olin mä yhteydessä poliisiin asian tiimoilta, otti ne kai tiedot ylös, mutta eipä tuosta liene kovinkaan suurta apua. Hitto, kun ei ehditty koirien kanssa katsomaan tarkemmin. Olis nähnyt ainakin rekisterinumeron, niin olis jotain, mistä saattais olla hyötyäkin.
Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 1)
Tummaksi värjätyt kyllä, mutta pituus on nyt vähän hukassa. Joko korvien alle polkkatukka tai kaulaan asti sama malli. (kaveri oli parturiopiskelija, niin tukkamalli muuttui lähes joka viikko.)
olin mä yhteydessä poliisiin asian tiimoilta, otti ne kai tiedot ylös, mutta eipä tuosta liene kovinkaan suurta apua. Hitto, kun ei ehditty koirien kanssa katsomaan tarkemmin. Olis nähnyt ainakin rekisterinumeron, niin olis jotain, mistä saattais olla hyötyäkin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
-
villivadelma
- Jane Marple
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Iltalehti kirjoittaa mm. "On tiettyjä asioita, mitä meillä vielä on tiedossa. Kun meillä on oikea henkilö edessä, haluamme varmistua, että kyseessä on oikea eikä väärä mies, KRP:n Hautala selventää.
Hän uskoo syyllisen jäävän kiinni ja joutuvan vielä oikeuteen teoistaan".
Olkoot hän vahva uskossaan, mutta ihan yhtä hyvin kun on mahdollisuus jäädä kiinni on myös mahdollisuus olla jäämättä kiinni. Tekijä voi olla myös jo kuollut.
Tapaus etenisi ratkaisevasti mikäli sen Maarit Haantien ruumis löytyisi.
Tästä aiheesta on olemassa kait jo useampikin keskustelu. Yksi lukittuna selvittämättömissä tämän lisäksi ja kadonneissa Haantie-osio. Miten etenemme?
Hän uskoo syyllisen jäävän kiinni ja joutuvan vielä oikeuteen teoistaan".
Olkoot hän vahva uskossaan, mutta ihan yhtä hyvin kun on mahdollisuus jäädä kiinni on myös mahdollisuus olla jäämättä kiinni. Tekijä voi olla myös jo kuollut.
Tapaus etenisi ratkaisevasti mikäli sen Maarit Haantien ruumis löytyisi.
Tästä aiheesta on olemassa kait jo useampikin keskustelu. Yksi lukittuna selvittämättömissä tämän lisäksi ja kadonneissa Haantie-osio. Miten etenemme?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
-
Cicciolina
- Neuvoja-Jack
Tässä nyt viel se juttu iltapäivälehdestä, jotta säilyy kokonaisuudessaan myöhempää käyttöä varten:
Poliisi jahtaa sarjamurhaajaa
23.8.2007 0:23
Keskusrikospoliisi selvittää, saalistiko sama mies naisia uhreikseen vielä 90-luvun lopulla.
Tuula Lukkarinen löydettiin surmattuna syrjäiseltä paikalta Hausjärven Hikiän kylästä. Ensimmäinen uhri pahoinpideltiin lähistöllä. Kadonneen Maarit Haantien ruumista on etsitty samalta alueelta. (JANI HAKALA)
- Tapauksissa on paljon yhteneväisiä piirteitä ja yhtäläisyyksiä. Kyllä me olemme lähteneet siitä, että ne ovat saman tekijän käsialaa, rikosylikonstaapeli Jorma Hautala sanoo. (PASI LIESIMAA)
- Voi sanoa, että asiaan on tullut aktiivisuutta aika tavalla. Suuri yleisö on herännyt. Lähemmäs kymmenkunta uutta vihjettä on tullut asiaan liittyen, keskusrikospoliisin (krp) rikosylikonstaapeli Jorma Hautala kertoo.
Kyse on 1990-luvun alun rikosmysteeristä, jossa kolmen naisen kohtaloa yhdistävät monet seikat. Törkeä pahoinpitely, murha ja katoaminen ovat poliisin mukaan saman miehen käsialaa. Järvenpään ja Hyvinkään seudun tapahtumapaikkojen lisäksi tummatukkaisten uhrien elämässä oli yhteneväisiä piirteitä.
Iltalehti kertoi kolmen naisen kohtaloista viime kuussa. Asiaa käsiteltiin myös television Kadonneet-ohjelmassa. Julkisuuden jälkeen poliisin puhelin on pirissyt. Kolmeen tapaukseen liittyvä mies on saattanut yrittää samaa vielä vuosia myöhemminkin.
- Olemme saaneet nimenomaan sellaisia vihjeitä, joita olemme erityisesti kaivanneet eli naisten kyydille pyytämisiä. Ilmi on tullut vastaavanlaisia tapauksia, missä tätä henkilöä on kuvailtu, Hautala toteaa.
"Tekijä jää kiinni"
Hautala paneutuu kokopäivätoimisesti tapaussarjaan syksyn aikana. Tutkinnallisista syistä poliisi ei anna etsitystä miehestä toistaiseksi tarkempia tietoja julkisuuteen.
- On tiettyjä asioita, mitä meillä vielä on tiedossa. Kun meillä on oikea henkilö edessä, haluamme varmistua, että kyseessä on oikea eikä väärä mies, Hautala selventää.
Hän uskoo syyllisen jäävän kiinni ja joutuvan vielä oikeuteen teoistaan.
Tapauksista voi soittaa vihjeitä virka-aikana krp:n numeroon 09-838 867 66.
Poliisi jahtaa sarjamurhaajaa
23.8.2007 0:23
Keskusrikospoliisi selvittää, saalistiko sama mies naisia uhreikseen vielä 90-luvun lopulla.
Tuula Lukkarinen löydettiin surmattuna syrjäiseltä paikalta Hausjärven Hikiän kylästä. Ensimmäinen uhri pahoinpideltiin lähistöllä. Kadonneen Maarit Haantien ruumista on etsitty samalta alueelta. (JANI HAKALA)
- Tapauksissa on paljon yhteneväisiä piirteitä ja yhtäläisyyksiä. Kyllä me olemme lähteneet siitä, että ne ovat saman tekijän käsialaa, rikosylikonstaapeli Jorma Hautala sanoo. (PASI LIESIMAA)
- Voi sanoa, että asiaan on tullut aktiivisuutta aika tavalla. Suuri yleisö on herännyt. Lähemmäs kymmenkunta uutta vihjettä on tullut asiaan liittyen, keskusrikospoliisin (krp) rikosylikonstaapeli Jorma Hautala kertoo.
Kyse on 1990-luvun alun rikosmysteeristä, jossa kolmen naisen kohtaloa yhdistävät monet seikat. Törkeä pahoinpitely, murha ja katoaminen ovat poliisin mukaan saman miehen käsialaa. Järvenpään ja Hyvinkään seudun tapahtumapaikkojen lisäksi tummatukkaisten uhrien elämässä oli yhteneväisiä piirteitä.
Iltalehti kertoi kolmen naisen kohtaloista viime kuussa. Asiaa käsiteltiin myös television Kadonneet-ohjelmassa. Julkisuuden jälkeen poliisin puhelin on pirissyt. Kolmeen tapaukseen liittyvä mies on saattanut yrittää samaa vielä vuosia myöhemminkin.
- Olemme saaneet nimenomaan sellaisia vihjeitä, joita olemme erityisesti kaivanneet eli naisten kyydille pyytämisiä. Ilmi on tullut vastaavanlaisia tapauksia, missä tätä henkilöä on kuvailtu, Hautala toteaa.
"Tekijä jää kiinni"
Hautala paneutuu kokopäivätoimisesti tapaussarjaan syksyn aikana. Tutkinnallisista syistä poliisi ei anna etsitystä miehestä toistaiseksi tarkempia tietoja julkisuuteen.
- On tiettyjä asioita, mitä meillä vielä on tiedossa. Kun meillä on oikea henkilö edessä, haluamme varmistua, että kyseessä on oikea eikä väärä mies, Hautala selventää.
Hän uskoo syyllisen jäävän kiinni ja joutuvan vielä oikeuteen teoistaan.
Tapauksista voi soittaa vihjeitä virka-aikana krp:n numeroon 09-838 867 66.
Iltalehdessä poliisi sanoo: "Lähemmäs kymmenkunta uutta vihjettä on tullut asiaan liittyen" ... "Olemme saaneet nimenomaan sellaisia vihjeitä, joita olemme erityisesti kaivanneet eli naisten kyydille pyytämisiä. Ilmi on tullut vastaavanlaisia tapauksia, missä tätä henkilöä on kuvailtu"Blues kirjoitti:Nyt täytyy sanoa, että tuntuu aika hyvältä. Josko mustakin olis sittenkin ollut jotain apua edes. :peukku:
Tässä näemme, että poliisin puheille kannattaa kyllä havaintoineen mennä. Yksi pieni havainto voi tuntua olemattomalta pisaralta meressä, mutta 10 pientä voi yhdessä auttaa paljonkin. Tuntomerkit voivat täsmentyä, ja jos nyt oikein ymmärrän, niin tässä tapauksessa vihjeet voivat auttaa tekijän toiminta-ajan määrittelyssä.
Kannattaa vain jättää poliisin huoleksi vihjeiden hyödyllisyyden tai havaintojen luotettavuuden arviointi. Se kuuluu heidän työnkuvaansa - ei havaintoja sattumalta tekevien kansalaisten.
-
Urho
Jos poliisilla olisi kovasti resursseja, niin voisi olla hyödyllistä käydä läpi tuon Tuusula-Järvenpää-Hyvinkää -alueen autotrokarit ja -pajat. Näihin tapauksiin tuntuu kaikkiin liittyvän joku hivenen kulahtanut japsiauto. Hyvällä tuurilla joku trokari voisi muistaa sellaisiin erikoistuneen oudosti käyyttäytyvän asiakkaan. Tätä työtä helpottaisi tietysti kovasti, jos se täpärästi selvinnyt uhri suostuisi hypnoosiin ja esim. miehen ja auton tuntomerkit tarkentuisivat.
Mä olen tuota autojuttua kanssa miettinyt, mutta taitaa olla kuin neulan etsimistä heinäsuovasta. Kun ajattelee pelkästään Sulan alueella olevia/silloin olleita autopuljuja, niin itku saattais tulla. Tietty jos keskittyis ihan pienimpiin, takapihan jobbaajiin. Mutta taitaa niissäkin olla omistajan vaihdoksia ja sen sellaisia ollut tässä vuosien varrella, että tuskinpa sieltäkään mitään löytyisi.

Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Mielenkiintoinen näkökulma on (toisten esittämä) toisessa ketjussa, jossa viitataan mahdollisuuteen, että ns. Pia-surmaaja voisi olla myös näiden takana. Mitä yhteneväisyyksiä löytyy? Ainakin Keski-Uudenmaan tapaukset loppuivat äkisti. Mihin aikaan Pia-surmaaja saatiin telkien taa, milloin loppuivat nämä Uudenmaan tapaukset....???
-
villivadelma
- Jane Marple