Tiivistetyt näkemykset
Re: Tiivistetyt näkemykset
Oli hyvin tai huonosti suunniteltu, mutta totuus on se, ettei tämä murha selviä koskaan.
Ja olen itsekin sitä mieltä, ettei ammattilainen tekisi murhaa näin, mutta joku joka on raivoissaan voisi näin tehdä.
Tässä on sellainen hyvä puoli, että mennään keskellä yötä sisään, ettei sivulliset todennäköisesti häiritse tekemistä eikä pakenemista....jos olisi odotettu että JL tulee kotiin ja olisi käyty siinä ampumassa omaan pihaan, on todennäköistä että joku naapuri olisi kuullut ja nähnyt tekijän ja olisi pystynyt heti osoittamaan poliisille minnepäin ja millä tekijä on poistunut.
Kiinnijäämisen riski olisi ollut paljon suurempi....
Ja olen itsekin sitä mieltä, ettei ammattilainen tekisi murhaa näin, mutta joku joka on raivoissaan voisi näin tehdä.
Tässä on sellainen hyvä puoli, että mennään keskellä yötä sisään, ettei sivulliset todennäköisesti häiritse tekemistä eikä pakenemista....jos olisi odotettu että JL tulee kotiin ja olisi käyty siinä ampumassa omaan pihaan, on todennäköistä että joku naapuri olisi kuullut ja nähnyt tekijän ja olisi pystynyt heti osoittamaan poliisille minnepäin ja millä tekijä on poistunut.
Ei kukaan täysipäinen alakaan murhaamaan, joten ei-täysipäiseltä voi odottaa mitä tahansa. Kännitapoissa paikalta löytyy paljon todisteita, murhissa ei. Dna:takaan ei aina jää, mutta tältä jäi. Jos joku haluaa uskoa että se kuuluu krp:n tutkijalle niin siitä vaan, minä en usko. Samanlainen dna kulkee Lahden suvun mieslinjassa isältä pojalle. Aika moneen kotiin on tunkeuduttu ikkunan kautta, se ei ole kovin harvinaista.phj60 kirjoitti: Kyllä tämä meni metsään,jos murha olisi ns. "hyvin suunniteltu" ei kyllä kukaan täysipäinen olisi tunkeutunut uhrin kotiin ikkunan läpi astalolla riehumaan perheen läsnäollessa.Sitähän saattaa olla kylässä vaikka Mike Tyson tms. ja käry käy helpommin kuin esim.siinä,että hyökkää uhrin kimppuun esim.jossain kodin lähettyvillä tai vaikka ampuu josssakin.Tämähän vaikuttaa humalaisen rosvon puuhilta,ei täysipäisen tappajan.Ja sitten ei vielä dna:ta tai muita jäkiä löydy riehumisen jäljiltä ollenkaan.Montakohan murhaa muuten Suomessa tehty kotiin tunkeutumalla ja muualta kuin ovesta ? .....
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
-
aku ankan kummisetä
- Hercule Poirotin viikset
Sori nyt vaan, mutta sinun kirjoittelusi on jotakin niin järkyttävää paskaa, ettei edes Suoli24 palstan pahimmat oksennukset yllä samalle tasolle. Trollaatko, vai oletko oikeasti aivoton idiootti? Mitä ihmeen väliä DNA -spekuloinnilla on enää, kun sulla on kertomasi mukaan 99% varma tieto murahaajasta, jonka olet poliisille ilmoittanut. Koska saamme odottaa Ulvilan jymyuutista? Kovin on hiljaista ollut. Oletko muuten ihan omalla mikroskoopilla tutkaillut Lahden mieslinjan DNA:n kaksoiskierrettä? Vai että moneen kotiin on tunkeuduttu ikkunan kautta? Kiitos paljon tästä tiedosta, se avaa ihan uusia näkymiä tämänkin tapauksen arvioinnille. Tässähän joutuu ihan omia näkemyksiäänkin pohdiskelemaan uudessa valossa. Sulle voisi sanoa, että voisit vetää v*tun päähäsi. Aivoja ei voitane enää pelasta, mutta korvat sentään säästyy pakkasen puremalta.padlock kirjoitti:Ei kukaan täysipäinen alakaan murhaamaan, joten ei-täysipäiseltä voi odottaa mitä tahansa. Kännitapoissa paikalta löytyy paljon todisteita, murhissa ei. Dna:takaan ei aina jää, mutta tältä jäi. Jos joku haluaa uskoa että se kuuluu krp:n tutkijalle niin siitä vaan, minä en usko. Samanlainen dna kulkee Lahden suvun mieslinjassa isältä pojalle. Aika moneen kotiin on tunkeuduttu ikkunan kautta, se ei ole kovin harvinaista.phj60 kirjoitti: Kyllä tämä meni metsään,jos murha olisi ns. "hyvin suunniteltu" ei kyllä kukaan täysipäinen olisi tunkeutunut uhrin kotiin ikkunan läpi astalolla riehumaan perheen läsnäollessa.Sitähän saattaa olla kylässä vaikka Mike Tyson tms. ja käry käy helpommin kuin esim.siinä,että hyökkää uhrin kimppuun esim.jossain kodin lähettyvillä tai vaikka ampuu josssakin.Tämähän vaikuttaa humalaisen rosvon puuhilta,ei täysipäisen tappajan.Ja sitten ei vielä dna:ta tai muita jäkiä löydy riehumisen jäljiltä ollenkaan.Montakohan murhaa muuten Suomessa tehty kotiin tunkeutumalla ja muualta kuin ovesta ? .....
rekkari kirjoitti: Ja olen itsekin sitä mieltä, ettei ammattilainen tekisi murhaa näin, mutta joku joka on raivoissaan voisi näin tehdä.
Tervetuloa palstalle pätemään, uusnikki. Täällä meillä onkin ollut puutetta pätevistä pätijöistä!
Hienoa, että tämä keskellä yötä analyytisesti murhinut sisäänmenijä on improvisoinut murhan tekovehkeet paikanpäältä (sorkkis + fileveitsi). Varmaan joku vedenpitävä selitys tähänkin tarjolla miksi näin? Itse en ole oikein tolkunselitystä asiaan keksinyt, mutta olenkin tällainen nuiva faktoissapitäytyjä. Se rajoittaa pahasti!
Niin, ja mitäs sitä turhaan murhimispaikalta äkkiä poistumaan. Naatiskelee samaan rahaan vähän enempi. 70+ tikkii vaimitenseoli?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
-
aku ankan kummisetä
- Hercule Poirotin viikset
Mihin unohdit puuklapit. Miksi ottaa turhia murhimisvälineitä mukaan, kun sieltä todennäköisesti löytyy kuitenkin jotakin "kättä pidempää paikanpäältä". Näin kai huppumies on asian ajatellutCSI kirjoitti:
Hienoa, että tämä keskellä yötä analyytisesti murhinut sisäänmenijä on improvisoinut murhan tekovehkeet paikanpäältä (sorkkis + fileveitsi).
Niin, ja mitäs sitä turhaan murhimispaikalta äkkiä poistumaan. Naatiskelee samaan rahaan vähän enempi. 70+ tikkii vaimitenseoli?
Aivan juuri. Paljon on asioita murhimisMIEHEMME ajatellut. Ehdotan vuoden nero palkintoa em. Murhamiehelle kaikesta ajattelutyöstä. Kaiken hän on taidolla tehnyt ja vielä äänettömästi! Kaikki on myös niin iiihanan spontaanisti tehtyä (tai pikemminkin saatu näyttämään siltä), että pakkohan asialla on olla ammattilainen!aku ankan kummisetä kirjoitti: Mihin unohdit puuklapit. Miksi ottaa turhia murhimisvälineitä mukaan, kun sieltä todennäköisesti löytyy kuitenkin jotakin "kättä pidempää paikanpäältä". Näin kai huppumies on asian ajatellut
Onneksi meillä on niin loistavat tuntomerkit tästä loistavaälyisestä hepusta, että saimme jo yhden varman tunnistuksenkin tunnistusrivistä.
Joku näsäviisas voisi heittää, että noin suuri älykkyyden ja ajattelun määrä saa ajatuksen liitämään, että tekijä olisikin Anneli ( joka on laudatur-tason ylioppilas ja maisterintutkinnon suorittanut)
NiinaPärki on kuitenkin blogissaan välittänyt meille Annelin lausunnon, jossa hän kiistää kaiken älykkyytensä ja vakuuttaa olevansa "tyhmä kuin palikka". Meille riittää noin arvovaltainen lausunto todisteeksi syyttömyydestä.
AA:n kummisedälle vastaus kakkelissa.
Tämä tunnistusrivijuttu näyttää olevan sinulle epäselvä, kannattaa lukea tästä Kuolemannaakan selvitys siitä miten asia oikeasti meni:CSI kirjoitti:...
Onneksi meillä on niin loistavat tuntomerkit tästä loistavaälyisestä hepusta, että saimme jo yhden varman tunnistuksenkin tunnistusrivistä....
http://niinaberg.com/2013/10/06/eraan-l ... -anatomia/
Eiköhän se ole ne vehkeet mukanaan tuonut, sorkkaraudan ikkunan rikkomista ja puukon tappamista varten.CSI kirjoitti: Hienoa, että tämä keskellä yötä analyytisesti murhinut sisäänmenijä on improvisoinut murhan tekovehkeet paikanpäältä (sorkkis + fileveitsi). Varmaan joku vedenpitävä selitys tähänkin tarjolla miksi näin? Itse en ole oikein tolkunselitystä asiaan keksinyt, mutta olenkin tällainen nuiva faktoissapitäytyjä. Se rajoittaa pahasti!
Se on tollanen fileerausveitsi pelottavan näköinen tappoase, sillä onko se oikeasti hyvä siihen käyttöön ei ole merkitystä, taisi kuitenkin olla ensikertalainen asialla....
Ja ilmeisesti sen jälkeen kun veitsen terä vääntyi, eikä JL suostunut hiljenemään piti ottaa se sorkkarauta avuksi.
Se voisi selittää osittain niiden puukoniskujen määrän....tappaja on kuvitellut että yksi kunnon isku ja henki lähtee...mutta JL onkin vain huutanut entistä kovempaa ja tappaja on hakannut enemmän ja enemmän saadakseen JL:n vaikenemaan...ja puukon hajottua, hakannut ensin halolla ja lähdettyään AA:n perään huomannut/muistanut sorkkaraudan ja mennyt sillä hiljentämään edelleen huutavan JL:n.
Itse en usko, että murhaaja on mikään teräsmies, tollasen riehumisen jäljiltä on takuulla ihan puhki ja se poistuminen on voinut vaatia muutaman hengenvedon....
Kuvitteletko tosiaan ettei murhan tekijä olisi suunnitellut pakoaan teon jälkeen erityisen huolellisesti?
Juu tottakai pitää pysyä faktoissa, mutta niitä kun on niin vähän, ettei niistä pysty tarkasti tapahtumia selvittämään, niin silloin on esitettävä niihin faktoihin sopivia erilaisia vaihtoehtoja ja tapahtumamalleja.
Olisi muuten kiva tietää minkälainen ääni tallentuu häke nauhalle jos kolhaisee tollasella sorkkaraudalla vaikkapa takan kylkeen?
Ei minkäänlaista ääntä jäisi häkenauhalle, koska sehän todistaisi että paikalla oli ulkopuolinen murhaaja joka poistui sen sorkkarautansa kanssa.rekkari kirjoitti:.........
Olisi muuten kiva tietää minkälainen ääni tallentuu häke nauhalle jos kolhaisee tollasella sorkkaraudalla vaikkapa takan kylkeen?
Ensinnäkin mielestäni kyseessä on tappo joka vasta teon aikana/sen jälkeen on saanut suunnitelmallisia piirteitä.
Riidan päätteeksi AA on äkkipikaistuksissaan lyönyt Jukkaa halolla päähän. Tätä ennen on painittu ja J on pidellyt Annelia käsistä kiinni. Tästä johtuen mustelma Annelin kädessä.
Riidan tauottua J on mennyt sänkyynsä. Tässä vaiheessa Anneli on hakenut veitsen keittiöstä ja lyönyt Jukkaa useamman kerran josta veret sängyssä. Anneli lähtenyt pesemään veistä mutta J virkosi ja seisoo nyt siinä josta hänet löydettiin. Auer saa veitsestä osuman tämän viimeisen kamppailun seurauksena. Anneli menee vielä Jukan luokse tallentamaan äänityksiä joita käyttää häke puhelussa. Lopuksi lyö kolmesti päähän astalolla.
Psykopaattina hän kykenee toimimaan järkevästi ja keksii huppumies tarinan. Siivoilee ja järjestelee paikkoja, uskottelee shokissa olevalle lapselle huppumiehen olevan sisällä talossa jne.. jonka jälkeen soittaa hätäpuhelun.
Vieras dna voi olla kenen tahansa eikä liity itse rikokseen. Esimerkiksi Annelin tai Jukan salarakas käynyt kyläilemässä.
Summasummarum LOPULTA täydellinen psykopaatin suorittama veriteko. Niin paljon hämmentäviä nyansseja ettei tapaus ratkea koskaan. Annelin ehkäily vain lisää mielikuvaa sosiopaatista
Riidan päätteeksi AA on äkkipikaistuksissaan lyönyt Jukkaa halolla päähän. Tätä ennen on painittu ja J on pidellyt Annelia käsistä kiinni. Tästä johtuen mustelma Annelin kädessä.
Riidan tauottua J on mennyt sänkyynsä. Tässä vaiheessa Anneli on hakenut veitsen keittiöstä ja lyönyt Jukkaa useamman kerran josta veret sängyssä. Anneli lähtenyt pesemään veistä mutta J virkosi ja seisoo nyt siinä josta hänet löydettiin. Auer saa veitsestä osuman tämän viimeisen kamppailun seurauksena. Anneli menee vielä Jukan luokse tallentamaan äänityksiä joita käyttää häke puhelussa. Lopuksi lyö kolmesti päähän astalolla.
Psykopaattina hän kykenee toimimaan järkevästi ja keksii huppumies tarinan. Siivoilee ja järjestelee paikkoja, uskottelee shokissa olevalle lapselle huppumiehen olevan sisällä talossa jne.. jonka jälkeen soittaa hätäpuhelun.
Vieras dna voi olla kenen tahansa eikä liity itse rikokseen. Esimerkiksi Annelin tai Jukan salarakas käynyt kyläilemässä.
Summasummarum LOPULTA täydellinen psykopaatin suorittama veriteko. Niin paljon hämmentäviä nyansseja ettei tapaus ratkea koskaan. Annelin ehkäily vain lisää mielikuvaa sosiopaatista
Uskoisin, että suurin motivaattori A.Auerille on ollut lapset. Lavastukset on suunniteltu ennen kaikkea lapsille. Tietysti lavastukset on tehty myös poliisia varten, mutta se, että kykenee toimimaan noin selkeästi on tullut lasten läsnäolosta ja pakonomaisesta tarpeesta saada lapset uskomaan tarina ulkopuolisesta murhaajasta.JulleXT kirjoitti:Psykopaattina hän kykenee toimimaan järkevästi ja keksii huppumies tarinan. Siivoilee ja järjestelee paikkoja, uskottelee shokissa olevalle lapselle huppumiehen olevan sisällä talossa jne.. jonka jälkeen soittaa hätäpuhelun.
padlock kirjoitti:Tämä tunnistusrivijuttu näyttää olevan sinulle epäselvä, kannattaa lukea tästä Kuolemannaakan selvitys siitä miten asia oikeasti meni:CSI kirjoitti:...
Onneksi meillä on niin loistavat tuntomerkit tästä loistavaälyisestä hepusta, että saimme jo yhden varman tunnistuksenkin tunnistusrivistä....
http://niinaberg.com/2013/10/06/eraan-l ... -anatomia/
Kannattaa? Eihän tuossa Kuolemankakkelin jutussa ole edes itse perusasia oikein esitetty, joten mikä ihmeen jumalansana ja EhdotonTotuus (tm) siitä on tehty?
ANNELISTIT ASIALLA TAAS FUULAAMASSA IHMISIÄ FAKTOIDEILLAAN!
Tervetuloa palstalle n00b.JulleXT kirjoitti:
Vieras dna voi olla kenen tahansa eikä liity itse rikokseen. Esimerkiksi Annelin tai Jukan salarakas käynyt kylässä
Eka kysymys: mikä ihmeen "vieras DNA"????
anteeksi. Tarkoitin ruskeita kuituja.CSI kirjoitti:JulleXT kirjoitti:
Eka kysymys: mikä ihmeen "vieras DNA"????