Päivi Räsänen; teot, puheet, julistukset ja maalittaminen

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

pikasso kirjoitti:Vanhan testamentin lait eivät päde enää uudessa testamentissa, siinä se suuri ero mistä on kysymys.
Sinun lienee syytä nyt erota kirkosta, koska olet asiasta eri mieltä Jeesuksen Kristuksen Jumalan ainoan pojan kanssa. Hän nimittäin toteaa näin:
Jeesus Kristus kirjoitti:Matteus 5:17-20: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskaustenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Hei,Porin, tuo Viisas Mies ei opettanut noita, mitä sinä lainasit. Ne ovat Vanhan Testamentin puolelta. Siellä ei ollut hyvää, rakastavaa Isää, vaan kova ja ankara Jahve. Tänäpäivänä vieläkin juutalaisten Jumala.
Että lue Uutta Testamenttia!
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Spurgumies
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 10:13 pm

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Spurgumies »

Nuo LAIT on olemassa yhä ja voimassa. Mutta rangaistus joka noista sanotaan. taas on suoritettu ja maksettu. Eli jos alkaa itse toteuttaa nuita lain antamia tuomioita niin tekee KARMEAN pilkan :(
reimareipas
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 11:28 pm

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja reimareipas »

IL 16.7.2013
Kansanedustaja Anna Kontula (vas) on piilotellut paperittomia ihmisiä, jotta nämä välttyisivät maastakarkoitukselta, kertoo MTV3.

Kansanedustaja Anna Kontulan mielestä lähimmäisen rakkaus ajaa ohi Suomen laista.

Toimiko Kontula mielestäsi oikein piilotellessaan paperittomia ulkomaalaisia?
Kansanedustaja sanoo, että hän toimi mielestään oikein, vaikka myöntää tekojensa olevan lain vastaista tai ainakin lain rajoilla.

- Jos Suomen maahanmuuttopolitiikka ahdistaa ihmisiä sellaisiin tilanteisiin, joissa toisen henki tai turvallisuus on vakavasti uhattuina, silloin yleismaailmallinen lähimmäisen rakkaus ajaa ohi Suomen laista, Kontula sanoi MTV3:n mukaan.

Kansanedustaja viittasi Päivi Räsäsen (kd) puheeseen, jossa ministeri sanoi lain olevan rikottavissa, mikäli se on ristiriidassa raamatun kanssa.

Kontula toteaa, että jotkut antavat omalletunnolle nimen Jumala tai Raamattu. Hän itse pitää perusajatusta kansalaistottelemattomuudesta tietyissä paikoissa kestävänä, jopa yhteiskunnallisen muutoksen ja kestävyyden avaimena.
Tyhmyys ja hulluus ovat siinä samanlaisia että kummallakin on oma logiikkansa.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2653
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Kuinkahan moni edes on perehtynyt Räsäsen puheisiin siellä uskonnollisilla juhlilla? Räsänenhän aina vaatii lääkäreiden ja hoitajien oikeutta kieltäytyä aborttitoimenpiteiden hoitamisesta, ei täyskieltoa abortille kuten taas Timo Soini vaatii, on Timppa kyllä fiksusti aika hiljaa tästä omantunnonkysymyksestä mutta kysyttäessä aina vastaa.

Ainakin minulta Räsänen saa sympatiat, juuri tuon periksiantamattoman linjan vuoksi. Ihan riittävästi on näitä takinkääntäjä-tuuliviiri-politiikkoja.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Spurgumies
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 10:13 pm

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Spurgumies »

15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

Onneksi aikanaan meillä saattaisi olla puolustaja eduskunnassa kun meitä pakotetaan ottamaan mikrosiru jolla olemme Kaikkivaltiaan Poliisin valvonnassa 24/7/365
reimareipas
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 11:28 pm

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja reimareipas »

Spurgumies: nyt kun mainitsit, Pedon merkistä kieltämättä tulee mielleyhtymä mikrosiruun.
Tyhmyys ja hulluus ovat siinä samanlaisia että kummallakin on oma logiikkansa.
Porin

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Porin »

Atlanta kirjoitti: Tänäpäivänä vieläkin juutalaisten Jumala.
Että lue Uutta Testamenttia!
Mikäs helvetin noutopöytä se raamattu on? Otetaan sieltä vaan itselle mieluisat osat ja muista sanotaan että ne on vanhoja juttuja tai juutalaisille tms.
Ei, siihen joko uskotaan tai ei.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Ei Raamattu ole noutopöytä, mutta yritin vain sanoa, että Uusi Testamentti antaa toivon ja tiedon pelastuksesta. Jos kerran Sinä löysit nuo vanhat Mooseksen lait ja käytit niitä, siis noutopöytä Sinullakin, minä kerroin, mitä Uusi Testamentti lupaa.
Ja Vanha Testamentti on juutalaisten historiaa, eivätkä juutalaiset vielä tänäkään päivänä lue Uutta Testamenttia.
Mutta tiedät varmaan senkin, että nykyinen lainsäädäntömme silti perustuu Moosekselle annettuun kymmeneen käskyyn. Tärkeä siis koko Raamattu.

Sinä saat tietty olla mitä mieltä haluat. Se on Sinun asiasi.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Atlanta kirjoitti:Sinä saat tietty olla mitä mieltä haluat. Se on Sinun asiasi.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Ei se nyt lakien suhteen ihan sillä tavalla mene, että annetaan kaikkien kukkien kukkia. Suomen Laki kun ei ole noutopöytä sekään vaan niitä lakeja pitää noudattaa tai rangaistus seuraa vaikka Raamattu tai Mein Kampf sanoisi mitä.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Tarkoitin kukilla sitä, että jokainen uskoo tai on uskomatta.
Ajatuksen vapaus on kaikilla.
Se on totta, että kaikkien pitää noudattaa lakia. Ja Suomen laki perustuu kymmeneen käskyyn. SE on kaikille sama. Tai ainakin pitäsi olla.
Vaikka sanotaanhan sitä, että laki on niinkuin se luetaan.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

No ei kyllä Suomen Laki perustu kymmeneen käskyyn. Ihan puutaheinää.

1 Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Suomen Laki takaa uskonnonvapauden.
2 Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Herran nimen lausumista ei ole kriminalisoitu.
3 Pyhitä lepopäivä.
Sangen monissa ammateissa tehdään töitä myös sunnuntaisin. Sitä ei ole kriminalisoitu vaan siitä saa jopa ylimääräistä palkkaa. Sitäpaitsi vanhan testamentin lepopäivä on lauantai. Lepopäivä on myös keksitty monissa muissakin kulttuureissa.
4 Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
Isän ja äidin halveksimista ei ole kriminalisoitu.
5 Älä tapa.
Tappaminen on kiellettyä niin kuin se on ollut kaikissa kulttuureissa. Keksintö on paljon kymmentä käskyä vanhempi ja on kuulunut sellaistenkin kulttuurien lainsäädäntöön joilla ei ole ollut kontaktia kristinuskoon tai juutalaisuuteen.
6 Älä tee aviorikosta.
Aviorikos on Suomen laissa sallittua.
7 Älä varasta.
Kuten tappamisen kielto myös omaisuudensuoja on paljon kymmentä käskyä vanhempi ja muuallakin noudatettu periaate.
8 Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Valehtelu ei ole Suomessa itsessään laitonta muuten kuin tietyissä tilanteissa (todistaja oikeudessa yms.)
9 Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
Toisen omaisuuden tavoittelu lakia rikkomatta (varastaminenhan on erikseen kielletty) on täysin sallittua. Kaikki myyntitoiminta perustuu tähän.
10 Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa, äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Kuten edellä. Puolisoita ja työntekijöitä ei lisäksi Suomen laissa käsitetä omaisuudeksi. työtnekijöiden rekrytointi toisista firmoista on täysin laillista, samoin puolison viettely.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

No, mutta nuo Lain Taulut annettiin jo tuhansia vuosia sitten. Se pitää muistaa. Ajatusmaailma oli toinen. Samoin maailma. Sanoin, että ne perustuvat, en sanonut, että suoraan sellaisinaan. SE antaa myös moraaliset ohjeet.
Mutta kuten sanoin, kaikilla saa olla omat mielipiteensä.


Mutta ei tähän muuta.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
poikkeus
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 3:42 pm

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja poikkeus »

Itse olen aina ymmärtänyt että kun puhutaan Raamatusta niin tarkoitetaan sekä vanhaa että uutta testamenttia. Näin ollen kun sanotaan "Raamatussakin mainitaan xxx ja xxx" niin tällöin voidaan keskusteluun tuoda myös toisesta kirjasta (siis joko vanhan tai uuden puolelta) asiaa sivuava tai jopa kumoava kommentti. Mites se sitten menee kun uskovainen sanoo ääneen että "Raamatun mukaan pitäis elää näin ja näin". Sitten vastapuoli löytää (todellakin mielenkiintoisia ohjeita kuten esim. Porin oli löytänyt) vanhan testamentin puolelta. Tällöin aletaan vouhkaamaan siitä että se on "sieltä vanhan testamentin puolelta, ei ne kato enää oo "voimassa" kun Jesse sanoi myöhemmin näin ja näin". Eli vaaditaan Raamatullisesti elämään mutta kuitenkin valitaan kummalta puolen kirjaa sanoja etsitään. Pitäiskös siis vanha ja uusi testamentti erottaa ihan fyysisesti eri kirjoiksi ja näin ollen uskonnontunneilla keskittyy tohon uuteen testamenttiin. Unohdettais sitten vanha testis ja sen "opit" Raamatussa.

Tää vaan tuli nyt mieleen.....
Poikkeus vahvistaa säännön .... vai miten se nyt meni
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Ei niitä voi erottaa, koska kuten tuossa äsken siteerasin, Jeesus itse on sanonut, että vanhan testamentin laki on voimassa ikuisesti eikä siitä katoa piirtoakaan.
Vastaa Viestiin