeä alas), onnistunut arvioimaan tien kuntoa oikein.
No kuitenkin Hannelen tapauksessa yön pimeyteen, ja selvinkin päin mahdolliseen tunekuohuun, liittyvä arviointivirhe on voinut johtaa onnettomuuteen. Ja vain huono onni on aiheuttanut sen, että rikosta Hannele Hanhijoen tapauksessa ei voida sulkea pois.
edit. korjattu enimmät kirjoitusvirheet.
Jarmon teoria voi olla ihan hyvä. Tuo tunnekuohu on tosiaankin voinut vaikuttaa asiaan. Hannele on esim. autossa joutunut pettymään todenteolla. He ovat saattaneet olla siellä Kokonniemessä ja on sitten pettyneenä lähtenyt kuljeskelemaan. Ja autonkuljettaja ei halua kertoa asiaa poliisille koska hän joutuisi muuten epäilyksen alle.
On myös täysin mahdollista että tämä salaperäinen mies on ollut naimisissa. Hän ei välttämättä ole mitään tehnyt Hannelelle, mutta ei ole valmis paljastamaan itseään, koska siinä sivussa sitten menisi avioliitto.
On myös täysin mahdollista että tämä salaperäinen mies on ollut naimisissa. Hän ei välttämättä ole mitään tehnyt Hannelelle, mutta ei ole valmis paljastamaan itseään, koska siinä sivussa sitten menisi avioliitto.
Tuli vielä yksi teoria mieleen. Tuossa vaiheessa ruumiista ei varmaan enää ole voitu päätellä onko Hannele raiskattu. Jos Hannele joutuikin raiskatuksi. 70-luvulla se on varmasti ollut aivan kamala häpeä. Hannele on raiskauksen jälkeen ollut ihan sekaisin ja on tullut johtopäätökseen että hän hukuttaa itsensä. Myöskään tässä teoriassa se mystinen mies ei taatusti ole ollut valmis kertomaan että hei se olen minä jonka seurassa Hannele nähtiin.
No, tämä on kuin Kyllikin kenkäsymbolijuttu tai Raisan tapauksen lääkärin puhelimen salakuuntelu - ryhdytään spekuloimaan jättäen oleellisin pointti pois, eikä tässäkään niitä ole kovinkaan monta.
Miten saatte juttuihinne mahtumaan, että kun Hannele katosi, hänen käsi oli terve, mutta kun ruumis löydettiin, käsi oli ammattimaisesti lastoitettu?
Hautakin vielä aukaistiin myöhempiä tutkimuksia varten. Oletan liittyvän juuri käden luutumisasteen tarkistukseen mikäli kädessä oli havaittavissa murtuma - muutenhan maininta "ammattimaisesta" lastoittamisesta jää vain ilmaan roikkumaan, ellei tuolle ammattimaisuusmaininnalle olisi myös jotakin perustelua.
Sinäkö olit se nimimerkki, joka kävit huomauttamassa minulle Kyllikki Saaren ketjussa, että pysyisin asiassa?
Onko asiassa/aiheessa pysymistä se, että pohdinnassa jätetään nekin ainoat tärkeät pointi pois, jotka ovat tiedossa?!
Miten saatte juttuihinne mahtumaan, että kun Hannele katosi, hänen käsi oli terve, mutta kun ruumis löydettiin, käsi oli ammattimaisesti lastoitettu?
Hautakin vielä aukaistiin myöhempiä tutkimuksia varten. Oletan liittyvän juuri käden luutumisasteen tarkistukseen mikäli kädessä oli havaittavissa murtuma - muutenhan maininta "ammattimaisesta" lastoittamisesta jää vain ilmaan roikkumaan, ellei tuolle ammattimaisuusmaininnalle olisi myös jotakin perustelua.
Sinäkö olit se nimimerkki, joka kävit huomauttamassa minulle Kyllikki Saaren ketjussa, että pysyisin asiassa?
Onko asiassa/aiheessa pysymistä se, että pohdinnassa jätetään nekin ainoat tärkeät pointi pois, jotka ovat tiedossa?!
Alethes doksa meta logu
Taisin heittää jotakin H-tyttöjen surmasumasta tuolla Kyllikki Saaren ketjussa - liittyi tähän linkkiin.
http://hejac.createforumhosting.com/kad ... 08-60.html
En nyt tarkastele mahdollisia selvitettyjä tai todennäköisiä selvitettyjä, kun jos näitä tyttösurmia vähänkin penkaisee, niin sieltä löytyy taustalta lähes joka ainoasta jotakin ihmellistä vääntöä - jopa erästä (oliko se ministerin ?!) autonkuljettajaa myöten.
Hilkka -71
Helena -72
Hannele -73
Vastaava kuin
Piia -88
Pia -91
Pia -94
Seuraava Pia löytyy -98
Ja sitten ollankin R-kirjaimessa, eli Raisa.
Pia-sumassa on kaikkien katoamiselle täsmälleen sama viikon päivä ja sama kuukausi vuodesta, siis sama ajankohta.
H-tyttöjä en ole katsonut, että mikä viikonpäivä on silloin ollut kyseessä.
Hannelen kohdallahan huhutaan tapaukseen liittyvän poliisin. Entäpä, jos Suomessa on sarjamurhaaja poliisi, tai ryhmä, johon kuuluu poliisi ja vaikkapa "ammattimainen käden lastoittajakin"? Helenan kohdalla taas on huhuttu hänet surmatun "herrojen juhlissa", ja useimmat näistä onkin - Helenan tapaan - tapahtuneet Pohjanmaalla. Entä nyt Kuninkaankadun sarjamurhaajaksi sanottu Haapala, joka kuoli poliisikuulustelujen aikana - häneen yhdistettiin useita seuksuaalirikoksia Pohjanmaalta, mutta se tieto, jonka tuolloin poliisi antoi - siis määriteltiin ne seksuaalirikokset, jotka olivat tapahtuneet sen ja sen vuoden jälkeen. Ihmettelen, koska listassa oli lukematon määrä siellä seksuaalirikoksia, jotka olivatkin tapahtuneet aikaisemmin, mutta ne haluttiin sivuuttaa kokonaan tutkinnasta. Miksi?
Mielenkiintoinen sattuma oli myös tämä surmattu naispoliitikko, jonka ruumiin kerrotaan Haapalan kantaneen Kuninkaankatu 13:sta, Tampereelta sinne jonnekin, josta hän sitten jäikin kiinni. Hän oli kotoisin Isojoelta kuten Kyllikkikin.
http://hejac.createforumhosting.com/kad ... 08-60.html
En nyt tarkastele mahdollisia selvitettyjä tai todennäköisiä selvitettyjä, kun jos näitä tyttösurmia vähänkin penkaisee, niin sieltä löytyy taustalta lähes joka ainoasta jotakin ihmellistä vääntöä - jopa erästä (oliko se ministerin ?!) autonkuljettajaa myöten.
Hilkka -71
Helena -72
Hannele -73
Vastaava kuin
Piia -88
Pia -91
Pia -94
Seuraava Pia löytyy -98
Ja sitten ollankin R-kirjaimessa, eli Raisa.
Pia-sumassa on kaikkien katoamiselle täsmälleen sama viikon päivä ja sama kuukausi vuodesta, siis sama ajankohta.
H-tyttöjä en ole katsonut, että mikä viikonpäivä on silloin ollut kyseessä.
Hannelen kohdallahan huhutaan tapaukseen liittyvän poliisin. Entäpä, jos Suomessa on sarjamurhaaja poliisi, tai ryhmä, johon kuuluu poliisi ja vaikkapa "ammattimainen käden lastoittajakin"? Helenan kohdalla taas on huhuttu hänet surmatun "herrojen juhlissa", ja useimmat näistä onkin - Helenan tapaan - tapahtuneet Pohjanmaalla. Entä nyt Kuninkaankadun sarjamurhaajaksi sanottu Haapala, joka kuoli poliisikuulustelujen aikana - häneen yhdistettiin useita seuksuaalirikoksia Pohjanmaalta, mutta se tieto, jonka tuolloin poliisi antoi - siis määriteltiin ne seksuaalirikokset, jotka olivat tapahtuneet sen ja sen vuoden jälkeen. Ihmettelen, koska listassa oli lukematon määrä siellä seksuaalirikoksia, jotka olivatkin tapahtuneet aikaisemmin, mutta ne haluttiin sivuuttaa kokonaan tutkinnasta. Miksi?
Mielenkiintoinen sattuma oli myös tämä surmattu naispoliitikko, jonka ruumiin kerrotaan Haapalan kantaneen Kuninkaankatu 13:sta, Tampereelta sinne jonnekin, josta hän sitten jäikin kiinni. Hän oli kotoisin Isojoelta kuten Kyllikkikin.
Alethes doksa meta logu
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Ihan tässä viimeaikoinakin sattuneet jutut sen todistaa, että ihmisellä voi olla liikuntakykyä jäljellä pahojenkin vammojen saamisen jälkeen. Miksi näin ei olisi ollut jo silloinkin ? Lähinnä mä yritän vaan sanoa sitä että Hannelen vamojen ei välttämättä tarvi tarkoittaa sitä että toimintakyky on loppunut heti tai että vamat on syntyneet vain muutamien (korkeintaan muutamien kymmenien) metrien pässä löytöpaikasta. Se äijä on voinut raiskata/rusikoida Hannelen, jossain vähän etempänä löytöpaikasta, luullen Hannelen kuollen jo silloin. Näin ei kuitenkaan ole käynyt, vaan uhri on vironnut sen verran että on lähtenyt liikkumaan vailla paikka/tilannetajua joutuen paikkaan josta löytyi.elli72 kirjoitti:Tuli vielä yksi teoria mieleen. Tuossa vaiheessa ruumiista ei varmaan enää ole voitu päätellä onko Hannele raiskattu. Jos Hannele joutuikin raiskatuksi. 70-luvulla se on varmasti ollut aivan kamala häpeä. Hannele on raiskauksen jälkeen ollut ihan sekaisin ja on tullut johtopäätökseen että hän hukuttaa itsensä. Myöskään tässä teoriassa se mystinen mies ei taatusti ole ollut valmis kertomaan että hei se olen minä jonka seurassa Hannele nähtiin.
Tuo on ihan totta Jarmo, näin voi hyvin olla.
Ja sille joka tuossa aikaisemmin kysyy mihin olen unohtanut sen lastan. En ole sitä mitenkään unohtanut. Täällä on jo aikaisemmin spekuloitu siitä, että lasta on saattanut olla aiemminkin. Hannele on saattanut pitää sitä piilossa. Ja mikä on ammattilaisen tekemä lasta, ammattilainen voi yhtä hyvin olla joku joka on käynyt ensiaputunnilla. Vaikka itse Hannele. Tai esim. kuka tahansa armeijan käynyt. Lastoittaminen ei ole mikään iso juttu.
Lastasta olen kyllä itse myös aiemmin kirjoittanut, että reitti jota Hannele kulki voisi myös johtaa alueelle jossa on sairaalan asuntolat. Keskustasta ei ole juurikaan pitkää matkaa kävellä sinne.
Ja sille joka tuossa aikaisemmin kysyy mihin olen unohtanut sen lastan. En ole sitä mitenkään unohtanut. Täällä on jo aikaisemmin spekuloitu siitä, että lasta on saattanut olla aiemminkin. Hannele on saattanut pitää sitä piilossa. Ja mikä on ammattilaisen tekemä lasta, ammattilainen voi yhtä hyvin olla joku joka on käynyt ensiaputunnilla. Vaikka itse Hannele. Tai esim. kuka tahansa armeijan käynyt. Lastoittaminen ei ole mikään iso juttu.
Lastasta olen kyllä itse myös aiemmin kirjoittanut, että reitti jota Hannele kulki voisi myös johtaa alueelle jossa on sairaalan asuntolat. Keskustasta ei ole juurikaan pitkää matkaa kävellä sinne.
POLIISIN TUTKINNAN PERUSTEELLA EI OLLUT.elli72 kirjoitti:
Ja sille joka tuossa aikaisemmin kysyy mihin olen unohtanut sen lastan. En ole sitä mitenkään unohtanut. Täällä on jo aikaisemmin spekuloitu siitä, että lasta on saattanut olla aiemminkin.
Mihin perustamme spekulaatiot - omiin luuloihimme ja kuvitelmiin, vai? Vai toisten kirjoittajien luuloihin ja kuvitelmiin, niinkö?
POLIISIN TUTKIMUKSEN PERUSTEELLA OLI AMMATTIMAINEN - MAHDOLLINEN SELITYS EDELLÄ.elli72 kirjoitti:
Ja mikä on ammattilaisen tekemä lasta, ammattilainen voi yhtä hyvin olla joku joka on käynyt ensiaputunnilla. Vaikka itse Hannele. Tai esim. kuka tahansa armeijan käynyt. Lastoittaminen ei ole mikään iso juttu.
Lastoittaminen oli niin ISO JUTTU, että hauta avattiin myöhemmin.
Tämä vähättely. Ihan vähän vaan lastoitettu - vaikka Hannele itse, kun asiasta on aivan toistenlaista tietoa poliisin infona?! Joka pitäisi olla koko pohtimisen lähtökohta.
Kun kerroin Jammun lapsivankilasta, jossa oli ikkunoissa kalterit ja pienet sellit ja vessanpytyt, ja uunia arveltiin käytetyn krematoriona, niin eräs kirjoittaja kirjoitti, ettei hän usko, että siellä paljon oli kaltereita - ehkä vain ihan vähän.
Mikä on sellainen lapsivankila Suomessa, jota ei tarvitse tutkia, kun siellä on "ihan vähän vain kaltereita"? Mitä ylipäätään Suomessa tekee lapsivankila? HALOO, näitä teidän spekulaatioitanne ilman järkeä.
Alethes doksa meta logu
Mitenkäs Jammu tähän liittyy? Ja tämä oli viimeinen kommentti mitä Sirpalle tulen kirjoittamaan.
Spekulaatioita vartenhan tämä sivusto on.
Ainakin tänä keväänä kun jäät lähti Porvoon joesta, kaikki jäät pakkautuivat uuden sillan jälkeen olevalle kohdalle. On mahdollista että Hannelen ruumis on päätynyt Porvoon jokeen myös jossakin muussa kohtaa kuin Kokonniemen kohdalla. Tähän viittaan sitä ettei ruumista löytynyt naarauksista huolimatta. Jään lähtöhetkellä sitten ruumis on ajautunut sinne missä se oli löydettäessä. Naarausta tietenkin on vaikeuttanut se, että alue on todella kaislikkoista ja siellä on paksuja ruokoja siellä täällä. Kuinka rantavedestä ruumista on mahdettu etsiä? Tietenkin tuo että käsilaukku löytyi Kokonniemestä antaa viitteitä sille että ruumis olisi Kokonniemen kohdalla päätynyt veteen.
70-luvulla muuten oli aivan erilainen näkemys esim. sairaanhoidosta kuin tällä hetkellä. Tiettyjen asioiden ajateltiin olevan vain ammattilaisten juttuja, ja olettamuksena oli että edes sairaanhoitajat eivät osanneet ihan mitä tahansa tehdä. Nykypäivänä tilanne on aivan toinen. Mutta ehkä olen jäävi sanomaan että kuka tahansa osaa lastoittaa käden koska itse olen ammattilainen. En kuitenkaan pitäisi sitä niin vaikeana asiana etteikö ihan amatöörikin sitä osaisi tehdä.
Niin kauan kuin meillä ei ole tietoa esim. mitä ruumiinavauksessa löytyi, minun mielestä tästä Hannelen tapauksesta voi spekuloida.
Spekulaatioita vartenhan tämä sivusto on.
Ainakin tänä keväänä kun jäät lähti Porvoon joesta, kaikki jäät pakkautuivat uuden sillan jälkeen olevalle kohdalle. On mahdollista että Hannelen ruumis on päätynyt Porvoon jokeen myös jossakin muussa kohtaa kuin Kokonniemen kohdalla. Tähän viittaan sitä ettei ruumista löytynyt naarauksista huolimatta. Jään lähtöhetkellä sitten ruumis on ajautunut sinne missä se oli löydettäessä. Naarausta tietenkin on vaikeuttanut se, että alue on todella kaislikkoista ja siellä on paksuja ruokoja siellä täällä. Kuinka rantavedestä ruumista on mahdettu etsiä? Tietenkin tuo että käsilaukku löytyi Kokonniemestä antaa viitteitä sille että ruumis olisi Kokonniemen kohdalla päätynyt veteen.
70-luvulla muuten oli aivan erilainen näkemys esim. sairaanhoidosta kuin tällä hetkellä. Tiettyjen asioiden ajateltiin olevan vain ammattilaisten juttuja, ja olettamuksena oli että edes sairaanhoitajat eivät osanneet ihan mitä tahansa tehdä. Nykypäivänä tilanne on aivan toinen. Mutta ehkä olen jäävi sanomaan että kuka tahansa osaa lastoittaa käden koska itse olen ammattilainen. En kuitenkaan pitäisi sitä niin vaikeana asiana etteikö ihan amatöörikin sitä osaisi tehdä.
Niin kauan kuin meillä ei ole tietoa esim. mitä ruumiinavauksessa löytyi, minun mielestä tästä Hannelen tapauksesta voi spekuloida.
Koitan Jammun kautta kuvailla tätä merkillistä vähättelyä, jonka kautta koitan piirtää sinulle - tai pikemminkin aivoillesi ymmärrettäväksi, että vähättelemällä mutulla ei asiat muutu yhtään vähemmäksi - Hannelen kädessä oleva lasta on poliisinkin mukaan ollut tärkeä tieto ja asia - olkoon nyt spekulaatioissaan minfokirjoittajat sitten mitä mieltä haluaa, ja se kertoo - Jammun vankilan lailla - että Hannelea pidettiin määräämätön aika vankina ennen surmaamista, ja ehkä tuosta käden murtumasta luutumisen perusteella voitiin tuota aikaa määritellä. Sitenkin sana "vankila" sopi tähän, ellet ymmärtänyt, että mikä juttu ja juoni tuohon lastaan sisältyy.
Mikä saa sinut - tai muutkaan - kuvittelemaan, että katoamisajankohta on sama kuin kuolinajankohta - tässä lastassa meillä on nyt ensimmäinen (ja ehkä poliisillekin) todiste vankina pitämisestä ennen surmaa. Ja - huom. - faktan perusteella nyt ei ole kyse siitä, että pidettiinkö vankina, vaan siitä, että miten pitkään pidettiin ennen surmaamista vankina.
Nyt voi sitten katsoa tyttöjen katoamisaikaa ja vastaavasti ruumiin löytymisaikaa, ja ryhtyä miettimään, että missä pidettiin tuon väliajan ja miksi. Tällainen tapaus on mm. Sari Liinaharja, josta varmuudella on voitu päätellä, että ruumis on tuotu myöhemmin paikalle - tästä on myös tieto, että eräs mies oli ollut paikalla aikaisemmin, eikä nähnyt mitään ruumista - ja on myös silminnäkijähavainto Sarista valkoisessa autossa, josta hän olisi katoamisen jälkeen huitonut apua.
Joo, tuosta "spekuloinnista" otinkin asiaa esille Raisan ketjussa" - kun meni taas faktat vähän ranttaliksi, ja kirjoittajien mielestä se on "spekkulointia", kun pistetään kaikki uusiksi ja ryhdytään satuilemaan.Spekulaatioita vartenhan tämä sivusto on.
Mikä saa sinut - tai muutkaan - kuvittelemaan, että katoamisajankohta on sama kuin kuolinajankohta - tässä lastassa meillä on nyt ensimmäinen (ja ehkä poliisillekin) todiste vankina pitämisestä ennen surmaa. Ja - huom. - faktan perusteella nyt ei ole kyse siitä, että pidettiinkö vankina, vaan siitä, että miten pitkään pidettiin ennen surmaamista vankina.
Ja sitten hukuttautumisen jälkeen itse hyppäsi takaisin rannalle, ja kellokin vielä kävi, kun paikalla ollut poliisi veti siihen vetoa, vaikka sen olisi pitänyt liota jo vedessä määräämättömän ajan.Hannele on raiskauksen jälkeen ollut ihan sekaisin ja on tullut johtopäätökseen että hän hukuttaa itsensä.
Nyt voi sitten katsoa tyttöjen katoamisaikaa ja vastaavasti ruumiin löytymisaikaa, ja ryhtyä miettimään, että missä pidettiin tuon väliajan ja miksi. Tällainen tapaus on mm. Sari Liinaharja, josta varmuudella on voitu päätellä, että ruumis on tuotu myöhemmin paikalle - tästä on myös tieto, että eräs mies oli ollut paikalla aikaisemmin, eikä nähnyt mitään ruumista - ja on myös silminnäkijähavainto Sarista valkoisessa autossa, josta hän olisi katoamisen jälkeen huitonut apua.
Alethes doksa meta logu
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Nyt mä vasta tajusin ja kävin lukemassa ketjun aloitusviestin uudelleen. Hannelella ei ollut lastaa vielä viimeisenä työpäivänä jonka hän teki normaalisti.Osoittaisiko se kuinka pahaa järkipuuttoa jos ehdottaisi että, tekijä laittoi lastan vasta tekonsa jälkeen vain saadakseen homman näyttämään siltä, että hän on yrittänyt auttaa uhria joka shokissa mukamas pakeni. Alkuunhan tässäkin ketjussa on pohdittu sitäkin että Hannele olisi päässyt tekijältään jo kerran karkuun vain jäädäkseen uudestaan kiinni.elli72 kirjoitti:Jarmon teoria voi olla ihan hyvä. Tuo tunnekuohu on tosiaankin voinut vaikuttaa asiaan. Hannele on esim. autossa joutunut pettymään todenteolla. He ovat saattaneet olla siellä Kokonniemessä ja on sitten pettyneenä lähtenyt kuljeskelemaan. Ja autonkuljettaja ei halua kertoa asiaa poliisille koska hän joutuisi muuten epäilyksen alle.
Suht selvää on, lastasta kerrotun perusteella, että sen tekohetkellä Hannele ei ole aktiivisesti harannut vastaan. Tämä voi tarkoittaa vain sitä, että joko lasta laitettiin kaiken ollessa vielä hyvin tai vasta sitten, kun Hannelen toimintakyky oli jo mennyt.
Jos lasta on laitettu vankeusaikana, jo sen seurauksena, kun harasi vastaan - niin mitä ilmeisemmin tilanne on edellyttänyt muutakin kuin käden hoidon vastaan haraamista, ja jos kädesssä oli aito murtuma, niin kyllä kait on - vaikka vankinakin - luonnollista antaa se hoitaa.
Olisi kait aika outoa, jos ajateltaisiin, että lastan laittaja olisi eri henkilö kuin murhaaja, ja kait
aika selvää on, että ruumis on tuotu paikalle myöhemmin, jolloin murhaaja halutessaan olisi voinut myös poistaa lastan, niin tämä asia ei olisi kiinnittänyt tällaista huomiota ja mm. aiheuttanut haudan avaamista.
Miksi murhaaja halusi jättää lastan käteen, ja tätä kautta halusikin johdatella - tai tehdä tiettäväksi - ja myös epäilemään tuota vankina pitämistä, sekä olisi halunnut viitata tällä jonkin tason lääketiteen ammattilaiseen.
Vai oliko ruumiin hävitys annettu jonkun toisen henkilön tehtäväksi, jolloin henkilö toimikin vastoin ohjeita - jätti ruumiin löydettäväksi lastan kanssa, sekä kellon kanssa, joka toimintakykyisyydellään osoitti, ettei ruumis ollut pitkään vedessä.
Oliko kello edes Hannelen kello?
Itse näen, että tässä selkeästi annetaan juuri vihjeet ja tiedot tuohon vankina pitämiseen, joita ei olisi tarvinnut antaa, jos olisi poistettu lasta ja kello.
Mutta miksi tiedotus?
Edellisenä vuonna oli Pohjanmaalla Helenan murha, ja Helenan väitettiin olleen herrojen juhlissa, Helenan surmaajaksi on väitetty myös lääkäriä liittyen erääseen tarinaan ihmisen verkkokalvojen tieteellisestä tutkimuksesta, ja Helenat kasvot sanotaan murskatun tästä syystä.
Juhlissa mukana olleen autokauppiaan (muistaakseni myi mersuja) huhutaan kertoneen kuolinvuoteellaan vuonna 2006 luottohenkilölleen, ketkä olivat mukana juhlissa, jossa Helena surmattiin.
Nythän mä hokasin; myös Raisan tapauksessa etsittiin herrojen juhlien juhlatiloja ja salakuunneltiin lääkärin puhelinta... ja Raisaa yhdistettiin puhetasolla Pohjanmaalta kotoisin olleeseen Haapalaan, jonka sanotaan kuolleen poliisikuulustelujen aikana, joka murha liittyi poliittiseen Isojoelta kotoisin olevaan henkilöön.
Oudointa tuossa sarjamurhaaja Haapalan tapauksessa on kuitenkin se, että ne aihetodisteet, joilla tuomittiin Pia-surmista nuori mies (vaikka Pia nähtiin nousevan amerikkalaismalliseen pakettiautoon, jota tuomitulla ei ollut, ja joka loppuun asti vakuutti syyttömyyttään), joka oli Pian katoamisiltana saanut ylinopeussakon, olisivat aivan yhtä hyvin sopineet tähän henkilöön, sarjamurhaaja Haapalaan siis, ja vähintäinkin yhtä outoa on nyt Kyllikki Saaren kohdalta tutkinnanjohtaja Tikkalan tiedottaminen - löytyy Kyllikin ketjusta - koska hän on juuri tuo Pia-surmien tutkinnanjohtaja. Ja jos katsotte tuon ensimmäisen H-tytön ketjua, siellä puhutaan "varjosta, joka lepää Kyllikin surman yllä", tai jotain vastaavaa.
Tutkinnanjohtaja Tikkala on useaan otteeseen itse korostanut, että Pia-surmista aihetodistein (väitettiin, ettei löytyneestä siemennesteestä saatu DNA:ta) tuomittu toistuvasti kiisti syyllisyytensä.
Mielenkiintoista olisi tietää, että kuka oli tämä luottohenkilö vuonna 2006, jolle olisi kerrottu tieto näistä herrojen juhlien murhaajista.
Olisi kait aika outoa, jos ajateltaisiin, että lastan laittaja olisi eri henkilö kuin murhaaja, ja kait
aika selvää on, että ruumis on tuotu paikalle myöhemmin, jolloin murhaaja halutessaan olisi voinut myös poistaa lastan, niin tämä asia ei olisi kiinnittänyt tällaista huomiota ja mm. aiheuttanut haudan avaamista.
Miksi murhaaja halusi jättää lastan käteen, ja tätä kautta halusikin johdatella - tai tehdä tiettäväksi - ja myös epäilemään tuota vankina pitämistä, sekä olisi halunnut viitata tällä jonkin tason lääketiteen ammattilaiseen.
Vai oliko ruumiin hävitys annettu jonkun toisen henkilön tehtäväksi, jolloin henkilö toimikin vastoin ohjeita - jätti ruumiin löydettäväksi lastan kanssa, sekä kellon kanssa, joka toimintakykyisyydellään osoitti, ettei ruumis ollut pitkään vedessä.
Oliko kello edes Hannelen kello?
Itse näen, että tässä selkeästi annetaan juuri vihjeet ja tiedot tuohon vankina pitämiseen, joita ei olisi tarvinnut antaa, jos olisi poistettu lasta ja kello.
Mutta miksi tiedotus?
Edellisenä vuonna oli Pohjanmaalla Helenan murha, ja Helenan väitettiin olleen herrojen juhlissa, Helenan surmaajaksi on väitetty myös lääkäriä liittyen erääseen tarinaan ihmisen verkkokalvojen tieteellisestä tutkimuksesta, ja Helenat kasvot sanotaan murskatun tästä syystä.
Juhlissa mukana olleen autokauppiaan (muistaakseni myi mersuja) huhutaan kertoneen kuolinvuoteellaan vuonna 2006 luottohenkilölleen, ketkä olivat mukana juhlissa, jossa Helena surmattiin.
Nythän mä hokasin; myös Raisan tapauksessa etsittiin herrojen juhlien juhlatiloja ja salakuunneltiin lääkärin puhelinta... ja Raisaa yhdistettiin puhetasolla Pohjanmaalta kotoisin olleeseen Haapalaan, jonka sanotaan kuolleen poliisikuulustelujen aikana, joka murha liittyi poliittiseen Isojoelta kotoisin olevaan henkilöön.
Oudointa tuossa sarjamurhaaja Haapalan tapauksessa on kuitenkin se, että ne aihetodisteet, joilla tuomittiin Pia-surmista nuori mies (vaikka Pia nähtiin nousevan amerikkalaismalliseen pakettiautoon, jota tuomitulla ei ollut, ja joka loppuun asti vakuutti syyttömyyttään), joka oli Pian katoamisiltana saanut ylinopeussakon, olisivat aivan yhtä hyvin sopineet tähän henkilöön, sarjamurhaaja Haapalaan siis, ja vähintäinkin yhtä outoa on nyt Kyllikki Saaren kohdalta tutkinnanjohtaja Tikkalan tiedottaminen - löytyy Kyllikin ketjusta - koska hän on juuri tuo Pia-surmien tutkinnanjohtaja. Ja jos katsotte tuon ensimmäisen H-tytön ketjua, siellä puhutaan "varjosta, joka lepää Kyllikin surman yllä", tai jotain vastaavaa.
Tutkinnanjohtaja Tikkala on useaan otteeseen itse korostanut, että Pia-surmista aihetodistein (väitettiin, ettei löytyneestä siemennesteestä saatu DNA:ta) tuomittu toistuvasti kiisti syyllisyytensä.
Mielenkiintoista olisi tietää, että kuka oli tämä luottohenkilö vuonna 2006, jolle olisi kerrottu tieto näistä herrojen juhlien murhaajista.
Alethes doksa meta logu
Ja jos tähän nyt liitän vielä - ah, niin suosittuja - mielipiteitä, niin mitä mieltä itse olen ylipäätään näiden tapausten tutkinnasta?!
Ehkä tämän mielipiteen parhaiten kiteyttää kovalla työllä ja sitkeydellä - myös KRP:n sinnikkäällä vastustamisella ja jopa oikeudenpäätöksen halveksunnalla - auki saadut Ulvilan surman peitetoimintaraportit, joissa todettiin peitetoiminnan olleen onnistunutta, kun pystyttiin kartoittamaan Anneli Auerin luonteenpiirteitä kuulusteluja varten. Mikä siis tarkoittaa myös tunnustuksen saamista.
Apuna - valvottamisen ja lääkityksen ohella - käytettiin myös poliisiylijohtajan lausuntoa, jossa hän totesi heti vaimon pidättämisen jälkeen, "olemme helpottuneita, kun Ulvilan surma ratkesi"- lyöden näin niitin koko asialle korkeimpana poliisivalvontaviranomaisena - eikä kansaa myöskään haitannut yhtään, vaikka samaisen henkilön kerrottiin estäneen koko murhatutkinnan - vaikka lähes kaikki ko. syytelinjaan tehdyt asiat ovat tapahtuneet vasta tämän jälkeen; paperit syyttäjälle menivät vasta seuraavan vuoden puolella, mitään oikeudenkäyntiäkään ei olisi enää tarvittu, koska täydellinen mediasirkus korvasi jo koko oikeuslaitoksen toiminnan - kuten peitetoiminnoin ja median avulla hoidettu Eveliinankin murhatutkinta.
Ja kuten jatkosta näimme - kansalaisille sopii aivan hyvin myös, että suomalaiseen oikeusjärjestelmään kuuluu mainiosti tilanne missä syyttäjä spekuloinhullunkurisin teorioin, ja puolustuksen tehtävänä on todistaa syyttömyys.
Ja lopun hoitaakin sitten sopivien asiantuntijoiden armeija, kun sopiva syyllinen on saatu kiikkiin - sopiva syyllinen voi sitten nostaa kädet pystyyn, kun alkaa asianajajan rahastus.
Totuudella ja oikeudenmukaisuudella ei ole sitten niin mitään tekemistä tämän kanssa.
Ehkä tämän mielipiteen parhaiten kiteyttää kovalla työllä ja sitkeydellä - myös KRP:n sinnikkäällä vastustamisella ja jopa oikeudenpäätöksen halveksunnalla - auki saadut Ulvilan surman peitetoimintaraportit, joissa todettiin peitetoiminnan olleen onnistunutta, kun pystyttiin kartoittamaan Anneli Auerin luonteenpiirteitä kuulusteluja varten. Mikä siis tarkoittaa myös tunnustuksen saamista.
Apuna - valvottamisen ja lääkityksen ohella - käytettiin myös poliisiylijohtajan lausuntoa, jossa hän totesi heti vaimon pidättämisen jälkeen, "olemme helpottuneita, kun Ulvilan surma ratkesi"- lyöden näin niitin koko asialle korkeimpana poliisivalvontaviranomaisena - eikä kansaa myöskään haitannut yhtään, vaikka samaisen henkilön kerrottiin estäneen koko murhatutkinnan - vaikka lähes kaikki ko. syytelinjaan tehdyt asiat ovat tapahtuneet vasta tämän jälkeen; paperit syyttäjälle menivät vasta seuraavan vuoden puolella, mitään oikeudenkäyntiäkään ei olisi enää tarvittu, koska täydellinen mediasirkus korvasi jo koko oikeuslaitoksen toiminnan - kuten peitetoiminnoin ja median avulla hoidettu Eveliinankin murhatutkinta.
Ja kuten jatkosta näimme - kansalaisille sopii aivan hyvin myös, että suomalaiseen oikeusjärjestelmään kuuluu mainiosti tilanne missä syyttäjä spekuloinhullunkurisin teorioin, ja puolustuksen tehtävänä on todistaa syyttömyys.
Ja lopun hoitaakin sitten sopivien asiantuntijoiden armeija, kun sopiva syyllinen on saatu kiikkiin - sopiva syyllinen voi sitten nostaa kädet pystyyn, kun alkaa asianajajan rahastus.
Totuudella ja oikeudenmukaisuudella ei ole sitten niin mitään tekemistä tämän kanssa.
Viimeksi muokannut Sirpa, To Touko 02, 2013 1:03 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Jarmo: Totta puhut, että eipä Hannele mitenkään ole hirveästi harannut vastaan siinä vaiheessa kun lasta on laitettu. Se kertoo mielestäni siitä, että lastan laittaja on ollut hänelle luotettavan oloinen. Se taas tuo sen saman asian mitä aina välillä tulee mieleeni. Jos Hannele oli jonkun naisen kakkosnainen. Ja sen takia se mies ei todellakaan kerro että minä laitoin lastan käteen. On myös mahdollista että Hannele sillä tapaamiskerralla uhkasi kertoa koko maailmalla että heillä on suhde. On myös saattanut saada miehen tulistumaan. Joka tapauksessa tuskin Hannele olisi nähty kävelevän jonkun miehen kanssa, jos mies ei ainakin jollakin tavalla ole ollut tuttu. Vapaaehtoisestihan hän miehen matkassa oli.