Ville Suomalaisen murha, Ylistaro 09/2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Siru83
Adrian Monk

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Atlanta kirjoitti: Siru, en tunne Häkkiä, mutta hänen kaltaisensa miehet tunnen.
Ei pidä sekoittaa omia miestraumojaan tuntemattomiin ihmisiin. Häkki on varmasti rakastanut vaimoaan ja lapsiaan. Siitä rakkaudesta ja sen menettämisestä aiheutuva raivo johti väkivaltaiseen tekoon. Häkki on todennäköisesti tuntenut itsensä avuttomaksi menetettyään vaimonsa ja perheensä ja se avuttomuus on muuttunut aggressiivisuudeksi.

Tuolla Villellähän ei ollut omaa tyttöystävää, joten aikaa on riittänyt muiden ihmisten elämän pilaamiselle, rikosilmoituksille, lastensuojeluilmoituksille ja muulle muiden elämään puuttumiselle. Kun ei ollut omaa elämää, piti yrittää pilata muiden elämä.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Tätä surmaa oli suunniteltu vuosi. Se ei kerro raivosta, vaan hyvinkin suunnitelmallisuudesta. Raivostunut ihminen käy päälle heti, ei tee pitkän linjan suunnitelmia.
Kuitenkin hänen suunnitelmiaan sotki se jatkuva ajatus pään sisällä, että onkohan se vaimo rakastanut jotakuta muuta enemmän kuin häntä. Siksi hän jäi kiinnikkin. Ei olisi jäänyt, jos olisi ajatellut loppuun asti, eikä ollut hullun mustasukkainen.

J a mitähän hyötyä hänelle oli teostaan? Tuskin vaimo häntä kiittelee.
Ja eikä hän näe vuosiin "rakkaita" lapsiaan.

Ei ole kysymys omista miesongelmistani. Olen vain elänyt sen verran kauan, että olen nähnyt ja kuullut paljon.

Ja Siru, et sinäkään tunne näitä ihmisiä!
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
sevä
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja sevä »

Siru83 kirjoitti:Häkki on varmasti rakastanut vaimoaan ja lapsiaan. Siitä rakkaudesta ja sen menettämisestä aiheutuva raivo johti väkivaltaiseen tekoon.
Paskapuhetta. Tämänkin tietäisit jos oikeasti kuuluisit lähipiiriin. Tähän väliin on turha vetää Villenkaveri -valttikorttia, en ollut Villen kaveri vaan kuulun toisen tekijän lähisukuun ja olen tahtomattani oikein hyvin perillä asiasta, ikävä kyllä.
Siru83
Adrian Monk

Joo olet jo aiemmin tuon sanonut, ja minä olen myös sanonut, etten tunne ketään osapuolia. Sinä et kuitenkaan tiedä, mitä hän on sisimmässään tuntenut. Useimmat suomalaiset miehet eivät näytä tunteitaan eivätkä eron jälkeen kierrä kaupungilla itkemässä ja vuodattamassa sydäntään. Tuska purkautuu useinkin väkivaltaisella tavalla.

Mitä taas uhrin tekemistä asioista olen sanonut, perustuu muiden hänet tuntevien täällä kertomiin asioihin, facebook-kirjoituksiin tai lehdissä kirjoitettuun.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Samuli kirjoitti:Häkin kaltaiset isät on kiinnostuneita isyydestään ihan sen verran, kuin siitä on heille itselleen jotain hyötyä. Palkalliset isyysvapaat ja -lomat on ihan varmasti kelvanneet, mutta ei niiden pitäminen vielä kenestäkään isää tee...
Nimenomaan, en usko ton hylkiön välittäneen lapsistaan pätkän vertaa. Tiedä, vaikka olisi listinyt seuraavaksi näiden äidin, saatika lapsetkin. Onneksi emme saa koskaan tietää, kuinka pitkälle noin härö tyyppi olisi mennyt.
sevä
Aloitteleva Besserwisser

Siru83 kirjoitti:Joo olet jo aiemmin tuon sanonut, ja minä olen myös sanonut, etten tunne ketään osapuolia. Sinä et kuitenkaan tiedä, mitä hän on sisimmässään tuntenut. Useimmat suomalaiset miehet eivät näytä tunteitaan eivätkä eron jälkeen kierrä kaupungilla itkemässä ja vuodattamassa sydäntään. Tuska purkautuu useinkin väkivaltaisella tavalla.

Mitä taas uhrin tekemistä asioista olen sanonut, perustuu muiden hänet tuntevien täällä kertomiin asioihin, facebook-kirjoituksiin tai lehdissä kirjoitettuun.
Ai sori. Oon varmaan saanut yliannostuksen paskapuheesta, kun muisti näin pätkii. No älä sitten lässytä ja keksi omia tarinoita jutun ympärille ja kerro niitä totena. Kymmeniä vuosia tekijän hyvin läheisesti tunteneena tiedän sun juttujen ja tulkintojen menevän ihan päin vittua. Tai voihan tietysti olla, että Siru on oikeasti nimimerkin takana piileskelevä väkivaltainen kilipää joka yrittää oikeuttaa omia tekojaan ja saada edes yhden ihmisen olemaan kanssaan samaa mieltä.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Toi on totta että tämä pienimunainen Häkin paskakasa olisi ollut hyvin todennäköinen perhemurhaaja, tietenkään sisu ei olisi riittänyt tappamaan itseään.
Nuorempi sontasäkki on taas alikehittynyt anaaliyhdynnän lopputulos.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Siru83
Adrian Monk

sevä kirjoitti:Kymmeniä vuosia tekijän hyvin läheisesti tunteneena tiedän sun juttujen ja tulkintojen menevän ihan päin vittua.
Niinhän sinä olet täällä aiemminkin sanonut eri keskustelijoille, että he ovat totaalisen väärässä, mutta olet aina kieltäytynyt kertomasta, miten asiat sitten oikeasti ovat.

Jos olet Häkin sukulainen kuten sanot, miksi tulisit häntä tänne haukkumaan? Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sukulaisia ja ystäviä ei hylätä missään tilanteessa, ei vaikka muut olisivat heitä vastaan. Tällainen vaatii tietysti selkärankaa, ja sitähän tällä Villellä, joka teki rikosilmoituksen kaveristaan onnettomuuden takia ja useita rikosilmoituksia Häkistä ja sotki vielä sosiaaliviranomaisetkin mukaan kuvioihin, ei ollut. Halveksin selkärangattomia ja epälojaaleja ihmisiä ja ystävien pettäjiä, ja siksi minulla ei ole sympatioita tämän tapauksen uhriakaan kohtaan.
Samuli
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Ja sinäkö Siru tunnet?

Kyllä se varmaan on juuri noin ollut, kuin Irmuska kuvaili. Mitään väärää ei ole isäpuoli koskaan tehnyt, silti noin kaamealla lapsipuolella on isäpuoli-raukkaa paiskattu. Eihän tuollaisesta aikuinen ihminen selviä kuin tappamalla.

Mutta jos hän niin rakastava isä oli, niin eikö tajunnut etukäteen, että nyt ainakaan ei niitä rakkaita lapsiaan aikoihin näe? Ai mutta suunnitelmahan varmaan oli "vedenpitävä": tästä ei kiinni jäädä. Olisiko älynjättiläisen kannattanut vielä pari tuntia uhrata suunnitteluun?

Myöskin siinä iltapulun paperiversiossa oli, että tekijöiden jäljelle päästiin uhrin taskussa olleiden auton avainten avulla. Avaimet ei kuuluneet uhrin, ei hänen perheensä eikä tekijöiden autoon. Tunnistuksessa meni kuulema aikaa, koska mitään henkkareita ei uhrilta löytynyt.
Silti tekijät saatiin nopeasti kiinni. Tuntien (2-3h) sisällä uhrin löytymisestä. Toinen kotoaan ja toinen kyliltä. Että on tässä älyn jättiläiset varmaan itse tekoa vuoden suunnitelleetkin. Tosi tekijät tosin suunnittelee niin, etteivät jää kiinni.
Nekos
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Nekos »

Siru83 kirjoitti: Jos olet Häkin sukulainen kuten sanot, miksi tulisit häntä tänne haukkumaan? Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sukulaisia ja ystäviä ei hylätä missään tilanteessa, ei vaikka muut olisivat heitä vastaan. Tällainen vaatii tietysti selkärankaa, ja sitähän tällä Villellä, joka teki rikosilmoituksen kaveristaan onnettomuuden takia ja useita rikosilmoituksia Häkistä ja sotki vielä sosiaaliviranomaisetkin mukaan kuvioihin, ei ollut. Halveksin selkärangattomia ja epälojaaleja ihmisiä ja ystävien pettäjiä, ja siksi minulla ei ole sympatioita tämän tapauksen uhriakaan kohtaan.
Ja Häkkikö ei ole perhettään hylännyt/pettänyt, murhaamalla lastensa veljen ja vielä niin kehnolla toteutuksella että pääsee sen seurauksena istumaan elinkautista? :D :D Hienoa, että sinulla on arvot kohdillaan, ja tunnistat lojaalit henkilöt joilla on selkärankaa. :)

Entäpä jos lähisukuusi kuuluisi Villen kaltainen henkilö? Tekisitkö palveluksen kaikille hänen tutuilleen ja päästäisit hänet päiviltään, vai olisitko lojaali sukulainen tälle villenkaltaiselle kaikissa tilanteissa?
Kaizer Sose
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Siru. Minäkin odotan että vastaisit Neiti Lemonin tuolla aikaisemmin esittämään kysymykseen. Itse kysyin sitä jo tän ketjun alkupuolella ja järkevää vastausta odotan minäkin. Vaikka Ville olisikin manipuloinnut sossua, äitinsä Häkkiä vastaan kaikkine lasten tapaamis juttujen kera niin oikeuttaako se mielestäsi henkirikokseen? Sun mielipiteet suoraselkäisyydestä ja siitä että perheen poika ei saisi nousta isäpuoltaan vastaan on kuin körttiläisten tai jonkun paatuneen linna ruusun ajatus maailmasta. EDELLEENKÄÄN sinäkään Siru et tiedä sen paremmin kuin minäkään miksi Ville on halunnut Häkin pois äitinsä luota. Summasumarum oli niin tai näin niin murhaaminen on se paskahousuin ja ämmämäisin teko tässä keississä.THE END!
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
sevä
Aloitteleva Besserwisser

Siru83 kirjoitti:Jos olet Häkin sukulainen kuten sanot, miksi tulisit häntä tänne haukkumaan?
Miksikö? Kysytkö ihan tosissaan miksi?? No mitä luulet? Sanonta "Veri on vettä sakeampaa" ei ainakaan mun kohdalla tässä tapauksessa pidä paikkaansa. Ja jos Jari koskaan vapaalle pääsee, niin en todellakaan halua tavata.

Ja niistä faktoista puheen ollen. Otetaanpa vaikka Häkin ex-vaimon itsemurha. Häkki oli sen jälkeen pidätettynä koska "olosuheet olivat epäselvät". Pitää paikkansa, että vaimolla oli ms-tauti. Ei kuitenkaan vielä kovin pitkälle edennyt, ei siis pyörätuolia niin kuin aiemmin joku sanoi. Vapinaa oli jonkin verran, mutta kuitenkin niin vähän, että olisi itse pystynyt teon tekemään. Vaimo ei hirttäytynyt kylpyhuoneeseen vaan yöllä tietokoneenjohdolla makuuhuoneen ovessa olevaan leuanvetotankoon istuvaan asentoon, etäisyys maahan muutamia senttejä... Olosuhteet olivat epäselvät siksi, että Häkki nukui samaan aikaan kyseisessä makuuhuoneessa (vai nukkuiko?) eikä ollut herännyt vaimon tehdessä itsemurhaa ovensuussa (!). Oli yöllä herännyt, mutta ei ollut soittanut häkeen tai muutakaan apua vaikka vaimo roikkui hirressä. Aika monta syytä miksi juttu on avattu uudelleen...

Villen asiasta en halua vielä tässä vaiheessa sen enempää kertoa, mutta avaan sanaisen arkkuni kunhan (toivottavasti pitkät) tuomiot on annettu.
irmuska
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Sitä sevä odotellessa. Kiitos että selvensit Häkin persoonaa ja menneisyyttä. Täysipäisenä en häntä kyllä pitänytkään.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Täytyi nukkua välillä, mutta ajatellaan niin, että vaikka Ville olisi ollut juuri tuollainen kusipää, kuin Siru kuvaa. Terrorisoinut perhettä ym, niin ei kai kukaan täysipäinen murhaa suunnittele.
Paitsi, jos kuvittelee, että selviää siitä.
Täysipäinen, henkisesti aikuinen tajuasi, että ero perheestä tulisi auttamattomasti. Eikä muutenkaan etsisi palkkamurhaajaa kovaan ääneen. Jos haluaa palkkamurhan, tekijöitä löytyy varmaan, mutta ne ottavat kunnon korvauksen. Ei niitä mistään maalaiskirkonkylän kaljabaarista löydä.
Ville oli vain hänen tiellään, muisto vaimon menneisyydestä. Mitään järkevää Häkki ei kyennyt looppuun asti harkitsemaan, kun tuo ajatus oli päällimmäisenä.

Niin, se Häkin ensimmäisen vaimon kuolema. En syytä häntä, koska mitään ei ole todistettu, Mutta, JOS HÄN ON SIIHEN OSALLISENA, NIIN JO NÄKEE MIKÄ IHMINEN JA MILLÄ LUONTEELLA VARUSTETTU.
MS-tauti on hiljakseen riuduttava.Potilas on lopulta tilassa, jossa tarvitsee jatkuvasti apua.
Rakastavana aviopuolisona Häkki varmasti pelkäsi joutuvansa läheishoitajaksi. Hän varmaan masensi henkisesti muutenkin sairasta vaimoaan, ehkä petti julkisesti niinkuin nytkin. Vaimo teki epäyoivoisen teon.
Sairas, hoidettava vaimo ei sopinut Häkin elämään.
Tai sitten Häkki edelleen kovin rakastavana puolisona lopetti vaimon kärsimykset. Jotenkin se saatiin itsemurhaksi. Häkki itki ja näytteli surevaa. Myös se, että osaa tarvittaessa käyttäytyä hyvin, osaltaan hämäsi tutkijat.
Ja koska hän oli selvinnyt yhdestä murhasta, luuli selviävänsä toisestakin.
Mutta tuo ekan vaimon kuolema jää nähtäväksi.

Kyllä näitä rakastavia perheenisiä, jotka ottavat eron vaimon sairastuessa, on muitakin. Mutta eivät he murhia tee. Eivät houkuttele veritekoon muitakaan saati etsi palkkamurhaajaa.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Nuuskun
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Nuuskun »

En nyt jaksa laittaa mitään lainauksia, mutta Siru83 on erittäin väärässä siinä, mitä kertoo totena, nimittäin että Villellä ei olisi ollut tyttöystävää. Villellä oli kyllä tyttöystävä, joka mm. hautajaisissa jouduttiin auttamaan alttarille viemään kukkia, koska oli niin shokissa. Mutta tämän tyttöystävän olemassaolosta tietäisit, mikäli todella lukisit niitä lehtiä.

RebeQ puhui tuolla aiemmin Häkin saamasta törkeästä petossyytteestä, tämä liittynee niihin autojen polttamisiin, oli kyse siis vakuutuspetoksista. Eli muistaakseni kun Siru83 aiemmin väitti ettei kukaan ole Häkkiä syyttänyt näistä, niin oli siinäkin väärässä.

Lisäksi Häkin & vaimonsa lapset ovat olleet sossun puolelta ERITTÄIN pitkään liipaisimella ja vuosia tarkkailun alla, joten Ville tuskin on missään ratkaisevassa asemassa on sen suhteen ollut.
Vastaa Viestiin