Jep. Ja käsitän myös sen, että voi olla myös sellaisia hengissä selvinneitä uhreja, jotka henkilökohtaisen syyn tähden ei ole koskaan tehneet ilmoitusta. Eli tekijällä voi olla uhreja tiedettyjen lisäksi vaikka kuinka ja monta.Liinakko kirjoitti:Mutta näitä tekojahan "kuninkaankadun miehellä" oli useita, välttämättä ei siis ollut mitään välivuosia. Naisten huumaus vaan onnistui, eikä tarvinnut tappaa paljastumisen pelossa.
Raisa Räisäsen, 16 v. katoaminen 16.10.1999 n. klo 23 Tampereen keskustassa (ketju 2)
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)
Nimenomaan nuori uhri, joka on jo valmiiksi luvattomilla teillä.. Tosin hieman ois pokassa pitelemistä kun perus luvaton kännireissu vaihtuis huumaukseen ja hyväksikäyttöön! Ihan joka tytöltä ei onnistuisi sellaisen salaaminen. Tietenkin hieman syrjäytynyt tai elämässään muuten hakoteillä oleva voisi olla helppokin uhri tällaisessa tilanteessa. Luenkin tuon metsätie-jutun seuraavaksi! 
Tästä miehestähän keskusteltiin jo useaan otteeseen ja tuli selväksi, että asui ihan muualla Raisan katoamisen aikoihin.
Lukekaa aikaisemmat ketjut, tulee vaan turhaa toistoa kokoajan.
Lukekaa aikaisemmat ketjut, tulee vaan turhaa toistoa kokoajan.
Missä Jens Kukka oli, kun Raisa katosi 
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Varmaan turkuses, mut kui sää sen Kukan keksit. Ei mul olis laisinkaa tult mieleen et Kukka.fränkkä kirjoitti:Missä Jens Kukka oli, kun Raisa katosi
No vähän vakavemmin sanottuna.
Raisa oli "liian vanha ja liian puolustuskykyinen" Kukalle, jonka myöhemmät taipumukset viittaa enemmänkin tosi pieniin (alta kymmenen ikäisiin) lapsiin sekaantumiseen.
Nii, mutta oli Jenskin silloin nuorempi ja virkee, ehkä. Minä ainakin huvikseni (polliisina)tutkisin, onko mitään yhteyksiä Tampesteriin.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Okei, kyllähän sen vois ainakin poissulkemistarkoituksessa tehdä. Mutta aihetodiste sitä vastaan, että J.K. olisi syyllinen, on se että.fränkkä kirjoitti:Nii, mutta oli Jenskin silloin nuorempi ja virkee, ehkä. Minä ainakin huvikseni (polliisina)tutkisin, onko mitään yhteyksiä Tampesteriin.
Hänen taipumuksistaan mahdollisesti perillä olleet ei vinkittäneet häntä poliisille Raisaan liittyen edes Auer/ Kukka casen julkiseksitulon jälkeenkään. Olishan nimittäin aika kumma jos J.K.lla olisi ollut ystäviä, jotka olisivat edes epäilleet hänen voivan liittyvän Raisaan, eivätkä nämä olisi kertoneet epäilyistään kenellekään. Varmaan myös tuon mustan auton kysymys on yksi näyttö J.K. syyllisenä teoriaa vastaan. Eli on ehkä jo kaikessa hiljaisuudessa käyty rutiinit läpi, Kukka syyllisenä teoriaan liittyen, negatiivisin tuloksin. Mä en ihan tarkkaan tunne lakia siitä miten juttuja suomessa saa koplata, mutta esim, jenkeissä (vaikka ei pädekään suomeen) tiedot käydään läpi ristiin kaikkien järkevällä etäisyydellä olevien tapausten tai epäillyn ex asuinpaikkojen pimeiden tapausten kanssa.
-
MissMystery
- Aloitteleva Besserwisser
Tampereella liikkuu kyllä kaikenmaailman hörhöjä yöelämässä noin muutenkin.Tässä kesällä mulle sattui semmonen vähän pelottavakin tapaus joka auttamatta nosti mieleen Raisan ja hänen mahdollisen kohtalonsa. Yhtenä perjantai-iltana noin kello 19 aikoihin menin pitkästä aikaa yhteen karaokebaariin vähän lauleskelemaan.Yksin olin liikkeellä kun tarkotus ei ollut olla kauan ja olin ihan vesilinjalla. Istuin yhteen pöytään ja pian saman pöydän toiselle puolelle tuli kaksi miestä.Toinen oli arviolta 28-34 vuotias ja toinen 35-42 vuotta. Tämä vanhempi "herra" mua siinä katseli jonkin aikaa kunnes rupesi juttelemaan.
Melkein ensimmäinen mitä hän minulle totesi oli että, hänen mielestään Clint Eastwoodin pitäisi tulla minut ampumaan. Hämmennyin tästä hieman ja katsoin häntä kysyvästi.Hän jatkoi, että olisi varmasti kertaheitolla henki pois. En kommentoinut mitään siihen,totesin vaan että kiitos seurasta ja näkemiin ja vaihdoin pöytää.Pian miehet seurasivat minua ja olin kun en ois huomannutkaan heitä.Vanhempi mies uhosi kovasti kaverilleen näyttävänsä sille ämmälle vielä ja puhuivat muutenkin jostain jo aikaisemmin tapahtuneesta tappelusta.Vanhempi mies tuijotti minua pitkään kunnes päästi suustaan; Mä niin mielelläni näkisin sun punaiset huulet ja hiukset Näsijärven pohjassa.
Siinä kohtaa säikähdin jo hieman ja soitin itselleni miesseuraa jonka kanssa sitten vaihdettiinkiin baaria.
Mä olen kaikenmaailman yrittäjiin baareissa törmännyt,mutta tää oli kyllä oikeesti pelottava tapaus. Liekö vaan kännisen/ainepäisen houruja vai jotain muuta...
Onneksi olin selvinpäin.Muuten oisin varmasti saanut sen kanssa mehevän riidan aikaiseksi.
Melkein ensimmäinen mitä hän minulle totesi oli että, hänen mielestään Clint Eastwoodin pitäisi tulla minut ampumaan. Hämmennyin tästä hieman ja katsoin häntä kysyvästi.Hän jatkoi, että olisi varmasti kertaheitolla henki pois. En kommentoinut mitään siihen,totesin vaan että kiitos seurasta ja näkemiin ja vaihdoin pöytää.Pian miehet seurasivat minua ja olin kun en ois huomannutkaan heitä.Vanhempi mies uhosi kovasti kaverilleen näyttävänsä sille ämmälle vielä ja puhuivat muutenkin jostain jo aikaisemmin tapahtuneesta tappelusta.Vanhempi mies tuijotti minua pitkään kunnes päästi suustaan; Mä niin mielelläni näkisin sun punaiset huulet ja hiukset Näsijärven pohjassa.
Siinä kohtaa säikähdin jo hieman ja soitin itselleni miesseuraa jonka kanssa sitten vaihdettiinkiin baaria.
Mä olen kaikenmaailman yrittäjiin baareissa törmännyt,mutta tää oli kyllä oikeesti pelottava tapaus. Liekö vaan kännisen/ainepäisen houruja vai jotain muuta...
Onneksi olin selvinpäin.Muuten oisin varmasti saanut sen kanssa mehevän riidan aikaiseksi.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Kokeillaas nyt uusiksi kun äsken meni väärään ketjuun.MissMystery kirjoitti:Tampereella liikkuu kyllä kaikenmaailman hörhöjä yöelämässä noin muutenkin.Tässä kesällä mulle sattui semmonen vähän pelottavakin tapaus joka auttamatta nosti mieleen Raisan ja hänen mahdollisen kohtalonsa. Yhtenä perjantai-iltana noin kello 19 aikoihin menin pitkästä aikaa yhteen karaokebaariin vähän lauleskelemaan.Yksin olin liikkeellä kun tarkotus ei ollut olla kauan ja olin ihan vesilinjalla. Istuin yhteen pöytään ja pian saman pöydän toiselle puolelle tuli kaksi miestä.Toinen oli arviolta 28-34 vuotias ja toinen 35-42 vuotta. Tämä vanhempi "herra" mua siinä katseli jonkin aikaa kunnes rupesi juttelemaan.
Mä en jaksa nyt käydä penkomaan, joten seuraava peustuu ihan vaan muistiini siitä mitä on kirjoitettu. Erään kadonneen, muistelen Teemu Puumalaa, tapauksen yhteydessä on puhuttu siitä kuinka joku henkilö, vain tunteja jälkeen Teemun arvioidun katoamisen, oli kohdannut uhoavan ja rähjäävän nelikon, joka uhkasi kyseistä henkilöä samalla jonka "joku" oli kokenut aiemmin yöllä. Muistelen heidän myös maininneen järveen heittämisen.
-
MissMystery
Joo niin mäkin olen lukenut Puumalaa koskevasta keskustelusta. Mulle sattunut tapaus pisti kyllä miettimään. Se uhoajan kaveri oli ihan rauhallisen oloinen ja aika hiljanen.Sille sanoinkin että aika levottomia juttuja kaveris puhuu.Viereisessä pöydässä istunut mies,(ilmeisesti räyhääjän joku puolituttu kun myös juttelivat välillä keskenään) totes mulle, että taitaa olla nauttinut muutakin kun alkoa.
Ehkä pointtina tän tarinan jakamiseen oli se että kaikenmaailman hörhöjä on Tampereella ainakin se yksi. En väitä että liittyisi Raisaan (tai Teemuun) mitenkään tämä tapaamani henkilö,mutta eiköhän nämä tekijät vielä keskuudessamme pyöri.
Ehkä pointtina tän tarinan jakamiseen oli se että kaikenmaailman hörhöjä on Tampereella ainakin se yksi. En väitä että liittyisi Raisaan (tai Teemuun) mitenkään tämä tapaamani henkilö,mutta eiköhän nämä tekijät vielä keskuudessamme pyöri.
Hyi. Minäkin mielestäni aika hyvin osasin nuorena luovia hörhöken(kin) maailmassa, mutta välillä vähän hirvitti. Olin yksin baarissa Vantaan (surullisen kuuluisan) Havukosken alueella. Eräs herra sitten katsoi asiakseen ilmoittaa, että "kun tulet vastaan pimeällä kujalla, niin viillän kurkkusi auki". Siinä kohtaa alkoi jo miettiä, että pitääkö ottaa poke mukaan kotiin saattamaan (asuin ihan muutaman sadan metrin päässä).MissMystery kirjoitti:Tampereella liikkuu kyllä kaikenmaailman hörhöjä yöelämässä noin muutenkin.Tässä kesällä mulle sattui semmonen vähän pelottavakin tapaus joka auttamatta nosti mieleen Raisan ja hänen mahdollisen kohtalonsa. Yhtenä perjantai-iltana noin kello 19 aikoihin menin pitkästä aikaa yhteen karaokebaariin vähän lauleskelemaan.Yksin olin liikkeellä kun tarkotus ei ollut olla kauan ja olin ihan vesilinjalla. Istuin yhteen pöytään ja pian saman pöydän toiselle puolelle tuli kaksi miestä.Toinen oli arviolta 28-34 vuotias ja toinen 35-42 vuotta. Tämä vanhempi "herra" mua siinä katseli jonkin aikaa kunnes rupesi juttelemaan.
Suurimmalla osalla ovat varmasti ihan vaan puheita juu, mutta jossainhan ne henkirikosten tekijätkin liikkuvat ennen ja jälkeen tekojensa.
Samanlaisia huhuja kuului sillon kun Mustalahden satamasta löydettiin se kadonnut poika, jonka nimeä en nyt muista.. Että kaksikko tuli vastaan töihin menevää miestä ja sano, että heitetääks toi sen toisen perään tms. Onkohan nämä tapaukset nyt hieman sotkeutuneet keskenään? Tampereella kuitenkin molemmat. Vai pitääkö tässä alkaa huolestua kotiin kävelevien miesten kohtaloista?jarmo.janis kirjoitti:Kokeillaas nyt uusiksi kun äsken meni väärään ketjuun.
Mä en jaksa nyt käydä penkomaan, joten seuraava peustuu ihan vaan muistiini siitä mitä on kirjoitettu. Erään kadonneen, muistelen Teemu Puumalaa, tapauksen yhteydessä on puhuttu siitä kuinka joku henkilö, vain tunteja jälkeen Teemun arvioidun katoamisen, oli kohdannut uhoavan ja rähjäävän nelikon, joka uhkasi kyseistä henkilöä samalla jonka "joku" oli kokenut aiemmin yöllä. Muistelen heidän myös maininneen järveen heittämisen.
-
Kurkkumaa
- Hetty Wainthropp
Niko Niemi on se joka katosi ja löydettiin. Ja oli jo juttuja että samaan aikaan olisi liikkunut räyhäremmi retostelemassa.
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
-
Turmionkätilö
Nyt kun tunnukset on luotu, niin ehkäpä itsekin tänne kirjoitan oman teoriani.
Oon muutamia kertoja ollut Tampereen yöelämässä ja aina niissä on ollut jotain tosi ahdistavaa!
Ekalla kerralla vietin iltaani ystävättäreni kanssa Ilveksen yökerhossa. Kiva ja hauska ilta muuttui kovinkin ahdistavaksi, kun seuraamme lyöttäytyi ulkomaalaistaustaisia miehiä suurena ryhmänä! Ja vaikka kovin koitimme heille sanoa,että ei kiitos, viihdymme kaksin oikein hyvin niin perille ei tuntunut menevän! Lopulta lähdimme hotellihuoneeseen.
Toisella kertaa olimme mieheni kanssa suuren ryhmän kanssa iltaa viettämässä. Mentiin johonkin ravintolaan. Oli pieni paikka ja jotenkin tuntui olevan syrjäisellä kadulla! Ravintola ei kuitenkaan ollut mikään räkälä! Mutta se meno! Häikäilettömästi nämä muutamat miehet tulivat meitä naisia iskemään, lopulta tilanne äityi pahaksikin joten vaihdettiin baaria!
Nuo kokemukset aasin siltana Raisan tapaukseen! Siis 16-vuotias tyttö, jolla ei ole vielä kovinkaan harjaantunutta "kaatokättä" ja innokkaat seuraan tuppaantuvat miehet, on huono yhdistelmä! Viinaa on tarjottu lisää jo hieman humaltuneelle tyttöselle! Valomerkki ja viimeinen tsäänssi saada koko yön seuraa! Humalassa oleva kuusitoista wee on helpponakki! Ei muuta kuin kämpille ja kaverille kans... Kämpillä tapahtunut joku tapaturma, miehille iskenyt hätä ja Raisasta on ollut päästävä eroon keinolla millä hyvänsä!
Keksivätpä niin hyvän keinon,että tänäpäivänäkään juttu ei ole selvitetty... Elossa Raisa ei tasan ole,se nyt on täysin selvä juttu!
Oon muutamia kertoja ollut Tampereen yöelämässä ja aina niissä on ollut jotain tosi ahdistavaa!
Ekalla kerralla vietin iltaani ystävättäreni kanssa Ilveksen yökerhossa. Kiva ja hauska ilta muuttui kovinkin ahdistavaksi, kun seuraamme lyöttäytyi ulkomaalaistaustaisia miehiä suurena ryhmänä! Ja vaikka kovin koitimme heille sanoa,että ei kiitos, viihdymme kaksin oikein hyvin niin perille ei tuntunut menevän! Lopulta lähdimme hotellihuoneeseen.
Toisella kertaa olimme mieheni kanssa suuren ryhmän kanssa iltaa viettämässä. Mentiin johonkin ravintolaan. Oli pieni paikka ja jotenkin tuntui olevan syrjäisellä kadulla! Ravintola ei kuitenkaan ollut mikään räkälä! Mutta se meno! Häikäilettömästi nämä muutamat miehet tulivat meitä naisia iskemään, lopulta tilanne äityi pahaksikin joten vaihdettiin baaria!
Nuo kokemukset aasin siltana Raisan tapaukseen! Siis 16-vuotias tyttö, jolla ei ole vielä kovinkaan harjaantunutta "kaatokättä" ja innokkaat seuraan tuppaantuvat miehet, on huono yhdistelmä! Viinaa on tarjottu lisää jo hieman humaltuneelle tyttöselle! Valomerkki ja viimeinen tsäänssi saada koko yön seuraa! Humalassa oleva kuusitoista wee on helpponakki! Ei muuta kuin kämpille ja kaverille kans... Kämpillä tapahtunut joku tapaturma, miehille iskenyt hätä ja Raisasta on ollut päästävä eroon keinolla millä hyvänsä!
Keksivätpä niin hyvän keinon,että tänäpäivänäkään juttu ei ole selvitetty... Elossa Raisa ei tasan ole,se nyt on täysin selvä juttu!
" Takana on raskas retki metsän siimeksesssä,
Olalla kirves ja riista, polte sydämessä,
Eteenpäin vie askel halun, läpi hangiston,
Voimistuttaa tieto siitä, mitä perillä on! "
Olalla kirves ja riista, polte sydämessä,
Eteenpäin vie askel halun, läpi hangiston,
Voimistuttaa tieto siitä, mitä perillä on! "
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Esittämäsi versio ei ollenkaan sovi tapahtumiin siellä ekassa ravintolassa, jossa Raisa oli kavereiden kanssa, ja josta Raisan pois lähdöstä on kohtuullisen selkeä kuva. Esittämäsi voi olla mahdollinen ainoastaan silloin jos Raisa, aivan oikeasti ja vahvistetusti, on ollut myös siellä toisessa ravintolassa johon hänen on epäilty siirtyneen. Toinen mahdollisuus on sitten se, että Raisa on pokattu aurtokyytiin sen Cadillac episodin jälkeen ja jälkeen sen aisialaistaustaisen naisen kanssa käydyn juttutuokion.Turmionkätilö kirjoitti:Nyt kun tunnukset on luotu, niin ehkäpä itsekin tänne kirjoitan oman teoriani.