Ari Auer

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
peikonlehti
Roger Murtaugh
Viestit: 854
Liittynyt: To Touko 30, 2013 3:11 pm

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

Juupa joo. Tämä hemmetin ketku osasi aikanaan ennakoida systerin vaikeudet, kaappasi penskat, videoi näille omatoimisesti syötettyä tuubaa ja elää nyt vaimoineen herroiksi...

Toimittajien työ taitaa nykyisin olla vähän joka aviisissa samanlaista toimintaa kuin ns. iltapäivälehdissä. Myyvä juttu on aina parempi kuin hyvin taustoitettu artikkeli. Mistään tutkivasta journalismista edes puhumattakaan.

Rahan vuoksi saattaa vuosittain jokunen henkilö ryhtyä sijaisvanhemmaksi. Jotkut tekevät bisnestä nuorten sijoituskodeilla tai vanhusten hoivapalveluilla.

On duunipaikkoja, jossa jonkun saama ylimääräinen ehkä max. 100 euron kuukausittainen palkanosuus (kannustuslisä, tuottavuuslisä mitä näitä nyt on) pistää porukan repeilemään. Pieni raha ja iso mielensä pahoitus sekä 25 vuoden kaunankanto seuraamuksena.

CSI laski aiemmin sijaisvanhemman tuntiliksan. Kateellisena ihmisenä keksin hyvin äkkiä noin sata suomalaista parempaa kateuden kohdetta, jos pelkästään ansiotuloja pitää mittarina pitää. Itse asiassa listalla kärkeen kiilaavat pääomatuloja ansaitsevat.

Mutta asian ydin on se, että edellä esitetyn kieron lapsikaappaus -suunnitelman laatija on sen luokan innovaattori, että ei paremmasta väliä.
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja Pardon »

^ihme vouhkaamista. Jos kyse olisi pelkästä huoltajuudesta ja veli tukisi AA:ta, tuskin tässä mitään olisi. AA voi - se on minusta ymmärryksen rajoissa - kokea että veli on vienyt tuen häneltä väärin perustein ja juuri tilanteessa jossa hän on ollut vapautumassa vankilasta. Että jopa on pitkälti veljen toimista johtuvaa, että valituslupahakemus sai "uutta aineistoa" ja meni läpi.

Ja meitä muitakin voi ihmetyttää, että missä syyt veljen mielenmuutokseen. Minusta ei ole minkään meille tutun materiaalin pohjalta selvää, että nyt on paljastunut jotain mitä aikaisemmin ei tiedetty. Minusta nyt on paljastunut kaikenlaista syyttäjän ylpeästi esittelemää höttöä.

Oli tulot 8000 tai 9000 e, niin ne on hyvät tulot. Sillä nyt vaan on merkitystä, että on tulopuoli kunnossa. Ihme vääntöä selvästä asiasta. Jos lapset siirtyis toisaalle, niin hyvät tulot menis ja se harmittais. Vaikka vois harmittaa myös lasten menetys, nämä ei sulje toisiaan pois. Ei tarvi minusta ryhtyä sijaisperheeksi ymmärtääkseen tämän.

Alunperin on ollut välttämättä kyse tilapäisratkaisusta ja jo se helpottaa jos sijaisvanhemmuuss epäilyttää. Sitä varmasti jotenkin lievittää ne tulot. Ja perheen tilannetta helpottaa se, että nyt ei ole työnsaanti- tai toimeentulo-ongelmia. Voi vaikka jonkin verran harrastaa jotain kivaa, luulen että se on mahdollista.
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja padlock »

kerroush kirjoitti:Tämä koko ketju/avaus on kertakaikkiaan kuvottava.

Ari Auer ei ole julkisuuden henkilö. Ari Auer on yksityishenkilö, joka ei tällaista julkisuutta ei tarvitse eikä varmasti halua.
...
Julkisuuden henkilöiden pitää kestää paljon enemmän kuin yksityishenkilön, jopa tällainen omalla nimellä aloitettu ketju.
Anneli ei ole mikään julkisuuden henkilö, hän ei ole itse julkisuuteen pyrkinyt esim. BB:n kautta, vaan hän on noussut kaikkien tietoisuuteen koska poliisi ja syyttäjä ovat hänet lavastaneet rikokseen jota hän ei ole tehnyt. Jos puhutaan murha- ja pedofiilisyytteistä, niin pitää pystyä puhumaan kaikesta mikä siihen liittyy, ei vaan siitä mikä omasta mielestä tuntuu hauskimmalta.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja padlock »

CSI kirjoitti:
....
Väittäähän toki voi tässä maailmassa ihan mitä vaan. Se on eri asia uskotaanko, ja sori, minä nyt en ainakaan Niina Pärin sivustolla olevalle kirjoitelmalle anna kummoista totuusarvoa. Siinähän on lähinnä mielipiteitä, ei faktoja....
Tuo "Niina Päri" muuten avustaa Anneli Aueria, joten hänellä on pääsy kaikkiin faktatietoihin.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja Pardon »

padlock kirjoitti:
kerroush kirjoitti:Tämä koko ketju/avaus on kertakaikkiaan kuvottava.

Ari Auer ei ole julkisuuden henkilö. Ari Auer on yksityishenkilö, joka ei tällaista julkisuutta ei tarvitse eikä varmasti halua.
...
Julkisuuden henkilöiden pitää kestää paljon enemmän kuin yksityishenkilön, jopa tällainen omalla nimellä aloitettu ketju.
Anneli ei ole mikään julkisuuden henkilö, hän ei ole itse julkisuuteen pyrkinyt esim. BB:n kautta, vaan hän on noussut kaikkien tietoisuuteen koska poliisi ja syyttäjä ovat hänet lavastaneet rikokseen jota hän ei ole tehnyt. Jos puhutaan murha- ja pedofiilisyytteistä, niin pitää pystyä puhumaan kaikesta mikä siihen liittyy, ei vaan siitä mikä omasta mielestä tuntuu hauskimmalta.
Jos vertaa AA:n vanhempiin, niin veli on kyllä ruvennut tässä varsin itsenäiseksi toimijaksi. Jos voisin uskoa, että veli on muuttanut mieltään kun on saanut vääjäämättömät todisteet, niin hyväksyisin myös veljen varovaisemman käsittelyn. Todellisuudessa veli on ainakin välillisesti aikaansaanut isot jupakat esim. saatananpalvonnasta. Minä haluaisin ainakin tietää lisää tästä: onko sijaiskoti antanut peräti aineksia tällaisiin paholaistarinoihin jonkin uskonnollisen näkökulmansa kautta? Ihan peruskristillisyys ei sellaiseen pysty, joten uskon että tämä asia vielä tutkitaan. Kaipa lapsetkin asiasta vielä joskus aikuisina tulevat puhumaan, joku heistä ainakin, jos tuntuu että omat tarinat syntyivät ympäristön vaikuttamina.

Surmaajanko saa leimata saatananpalvojaksi, mutta veljeltäkö joka tienaa ihan hyvät rahat ei saa niistä oikeudessa kysyä? Minusta heillä on kyllä ollut heikko neuvonta tämän tapauksen suhteen, jos ymmärtävät itsensä niin viattomina.
Spekultantti
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:32 pm

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Mistä kertonee, että nämä Anneli Aueria netissä "avustavat" ovat aikamoisia persoonia itsekin. Ei heitä paljoa tunnu kiinnostavan tapauksen ihmiskohtalot: tapettu mies, hänen lapsensa, lasten sukulaiset, eikä edes syytetty Anneli Auer itse. Kai tuo nainen pitäisi päästää jo rauhaan ja hoitoon, ja perheenjäsenet sen myötä.
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja padlock »

Tara kirjoitti: "sä olet niin paljon vahvempi,kuin mä. Se et murtunut kuulusteluissa", veli kertoo Auerin sanoneen. Huoh, vaan kyllä tämäkin vaatisi tosi hyvän selityksen.
Minäpä selitän: Anneli sanoi tuon vanhimmalle tyttärelleen, joka horjumatta pysyi todistuksessaan huppumiehestä. Hän ei murtunut poliisien painostaessa ja valehdellessa hänelle että mitään huppumiestä ei ollut. Anneli itse murtui noihin samoihin valheisiin väsyneenä ja valvoneena monien kuulustepäivien kuluessa ja alkoi osittain uskomaan voivansa olla murhaaja, ja antoi tuon "tunnustuksensa".
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja padlock »

peikonlehti kirjoitti:Juupa joo. Tämä hemmetin ketku osasi aikanaan ennakoida systerin vaikeudet, kaappasi penskat, videoi näille omatoimisesti syötettyä tuubaa ja elää nyt vaimoineen herroiksi...
..............
Muuten olen samaa mieltä paitsi tuosta ennakoimisesta. Eno ei nimenomaan osannut ennakoida, siskon vapautus tuli yllätyksenä. Jos olisi arvannut, mitään videointiveneretkeä ei olisi tarvittu, tarinat oltaisiin opeteltu ajoissa niin hyvin että mitään videointeja, muistilappuja ja vahvoja johdattelevia haastatteluja ei olisi tarvittu, oltaisiin vaan voitu marssia suoraan poliisin puheille.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja Pardon »

padlock kirjoitti:
Tara kirjoitti: "sä olet niin paljon vahvempi,kuin mä. Se et murtunut kuulusteluissa", veli kertoo Auerin sanoneen. Huoh, vaan kyllä tämäkin vaatisi tosi hyvän selityksen.
Minäpä selitän: Anneli sanoi tuon vanhimmalle tyttärelleen, joka horjumatta pysyi todistuksessaan huppumiehestä. Hän ei murtunut poliisien painostaessa ja valehdellessa hänelle että mitään huppumiestä ei ollut. Anneli itse murtui noihin samoihin valheisiin väsyneenä ja valvoneena monien kuulustepäivien kuluessa ja alkoi osittain uskomaan voivansa olla murhaaja, ja antoi tuon "tunnustuksensa".
Tuo AA:n murtuminen on uskottavaa myös toisesta näkökulmasta. Sitten kun AA juttelee tyttärelleen, on myös hyvin uskottavaa se, että tytär tietää että vanhemmat olivat ikkunan rikkomisen takana. Ei siis huppumies.

Onko AA sanonut tyttärelleen tuon mitä veli kertoi, se on sitten toinen asia. Olisi ollut hyvä, että veli olisi kertonut sen jo silloin kun oli AA:n puolella tai edes epäilevällä kannalla. Ihan samoin kuin se pariskunta, jolle ne valot juolahti mieleen aika myöhässä. - Tämä, että odotetaan koko ensimmäinen kierros eikä puhuta on mielestäni todella outoa. Tällainen uusintakierros on harvinainen poikkeus.
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja padlock »

Spekultantti kirjoitti:Mistä kertonee, että nämä Anneli Aueria netissä "avustavat" ovat aikamoisia persoonia itsekin. Ei heitä paljoa tunnu kiinnostavan tapauksen ihmiskohtalot: tapettu mies, hänen lapsensa, lasten sukulaiset, eikä edes syytetty Anneli Auer itse. Kai tuo nainen pitäisi päästää jo rauhaan ja hoitoon, ja perheenjäsenet sen myötä.
Et tajunnut. Avustajat eivät avusta Anneli Aueria netissä, vaan aivan oikeasti käytännössä. NB on juristi, joka tekee näihin tapauksiin liittyviä töitä. Taustalla on myös monia muita rautaisia ammattilaisia jotka tekevät töitä Annelin ja koko Suomen kansalaisten oikeusturvan nimissä jopa ilmaiseksi.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja Tara »

Jos Auer on sanonut tuon 'sä olet niin paljon vahvempi kuin minä, et murtunut kuulusteluissa' vankilavierailun aikana, niin silloin lauseen on kuullut joku muukin kuin veli ja tyttö itse.
Eivätkö ne olleet valvottuja tapaamisia?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja Tara »

Minusta on alhaista esittää, että 'tarinat olisi opeteltu ulkoa' jne.
Että veneretki oli ainoastaan videoitten tekemistä varten, samoin.
Härskiä, sanon vaikka tällainen olisi viisaampaa kirjoittaa lautamiehiin suoraan.

Mutta ihan sama.
Mistä näitä Annelin palvojia oikein tipahtelee???

Minfo ei ole Ulvilan surman tutkimuskeskus, :lol: :lol: vaikka joku sellaista on esittänytkin...
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3939
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja CSI »

padlock kirjoitti:
CSI kirjoitti:
....
Väittäähän toki voi tässä maailmassa ihan mitä vaan. Se on eri asia uskotaanko, ja sori, minä nyt en ainakaan Niina Pärin sivustolla olevalle kirjoitelmalle anna kummoista totuusarvoa. Siinähän on lähinnä mielipiteitä, ei faktoja....
Tuo "Niina Päri" muuten avustaa Anneli Aueria, joten hänellä on pääsy kaikkiin faktatietoihin.

Ok. Sovitaan näin.

Jos hän kerran virallisesti avustaa häntä, hän toimii silloin kuten oikeudellinen avustaja, eikö?

Hänellä lienee tällöin tosiaan pääsy kaikkiin faktatietoihin - ja jopa fiktiotietoihin, mutta ei se sitä tarkoita, että hän kertoo MEILLE faktoista objektiivisesti ja asiallisesti. Hän mitä luultavammin harrastaa ns. cherry-pickingiä eli poimii faktoista vain sellaisia herkkuja, jotka saavat hänen päämiehensä näyttämään paremmalta kuin on. Eikä hänen myöskään ole mikään pakko pysyä totuudessa. Faktat voivat hyvin olla osittain faktoideja.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3939
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja CSI »

Padlock, kommentoin lyhyesti Anneli Auerin ylimielistä ns. vastinetta Turun Hovin tuomiosta oikeaan säikeeseen.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Ari Auer

Viesti Kirjoittaja padlock »

sisotalo kirjoitti:Tupla Annan jutussa on on minusta eräs aivan ratkaiseva kohta. Miksi Manner kysyi poliislta sitä kuka oli terpeutti, joka ensimmäisenä vahvisti Auerin pojan todistuksen. Tämä terapeutti on jäänyt puolustukselta kokonaan selvittämättä. Tietenkin tämä tieto olisi anettu Mannerille jo syksyllä 2011, jos sitä oli silloin kysytty.

On todella mahdollista, että terapeutti, joka istutti lasten päähän sen, että äiti on murhaaja, sai myös todistaa oman työnsä hedelmät Jalkapallossa sattuu, että toisen joukkueen valmentaja ryntää kentälle ja estä pallon menemästä maaliin. Hän joutuu kuitnekin hakemaan muuaita töitä vaikka hänne joukkueensa tällä tempulla saisi voiton.
Tuo terapeutti oli Satu Kivimäki, hän siis haastatteli ja myöhemmin totesi tehneensä hienoa työtä, eli pitävänsä lasten kertomuksia luotettavina. Kivimäki ei ollut haastatteluaikaan edes pätevä työhön:

http://www05.turku.fi/ah/tervi/2005/113 ... 273494.htm
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Vastaa Viestiin