18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
artsu75
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 4:03 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja artsu75 »

Lumipallo1234 kirjoitti:Mä en vaa jaksa uskoa sitä että kukaan valitsisi melkein omakotialueen takapihaa kätköpaikaksi, kun Kotkan alueella kyllä metsää ja merta riittää.
Aika hullulle kyl kuulostaa,mut kai siihen jokin looginen selityskin on.

Itselle tuli silloin heti mielee että onko mahdollisesti Kymin lentokentällä,siellä maastoa riittää,mutta olikin ihan toisaalla.
Lumipallo1234
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Marras 23, 2013 10:53 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Lumipallo1234 »

artsu75 kirjoitti:
Lumipallo1234 kirjoitti:Mä en vaa jaksa uskoa sitä että kukaan valitsisi melkein omakotialueen takapihaa kätköpaikaksi, kun Kotkan alueella kyllä metsää ja merta riittää.
Aika hullulle kyl kuulostaa,mut kai siihen jokin looginen selityskin on.

Itselle tuli silloin heti mielee että onko mahdollisesti Kymin lentokentällä,siellä maastoa riittää,mutta olikin ihan toisaalla.
Kymijoki oli kanssa aika monen huulilla. Mut tiedä mitä sitte D:n päässä liikkunu. Toivottavasti kertoo rehellisesti kaiken ni meki saadaan niitä faktoja joskus pöytään. :)
artsu75
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 4:03 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja artsu75 »

Faktoja kaivattais juu,kai joskus tulee lisää tietoa,ainahan spekuloida voi.
nti näpsä
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Marras 21, 2013 3:15 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja nti näpsä »

Ville on ollut surmailtana selvinpäin ja itse ajanut auton kotiin (äidin luokse joka asuu aivan ruumiin löytöpaikan lähellä). Ville isä taas asuu useamman kilometrin päässä. D on hakenut Villen kyytiin Villen kotoonta.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Ei nyt oikein kuulu tähän asiaan, mutta tietääkö joku, asuiko Ville jommankumman vanhempansa luona?
Luulisin, että asui, koska oli vielä lukiolainen.

Enkä usko, että alkoholia oli sinä iltana käytetty. Olivat autoilla liikkeillä. En usko, että he kännipäissään olivat vielä ajelleetkaan koskaan. Eiköhän molempien kortti ollut aivan äskettäin saatu.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
eevamc
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 8:06 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja eevamc »

Onko ketjussa aikaisemmin keskusteltu siitä mahdollisuudesta että D:n kanssa seurustellut tyttö olisi kokenut mustasukkaisuutta ja pyytänyt Villeä ystävänä keskustelemaan D:n kanssa? Ville ja tyttö ovat voineet muutaman kerran tavata, ja tyttö kertonut epämukavasta suhteestaan. Ville kilttinä ja molempien kaverina on sitten ollut sovittelijana, mutta jostain syystä tilanne on karannut käsistä.
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1122
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

eevamc kirjoitti:Onko ketjussa aikaisemmin keskusteltu siitä mahdollisuudesta että D:n kanssa seurustellut tyttö olisi kokenut mustasukkaisuutta ja pyytänyt Villeä ystävänä keskustelemaan D:n kanssa? Ville ja tyttö ovat voineet muutaman kerran tavata, ja tyttö kertonut epämukavasta suhteestaan. Ville kilttinä ja molempien kaverina on sitten ollut sovittelijana, mutta jostain syystä tilanne on karannut käsistä.
Voi se noinkin olla. Yhtä lailla on mahdollista, että V. on suhtautunut "pilkallisesti" D:n sanomaan, mikä se on ollutkaan. Ei ole enää kuin yhden henkilön sana asioiden todellisesta laidasta olemassa.
nti näpsä kirjoitti:Ville on ollut surmailtana selvinpäin ja itse ajanut auton kotiin (äidin luokse joka asuu aivan ruumiin löytöpaikan lähellä). Ville isä taas asuu useamman kilometrin päässä. D on hakenut Villen kyytiin Villen kotoonta.
No sittenhän kyllä vaikuttaisi siltä, että V. on ollut menossa äidin tykö. Tarkoitus ehkä aluksi ollutkin antaa kyyti mutta...toisaalta miksei V. olisi ajanut omalla autollaan. Ehkä ovat sitten ajelleet tuolla seudulla vain siksi, että se on tuttua aluetta? Niin tosiaan, kumman vanhemman tykönä hän mahtoi asua? Ja on sillä se merkitys, että jos äiti asui tuossa lähellä, se selittäisi, miksi V. on ehkä hakeutunut itse talojen suuntaan? Joko rauhallisessa tahdissa tahi takaa ajettuna.
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Apazzi
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 3:20 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Apazzi »

"Niin tosiaan, kumman vanhemman tykönä hän mahtoi asua?"

Aika monta kertaa on ketjussa todettu,että äidin luona asui. Mulle ei ole tullut kertaakaan edes mieleen, et asuisi isän kanssa, tosin sen tiesin jo muutenkin, mutta ei tämä ketju ole saanut mua epäilemään omaa tietoani.
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Jos Ville on saanut surmansa jonkun yllättävän käsikähmän tai tunteenpurkauksen seurauksena, on ihan ymmärrettävää ettei surmaaja ole halunnut muuta kuin äkkiä eroon kalmosta. Silloin mikä hyvään vähän himmeämmin valaistu pusikko on riittänyt. Varsinkin jos tekijä on ollut humalassa tai teostaan paniikissa, on se ensimmäinen ajatus luultavasti tuntunut parhaalta. Eli pistä ruumis ensimmäiseen sopivaan paikkaan ja jos asiasta kysellään, kerro että Ville lähti jossain ihan muualla autosta kytkemään. Luultavasti hän on ajatellut, että kun ruumis löytyy, oletetaan Villen kuolleen myöhemmin ja jonkun muun toimesta.
Tarvitaan kuitenkin aika paatunut ja erityisen toimintakykyinen tyyppi kuljettamaan juuri surmaamaansa ystävää ties mihin jotta ruumista ei löytyisi. En usko että tästä nuoresta tekijästä olisi sellaiseen ollutkaan. Voisin jopa kuvitella, että surmapaikka on tuossa ihan ruumiin löytöpaikan lähellä eikä ruumista ole koskaan kuljetettukaan kuin korkeintaan jalkakäytävältä pusikon puolelle.
Odotan mielenkiinnolla, julkistetaanko tietoa surmatavasta lainkaan? Tuo auto surmaamisvälineenä voisi pitää hyvin kutinsa. Tuon ikäisille auto on tosi tärkeä ja sillä saa hinteläkin jätkä voimaa suoritukseen johon ei muuten ehkä kykenisi. ja se olisi helppoa. Ei käsikähmää, ei epäonnistumisen mahdollisuutta. Eikä ääniä jotka esimerkiksi tuliasetta käytettäessä herättävät huomiota. Mutta kukaan ei yömyöhään noteeraa terävää kiihdytys-jarrutus-tömähdys-sarjaa. Varsinkin jos naapurustossa pyörii autoilevia teinejä. Murhaksi voisi teon saada se, jos autolla olisi ajettu uhrin yli useammin kuin kerran.
eevamc
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 8:06 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja eevamc »

Onko oikeastaan merkitystä sillä, kumman vanhemman luona Ville asui? Tai D? Ihan varmasti kamala suru ja kauhu kaikilla vanhemmilla.
Täällä tuntuu olevan keskustelijoita, jotka tuntevat niin D:n kuin tunsivat Villenkin. He varmaan tuntevat myös tytön, jonka annetaan ymmärtää juttuun liittyneen. Osaako kukaan sanoa, miten hän voi? Entä muut kaverit ja ystävät?
Lumipallo1234
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Marras 23, 2013 10:53 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Lumipallo1234 »

nti näpsä kirjoitti:Ville on ollut surmailtana selvinpäin ja itse ajanut auton kotiin (äidin luokse joka asuu aivan ruumiin löytöpaikan lähellä). Ville isä taas asuu useamman kilometrin päässä. D on hakenut Villen kyytiin Villen kotoonta.
Ilmeisesti tiedät enemmänkin illan tapahtumista ja taustoista joten kerro toki lisää.

Mä sain käsityksen ettei Ville edes sinä iltana ollut ajelemassa omalla vaan isänsä autolla.

Ja mitä kavereihin ja J:hin tulee ni musta ne ja niiden suru ei kuulu tänne..
eevamc
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 8:06 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja eevamc »

Lumipallo, olet aivan oikeassa, ystävien suru ei kuulu tänne. Mielestäni aikaisemmin ketjussa on aivan kohtuuttomasti tyttöystävää syyllistetty. Kuten muutamat kirjoittajat ovat maininneet, jokainen on vastuussa omista teoistaan. Olen samaa mieltä, ja tarkoitan nyt tekijää.
Toivon vain, että niin tyttö kuin kaikki ystävät ja kaverit, molempien, sekä tekijän että uhrin, ovat saaneet apua. Nuori mieli on haavoittuva. Tapahtunut on varmasti koskettanut monia aivan lähipiirin ulkopuoleltakin. Haava pysyy auki pitkään, oikeuskäsittelyhän alkanee vasta keväällä. Eikä haava aina arpeudu koskaan.
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1122
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Apazzi kirjoitti:"Niin tosiaan, kumman vanhemman tykönä hän mahtoi asua?"

Aika monta kertaa on ketjussa todettu,että äidin luona asui. Mulle ei ole tullut kertaakaan edes mieleen, et asuisi isän kanssa, tosin sen tiesin jo muutenkin, mutta ei tämä ketju ole saanut mua epäilemään omaa tietoani.
Joojoo. Täällä kun seurailee useampaakin ketjua, niin pakostakaan ei kaikkia joka tapauksen yksityiskohtia varmaan kukaan muista. Ja onko millään kysymyksellä mitään merkitystä ylipäänsä? Ei varmaan sitten niin.

No mutta jos kuitenkin asiaan taas.
Lumipallo1234 kirjoitti:
nti näpsä kirjoitti:Ville on ollut surmailtana selvinpäin ja itse ajanut auton kotiin (äidin luokse joka asuu aivan ruumiin löytöpaikan lähellä). Ville isä taas asuu useamman kilometrin päässä. D on hakenut Villen kyytiin Villen kotoonta.
Ilmeisesti tiedät enemmänkin illan tapahtumista ja taustoista joten kerro toki lisää.

Mä sain käsityksen ettei Ville edes sinä iltana ollut ajelemassa omalla vaan isänsä autolla.

Ja mitä kavereihin ja J:hin tulee ni musta ne ja niiden suru ei kuulu tänne..
Jos tuo auto, oli sitten isän tai oma, on jätetty sinne ABC:lle(?) tai muualle parkkiin, onhan mahdollista, että apukuski on voinut ottaa muutaman matkajuoman mukaan?
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
nti näpsä
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Marras 21, 2013 3:15 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja nti näpsä »

poepporoo kirjoitti:
Apazzi kirjoitti:"Niin tosiaan, kumman vanhemman tykönä hän mahtoi asua?"

Aika monta kertaa on ketjussa todettu,että äidin luona asui. Mulle ei ole tullut kertaakaan edes mieleen, et asuisi isän kanssa, tosin sen tiesin jo muutenkin, mutta ei tämä ketju ole saanut mua epäilemään omaa tietoani.
Joojoo. Täällä kun seurailee useampaakin ketjua, niin pakostakaan ei kaikkia joka tapauksen yksityiskohtia varmaan kukaan muista. Ja onko millään kysymyksellä mitään merkitystä ylipäänsä? Ei varmaan sitten niin.

No mutta jos kuitenkin asiaan taas.
Lumipallo1234 kirjoitti:
nti näpsä kirjoitti:Ville on ollut surmailtana selvinpäin ja itse ajanut auton kotiin (äidin luokse joka asuu aivan ruumiin löytöpaikan lähellä). Ville isä taas asuu useamman kilometrin päässä. D on hakenut Villen kyytiin Villen kotoonta.
Ilmeisesti tiedät enemmänkin illan tapahtumista ja taustoista joten kerro toki lisää.

Mä sain käsityksen ettei Ville edes sinä iltana ollut ajelemassa omalla vaan isänsä autolla.

Ja mitä kavereihin ja J:hin tulee ni musta ne ja niiden suru ei kuulu tänne..
Jos tuo auto, oli sitten isän tai oma, on jätetty sinne ABC:lle(?) tai muualle parkkiin, onhan mahdollista, että apukuski on voinut ottaa muutaman matkajuoman mukaan?
Kuten jo aiemmin kerroin, Ville on ollut selvinpäin. Auton oli ajanut oman kodin pihalle. Aamulla Villen piti mennä töihin, joten ei varmaan silloin olisi vetänyt kännejä!!!
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1122
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Mihin tietosi perustuu? Eikä sillä ole asiassa muuta väliä, kuin max. se, onko pystynyt mahdollisesti puolustamaan itseään..
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Vastaa Viestiin