Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa 2013

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

enpakerro
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2011 12:26 pm
Paikkakunta: Pkseutu

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja enpakerro »

Mies ei todellakaan ollut mikään 60-vuotias, vaan näytti paremminkin 80- vuotiaalta. Mulla ainakin meinas pinna palaa kunnolla kun kaverini tuon kuvan jakoi facebookissa. Ensimmäinenä ainakin mulla tuli mieleen, että mitä luultavammin kyseessä muistisairaus! Ja itse myös muistisairaiden vanhusten kanssa työskennelleenä, voin sanoa, että tuollainen voi hyvinkin johtua alzheimerista.
Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Hei kamoon! Maalaisjärjen käyttö sallittu tässäkin keskusteluosiossa. Nimenomaan Jumbossa käveli parivuotta sitten muistisairas vanhus pelkät kalsarit jalassa ympäri ostoskeskusta ostoskärryjenkanssa eikä osannut ulos ja oli ihan paniikissa. Tässä hyvin similaari tapaus. Ei kait kukaan pedo nyt lasta vanhempien vierestä kassalta vie. Ei silti että mitä vain vahinkoa olisi voinnut sattua muistisairaan vanhuksen sekavuuden takia mutta ei se papparaisesta mitään pedofiilia tee.
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
TollRoad
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Kesä 24, 2013 12:26 am

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja TollRoad »

Ohhoh, vittu mitä juttuja heitätte...

Miettikää jos se ois ollut teidän lapsi
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2591
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Ja jos ei kerran muistiusairaat kuulu yhteiskuntaan ja heidät pitäisi sulkea pakkohoitoon, pitäisikö myös tollaiset "vedän suo turpaan vessassa" -isit sulkea myös samaan paikkaan??! Tuollainenhan on vaarallinen kanssaihmisille!

Ei Suomessa ei toimita niin. Vapaana saa kulkea niin väkivaltarikolliset, murhamiehet, mielisairaat kuin muistiongelmaisetkin. Tämä on fakta, jonka kanssa eletään ja asia joka kannattaa muistaa, ennenkuin alkaa räplätä sitä älypuhelintaan kun pitäisi vastata lapsen turvallisuudesta.

Itsekin teen töitä mm. muistisairaiden kanssa ja toisten sairaus voi alkaa jo nelikymppisenä, joten kuusikymppisenä se on jo aika pitkällä. Esim Levyn kappale -taudissa ja Alzheimerin taudissa voi esiintyä tuollaista käytöstä, jopa pahempaa, on päässyt omaishoitaja jopa hengestään, siitä tulikin kerran jopa silminnäkijäraportti. Toki myös aivoverenkiertohäiriöt ja aivokasvaimet voivat aiheutta black-outteja ja ne voi tulla ihan yhtäkkiä.
Pirisen logiikalla pitäisi kaikki ihmiset sulkea pakkolaitokseen, varmuuden vuoksi, ettei mitään ihkävää pääsisi tapahtumaan koskaan. Akuutti verenkiertohäiriä,akuutti psykoosi tai päässä muhiva kasvain voivat kohdatat myös Pirisen kaltaisia ihmisiä.
Sairas mies eristyksiin loppuelämäksi, kun otti kahdeksi minuutikis väärät kärryt ja kaikenmaailman moninkertaiset murhamiehet, väkivaltarikolliset,raiskarit ja pedofiilit voi sovittaa tekonsa ja liikkua taas vapaana,ei mitään pakkohoitoja ja eristyksiä.

Rikos tässä oli (myös) miehen öärvin levittely fb:ssa. Miehen todellinen tila, mahdollinen syyllisyys rikokseen ja syyntakeisuus olisi selvinnyt rikostutkinnoissta ja ehkäpä hänet olisi ohjattu hoitoon, jos ei ole tai on tarkemman valvonnan tarpeessa. Mutta mitä teki isi? Uhkaili turpaan vetämisellä, vonkasi mukaansa vessan "vähän katsomaan" (jessus,mikä ääliö) ja otti kamerakännynsä esiin (jos ei ollut jo valmiiksi), otti kuvan ja latasi naamakirjaan.
En tiedä kuka tässä on isoin idiootti tai,pirisen sanoja lainatakseni,vatipää.
Asioita kun ei nyt, tässä yhteiskunnassa,hoideta näin.

Ja yhä edelleen, jos vanhempia oli paikalla 2, luulisi että toinen olisi todella liki kärryä, ettei Irma-Verneri esim. putoa kärrystä. Kyllä tällä fb-episodilla on yritetty kääntää huomiota pois ja päätä pensaaseen siitä, mitä itse tuli tehtyä tai jäi tekemättä myös vanhemmilta.

Ja jos olisi ollut mun lapsi,olisin todellakin odottanut,mikä oli miehen motiivi ja ymmärtänytkin sairasta miestä.Lapsi oli "kateissa" pari minuuttia,mitään pahaa hänelle ei tapahtunut. Se ei ole syy laittaa kenenkään naamakuvaa yleiseen levitykseen ja syyttää lapsikaappariksi.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Niinpä.
Tottakai jokainen olisi pelästynyt. Mutta jokainen järkevä ihminen olisi myös käsittänyt tapahtuman selvittyä, että kyseessä oli erehdys, eikä olisi lähtenyt asiasta faceen itkemään. Ei muistisairaudelle mitään voi.
Jos tuo mies oilsi ollut pedari, olisi paikalle tullut poliisi sen tiennyt. Ellei heti, niin kohta.
Miksei kaksi hyvän muistin omaavaa ihmistä huomanneet, että lapsi katoaa?

Ja isä vielä uhkasi hakata. Kylläpä tässä maassa olisi paljon terveitä ihmisiä, jos kaikki vammat, kuurous, sokeus, muisti-ym. sairaudet lähtisi sillä, että vedetään turpaan.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Tähtityttö
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 1:33 pm

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja Tähtityttö »

Mä näin myös tuon postauksen facebookissa, ja mielestäni se mies oli kyllä selkeästi vanhempi kuin 60-vuotias. Luettuani jutun, tuli mullakin väistämättä mieleen, että kyseessä on ollut jollain tavalla sairas vanhus, ei tullut pedofiilijutut mieleen. Isä selvästi kirjoituksissaan leimasi miehen pedofiiliksi, mulla kävi vanhusta kovasti sääliksi.

Ymmärtääkseni juttu meni niin, että isä oli ollut siinä kassahenkilön paikkeilla valmiina maksamaan ostoksia, ja äiti oli ollut pakkaamassa ostoksia hihnan päässä kasseihin. Ostoskärryt olivat kaiketi siis olleet siinä äidin lähettyvillä. Kyllähän se lapsi on jonkin aikaa ollut hukassa ennen kuin vanhemmat ovat sen katoamisen edes huomanneet, jos kerran mies oli ehtinyt ostoskärryjen kanssa jo poistua kassa-alueelta hissiin.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Tuttuun tapaan täällä vetää osa porukasta mutkat suoriksi, jos joku kirjoittelija (esim minä) olen sitä mieltä että kuvan levittäminen oli väärin niin joidenkin mielestä se ilmeisesti tarkoittaa että minun mielestä koko tapahtuma oli ihan okei eikä vanhemmilla ollut syytä pelästyä.

Vaikka nimenomaan olen kirjoittanut että ymmärrän täysin vanhempien järkytyksen ja shokin, tuohan on kauhea tilanne varmasti kun huomaa että lapsi on kadonnut. Ei tässä siis siitä ole kyse, kyse on siitä että nämä vanhemmat ovat mitä ilmeisemmin tyytyneet paikalla tapahtuneeseen poliisin selvitykseen ja sitten kuitenkin ladanneet ko. ihmisen kuvan facebookkiin ja vihjaillet pedofiliasta. Se on todella väärä ja typerä tapa toimia. Jos halusivat jakaa järkyttävän kokemuksensa muiden kanssa niin sen olisi voinut tehdä myös ilman kuvaa.. Yhtä hyvin tässä tilanteessa sitten tuon vanhemman miehen omaiset olisivat voineet jakaa lapsen isän kuvaa ja selittää kuvateksteissä että tämä mies kiertää jumbossa uhkailemassa vanhuksia turpaan vedolla ja syyttelee ihmisiä pedofiiliksi ilman perusteita.
pirinen
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2013 3:35 am

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja pirinen »

Destiny kirjoitti:Ja jos ei kerran muistiusairaat kuulu yhteiskuntaan ja heidät pitäisi sulkea pakkohoitoon, pitäisikö myös tollaiset "vedän suo turpaan vessassa" -isit sulkea myös samaan paikkaan??! Tuollainenhan on vaarallinen kanssaihmisille!.

Voi vittu, että täällä on vajaata porukkaa. Isähän käyttäytyi luonnollisesti, suojeli perhettään, olisi halunnut rankaista lapsensa kaappaajaa, sitä paitsi hän ei syyllistynyt rikokseen, kuten tämä kaheli. Sellaiset muistisairaat jotka eivät kaappaa lapsia tai vaikkapa tapa omaishoitajaa, voivat tietenkin elää vapaana keskuudessamme, sellaiset jotka kaappavat lapsia eivät. Jos kerran tälläinen on tarpeeksi terve vapaana kuljeksimaan ja kaappaan lapsia, niin silloin hänet pitää myös tuomita lapsen vapaudenriistosta, tämän nyt luulisi olevan selvää tampiollekkin? Mutta jääkää te palvomaan tätä kaappaaja, odotellaan josko seuraavaksi napsahtaisi täysosuma ja joku pääsisi hengestään.
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

pirinen kirjoitti:odotellaan josko seuraavaksi napsahtaisi täysosuma ja joku pääsisi hengestään.
Ehkä tarkoitat tätä vaaralliseksi osottautunutta "facebook isiä"?
pirinen
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2013 3:35 am

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja pirinen »

Ei tosiaan koskaan pitäisi aliarvioida ihmisen tyhmyyttä, ketjun älykääpiöiden mielestä jos on muistisairas voi tehdä mitä huvittaa vailla vastuuta? Sitäpaitsi jos tuollainen menisi muistisairauden piikkiin, tämän kahelin täytyisi olla ollut lapsien kanssa työskentelevä, tai sitten ihan yksinkertaisesti lapsiin sairaalloisesti aina mieltynyt, eihän aivoissa muuten tuollaista assosisaatiota syntyisi, joka johtaa lapsen kaappaamiseen ostoskärryistä. Saatana niin debiiliä ei olekkaan joka ei huomaa kärryissä istuvaa 1-vuotiasta lasta.
pirinen
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2013 3:35 am

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja pirinen »

seppoilmari kirjoitti:
pirinen kirjoitti:odotellaan josko seuraavaksi napsahtaisi täysosuma ja joku pääsisi hengestään.
Ehkä tarkoitat tätä vaaralliseksi osottautunutta "facebook isiä"?
Jaa, eihän haukku haavaa tee, mitä vaarallista isä teki? Sen sijaan tämä kaheli varasti lapsen, kummallakohan olisi korkeampi todennäköisyys vaaralliseen tekoon? Mutta SeppoIlmarihan lehahtaa aina paikalle pedareita puolustamaan, ei mitään uutta, toivottavasti Seppo törmää lopullisesti johonkin isään, joka ei jätä hommaa verbaaliselle tasolle.
Pilottipoju
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:45 pm

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja Pilottipoju »

Mitä hemmettiä mää olen tässä juuri lukenut? :D

pirinen ei ole tainnut ikinä olla tekemisissä muistisairaan ihmisen kanssa, vai oletko?
It ain't no sin if you crack a few laws now and then, just so long as you don't break any.
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

pirinen kirjoitti:Ei tosiaan koskaan pitäisi aliarvioida ihmisen tyhmyyttä, ketjun älykääpiöiden mielestä jos on muistisairas voi tehdä mitä huvittaa vailla vastuuta?
Niin no, aika usein muistisairaus kyllä vähentää sitä vastuuta nimenomaan esim. rikoksissa. Tuskin tätäkään herraa olisi syyntakeiseksi luettu (jos siis todella on joku diagnosoitu muistisairaus).
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

pirinen kirjoitti:
Destiny kirjoitti:Ja jos ei kerran muistiusairaat kuulu yhteiskuntaan ja heidät pitäisi sulkea pakkohoitoon, pitäisikö myös tollaiset "vedän suo turpaan vessassa" -isit sulkea myös samaan paikkaan??! Tuollainenhan on vaarallinen kanssaihmisille!.

Voi vittu, että täällä on vajaata porukkaa. Isähän käyttäytyi luonnollisesti, suojeli perhettään, olisi halunnut rankaista lapsensa kaappaajaa, sitä paitsi hän ei syyllistynyt rikokseen, kuten tämä kaheli. Sellaiset muistisairaat jotka eivät kaappaa lapsia tai vaikkapa tapa omaishoitajaa, voivat tietenkin elää vapaana keskuudessamme, sellaiset jotka kaappavat lapsia eivät. Jos kerran tälläinen on tarpeeksi terve vapaana kuljeksimaan ja kaappaan lapsia, niin silloin hänet pitää myös tuomita lapsen vapaudenriistosta, tämän nyt luulisi olevan selvää tampiollekkin? Mutta jääkää te palvomaan tätä kaappaaja, odotellaan josko seuraavaksi napsahtaisi täysosuma ja joku pääsisi hengestään.
Itse asiassa isä saattoi syyllistyä rikokseen, kahteenkin. Laiton uhkaus (mä hakkaan ton) ja mahdollinen kunnianloukkaus jos kuvan yhteydessä on todella viitattu pedofiiliin tai syytetty miestä jostain rikoksesta.

Vanhus ei rikokseen syyllistynyt, senhän selvitti paikalla ollut poliisi.

Viestisi viimeinen lause sitten olikin sellaista tekstiä johon jo edellisessä viestissäni itse viittasin, mutkat suoraksi ja herneet nenään.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1795
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

nuusku-nella kirjoitti: Itse asiassa isä saattoi syyllistyä rikokseen, kahteenkin. Laiton uhkaus (mä hakkaan ton) ja mahdollinen kunnianloukkaus jos kuvan yhteydessä on todella viitattu pedofiiliin tai syytetty miestä jostain rikoksesta.
Ei pelkästään saattanut, vaan oikeasti syyllistyi. Ja koska omaisetkin ovat nähneet pirisen, eikun siis vanhempien levittävän vanhuksen kuvaa, niin eivätköhän nuo syytteen tule nostamaankin.
Vastaa Viestiin