Kyllikki Saari - Isojoki 1953 (ketju 2)
Re: Kyllikki Saari - Isojoki 1953 (ketju 2)
Tuskin Kyllikki mitään vihjeitä pystyi jättämään. Mutta murhaaja jätti vihjeitä "muka" tekijästä. Eli Kalliosta.
Mutta tässä on nyt vaan pikkuinen mutta.
Kallio ei vammastaan huolimatta välttämättä käyttänyt tuollaisia sukkia, vaan molemmissa jaloissa oli ihan oikeat sukat. Jos vihje sinnepäin oli tarkoitettu, niin olipa aika ovelaa.
Niin, kyllä tekijä oli paikkakuntalainen.
Luultiin tietty, että hänellä ja Kyllikillä olis ollut jotain sutinaa, niin oli nerokasta heittää epäilyt sinne päin.
Mies, jonka Granholm näki murhayönä ajavan pyörällä ,ei hänkään välttämättä ole syyllinen.
Hän on nähnyt pyörän tienposkessa ja ajatellut ajaa kotiin sillä tietämättä mitään verityöstä.
Kun hänelle selvisi, kenen se on, hän vei sen suohon. Hän saattoi olla se ojuri. Surmaa ei tehnyt, mutta sattui löytämään fillarin.
Mutta tässä on nyt vaan pikkuinen mutta.
Kallio ei vammastaan huolimatta välttämättä käyttänyt tuollaisia sukkia, vaan molemmissa jaloissa oli ihan oikeat sukat. Jos vihje sinnepäin oli tarkoitettu, niin olipa aika ovelaa.
Niin, kyllä tekijä oli paikkakuntalainen.
Luultiin tietty, että hänellä ja Kyllikillä olis ollut jotain sutinaa, niin oli nerokasta heittää epäilyt sinne päin.
Mies, jonka Granholm näki murhayönä ajavan pyörällä ,ei hänkään välttämättä ole syyllinen.
Hän on nähnyt pyörän tienposkessa ja ajatellut ajaa kotiin sillä tietämättä mitään verityöstä.
Kun hänelle selvisi, kenen se on, hän vei sen suohon. Hän saattoi olla se ojuri. Surmaa ei tehnyt, mutta sattui löytämään fillarin.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
-
Hydrogenium
- Lauri Hanhivaara
Taitaa siellä rikosmuseossa olla vielä Kyllikin vaatteitakin lasipöydällä.J.Maybrick kirjoitti:Ylläolevan linkin Tiede-lehdestä:Missä on nyt tuo kenkä ja huivi sekä miesten sukka? Kyllikin pyörähän annettiin isälle, joka sen puhdisti huolellisesti kaikista mahdollisista jäljistä. Vieläkö noista vaatekappaleista olisi löydettävissä jotain...Ensimmäisenä etsintäpäivänä, 10. lokakuuta, löydettiin metsänistutusalueelta noin kilometrin päästä pyörän upotuspaikasta Kyllikin kenkä, jonka sisään oli tungettu hänen kaulaliinansa. Liina oli revitty rikki, ja siinä oltiin näkevinään selviä hampaanjälkiä. Sen uskottiin olleen Kyllikin suussa. Kengässä oli myös poikki leikattu miesten puuvillatrikoosukka. Kenkä sisältöineen oli sidottu mustalla moneen kertaan kantapään yli nyöritetyllä villalangalla.
tuohon aikaan todisteita käsiteltiin melko välinpitämättömästi, niitä luovutettiin omaisille muistoksi ja vastaavaa.
Pikkukuvat tekstin alalaidassa.
---------------------
Rikosmuseo todistaa menneiden vuosien kauheutta
TS/Markku Ojala
Vasemmalla rippikuvassa olevan Kyllikki Saaren tapaus jätti syvän jäljen rikoshistoriaamme vuonna 1953. Lasipöydän oikealta reunalta nouseva teroitettu männynoksa oli lyöty uhrin vatsanpeitteiden läpi matalan suohaudan merkiksi. Kuolinsyyksi todettiin tylpän esineen isku päähän.
http://www.ts.fi/teemat/extra/107417051 ... +kauheutta
-
Hydrogenium
- Lauri Hanhivaara
strangelove kirjoitti:Mikä saa sinut epäilemään, että asia liittyi Kanervoon?skoone kirjoitti:Joka tapauksessa joku on ollut erittäin vihainen Kyllikille. Ja sen vuoksi surmannut/ surmauttanut hänet. Kuka tekijä on, on siis epävarmaa, mutta olen melkein sata, että asia liittyi joka tapauksessa KK:oon.
Harvoin tämän tyyppisissä seksuaalirikoksissa kyse on tekijän vihasuhteesta uhriin. En usko siihen tässäkään tapauksessa. Pikemminkin raiskaaja, jonka täytyi paljastumisensa estämiseksi surmata uhri.
Kauko Kanervon syyllisyyttä ei puolla oikeastaan mikään seikka. Hän oli kiinnostunut alaikäisistä, mutta se ei itsessään riitä perusteeksi syyttää ketään murhasta. En myöskään usko, että asia liittyi Kanervoon millään muullakaan tavalla. Sellaisesta ei ole mitään näyttöä, eikä kukaan ole tähän päivään mennessä esittänyt ainuttakaan järkevää mahdollisuutta tapahtumien kulusta Kanervo-kytkökseen tai kotiväkiteoriaan liittyen. Niitä odotellessa.
Kanervo ei ehtinyt toimia Isojoella kauaakaan, eikä varmasti tuntenut sitä synkää ja pimeää metsäaluetta, jonne Kyllikin matka päättyi. Axel Skogman tuli vakuuttuneeksi siitä, että surmaaja asui paikkakunnalla ja tunsi maaston kuin omat taskunsa. Näin hän lausui Jermon kirjassa:
- Kukaan vieraspaikkakuntalainen ei olisi tietänyt Lellulaksoon johtavaa ratastietä eikä osannut kuljettaa polkupyörää sinne suonsilmäkkeeseen. Tekijän on täytynyt olla paikkakuntalainen.
- Ruumista on heti surmatyön tapahtumispaikalta lähdetty raahaamaan Lallunsuolle, jolloin kengät ovat matkalla pudonneet jaloista. On muistettava, että sinä keväänä Isojoella oli vettä tavallista runsaammin. Lallunsuon kuoppakin oli silloin veden alla, mikä seikka on ollut kätkijän tiedossa ja yhä vahvistaa käsitystä, että hän on tuntenut paikkakunnan erittäin hyvin. Veden runsaus myös selittää sen, ettei kenkiä ensimmäisissä etsinnöissä havaittu.
Kansalaistoimikunnan palkkaamat yksityisetsivät Rekola ja Laesterä, sekä Saaren omaisten värväämä Hämäläinen, olivat yhtä tyhjän kanssa. He tulivat maaseudulle vain ryypiskelemään ja elämään mukavaa elämää kohtuullisen runsaiden korvausten turvin. Isojokiset kansalaistoimikunnassa vaikuttaneet henkilöt ovat tämän myöhemmin itsekin myöntäneet. Toimittaja Enska Kalliokin sai enemmän selville kuin nämä yksityisetsivät, joista oli viralliselle poliisitutkinnalle vain haittaa.Atlanta kirjoitti:Nyt jo edesmennyt Ilmari Laesterä, joka tutki yksityisetsivänä tapausta, ei koskaan kertonut tietojaan muille kuin poliisille. Hän uskoi tietävänsä murhaajan, mutta poliisi ei kuulemma uskonut. Juttuhan on kovin hyvin painettu villasella.
Yliajon uhrina kuolleen nuoren naisen oikea nimi ei ollut Auli. Oikean henkilöllisyyden paljastaminen ei ole tarpeen.Atlanta kirjoitti:Ja onko muuten sattumaa, että vajaa vuosi ennen Saaren katoamista, kuolee liikenneonnettomuusessa Auli-niminen tyttö? Saaren kaima! Hänen nimensä oli Auli Kyllikki Saari. Siis Auli-surmat kuten Piia-surmat!
Kyllä minä olen lukenut jostakin jutun, olikohan se Varpelaiden kirjoitus? jossa luki että yliajon uhrin etunimi oli Auli elikkä Auli Koskivirta löytyi kuolleena 30.8.1952
On aika ihmeellistä sekin että Kyllikin isä oli iltahämärissä tarkastamassa viljelyksiään ja Kyllikin velikin oli pyöräilemässä yöllä samoihin aikoihin .
Mieleeni tulikin ajatus että he olivatkin etsimässä Kyllikkiä joka ei ollutkaan saapunut kotiin sovittuna aikana.
Ihmeellistä olisi että joku tarkistaisi viljelyksiään iltahämärän aikana ja yöllä.
Niin ja mihinkähän aikaan se Kyllikin vanhin sisko palasikaan tanssireissultaan?
Siis kolme Saarta oli poissa kotoaan ja alibi puuttui ainakin kahdelta.
Toinen asia mikä askarruttaa on se että samat henkilöt olivat innokkaimpina etsimässä Kyllikkiä= isä ja Kauko.
Jotain tosi hämärää on tässä koko Kyllikki Saaren kuolinjutussa.
Kyllikin pelko?
Kyllikin kirjoitusten ja kirjeiden tuhoaminen
No ainakin se autonalle jäänyt tyttö oli etunimeltään Auli.
Ihmeellistä on kyllä sekin ettei Auli Koskivirran vartalossa näkynyt mitään ruhjeita eikä jälkiä siitä että hän olisi jäänyt auton alle.
No oli miten oli mutta ihmettelen suuresti.
Varpelaide mainitsee myöskin yhden tytön nimen vielä jonka polkupyörän tavaratelineeseen oli joku mies käynyt kiinni saman tien varrella
-
strangelove
- Adrian Monk
Auli Koskivirta ei ollut naisen todellinen nimi.Hydrogenium kirjoitti:Kyllä minä olen lukenut jostakin jutun, olikohan se Varpelaiden kirjoitus? jossa luki että yliajon uhrin etunimi oli Auli elikkä Auli Koskivirta löytyi kuolleena 30.8.1952
Ihmeellistä tai ei, kyllä varmaan aika monella viljelijällä on tapana kierrellä tiluksillaan vaikkapa suunnittelemassa tulevia töitä. Ja onhan se mukavaa ajankulua kävellä rauhassa alkukesän illassa hiljaisella pellolla.Hydrogenium kirjoitti:On aika ihmeellistä sekin että Kyllikin isä oli iltahämärissä tarkastamassa viljelyksiään ja Kyllikin velikin oli pyöräilemässä yöllä samoihin aikoihin .
Sinua siis askarruttaa se, että isä etsi aktiivisesti kadonnutta tytärtään? Minä taas pidän tuota aika luonnollisena. Enemmänhän se ihmetyttäisi jos isää ei asia kiinnostaisi millään tavalla.Hydrogenium kirjoitti:Toinen asia mikä askarruttaa on se että samat henkilöt olivat innokkaimpina etsimässä Kyllikkiä= isä ja Kauko.
Kanervo ei tietääkseni osallistunut Kyllikki Saaren etsintöihin millään tavalla. Hänhän asui ihan eri paikkakunnallakin.
-
Hydrogenium
- Lauri Hanhivaara
Kyllä minua ihmetyttää sekin asia ettei kukaan löytänyt mitään Kyllikkiin liittyvää alkukesästä.
Kun nimismies kuulusteli Kyllikin isää "kolmen lukon takana" niin jpa alkoi löytymään heti senjälkeen polkupyörää ja kenkää ym.
Hymy 8/2004
Tapaus Kyllikki Saari
Hymy sai haltuunsa kaksi harvinaista äänikasettia, joissa Kyllikki Saaren edesmennyt isä Eino Saari kertoo avoimesti tunnoistaan, jotka hänen tyttärensä traaginen kohtalo nostatti. Jo edesmenneellä isällä tuntui olevan epäilys tyttärensä murhaajasta. Näitä nauhoja ei olla koskaan ennen julkaistu.
.......................................................
Kuulustelut
Eino Saari yllättyi, kun poliisi kuulusteli häntäkin.
"Kyllä minä ihmettelin, kun nimismies tuli minua kuulustelemaan. Hän sulki meidät kolmen lukon taakse kamariin! Olin ihan pyörryksissä ihmetyksestä. Se oli jotenkin outo mies se nimismies. Pian sen jälkeen löytyi Kyllikin pyörä ja toinen kenkä pienen kuusen juurelta. Toinen kenkä löytyi läheltä metsänistutusaukealta ja sen alla oli ruskettunut lehti. Minulle ne näytettiin. Toinen kenkä löytyi vasta heinäkuun puolivälillä, joku ne oli tuonut sinne jälkeenpäin, siitä olen varma!"
Eino Saari muisteli, kuinka matkusti Helsinkiin selvittämään, miten hänen tyttärensä murhatutkimukset etenevät.
"Sanoin ylipäälikkö Kiukaalle, että tulin tänne yläpäähän katsomaan, kuinka tapausta selvitetään, kun alapäässä Isojoella ei tunnu tapahtuvan mitään. Juteltiin kolmisen tuntia. Unohti ruokatuntisakin. Hän sanoi, ettei tällaista ole koskaan aikaisemmin tapahtunut. Mitähän tuo tällaisesta kanerva-maatiaisesta ajatteli, kun oven ulkopuolella odotti vuoroaan silkkipukuihin sonnustautuneita herroja..."
Edellinen ei ehkä ollut sattumaa että pyörä löytyi heti ja toinen kenkä.
Kukahan ne tavarat sinne kuskasi löydettäviksi heti kuulustelun jälkeen? hmmmmm
Kannattaa miettiä tätäkin puolta.
Toinen kenkä löytyi vasta heinäkuun puolivälillä, joku ne oli tuonut sinne jälkeenpäin, siitä olen varma!"
Kyllikin isä kertoo että kengät löytyivät heinäkuun puoliväliin mennessä.
Nyt kuitenkin on tiedossa että toinen kenkä löytyi 10.10 lauantaina suuretsinnässä .
Kyllikin oletetun hautapaikan läheltä tilallisen poika Valtteri Mäkelä löysi Kyllikin oikeanjalan kengän heti etsintöjen alussa 10.10.1953
On se aika ihmeellistä että Kyllikin isä kertoo molempien kenkien löytyneen jo heinäkuun puoleenväliin mennessä.
Kannattaa nyt ajatella tätäkin asiaa.
Kun nimismies kuulusteli Kyllikin isää "kolmen lukon takana" niin jpa alkoi löytymään heti senjälkeen polkupyörää ja kenkää ym.
Hymy 8/2004
Tapaus Kyllikki Saari
Hymy sai haltuunsa kaksi harvinaista äänikasettia, joissa Kyllikki Saaren edesmennyt isä Eino Saari kertoo avoimesti tunnoistaan, jotka hänen tyttärensä traaginen kohtalo nostatti. Jo edesmenneellä isällä tuntui olevan epäilys tyttärensä murhaajasta. Näitä nauhoja ei olla koskaan ennen julkaistu.
.......................................................
Kuulustelut
Eino Saari yllättyi, kun poliisi kuulusteli häntäkin.
"Kyllä minä ihmettelin, kun nimismies tuli minua kuulustelemaan. Hän sulki meidät kolmen lukon taakse kamariin! Olin ihan pyörryksissä ihmetyksestä. Se oli jotenkin outo mies se nimismies. Pian sen jälkeen löytyi Kyllikin pyörä ja toinen kenkä pienen kuusen juurelta. Toinen kenkä löytyi läheltä metsänistutusaukealta ja sen alla oli ruskettunut lehti. Minulle ne näytettiin. Toinen kenkä löytyi vasta heinäkuun puolivälillä, joku ne oli tuonut sinne jälkeenpäin, siitä olen varma!"
Eino Saari muisteli, kuinka matkusti Helsinkiin selvittämään, miten hänen tyttärensä murhatutkimukset etenevät.
"Sanoin ylipäälikkö Kiukaalle, että tulin tänne yläpäähän katsomaan, kuinka tapausta selvitetään, kun alapäässä Isojoella ei tunnu tapahtuvan mitään. Juteltiin kolmisen tuntia. Unohti ruokatuntisakin. Hän sanoi, ettei tällaista ole koskaan aikaisemmin tapahtunut. Mitähän tuo tällaisesta kanerva-maatiaisesta ajatteli, kun oven ulkopuolella odotti vuoroaan silkkipukuihin sonnustautuneita herroja..."
Edellinen ei ehkä ollut sattumaa että pyörä löytyi heti ja toinen kenkä.
Kukahan ne tavarat sinne kuskasi löydettäviksi heti kuulustelun jälkeen? hmmmmm
Kannattaa miettiä tätäkin puolta.
Toinen kenkä löytyi vasta heinäkuun puolivälillä, joku ne oli tuonut sinne jälkeenpäin, siitä olen varma!"
Kyllikin isä kertoo että kengät löytyivät heinäkuun puoliväliin mennessä.
Nyt kuitenkin on tiedossa että toinen kenkä löytyi 10.10 lauantaina suuretsinnässä .
Kyllikin oletetun hautapaikan läheltä tilallisen poika Valtteri Mäkelä löysi Kyllikin oikeanjalan kengän heti etsintöjen alussa 10.10.1953
On se aika ihmeellistä että Kyllikin isä kertoo molempien kenkien löytyneen jo heinäkuun puoleenväliin mennessä.
Kannattaa nyt ajatella tätäkin asiaa.
Viimeksi muokannut Hydrogenium, Su Syys 15, 2013 1:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiedä, meneekö metsään taas ja pahasti, mutta uskonpa Kyllikin surmaajan olleen mukana etsintäketjuissa. Ellei joka kerta, niin ainakin silloin, kun tyttö löydettiin.
Hän osasi pitää pokkansa; eli näytteli yhtä järkyttynyttä kuin muutkin. Tai sitten järkyttyi näystä, mikä suohaudasta odotti.
Kirkkoherra ei asunut paikkakunnalla, mutta ei kai mikään häntä olisi estänyt kylille tulemaan. Mutta ei, en usko hänen olleen silloin siellä. Kyllä hänet joku olisi varmasti nähnyt.
Minäkin olen ajatellut ihan samaa, ettei kaikilla Saarilla ole minkäänlaista alibia. Mutta kai perhepiirikin on tutkittu, niin hyvin, ettei minun kannata ketään heistä epäillä. Ja eikös se silloin kylillä ollut velikin ole jo edesmennyt?
Löytyisiköhän mitään nimilistaa etsinnöissä mukana olleista. Uskon, että tekijä löytyy sieltä.
Hän osasi pitää pokkansa; eli näytteli yhtä järkyttynyttä kuin muutkin. Tai sitten järkyttyi näystä, mikä suohaudasta odotti.
Kirkkoherra ei asunut paikkakunnalla, mutta ei kai mikään häntä olisi estänyt kylille tulemaan. Mutta ei, en usko hänen olleen silloin siellä. Kyllä hänet joku olisi varmasti nähnyt.
Minäkin olen ajatellut ihan samaa, ettei kaikilla Saarilla ole minkäänlaista alibia. Mutta kai perhepiirikin on tutkittu, niin hyvin, ettei minun kannata ketään heistä epäillä. Ja eikös se silloin kylillä ollut velikin ole jo edesmennyt?
Löytyisiköhän mitään nimilistaa etsinnöissä mukana olleista. Uskon, että tekijä löytyy sieltä.
-
strangelove
- Adrian Monk
Vesi oli suolla tavanomaista korkeammalla silloin kun Kyllikki tapettiin. Se selitää suurelta osin, miksei kenkiä heti löydetty, ja miksi suohautakin oli näkymättömissä. Ainakin toinen kenkä oli siinä kunnossa, että se oli varmasti ollut paikalla jo toukokuusta asti. Toinen kenkä tuotiin paikalle ehkä myöhemmin, ehkä ei. Jos se tuotiin vasta syksyllä, niin kyse saattoi hyvin olla lavastuksesta. En todellakaan jaksa uskoa, että tekijä kärsi tunnontuskista, ja halusi ruumiin löytyvän. Tämän teon tekijä oli sellainen, jota ei hetkauttanut yhtään, vaikka joku syytön olisi joutunut istumaan murhasta hänen itsensä sijasta.
Oikeassa olet. Ei surmaaja välttämättä halunutkaan, että vainaja löydetään, mutta pitihän hänen kunnon kyläläisenä olla etsinnöissä mukana silmän lumeeksi ainakin. Olishan toisenlainen käytös voinut herättää huomiota. Tilanne Isojoella oli tukehtunut;kaikki kyräilivät toisiaan ja epäilivät toisiaan. Vääriä ilmiantojakin tehtiin.
Tuo surmaaja on hyvin älykäs. Näkee siitäkin, että selvisi teostaan. Ojurin tai hänen apurinsa äly ei olisi riittänyt moiseen. Ja jos ojuri oli liikkeellä sinä iltana, niin ei ainakaan ojaa kaivamassa. Pyhänä ei uskovaisella paikkakunnnalla töitä tehty.
Vaikka tekijä olis vielä elossakin, mikä on hyvinkin mahdollista, ei hän koskaan tuunnusta.
Tuo surmaaja on hyvin älykäs. Näkee siitäkin, että selvisi teostaan. Ojurin tai hänen apurinsa äly ei olisi riittänyt moiseen. Ja jos ojuri oli liikkeellä sinä iltana, niin ei ainakaan ojaa kaivamassa. Pyhänä ei uskovaisella paikkakunnnalla töitä tehty.
Vaikka tekijä olis vielä elossakin, mikä on hyvinkin mahdollista, ei hän koskaan tuunnusta.
-
Hydrogenium
- Lauri Hanhivaara
Täytyy saada tuo 100-viestiä täyteen.Spekultantti kirjoitti:No voi parsaKiitos strangelove, että ylimielisesti nuijit keskustelun päättyneeksi tyyliin, että eihän nyt kukaan voi yhtään mitään tietää kun vain minun mielipide on se oikea ja kaikki muut on tyhmiä...
Näin se nuupahti Merja Vaara -keskustelukin, kun kaikki vaan linnoittautuu poteroihinsa, eikä mitään uutta spekulaatiota saa esittää.
Eikä tämä ole jonkinlainen keskustelufoorumi kuitenkin?
Tutkiskelin tässä joutessani sitä Kyllikin runoa joka on kirjoitettu 19.03.1953
Runo päättyy näin: ....................Kauanko kestää tää eloni tie
Tuossahan on piiloviesti................Kauko k estää tää eloni tie
.................
Harmittelen myöskin sitä että poliisit eivät noteeranneet kahta ainoaa johtolankaa , nimittäin pääsylippua ja nuottivihkon palasta jotka löytyivät Kyllikin oikeanjalan kengän läheltä tai vierestä. Nehän ne olisivat olleetkin niitä tärkeitä ja oikeita johtolankoja .
Siis mikä pääsylippu se oli ja kenen sekä mistä virsi/-laulu/muusta nuottivihkosta/-kirjasta se nuottivihkon palanen oli?
Kaikki lippuset ja lappuset/ lehtiset olisi pitänyt noteerata ensisijaisesti siksi koska ne löytyivät Kyllikin kengän läheltä. hmmm
Kauko k estää tää eloni tie..................
Näihin aikoihin 60 vuotta sitten Kyllikin suohauta löytyi. Lieköhän Päntäneen tien varressa ollut liikettä tänä päivänä?
Hän on paljastanut vain yhden kerran nimensä alkuperän...
Kiinnostuin hiljan tästä Kyllikki Saaren tapauksesta, ja olen osan alkupään viesteistä lukenut, mutta en siis vielä läheskään kaikkia. Joten pahoittelen jos seuraava mieleeni tullut ajatus on jo esillä ollut ja nyt "toistan".
Alkupäässä (eka ketju) mietittiin haudalle laitetun männyntaimen merkitystä: onko se ollut harhauttamista vai haudan löytymiseen johdattelua. Entä jos se taimi on isketty siihen siksi, ettei männynistuttajat juuri siihen kohtaan kävisi taimea istuttamaan/kaivamaan? Jolloin hauta löytyisi? Miten lähellä tuota hautaa istutuksia suoritettiin? Ja kuinka nopeasti tuollainen katkaistu mänty kuivuu? Kyllähän kuusihin melko pitkään pysyy vihreänä ja "elävän" näköisenä (joulukuusta nyt ajattelin, joka on sisällä lämmössä toisin kuin tuo on ollut ulkona, jos viileät säät, niin hidastanee kuivumista?)
Alkupäässä (eka ketju) mietittiin haudalle laitetun männyntaimen merkitystä: onko se ollut harhauttamista vai haudan löytymiseen johdattelua. Entä jos se taimi on isketty siihen siksi, ettei männynistuttajat juuri siihen kohtaan kävisi taimea istuttamaan/kaivamaan? Jolloin hauta löytyisi? Miten lähellä tuota hautaa istutuksia suoritettiin? Ja kuinka nopeasti tuollainen katkaistu mänty kuivuu? Kyllähän kuusihin melko pitkään pysyy vihreänä ja "elävän" näköisenä (joulukuusta nyt ajattelin, joka on sisällä lämmössä toisin kuin tuo on ollut ulkona, jos viileät säät, niin hidastanee kuivumista?)
-
tutkistelija
- Vähänniinkuharrastaja
Joku kyseli Oiva Kurjen teosta Rippikoulutytöt vaarassa. Sain käsiini kyseisen vihkosen ja kyllä siitä ainakin makeat naurut sai, niin mielikuvituksellista tekstiä se on. - Enkä ihmettele, miksi sen kirjoittaja joutui siitä ongelmiin, koska sen verran halventavasti kohdistuu Eino Saareen täysin perättömiä syytöksiä.
Kattellaha ku aja kulluu ja jutut vanahenoo.
-
Hydrogenium
- Lauri Hanhivaara
Minäkin olen miettiny tämän männynnäreen merkitystä.Canvas kirjoitti:Kiinnostuin hiljan tästä Kyllikki Saaren tapauksesta, ja olen osan alkupään viesteistä lukenut, mutta en siis vielä läheskään kaikkia. Joten pahoittelen jos seuraava mieleeni tullut ajatus on jo esillä ollut ja nyt "toistan".
Olen tullut siihen loppupäätelmään että Kyllikkiä on puukotettu vatsaan. Hautauksen yhteydessä ennen haudan peittämistä teroitettu männynnäre on työnnetty vatsassa olevaan puukotushaavaan. Tällä toimenpiteellä murhaaja on harhauttanut tutkijoita luulemaan että murha-ase olisin tylppä esine/ muu astalo jolla on lyöty Kyllikkiä kasvoihin.
Murhaaja on ollut siis aika ovela.
Päätelmääni tukee seuraava tutkimustulos:
Haudan mäntyäkin tutkittiin. Todettiin, että se oli katkaistu ennen kesän kasvukauden alkamista. Rekonstruktiotutkimuksissa havaittiin, että vastaavan, teroitetun kepin työntäminen vatsanpeitteiden läpi on mahdollista vasta, kun nämä ovat mädäntymisessä pehmentyneet.
Männynnäre on siis työnnetty hautauksen yhteydessä puukotushaavaan.
Siis Kyllikki on puukotettu hengiltä= puukotettu vatsaan.
Yksi asia mikä vaivaa mieltäni on se kun eräässä filmissä Eino Saari istuu kiikkutuolissa ja hioo puukkoaan.
Onko puukon hionnan tarkoitus hävittää vuolujälkien aiheuttajat puukon terästä?
Onko puukon hiominen filmillä pelottelua joillekkin sivullisille?
Siinä hiukan miettimistä kaikille?
Niin ja se alibihan puuttui useammaltakin perheenjäseneltä.
Että Eino Saari olisi ollut puukkomiehenä? 
Hän on paljastanut vain yhden kerran nimensä alkuperän...
-
kekkuli12345
- Harjunpää
Ihan mielenkiintoinen ja uusi ajatus aiheeseen, mutta mitä murhaaja olisi voittanut naamioimalla teon tylpällä esineellä tehdyksi? Mitä filmiä tarkoitat tuolla, onko jossain jotain videomateriaalia aiheesta?Hydrogenium kirjoitti:Minäkin olen miettiny tämän männynnäreen merkitystä.Canvas kirjoitti:Kiinnostuin hiljan tästä Kyllikki Saaren tapauksesta, ja olen osan alkupään viesteistä lukenut, mutta en siis vielä läheskään kaikkia. Joten pahoittelen jos seuraava mieleeni tullut ajatus on jo esillä ollut ja nyt "toistan".
Olen tullut siihen loppupäätelmään että Kyllikkiä on puukotettu vatsaan. Hautauksen yhteydessä ennen haudan peittämistä teroitettu männynnäre on työnnetty vatsassa olevaan puukotushaavaan. Tällä toimenpiteellä murhaaja on harhauttanut tutkijoita luulemaan että murha-ase olisin tylppä esine/ muu astalo jolla on lyöty Kyllikkiä kasvoihin.
Murhaaja on ollut siis aika ovela.
Päätelmääni tukee seuraava tutkimustulos:
Haudan mäntyäkin tutkittiin. Todettiin, että se oli katkaistu ennen kesän kasvukauden alkamista. Rekonstruktiotutkimuksissa havaittiin, että vastaavan, teroitetun kepin työntäminen vatsanpeitteiden läpi on mahdollista vasta, kun nämä ovat mädäntymisessä pehmentyneet.
Männynnäre on siis työnnetty hautauksen yhteydessä puukotushaavaan.
Siis Kyllikki on puukotettu hengiltä= puukotettu vatsaan.
Yksi asia mikä vaivaa mieltäni on se kun eräässä filmissä Eino Saari istuu kiikkutuolissa ja hioo puukkoaan.
Onko puukon hionnan tarkoitus hävittää vuolujälkien aiheuttajat puukon terästä?
Onko puukon hiominen filmillä pelottelua joillekkin sivullisille?
Siinä hiukan miettimistä kaikille?
Niin ja se alibihan puuttui useammaltakin perheenjäseneltä.