Eikö oikeudessa todettu, ettei taustanauhaa ole käytetty, mutta entä nauhakooste? Sillä ei ole mitään tekemistä etukäteisasian kanssa. Juuri nauhakoosteeseen sopii Niemen KKO:lle antama lausunto eriaikaisista tallenteista, mutta on toinen asia, liittyykö se murha-asiaan jollakin etukäteisäänityksellä tai livemurhaan häkesoittoineen.Edwin kirjoitti:hei, valitettavasti en yksinkertaisesti viitsi ainakaan vähään aikaan kuunnella uudestaan tuota soopaa. Mutta uskon, että kaikki kuulemasi kummallisuudet pitävät paikkansa. Nauhahan on täynnä kummallisuuksia (olen itse kirjoittanut niistä jonkun viestin aikaisemmin). Jos tapahtumat olisivat edenneet kuten AA kertoo, kenenkään ei tarvitsisi kuunnella satoja kertoja nauhaa ja tutkia äänikäppyröiltä niksahduksia ja naksahduksia. Kaikki olisi johdonmukaista ja selvää yhdellä kuulemalla. Pelkästään se, että nauhaa täytyy pyöritellä vuosikausia ilman, että äänille löytyy joku logiikka, osoittaa, että taustanauha on ollut merkittävässä osassa.Mäkrö kirjoitti:Olen nyt kuunnellut häkenauhaa kovin. Toivoisin varmistusta muutamaan uuteen kuulohavaintooni:
Hilpein kohta nauhalla on poikalapsen äänellä lausutut: "sää aloitit"!
Ja ilman tällaista sekopäistä nauhakoostetta, ei alkuperäistä häkenauhaa olisi voitukaan julistaa salaiseksi aineistoksi, eikä olisi saatu teidän nuppejanne sekaisin, tai ylipäätään saatu aikaiseksi tätä oikeusfarssia tai päästy penkomaan sitä poliisin jemmapaikkaa aineiston siirtämiseksi oikeuslaitoksen puolelle syyttömyyden todistamisella.
Ilmestyikö muuten tämä kummallinen nauha (siis vuoti myös kummallisesti julkisuuteen) sen jälkeen, kun ensin oli käyty takavarikoimassa AA:n tietokoneet sun muut jääkaapin ovessa olevine lappuineen "pelastakaa äänet", vai mitä siinä luki?
Nyt on kyllä joku huumorintajuinen ja lapsenmielinen, kiva poliisisetä tehnyt teille jekun kokoamalla hauskan koosteen tästä takavarikoidusta aineistosta ja takavarikoiduista äänistä, jota voisimme kutsua vaikkapa poliisivuodoksi.