Motiivi?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Caldera
Axel Foley

Re: Motiivi?

Viesti Kirjoittaja Caldera »

annijatta kirjoitti:Ja on vielä saanut koko oikeuslaitoksen pomppimaan pillinsä mukaan. Keneltä tällainen onnistuu?? No psykopaatilta tietenkin.
Paitsi ettei Anneli ole mielentilatutkimuksen mukaan psykopaatti. Eikä narsisti, ei personallisuushäiriöitä. Joskus on käynyt mielessä että onkohan tehty mielentilatutkimus väärälle henkilölle kun hakematta tulee mieleen eräs ihan toinen joka on saanut oikeuslaitoksen pomppimaan pillinsä mukaan. Ja litteroijan litteroimaan mitä sattuu ja oikeudenkäynnitkin aloitetaan "Anneli vei lapset myymälävarkaisiin" -tyyppisillä lööpeillä ilman ensimmäistäkään todistetta.
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Caldera kirjoitti:
annijatta kirjoitti:Ja on vielä saanut koko oikeuslaitoksen pomppimaan pillinsä mukaan. Keneltä tällainen onnistuu?? No psykopaatilta tietenkin.
Paitsi ettei Anneli ole mielentilatutkimuksen mukaan psykopaatti. Eikä narsisti, ei personallisuushäiriöitä. Joskus on käynyt mielessä että onkohan tehty mielentilatutkimus väärälle henkilölle kun hakematta tulee mieleen eräs ihan toinen joka on saanut oikeuslaitoksen pomppimaan pillinsä mukaan. Ja litteroijan litteroimaan mitä sattuu ja oikeudenkäynnitkin aloitetaan "Anneli vei lapset myymälävarkaisiin" -tyyppisillä lööpeillä ilman ensimmäistäkään todistetta.
Laitahan se mielentilatutkimus tänne kokonaisuudessaan niin sitten voidaan keskustella sen sisällöstä muutenkin kun mututuntumalla.
Koska vetoat aina siihen että mielentilatutkimus sinne ja mielentilatutkimus tänne.
Jos kuukaudessa on tiimi todennut että Annelilla ei ollut mielenvikaista sairautta tekohetkellä niin sei poissulje psykopatiaa joka on persoonallisuushäiriö.
Ja jos niin vuorenvarmasti luotat kuukauden seurantaan niin miksi et sitten luota lapsia ltutkineeseen tiimiin. Mikä ero näillä tiimeillä ja mikä tekee Annelin tutkimuksen luotettavaksi ja lasten tutkimukset epäluotettavaksi? Faktoja pöytään sanoisi Sirpa.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Caldera
Axel Foley

annijatta kirjoitti:Laitahan se mielentilatutkimus tänne kokonaisuudessaan niin sitten voidaan keskustella sen sisällöstä muutenkin kun mututuntumalla.
Koska vetoat aina siihen että mielentilatutkimus sinne ja mielentilatutkimus tänne.
Jos kuukaudessa on tiimi todennut että Annelilla ei ollut mielenvikaista sairautta tekohetkellä niin sei poissulje psykopatiaa joka on persoonallisuushäiriö.
Ja jos niin vuorenvarmasti luotat kuukauden seurantaan niin miksi et sitten luota lapsia ltutkineeseen tiimiin. Mikä ero näillä tiimeillä ja mikä tekee Annelin tutkimuksen luotettavaksi ja lasten tutkimukset epäluotettavaksi? Faktoja pöytään sanoisi Sirpa.
Kyllä psykopatia ja personnallisuushäiriöt näissä tutkitaan ja kerrotaan myös, viimeaikainen esimerkki Laamasen antisosiaalinen persoonallisuushäiriö psykopatialla höystettynä ja Tarkin riippuvainen persoonallisuus. Samoinhan noilla viimeaikaisilla muilla hätkähdyttävillä rikollisilla on samansuuntaiset tulokset tulleet, esim. myrkkyhoitajilla molemmilla persoonallisuushäiriöt ja psykopatia. Lapsia tutkineesta tiimistä ei juuri muuta tietoa ole tullutkaan kuin syytöksiä johdattelevista kuulusteluista ja Joki-Erkkilänkin asenteellisuus on oikein käräjäoikeuden päätökseen kirjattu.
annijatta
Javier Pena

Hovioikeuden päätökseen oli kirjattu Annelista sen verran että sillä on tapana selitellä itsellensä asiat oikeinpäin. Siis oikeuttaa rationaalisesti omat tekemisensä. Myöskin kieltää epämukavat tapahtumat. Siis enhän se minä ku huppumies, ja jos ei huppumies nii sittekö syytätte mun tyttööni. Enhän se minä valehtele, kun mun lapseni, en minä mitään väärää ole tehnyt, vaan poliisit ja syyttäjä turhaan vainoavat.
En minä rahanahne oo, vaan mun veljeni, ei se kukka niin paha ollu teki vaan niinku halus. Mitä pahaa siinä on jos haluu vähän kokeilla?
Ennen se maaki reppee ennekuin HXXXX (psyko) häppee.
Pystypäin nauttii huomiosta ja salamavalojen räiskeestä ollenkaan ymmärtämättä missä yhteydessä kuvataan. Kai pitää leikekirjaa kaikista artikkeleista ja lukee huvittuneena puolustajiensa hyväuskoisuutta. Miettii että olisipa vapaana niin tuossakin yksi hyväuskoinen hölmö jota veisin mennen tullen ja teettäsin sille vähän likaisia hommia. Eihän se koskaan uskos että mä mitään sellasta pahaa tarkottasin.
Autuaita ovat puupäät sillä he eivät koskaan huku.
Caldera
Axel Foley

annijatta kirjoitti:Siis enhän se minä ku huppumies
No kun tämä on totuus niin miten muutenkaan ihminen voi asiaan suhtautua.
annijatta
Javier Pena

Caldera kirjoitti:
annijatta kirjoitti:Siis enhän se minä ku huppumies
No kun tämä on totuus niin miten muutenkaan ihminen voi asiaan suhtautua.
Laita nyt jotakin tutkinnassa esiintullutta faktaa tästä huppumiehestä.
Ja tyttären näkemä selän vilahdus on voinut olla varjo silmäkuölmassa tai se äitinsä tivaama varmistus.
Jotakin konkreettista. DNA on poissa pelistä. Ja mitä sulle jäljelle jää. Fantasioita ja toiveajattelua.
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Mikisu mainitsi aiemmin siitä, että Annelilla ei ollut erityisiä vaikeuksia erota ex-avomiehestään tai Jensistä. Vetoaminen mustasukkaisuuden esiintymättömyyteen edellisten suhteiden aikana ei kuitenkaan yksioikoisesti ole mikään osoitus siitä, etteikö Anneli olisi voinut olla mustasukkainen Jukasta. Yleensä "mustasukkaisuutta" pidetään kai yksilön luonteenpiirteenä tai taipumuksena, mutta itse tarkastelen sitä Jukan ja Annelin suhteessa pikemminkin heidän keskinäiseen kanssakäymiseensä liittyvänä elementtinä.

Todistajanaitiossa ei ole nähty sitä tuttavapariskuntaa, joka oli silminnäkijänä sille Annelin ja Jukan riidalle, joka tapahtui heidän yhteiselonsa alkuaikoina. Siitä ei luonnollisestikaan ole vedettävissä suoraa viivaa murhaan, mutta kenties siitä olisi voinut saada selville, millä tavoin pariskunta kävi riitojaan. Itseäni kiinnostaisi nimittäin se, mikä Annelin ja Jukan suhteessa teki sen, että se johti surmatekoon. Oliko Anneli muissa suhteissaan tottunut siihen, että hän onnistuu johdattelemaan miehiä mielensä mukaan, mutta Jukka olikin tässä suhteessa erilainen? Sosiaalipsykologina Jukalla oli kenties taipumus "selittää" Annelin puheita ja käytöstä niin, että se erityisesti ärsytti Annelia. Jukka ei ollut sillä tavoin "varma nakki" kuin useimmat miehet, joten Anneli tunsi jonkinlaista epävarmuuden ja raivon sekaista tunnetta Jukkaa kohtaan?

Tämänkaltainen voimakas tunnetila on nähdäkseni helposti liitettävissä siihen, että on vaivatonta oikeuttaa teko itselleenkin. Ei siis tarvitse etsiä varsinaista persoonallisuushäiriötä vaan kyse on enemmänkin siitä, miten jälkikäteen kykenee sietämään tekonsa ja olemaan tunnustamatta sitä.
annijatta
Javier Pena

Veristi kirjoitti:Mikisu mainitsi aiemmin siitä, että Annelilla ei ollut erityisiä vaikeuksia erota ex-avomiehestään tai Jensistä. Vetoaminen mustasukkaisuuden esiintymättömyyteen edellisten suhteiden aikana ei kuitenkaan yksioikoisesti ole mikään osoitus siitä, etteikö Anneli olisi voinut olla mustasukkainen Jukasta. Yleensä "mustasukkaisuutta" pidetään kai yksilön luonteenpiirteenä tai taipumuksena, mutta itse tarkastelen sitä Jukan ja Annelin suhteessa pikemminkin heidän keskinäiseen kanssakäymiseensä liittyvänä elementtinä.

Todistajanaitiossa ei ole nähty sitä tuttavapariskuntaa, joka oli silminnäkijänä sille Annelin ja Jukan riidalle, joka tapahtui heidän yhteiselonsa alkuaikoina. Siitä ei luonnollisestikaan ole vedettävissä suoraa viivaa murhaan, mutta kenties siitä olisi voinut saada selville, millä tavoin pariskunta kävi riitojaan. Itseäni kiinnostaisi nimittäin se, mikä Annelin ja Jukan suhteessa teki sen, että se johti surmatekoon. Oliko Anneli muissa suhteissaan tottunut siihen, että hän onnistuu johdattelemaan miehiä mielensä mukaan, mutta Jukka olikin tässä suhteessa erilainen? Sosiaalipsykologina Jukalla oli kenties taipumus "selittää" Annelin puheita ja käytöstä niin, että se erityisesti ärsytti Annelia. Jukka ei ollut sillä tavoin "varma nakki" kuin useimmat miehet, joten Anneli tunsi jonkinlaista epävarmuuden ja raivon sekaista tunnetta Jukkaa kohtaan?

Tämänkaltainen voimakas tunnetila on nähdäkseni helposti liitettävissä siihen, että on vaivatonta oikeuttaa teko itselleenkin. Ei siis tarvitse etsiä varsinaista persoonallisuushäiriötä vaan kyse on enemmänkin siitä, miten jälkikäteen kykenee sietämään tekonsa ja olemaan tunnustamatta sitä.
Eihän Anneli mustasukkaisuudesta tappanut vaan RAHASTA. Jenssi ei ollut ekonomisesti kannattava sijoitus, vaan tälle piti maksaa turvan tukkimisesta motskarin verran. Kuluksi oli. Peiteseppo oli jo aanattu poliisiksi ja täytyi olla kusi sukassa sen kans. Ei sitä kannattanut karkoittaa. Senhän ehkä saisi lankeamaan loveen kuten Jussinkin ja sitä myöden voi vihollista käyttää omien tarkoitusperiensä hyötynä. Vaan kova oli Seppopoika vastustamaan kiusausta ja suunnitelmat meni lyttyyn.
Veristi
Christopher Lorenzo

^Näen toki, että taloudellisillakin syillä on ollut merkitystä. Mutta en katso rahan olleen suoranaisena motiivina murhaan. Ajattelen pikemminkin niin, että raha oli syynä siihen, että Anneli pysytteli epätyydyttävässä suhteessa niin kauan, ettei lopulta enää sietänyt sitä. Jukan hän onnistui pitämään aviomiehenään niin kauan kuin nuorin lapsi oli vielä parivuotias eli että Jukkakin ajatteli molempien vanhempien panoksen lapsenhoidossa olevan tarpeellista. Avioero alkoi näyttää varmalta jo niihin aikoihin, kun Jukka liikuskeli taas naisten parissa kursseilla, joiden vuoksi piti olla öitä poissa kotoa.
Mikisu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

annijatta kirjoitti:Kas kun avioerossa ei olisi saanut lapsia itselleen, eikä myöskään Jukan varallisuutta. Tällainen psykopaatti minä minä minä henkilö ajattelee vain omaa etuaan.
Miksi itsekeskeinen psykopaatti haluaisi lapset itselleen? Käsittääkseni lapset on melko vaivalloisia. Siksi niistä kai pitää niin muhkeasti maksaakin, jos pitää vaikkapa sijoittaa.
annijatta
Javier Pena

Mikisu kirjoitti:
annijatta kirjoitti:Kas kun avioerossa ei olisi saanut lapsia itselleen, eikä myöskään Jukan varallisuutta. Tällainen psykopaatti minä minä minä henkilö ajattelee vain omaa etuaan.
Miksi itsekeskeinen psykopaatti haluaisi lapset itselleen? Käsittääkseni lapset on melko vaivalloisia. Siksi niistä kai pitää niin muhkeasti maksaakin, jos pitää vaikkapa sijoittaa.
Rahaa tulee kun iskä maksaa isoista tuloista elatusapua, lapsilisät, kodinhoidontuki, asuntotuki, perhekerhon mannekiineiksi tarvittiin jos nyt ei sitten ....... kin.
Eipä se Anneli niitä paljon hoidellut, naapurissa olivat vaivaksi asti. Vapaa kasvatus nääs.

Jos taas erossa lapset olis menneet isälle, olisi Anneli joutunut maksamaan elatusta tuloistaan jotka olisivat huomattavasti pienentyneet ilman perhekerhon mannekeerausta.
Älä unohda että suunniteltiin isovanhempienkin tappamista että saatais niiden rahat.
tiinaliina
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja tiinaliina »

Oman etunsa nimessä hänellä oli moraalinen oikeus ottaa ukko hengiltä kun uhkasi avioerolla. Minä minä minä henkilö ehti ensin. Nauttii nyt voitostaan, koska hänellä ei ole tunne-elämää eikä myötätuntoa ketään kohtaan.
Ja on vielä saanut koko oikeuslaitoksen pomppimaan pillinsä mukaan. Keneltä tällainen onnistuu?? No psykopaatilta tietenkin.
Mistä päättelet ettei Anneli olisi saanut lapsia avioerossa? Luulenpa ettei Jukalle olisi annettu koko lössiä, jos entiseen malliin olisi töitä tehnyt. varallisuus oli varmaan molempien nimissä. Avierossa on ositus ja joskus tasitus eli ei se Anneli olisi tyhjän päälle jäänyt keikkumaan. Aivan utopistista ajatella, että noin pöljän murhan olisi kehitellyt noista syistä. Persoonallisuuhäiriötä hänellä ei todettu olevan. Ja miten oikeuslaitosta hän pompottaa, menee käräjille kun on pakko ja puolustaa itseään. Ei itsensä puolustaminen käy minkään häiriön kriteeristä.
Mikisu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

annijatta kirjoitti:Rahaa tulee kun iskä maksaa isoista tuloista elatusapua, lapsilisät, kodinhoidontuki, asuntotuki, perhekerhon mannekiineiksi tarvittiin jos nyt ei sitten ....... kin.
Eipä se Anneli niitä paljon hoidellut, naapurissa olivat vaivaksi asti. Vapaa kasvatus nääs.

Jos taas erossa lapset olis menneet isälle, olisi Anneli joutunut maksamaan elatusta tuloistaan jotka olisivat huomattavasti pienentyneet ilman perhekerhon mannekeerausta.
Älä unohda että suunniteltiin isovanhempienkin tappamista että saatais niiden rahat.
Kuulostaa melko erikoiselta, että ekonomin koulutuksen saanut henkilö pitäisi esittämääsi tulonmuodostustapaa tavoittelemisen arvoisena ja ryhtyisi vieläpä toimiin näin pienten tulojen varmistamiseksi. Kotihoidontuki on naurettavan pieni. Tuolloin murhan aikaan varmaankin jotain 300 ja 400 euron väliltä, huomattavasti vähemmän kuin työttömän peruspäiväraha. Sitä ei Auerille olisi maksettu enää kuin vuoden verran, koska sitä maksetaan enintään kolmen vuoden ikäisestä lapsesta.

Lapsilisät perheeseen tulivat joka tapauksessa. Yksinhuoltajakorotuksen olisi saanut eroamallakin, tappaa ei tarvitse.

Lahti olisi joutunut maksamaan elatusmaksuja, kyllä. Ja Auer olisi joutunut maksamaan Jukan ulos Tähtisentien talosta, jos olisi itse lasten kanssa sinne jäänyt asumaan.

Siitä, että isovanhempien tappamista olisi suunniteltu, ei ole todisteita. Ymmärtääkseni ainoastaan toiseksi vanhin lapsi, poika, on tällaista kertonut, mutta hänen puheistaan on iso osa jo muutenkin todettu epärealistisiksi, siis suoraan sanoen valheiksi (vaikka "ne ovat hänelle totta").

Kyseiset isovanhemmat pitävät Aueria esitetyistä väitteistä huolimatta syyttömänä ja seisovat hänen takanaan.
annijatta
Javier Pena

Niin, kun Anneli tiesi ettei lapsia saisi. Jukkahan olisi voinut pyytää kurssikaveriaan todistamaan kuinka pelkäsi että Annu tekisi lapsille pahaa. Pienet lapset olisivat kertoneet kuinka äiti nostaa leteistä ilmaan ja naapurit että parkkeravat alituiseen täällä ja ovat nälissään. Ja kun kotikäynillä sossun täti katsoo kotiäidin kodinhoitoa ja tutkiskelee perhekerhon keskustelupalstojen sisältöä niin ei tarvitse olla einstein ymmärtääkseen kumpi lapset saa.
Sosiaalipsykologina ja mukavana seurallisena miehenä tunnettu ja naapureidenkin huomion lastensa kanssa touhuilevana isänä, olisi aika varma huoltajakandidaatti.
Nuorimmat eivät äitinsä luokse olisi jääneet. Vanhimmalta oli Annu kysynyt kumman luo haluaisi jos ero tulisi. Ehkäpä Jukka olisikin antanut vanhimman äidilleen, kukapa tietää.
Toinen asia olisi ollut se olisiko sossu antanut.
Veristi
Christopher Lorenzo

Jukan kuolemasta on tietenkin sikäli ollut Annelille taloudellista hyötyä, ettei hänen ole tarvinnut etsiä pienempää uutta asuntoa, kun puolet Tähtisentien asunnosta tuli perintönä lapsille. Itse hän sai myös leskeneläkettä ja kukin lapsista sai lapseneläkettä.

Mietin vain sitä, että onkohan tuohon enon ilmoittamaan kuukausisummaan laskettu mukaan myös nämä lasteneläkkeet. Se selittäisi osaltaan summan suuruutta verrattuna keskimääräiseen sijoituslapsista maksettavaan summaan.
Vastaa Viestiin