Susanne Lindholmin, 25 v. kellarisurma Helsingin Kumpulassa 8.8.1976
Re: Susanne Lindholm, surmattiin v. 1976 Helsingissä (ketju
Mikä on "syrjäisempi puisto"? Keskustan tuntumassa on monia puistoja, missä voi olla syrjässä. Kumpula-akseli on vain mielestäni edelleen syrjässä satunnaisille kulkijoille, joilla ei ole mitään kiinnekohtaa paikkaan. Toki sekin on mahdollista, että henkilöä ollaan seurattu puoli Helsinkiä, mutta itse en siihen usko.
Mistäs muuten tiedät millä asioilla nämä "yökiitäjät" ovat olleet, kun heitä olet urallasi kohdannut? Jospa asuivatkin alueella, milä kulkivat? Jospa olivat tulossa jonkun luota jatkoilta? Jospa olivatkin menossa jonkun tuttunsa luokse? Tuskin kovin moni ihminen lähtee huvikseen keskellä yötä toiselle puolelle kaupunkia "muuten vain käppäilemään"..?
Olen asunut Kallio-Sörnäinen akselilla monen monta vuotta, ja olen ihan tottunut baarikärpänen ollut tuolloin. Se on muuten jännä juttu, ettei minua koskaan pelottanut siellä asuessani liikkua edes yöllä. Se johtuu kai siitä tiiviistä rakentamisesta yms..ei ole pimeitä puistikkoja, mistä hyökätä kimppuun, ja aina oli elämää ympärillä. Toista se on tuollaisissa "mummolaaksoissa", kuten Huopalahti, Kumpula yms.
Mistäs muuten tiedät millä asioilla nämä "yökiitäjät" ovat olleet, kun heitä olet urallasi kohdannut? Jospa asuivatkin alueella, milä kulkivat? Jospa olivat tulossa jonkun luota jatkoilta? Jospa olivatkin menossa jonkun tuttunsa luokse? Tuskin kovin moni ihminen lähtee huvikseen keskellä yötä toiselle puolelle kaupunkia "muuten vain käppäilemään"..?
Olen asunut Kallio-Sörnäinen akselilla monen monta vuotta, ja olen ihan tottunut baarikärpänen ollut tuolloin. Se on muuten jännä juttu, ettei minua koskaan pelottanut siellä asuessani liikkua edes yöllä. Se johtuu kai siitä tiiviistä rakentamisesta yms..ei ole pimeitä puistikkoja, mistä hyökätä kimppuun, ja aina oli elämää ympärillä. Toista se on tuollaisissa "mummolaaksoissa", kuten Huopalahti, Kumpula yms.
How do you hold a moonbeam in your hand?
-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
-
Ernesti Säkävaara
- Armas Tammelin
Tietenkään en ala mitään yksityiskohtia, kyseisestä puistotapauksesta kertomaan, siitä kun on huomattavasti vähemmän aikaa, kuin tuosta teinivuosien vallilanlaakso jutusta ja paikka oli sen verran rauhallinen, että vastapuoli sen saattaisi tunnistaa. En myöskään ala työhöni liittyviä asioita tarkemmin kertomaan. Jos minä sanoin, että olen paljon yöhiihtäjiä nähnyt, niin sitä myös tarkoitan. Ne jotka jatkuvasti yössä (etenkin työssä) liikkuvat, tietävät, että siellä liikkuvien piirit on yllättävän pienet ja aika pian oppii tietämään ja tuntemaan heidän kuvioitaan. En minä tietenkään jokaista yössä liikkuvaa tunne, enkä tiedä, enkä sellaista väittänytkään, mutta paljon on vuosien aikana tullut nähtyä.poepporoo kirjoitti:Mikä on "syrjäisempi puisto"? Keskustan tuntumassa on monia puistoja, missä voi olla syrjässä. Kumpula-akseli on vain mielestäni edelleen syrjässä satunnaisille kulkijoille, joilla ei ole mitään kiinnekohtaa paikkaan. Toki sekin on mahdollista, että henkilöä ollaan seurattu puoli Helsinkiä, mutta itse en siihen usko.
Minähän kommentoin lähinnä siihen, kun sinä alueen rauhallisuuteen vedoten rajasit "ulkopuoliset" tekijät pois surmaaja kandidaateista. No kuka ensinnäkin on ulkopuolinen. Kummasti sinä olet tässä parin viimeisen viestin aikana hieman laventanut sitä "sisäpiiriä", hyväksyen siihen mukaan myöskin alueella "hoidon luona punkkaavat" mukaan. Eli onko mielestäsi myöskin sellainen kulman vakikalustoon kuuluva, joka on päässyt diskosta saattamaan kättärin opiskelijakämpälle kätilöopiskelijaa (kenties jopa päässyt rykäsemään) ja sen jälkeen käppäillyt Sofianlehdonkadun läpi kohti Käpylässä sijaitsevaa kotiaan, vai täytyykö hänen x kertaa käydä jynkyttämässä ko neitoa, ennen kuin hyväksyt hänet vakikalustoon?
Jännästi sinä muuten totaalisesti sivuutit sen faktan, että Sofianlehdon kulmalla sijaitsi satunnaisia kulkijoita puoleensa imevä yöhuoltsikka. Vai eikö sinun mielestäsi yöhuoltsikka kerää satunnaisia kulkijoita huomaansa? Minä muutama tuhat tuntia yöhuoltsikoilla istuneena voin kertoa, että kyllä kerää.
Henkilökohtaisesti minä en rajaa yhtään mitään vaihtoehtoa pois, vaikka minulla omat suosikkivaihtoehtoni onkin, mutta mikään vaihtoehto ei ole minulle sellainen, etten sen mahdollisuuten usko. Jokainen tietysti uskoo tai on uskomatta ihan mihin vaan, mutta itse pidän paljon todennäköisempänä vaihtoehtona sitä, että tekijä on Susannelle täysin tuntematon, kuin että hän olisi talon/taloyhtiön asukas, tai "vakikalustoon" kuuluva. Sekin fakta sotii taloyhtiön "omaa" vaihtoehtoa vastaan, että tappaja ei ole vieläkään jäänyt kiinni. Oma ykkösvaihtoehtoni on edelleen se, että tappaja oli Susannelle hyvinkin tuttu, mutta ei talon/taloyhtiön asukas.
Viimeksi muokannut Ernesti Säkävaara, To Joulu 12, 2013 7:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta vertailun vuoksi voin kertoa että itseäni on seurattu "puoli kaupunkia" tai kilometrejä monen kokoisissa kaupungeissa ja maaseudullakin monia kertoja. Erittäin tuttu on myös tilanne, jossa seuraaja yrittää tuppautua sisään samalla ovenavauksella ja jossa ei tulisi mieleenkään herättää naapureita keskellä yötä, tosin vielä vähemmän oikeasti tehdä tuttavuutta jonkun sairaan häirikön kanssa. Kännykättömänä aikana sellaisessa tilanteessa ei ollut paljon vaihtoehtoja jossain hyvin hiljaisessa kaupunginosassa, jos seuraaja oli valmis uuvutustaisteluun. Liikun aika paljon eikä klo-ajalla ole väliä. Olen selviytynyt tilanteista ehjänä vaikka muutaman kerran on ollut henkikin uhattuna.poepporoo kirjoitti: Toki sekin on mahdollista, että henkilöä ollaan seurattu puoli Helsinkiä, mutta itse en siihen usko.
Ernesti Säkävaara kirjoitti: Tietenkään en ala mitään yksityiskohtia, kyseisestä puistotapauksesta kertomaan, siitä kun on huomattavasti vähemmän aikaa, kuin tuosta teinivuosien vallilanlaakso jutusta ja paikka oli sen verran rauhallinen, että vastapuoli sen saattaisi tunnistaa. En myöskään ala työhöni liittyviä asioita tarkemmin kertomaan. Jos minä sanoin, että olen paljon yöhiihtäjiä nähnyt, niin sitä myös tarkoitan. Ne jotka jatkuvasti yössä (etenkin työssä) liikkuvat, tietävät, että siellä liikkuvien piirit on yllättävän pienet ja aika pian oppii tietämään ja tuntemaan heidän kuvioitaan. En minä tietenkään jokaista yössä liikkuvaa tunne, enkä tiedä, enkä sellaista väittänytkään, mutta paljon on vuosien aikana tullut nähtyä.
Minähän kommentoin lähinnä siihen, kun sinä alueen rauhallisuuteen vedoten rajasit "ulkopuoliset" tekijät pois surmaaja kandidaateista. No kuka ensinnäkin on ulkopuolinen. Kummasti sinä olet tässä parin viimeisen viestin aikana hieman laventanut sitä "sisäpiiriä", hyväksyen siihen mukaan myöskin alueella "hoidon luona punkkaavat" mukaan. Eli onko mielestäsi myöskin sellainen kulman vakikalustoon kuuluva, joka on päässyt diskosta saattamaan kättärin opiskelijakämpälle kätilöopiskelijaa (kenties jopa päässyt rykäsemään) ja sen jälkeen käppäillyt Sofianlehdonkadun läpi kohti Käpylässä sijaitsevaa kotiaan, vai täytyykö hänen x kertaa käydä jynkyttämässä ko neitoa, ennen kuin hyväksyt hänet vakikalustoon?
Jännästi sinä muuten totaalisesti sivuutit sen faktan, että Sofianlehdon kulmalla sijaitsi satunnaisia kulkijoita puoleensa imevä yöhuoltsikka. Vai eikö sinun mielestäsi yöhuoltsikka kerää satunnaisia kulkijoita huomaansa? Minä muutama tuhat tuntia yöhuoltsikoilla istuneena voin kertoa, että kyllä kerää.
Yöhuoltamoista en tiedä, ehkä niille on ollut kautta aikain tapana pesiintyä peräkammarin poikia tai muita, joille elämän suurinpia hetkiä on ollut se ainokainen suudelma, jossakin puistikossa..ja sekin ehkä pelkkää mielikuvitusta..voihan se olla, että tällaisillä paikoilla on enemmänkin näitä stalkkereita, KUKA tietää
JA TiiaStiina. Ok, voin noinkin olla ja paha juttu jos/kun noin on ollut.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Mielestäni perustelut sille, että paikasta johtuen tekijä ei voinut olla muualta tullut, on osin aika hataralla pohjalla.
Eikös tuo ollut juurikin sitä aikaa, kun maaseudun tyhjeneminen asukkaista oli kiivaimillaan ja kaupunkeihin lappasi kaiken aikaa lisää väkeä asumaan. Mielestäni voi siis olla jopa niinkin, että joku ekoja päiviään hesassa asunut on kusetettu nousemaan ratikasta tai bussista väärällä pysäkillä tai kusetettu nousemaan jopa kokonaan väärään bussiin. No siellähän sitten seikkailet pallo hukassa paikassa jota et vielä tunne ja et halua paljastaa maalaisuuttasi, joten et myöskään kauheesti kysele keltään kun hävettää kusetetuksi tuleminen. No Susanne, joka välttämättä eri syiden tähden tuolloin ollut kaikkein ystävällisimmillään vieraita kulkijoita kohtaan, on sitten kulkijaan huomionsa kiinnittäen saattanut tahattomasti ja tarpeettoman teräväkielisesti sanoa jotain jollekin jolta sitten on pinna palanut nähdyin seuraamuksin.
Mä itse olen esimerkkitapaus siitä, kuinka vaikeaa vieraspaikkakuntalaisuuden tunnustaminen on, ja kuinka se on 1989 johtanut eksymisen kun luonne ei ole sallinut kysyä neuvoa muilta. No 5 tuntia siinä meni.
Eikös tuo ollut juurikin sitä aikaa, kun maaseudun tyhjeneminen asukkaista oli kiivaimillaan ja kaupunkeihin lappasi kaiken aikaa lisää väkeä asumaan. Mielestäni voi siis olla jopa niinkin, että joku ekoja päiviään hesassa asunut on kusetettu nousemaan ratikasta tai bussista väärällä pysäkillä tai kusetettu nousemaan jopa kokonaan väärään bussiin. No siellähän sitten seikkailet pallo hukassa paikassa jota et vielä tunne ja et halua paljastaa maalaisuuttasi, joten et myöskään kauheesti kysele keltään kun hävettää kusetetuksi tuleminen. No Susanne, joka välttämättä eri syiden tähden tuolloin ollut kaikkein ystävällisimmillään vieraita kulkijoita kohtaan, on sitten kulkijaan huomionsa kiinnittäen saattanut tahattomasti ja tarpeettoman teräväkielisesti sanoa jotain jollekin jolta sitten on pinna palanut nähdyin seuraamuksin.
Mä itse olen esimerkkitapaus siitä, kuinka vaikeaa vieraspaikkakuntalaisuuden tunnustaminen on, ja kuinka se on 1989 johtanut eksymisen kun luonne ei ole sallinut kysyä neuvoa muilta. No 5 tuntia siinä meni.
Kyllä, ja tällainen "pallohukassa oleva":ko uskaltaisi hyökätä jonkun tuntemattoman Helsinkiläis daamin kimppuun tuosta vaan? Eiköhän tällaiset mammanpojat ennemmin hankkisi sen kyydin kotio päin, oman mamman helmoihin, ja aika nopeeta? Tässä tapauksessa on tarvinnut olla kyllin viileä hermoinen "kaveri", eikä mikään keskenkasvuinen, tärisevä, alleen laskeva pikkupoika.jarmo.janis kirjoitti:Mielestäni perustelut sille, että paikasta johtuen tekijä ei voinut olla muualta tullut, on osin aika hataralla pohjalla.
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Roistotko sitten ovat jotain sankareita? Päinvastoin väkivalta osoittaa pelkoa, useinkin.
Nyt nukkumaan kaikki mamman ja papan tytöt ja pojat.
Nyt nukkumaan kaikki mamman ja papan tytöt ja pojat.
-
Ernesti Säkävaara
- Armas Tammelin
Erittäin tutunoloista tarinaa. Aivan vastaavia tarinoita olen kuullut kymmeniltä naisilta, tutuilta ja tuntemattomilta. Jos ei ehkä kaikki ihan noin monipuolisella kokemuspohjalla, mutta vastaavanlaisia yksittäiskokemuksia kuitenkin.TiiaStiina kirjoitti:Jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta vertailun vuoksi voin kertoa että itseäni on seurattu "puoli kaupunkia" tai kilometrejä monen kokoisissa kaupungeissa ja maaseudullakin monia kertoja. Erittäin tuttu on myös tilanne, jossa seuraaja yrittää tuppautua sisään samalla ovenavauksella ja jossa ei tulisi mieleenkään herättää naapureita keskellä yötä, tosin vielä vähemmän oikeasti tehdä tuttavuutta jonkun sairaan häirikön kanssa. Kännykättömänä aikana sellaisessa tilanteessa ei ollut paljon vaihtoehtoja jossain hyvin hiljaisessa kaupunginosassa, jos seuraaja oli valmis uuvutustaisteluun. Liikun aika paljon eikä klo-ajalla ole väliä. Olen selviytynyt tilanteista ehjänä vaikka muutaman kerran on ollut henkikin uhattuna.poepporoo kirjoitti: Toki sekin on mahdollista, että henkilöä ollaan seurattu puoli Helsinkiä, mutta itse en siihen usko.
Olen muuten kerran joutunut vastaavaan tilanteeseen itsekin, eli seuraajana oli siis mies
Mutta joo, minä aina joka mutkassa korostan kaikille naisille, että yksin ei saa milloinkaan lähteä yöllä kapakista kotiin steppailemaan, enkä myöskään bussia suosittele, koska se ei koskaan vie aivan kotiovelle. Taksi on tuossa kohtaa erittäin edullinen henkivakuutus, se kun vie aina kotiovelle asti ja ammattitaitoinen kuski varmistaa, että nainen pääsee ulko-ovesta sisään ja häipyy vasta sen jälkeen.
Kovasti olen hämmästellyt Susannen isän juttuja, joista on saanut sellaisen kuvan, että on ollut ihan ok, kun Susanne on keskellä yötä ravintelista tullessaan steppaillut yksinään kotiin. Minä en moista toimintaa isänä hyväksyisi edes aikuiselta tyttäreltä. Toki olen isän juttuja Susannesta hämmästellyt muutenkin, mutta ei niistä tässä kohtaa sen enempää.
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Kun nyt kerran aloitin, voin kertoa että taksi voi olla yksi huonoimmista ideoista palata kotiin ravintolasta. Näin siinä tapauksessa, jos samaan taksiin tulee useampi saman puolitutun seurueen henkilö. Lähtövaiheessa on vaikea ajatella että sellaisessa voisi olla mitään vaaran aihetta, mutta asetelma voi muuttua täysin, kun jäljellä on enää yksi seurueen jäsenistä muiden jäätyä pois ja hän päättää yllättäen jäädä taksista pois samalla ovenavauksella. Jos näin on käymässä ja alkaa tuntua vähänkin epämukavalta, suosittelen vaikka kyytiä suoraan poliisiasemalle, taksista ei kannata astua ulos, koska eteen voi tulla tilanne jota on myöhäistä katua. Oikeastaan taksejakin pitäisi ohjeistaa tällaisten tilanteiden varalta, varmistaa se että nuori (tai vaikka aikuinenkin) pääsee turvallisesti kotiovesta sisään, sillä taksikyydistä näin yllättäen aiheutuva epämukavuus/vaara tuskin on kenenkään ennakoitavissa. Rikollinen tuotuna suoraan omalle kotiovelle keskellä yötä. Ei auta vaikka olisit nopea jaloistasi, koska asuinpaikkasi on jo selvinnyt roistolle.
SL:n tapauksessa ei varmaankaan oltu käytetty taksia, mutta eikö ole mahdollista, että surmaaja on kuulunut niihin, jotka yrittävät päästä taloon sisään uhrinsa mukana eivätkä anna periksi, kunnes uhri lopulta väsyttyään tekee jonkin varomattoman liikkeen?
SL:n tapauksessa ei varmaankaan oltu käytetty taksia, mutta eikö ole mahdollista, että surmaaja on kuulunut niihin, jotka yrittävät päästä taloon sisään uhrinsa mukana eivätkä anna periksi, kunnes uhri lopulta väsyttyään tekee jonkin varomattoman liikkeen?
Tämäkään juttu ei varmaankaan selviä koskaan.
Olin suunnilleen samanikäinen kuin Susanne, kun tämä juttu tapahtui. Minäkin kävelin usein yöllä kotiin, varsinkin kesäikaan ja syksylläkin. Oli mukavaa saada raitista ilmaa tupakansavuisen tanssipaikan, oli sitten ravintola tai muu, jälkeen.
Kyllä kyydin tarjoajia riitti. Mutta eivät nämä nuorukaiset olleet mitään roistoja, vaan naiseuraa etsiviä.
Susannenkin on saattanut ottaa kyytiin joku.
Mutta edelleen uskon, että oli sellainen, jonka S tunsi. Muuten vapaaehtoista vaunusuojaan menoa en ymmärrä. Vapaaehtoista se on ollut, koska mitään hälyyttävää ei kukaan ole kuullut.
Kumma, ettei tämän tekijää tavoitettu. Hänellä on käynyt hyvä tuuri.
Olin suunnilleen samanikäinen kuin Susanne, kun tämä juttu tapahtui. Minäkin kävelin usein yöllä kotiin, varsinkin kesäikaan ja syksylläkin. Oli mukavaa saada raitista ilmaa tupakansavuisen tanssipaikan, oli sitten ravintola tai muu, jälkeen.
Kyllä kyydin tarjoajia riitti. Mutta eivät nämä nuorukaiset olleet mitään roistoja, vaan naiseuraa etsiviä.
Susannenkin on saattanut ottaa kyytiin joku.
Mutta edelleen uskon, että oli sellainen, jonka S tunsi. Muuten vapaaehtoista vaunusuojaan menoa en ymmärrä. Vapaaehtoista se on ollut, koska mitään hälyyttävää ei kukaan ole kuullut.
Kumma, ettei tämän tekijää tavoitettu. Hänellä on käynyt hyvä tuuri.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
-
Ernesti Säkävaara
- Armas Tammelin
Itse asiassa piti myös ottaa tämä puoli taksien käytössä esiin, mutta hyvä kun sinä otit. Vaikka ns kimppakyydit voi olla hyvä ratkaisu taksimatkan kustannusten alentamisessa, voi ne pahimmillaan tulla kalliiksi, niin rahallisesti kun jopa terveydenkin kannalta. Tuttujen kanssa tehdyt kimpat toki suositeltavia, mutta outojen kanssa ei sitten laisinkaan.TiiaStiina kirjoitti:Kun nyt kerran aloitin, voin kertoa että taksi voi olla yksi huonoimmista ideoista palata kotiin ravintolasta. Näin siinä tapauksessa, jos samaan taksiin tulee useampi saman puolitutun seurueen henkilö. Lähtövaiheessa on vaikea ajatella että sellaisessa voisi olla mitään vaaran aihetta, mutta asetelma voi muuttua täysin, kun jäljellä on enää yksi seurueen jäsenistä muiden jäätyä pois ja hän päättää yllättäen jäädä taksista pois samalla ovenavauksella. Jos näin on käymässä ja alkaa tuntua vähänkin epämukavalta, suosittelen vaikka kyytiä suoraan poliisiasemalle, taksista ei kannata astua ulos, koska eteen voi tulla tilanne jota on myöhäistä katua. Oikeastaan taksejakin pitäisi ohjeistaa tällaisten tilanteiden varalta, varmistaa se että nuori (tai vaikka aikuinenkin) pääsee turvallisesti kotiovesta sisään, sillä taksikyydistä näin yllättäen aiheutuva epämukavuus/vaara tuskin on kenenkään ennakoitavissa. Rikollinen tuotuna suoraan omalle kotiovelle keskellä yötä. Ei auta vaikka olisit nopea jaloistasi, koska asuinpaikkasi on jo selvinnyt roistolle.
Taksikuskihan ei tiedä siinä kohtaa kun poka astuu rattaille, ketkä heistä tuntee toisensa. Se voi toki matkan aikana käydä selville, mutta välttämättä ei. Taksikuski siis ei välttämättä tiedä, onko viimeisenä kyydistä jäävä duo toisilleen tuttuja, vai tuntemattomia.
Tokihan taksikuskeja jo koulutuksessa ohjeistetaan ylipäätäänkin varmistamaan, että asiakas pääsee turvallisesti kotiin. Sehän on jo kuskin oikeusturvan kannalta suositeltavaa, koska näin hän välttyy mahdolliselta heitteillejättö syytökseltä, jos vaikka asiakas sattuisi sammumaan hankeen. Jos nainen ei halua, että joku tuntematon jää hänen kanssaan samaan aikaan taksista pois, niin tokihan hän voi asian kuljettajalle ilmaista. Mutta siis summa summarum, ei missään nimessä tuntemattomien ihmisten kanssa kimppakyytejä. Tutut kimpat turvallisia ja privaattikyydit vieläkin turvallisempia.
SL:n tapauksessa on toki mahdollista tuo mainitsemasi vaihtoehto, yhtenä vaihtoehtona muiden joukossa. Omissa skenaarioissani taksivaihtoehtoa ei ole suljettu pois, pikemminkin päinvastoin, eli se on vahvasti yhtenä vaihtoehtona mukana.
-
Ernesti Säkävaara
- Armas Tammelin
Sinulla on käynyt vaarallisesta toiminnastasi huolimatta hyvä tuuri. Susannella ja lukemattomilla muilla naisilla ei ollut yhtä hyvä tuuri.Atlanta kirjoitti:Tämäkään juttu ei varmaankaan selviä koskaan.
Tästä samaa mieltä, vaikka en edelleenkään tuntemattoman surmaajan mahdollisuutta pidä pois suljettuna.Atlanta kirjoitti:Susannenkin on saattanut ottaa kyytiin joku.
Mutta edelleen uskon, että oli sellainen, jonka S tunsi.
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Lähinnä Ernestille, vaikka OT: yksi vaara piilee siinäkin jos se puolituttu on korkeassa asemassa oleva tai tunnettu henkilö joka toimii ihmisten parissa. Sitä kuvittelee nimittäin helposti ettei sellainen halua riskeerata mainettaan ja että sellainen säilyttäisi kontrollin edes jotenkin, mutta oikeasti senkään varaan ei voi yhtään laskea. Taksimatka voi sitä paitsi olla kimppakyyti vieraiden ihmisten kanssa siksi että tietyissä yhteyksissä ei tarjota muuta kuin kimppakyytejä, muistelen törmänneeni tällaiseen järjestelyyn jossain. Ja ulkomailla taas voi saada hotellin henkilökunnan tilaamaan taksin joka osoittautuukin pimeäksi taksiksi. Jos on kiire lentokentälle ei voi mitään enää siinä vaiheessa.
Taksissa taas kuljettajan pitäisi reagoida, jos öisessä kimppakyydissä on joku, joka on ilmoittanut osoitteensa aivan eri suunnalle mutta heikommassa asemassa olevan noustessa kyydistä syöksyykin tämän perään eli toimii toisin kuin oli sovittu. Taksit vain kurvaavat kiireesti paikalta tällaisissakin tilanteissa. Nykyään jokaisella on sentään kännykkä mutta v. 1976 ei ollut.
Taksissa taas kuljettajan pitäisi reagoida, jos öisessä kimppakyydissä on joku, joka on ilmoittanut osoitteensa aivan eri suunnalle mutta heikommassa asemassa olevan noustessa kyydistä syöksyykin tämän perään eli toimii toisin kuin oli sovittu. Taksit vain kurvaavat kiireesti paikalta tällaisissakin tilanteissa. Nykyään jokaisella on sentään kännykkä mutta v. 1976 ei ollut.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Mutta jos luonne on sellainen että kuppi menee herkästi nurin, eikä mamman helmoihin pakoon lukkimis mahdollisuus ole käytettävissä, kuten sanoin pakkosyistä (työt) hesaan muuttamisesta. Siinä saattaa herätä sellainen, "juuri tuon kaltaiset on ongelmiini syyllisiä", ajatus ja näyttämisenkin halu.poepporoo kirjoitti:Kyllä, ja tällainen "pallohukassa oleva":ko uskaltaisi hyökätä jonkun tuntemattoman Helsinkiläis daamin kimppuun tuosta vaan? Eiköhän tällaiset mammanpojat ennemmin hankkisi sen kyydin kotio päin, oman mamman helmoihin, ja aika nopeeta? Tässä tapauksessa on tarvinnut olla kyllin viileä hermoinen "kaveri", eikä mikään keskenkasvuinen, tärisevä, alleen laskeva pikkupoika.jarmo.janis kirjoitti:Mielestäni perustelut sille, että paikasta johtuen tekijä ei voinut olla muualta tullut, on osin aika hataralla pohjalla.
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
Lueskelin tämän tapauksen ensimmäisiä kirjoituksia:Atlanta kirjoitti: Mutta edelleen uskon, että oli sellainen, jonka S tunsi. Muuten vapaaehtoista vaunusuojaan menoa en ymmärrä. Vapaaehtoista se on ollut, koska mitään hälyyttävää ei kukaan ole kuullut.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=19&t=43
Tuolla "Urho" kertoo näin:
"* Tapaus on aika ajoin noussut uudestaan esiin, ja tapausta hoitava poliisi sanoi yhdessä jutussa, että tekijä ei voimankäytöstä päätellen ole ollut mikään vanhus, vaan omannut nuoren ihmisen voimat. Siksi on toivoa, että hän on vielä 30v. kuluttuakin elossa. Vuonna 2003 on tapauksen johdosta tehty kiinnoottokin. - Olisi enemmän kuin hauska tietää, että johtuiko vapautus siitä, että DNA-näyte vapautti miehen epäilyistä. "
Eli on hyvinkin saattanut käydä kiinni niin, ettei S kyennyt huutamaan. Samassa viestissä kerrotaan myös siitä, miten vähän asukkaita oli kuultu.