Gustafssonin vammat (ketju 2)

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Evil Lindros kirjoitti:Vaikkei luotettavasti voisi todistaa tajunnan alentumista, niin ei se myöskään voi mennä niin, että lähdetään todistelemaan päinvastaista, koska sitäkään ei voi luotettavasti todistaa.
Kyllä se vähänpaljon niin on, että voidaan todistaa, että mitään merkittävää aivovammaa, joka selittäisi noin pitkän tajuttomuuden ja päivien tokkuraisuuden, ei ole pystytty tarkoista tutkimuksista huolimatta löytämään. Sellaista vammaa ei ole ollut mikä selittäisi tuntien tajuttomuuden.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Näinhän se on nähtävä. Tajunnantason aletumiselle löytyy kyllä tässä tapauksessa luonnollisia vaihtoehtoisia syitä mm. väsymys, psyykkinen uupumus, krapula, esittämisen tarvetta unohtamatta.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Sellaista vammaa ei ole ollut mikä selittäisi tuntien tajuttomuuden.
Aivotärähdys riittää sellaiseksi vammaksi, tiedän sen kokemuksesta.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Xerxes
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Tajuttomuudesta ei ole varmaa tietoa, ei ole ollut silminnäkijöitä, mutta todennäköistä on, että uhri on ollut täysin tajuton aluksi ja alentuneessa tajunnan tilassa pitemmän ajan. Siitä on ensi hoidon antaneen lääkärin oikeudessa antama arvio, ja paikalla käyneiden ihmisten todistajanlausuntoja. Näillä faktatiedoilla näyttää hyvin todennäköiseltä, että G ei ole ollut kuljettamassa ja piilottamassa kenkiä, vaan sen on tehnyt joku toinen tai jotkut toiset. Tämä on erittäin todennäköistä. Faktatiedot tukevat tällaista totuutta. Myös on todennäköistä, että uhrilla on ollut totaali muistiaukko, jolta muistia ei ole palautunut, aivan kuten kotiutuksen yhteydessä on lääkäri kirjallisesti merkinnyt asiakirjoihin. Ennen vamman syntymistä olevalta ajalta aluksi ollut muistiaukko on vähitellen täyttynyt muistikuvista. Se menee aivan teorian mukaan. Noin sen kuuluukin olla. Se vaikuttaa hyvin oikealta, vaikka sitä ei voi käytännössä todistaa, koska ainakin teoriassa muistiaukkoa voi myös näytellä. Tosin se on vaikeaa, kun kaikkea tarkkailevat koulutetut lääkärit, ja se on näinollen epätodennäköistä. Vammat ovat olleet pahat, noin lyhyesti sanottuna. Siitä on todistuksena Öhmanin laatima vammaluettelo, ja potilaalle annettu pitkäaikainen hoito sairaalassa ja poliklinikoilla aina helmikuulle 1961 saakka. Myös lääkärin määräämä pitkä sairasloma. Nämä ovat faktatietoja.
Misri
Jessica Fletcher

^ Pidempikestoisen tajuttomuuden olisi pitänyt näkyä merkkeinä tehdyissä tutkimuksissa. Mutta mitään viitteitä ei siitä kuitenkaan saatu. Joten pitkäkestoiselle tajunnan< tason alenemalle ei näin voi antaa merkitystä arvioitaessa mahd. aivovammaa. Siinä on suuri ristiriita niin pitkä tajunnantason alenema viittaisi vakavaan aivovammaan, mutta kaikki tehdyt tutkimukset puhuivat sitä vastaan. Xerxes, ne paikalla olleet katselijat, eivät kyenneet arvioimaan sitä onko tajunnantason aleneneminen aivovammasta johtuvaa vaiko muusta syystä johtuvaa. Ainoastaan he näkivät NGn ulkoiset vammat ja ihmettelivät tumput suorina, "että ompa siinä tapeltu". Lauerma on todennut, että yleensä (uhri), ihminen muistaa uhkaavat ja varalliset tilanteet, näin ei kuitenkaan NGn kohdalla ollut? Sillä missä asemassa henkilö on ollut näihin tapahtumiin nähden, on suuri merkitys.
Puliukko
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Tällaisena pienenä kevennyksenä voisin laittaa tänne pätkän vanhasta lehtijutusta:
HELSINGIN SANOMAT SUNNUNTAINA 5.6.1994

...Maaliskuussa 1961 Hans oli pahoinpidellyt suomalaisen vaimonsa Vienon. Hän potki maassa maannutta naista ja jatkoi hakkaamalla nyrkeillä. Näin kertoi silminnäkijä, joka ilmoitti asiasta poliisille. Vaimo sai aivotärähdyksen, kallonmurtuman ja silmävaurion.
Tuleeko mieleen NG:n saamat awan ja Misrin mielestä "pahoinpitely" vammat? 8)
Misri
Jessica Fletcher

^ Siis en tiedä minkälaista vastausta tuolla esittämälläsi kysymykselläsi oikein haet? Muuta yhtäläisyyttä en näe näiden vammojen välillä kuin, että ne kumpikin ovat pahoinpitelyvammoja, joissa siis on käytetty pelkästään fyysistä voimaa. NGn leukaluun kaksoismurtumat olivat sijainniltaan tyypillisissä kohdissa leukaluussa, näissä nyrkin-isku vammoissa. Näitä vaimon hakkaajia en hyväsy. Assman kuitenkin kärsi siitä ansaitun tuomio-rangaistuksensa. Se, että yhdistettäisiin tämä väkivaltainen vaimon hakkaamis tapahtuma näihin Bodomin-surmiin ja NG saamiin vammoihin, niin sille ei löydy mitään todellista perustetta. Näille naisten pahoinpitelyille on meillä kantaväestön keskuudessa ihan oma historiallinen taustansa. Laitan tähän oheen linkin, jossa on mielenkiintoista ja avartavaa luettevaa näistä naisiin kohdistuneista ns. aviollisesta väkivallasta.

http://research.jyu.fi/jargonia/artikke ... onia15.pdf
Puliukko
Martin Beck

Misri kirjoitti:^ Siis en tiedä minkälaista vastausta tuolla esittämälläsi kysymykselläsi oikein haet? Muuta yhtäläisyyttä en näe näiden vammojen välillä kuin, että ne kumpikin ovat pahoinpitelyvammoja, joissa siis on käytetty pelkästään fyysistä voimaa. NGn leukaluun kaksoismurtumat olivat sijainniltaan tyypillisissä kohdissa leukaluussa, näissä nyrkin-isku vammoissa. Näitä vaimon hakkaajia en hyväsy. Assman kuitenkin kärsi siitä ansaitun tuomio-rangaistuksensa. Se, että yhdistettäisiin tämä väkivaltainen vaimon hakkaamis tapahtuma näihin Bodomin-surmiin ja NG saamiin vammoihin, niin sille ei löydy mitään todellista perustetta. Näille naisten pahoinpitelyille on meillä kantaväestön keskuudessa ihan oma historiallinen taustansa. Laitan tähän oheen linkin, jossa on mielenkiintoista ja avartavaa luettevaa näistä naisiin kohdistuneista ns. aviollisesta väkivallasta.

http://research.jyu.fi/jargonia/artikke ... onia15.pdf
Löytyykö sinun NG:tä syyllistävistä "todisteita" mitään todellista perustetta? Kerro yksikin todiste NG:tä vastaan. Tähän mennessä niitä ei sinulta, eikä awalta ole tullut, vaikka niitä on kysytty satoja kertoja 8).
Misri
Jessica Fletcher

^ Kyllä niitä todisteita jotka puhuu syyllisyyden puolesta, on täällä tuotu esiin vähän joka ketjussa. Kaiketi sinä et niitä ole huomaavinasi. Niistä aihetodisteista muodostuu selkeä kokonaisuus joista käy ilmi, että syyllisyys on todennäköisempää kuin syyttömyys. Myös looginen tapahtuman kulku tuli myöskin hyvin esiin tässä uudessa tutkinnassa..
mehtäläinen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja mehtäläinen »

Hämmästyttää kyllä Misrin uskomaton jaksaminen toistaa tätä samaa loputtomasti. Väkisellään alkaa miettiä, millainen henkilö nimimerkin takana on ?
Kerroppa vähän itsestäsi , mahd. sairauksistasi, harrastuksista jne..
Itse asiasta olen kyllä eri mieltä, mutta sinun uskollisuutesi asiaasi on kyllä omaa luokkaansa
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Misri kirjoitti:... aihetodisteista muodostuu selkeä kokonaisuus joista käy ilmi, että syyllisyys on todennäköisempää kuin syyttömyys...
Asettuminen jo oikeusvoimaisesti kumoton syytteen yläpuolelle lienee myös eräänlainen todiste siitä, ettei nimimerkki Misrillä liene riittävää käsitystä siitä, miten Suomessa oikeuslaitos joutuu toimimaan sille esitetyn näytön osalta suhteessa syyttäjän vaatimuksiin.

Enää rikoslaissamme ei ole sovellettavaa sääntöä oikeuden halventamisesta, Misrin onneksi.
Jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, mutta asiaton Gustafssonin solvaaminen ei sitä ole.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Misri
Jessica Fletcher

^ Mitä ihmettä se Wagner höpisee. En ole asettautunut kys. auktoriteetin yläpuolelle enkä myöskään alapuolelle. Olen sanonut, että lainkirjaimen tuomiopäätös kyllä täytti. Kyllä ymmärrän sen, ettei syyttäjällä "vaatimuksineen" ole tuomarin valtuuksia. Se, että olen omassa päätelmissäni päätynyt samaan todennäköisyteen syyllisyys kysymyksessä, kuin syyttäjä on päätynyt omassa syyteharkinnassaan osoittaa sen, että looginen ajatteluni kaiketi toimii. :wink:
Puliukko
Martin Beck

Misri kirjoitti:^ Kyllä niitä todisteita jotka puhuu syyllisyyden puolesta, on täällä tuotu esiin vähän joka ketjussa. Kaiketi sinä et niitä ole huomaavinasi. Niistä aihetodisteista muodostuu selkeä kokonaisuus joista käy ilmi, että syyllisyys on todennäköisempää kuin syyttömyys. Myös looginen tapahtuman kulku tuli myöskin hyvin esiin tässä uudessa tutkinnassa..
Kyllä minä olen juttusi lukenut, eivätkä ne vakuuta minua, eivätkä vakuuttaneet käräjäoikeuttakaan. Heh :lol: Olemassa oleva tieto viittaa siihen, että hyvin todennäköisesti asialla oli ulkopuolinen murhaaja ja NG uhri. Tähän päätyi myös käräjäoikeus. Oikeuden päätös nolasi Tuomisen, Haapalan ja syyttäjän. Raju pudotus maan pinnalle ja paluu lähtöpisteeseen.

En jaksa edes ruveta luettelemaan perusteita tälle, kun ne on miljoona kertaa käyty läpi, mutta kun Misri aina promoaa verijälkiteoriaansa, niin täytää mainita fakta, että teltassa oli kämmenen kokoinen verijälki teltan pohjalla ulkopuolella, jota ei koskaan edes tutkittu. Jos se olisi tutkittu ja siitä saatu DNA-näyte ja verrattuna epäillyiden DNA:han niin juttu olisi ehkä saattanut selvitäkin. Kyllä Tuomisen ja Haapalan tutkinta oli niin huolimatonta ja puolueellista, että itärajan takana oltaisiin ylpeitä läntisen naapurin poliisin toiminnasta.

Marjattaa ja Virpiä ei voi edes todistajaksi kutsua. Nykyään niin monet keski-ikäiset naiset haluaa olla "Tuksuja", eli päästä hinnalla millä hyvänsä juorulehtien kanteen, vaikka syyttömän miehen kustannuksella.
Misri
Jessica Fletcher

^ Laittaisitko sen "kämmenenkokoisen" verijäljen tutkimuskoodi numeron nähäväksi. Siten tietäisin täsmällisesti, mistä näytteestä oikein puhut? Tietänet kaiketi sen verran, että suurinosa teltan verijäljistä oli teltan sisäpuolella olevaa uhreista vuotanutta verta. Joten näistä IHAN KAIKISTA uhreista vuotaneista sekoituveristä on hyvin vaikea ja tarpeetontakin saada yksilöityjä näytteitä. Tärkeintä tietenkin oli kartoittaa uhrien sijainnit verijälkiensä mukaan teltan sisäpuolella tapahtumahetkellä ja vastasivatko ne uhrien verijäljet löytöhetken sijaintiaan. Ja tuskin se murhaaja on siellä verisen teltan sisällä käynyt itseään piehtaroimassa uhriensa vereen. :roll:
Puliukko
Martin Beck

Misri kirjoitti:^ Laittaisitko sen "kämmenenkokoisen" verijäljen tutkimuskoodi numeron nähäväksi. Siten tietäisin täsmällisesti, mistä näytteestä oikein puhut? Tietänet kaiketi sen verran, että suurinosa teltan verijäljistä oli teltan sisäpuolella olevaa uhreista vuotanutta verta. Joten näistä IHAN KAIKISTA uhreista vuotaneista sekoituveristä on hyvin vaikea ja tarpeetontakin saada yksilöityjä näytteitä. Tärkeintä tietenkin oli kartoittaa uhrien sijainnit verijälkiensä mukaan teltan sisäpuolella tapahtumahetkellä ja vastasivatko ne uhrien verijäljet löytöhetken sijaintiaan. Ja tuskin se murhaaja on siellä verisen teltan sisällä käynyt itseään piehtaroimassa uhriensa vereen. :roll:
Kannattaa kysyä KRP:n Anja Ytiltä, joka hoiti tuon teltan tutkimisen. Mutta eihän Misri sitä tee, kun oma saippuaoopperakorttitalo saattaisi kaatua. Eihän sellaista häpeää voi Misrille eikä awalle suoda, eikä myöskään Markku Tuomiselle eikä Tero Haapalalle 8). Miten selität, että NG voi olla tekijä, kun tuo tutkimaton jälki on nimenomaan ULKOPUOLELLA? Jotkut nimittäin seuraavat muitakin lähteitä, kuin Seiskaa, Salkkareita ja BB:tä 8).
Vastaa Viestiin