Kysy mitä tahansa seuraavalta (ketju 5)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta (ketju 5)

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

No en minä osaa soittaa sahaa, mutta mun isäni osasi kyllä. Hän oli entisajan tukkijätkä ja Lapissa oli ollut savottatöissä. Osasi hän soittaa myös sippiviuluakin, se taitaa olla nykyajan ihmisille aivan outo soitin.. :D Nykyajan nuoret eivät varmaan tiedä sitäkään minkälaista on ollut savottatyöt aikoinaan, ei siellä koneet kaataneet puita vaan miehet. Ajat on siitä muuttuneet.

Jos osaat niin selitäpä millainen soitin on sippiviulu.
Gods made heavy metal.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Olen jopa nuorena nähnyt sahan soittoa sekä sippiviulun soittoa duettona. Sippiviuluhan on laudan päälle viritetty peltipurkki jonka yli menee rautalanka kielet. Itse asiassa olen kaatanut oikealla savotalla(tuulenkaatosavotta) puita villissä nuoruudessa. Konkelot oli vaarallisia sekä laukeavat juuret. Mut duunissa sinällään ei juuri klamuria löytynyt, saatanan raskasta ja hikistä.

Milloin tämä talvi katsotaan päättyneeksi? Päivämäärä.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Dr Bergmeister
Adrian Monk

kakkosurpo kirjoitti:Olen jopa nuorena nähnyt sahan soittoa sekä sippiviulun soittoa duettona. Sippiviuluhan on laudan päälle viritetty peltipurkki jonka yli menee rautalanka kielet. Itse asiassa olen kaatanut oikealla savotalla(tuulenkaatosavotta) puita villissä nuoruudessa. Konkelot oli vaarallisia sekä laukeavat juuret. Mut duunissa sinällään ei juuri klamuria löytynyt, saatanan raskasta ja hikistä.

Milloin tämä talvi katsotaan päättyneeksi? Päivämäärä.
Isä oli Jatkosodan jälkeen mennyt Lappiin savotalle, mitäpä muutakaan työtä sitä olisi tehnyt. Siellä oli oppinut kaikki mahdolliset systeemit. Lapsena olen nähnyt minäkin sen sahan soiton, samoin sippiviulun. Isä soitti mandoliiniakin, jonka rakensi itse. Hän oli sellainen suomalainen perusjätkää.

Tämän talven virallista loppumista on aika vaikea arvioida, koska ei ole vielä tietoa milloin tämä talvi kunnolla edes alkaa.

Mikä on horoskooppimerkkisi?
Gods made heavy metal.
Gladys
David Starsky

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Jousimies. Tunnistan itseni.
https://www.astro.fi/self_knowledge/cha ... agittarius

Mitäs kuuluu sulle ja sun horoskoopilles näin loppuvuodesta? Entäpä ensi vuonna?
All is pretty.
- Andy Warhol
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Minä olen skorpioni ja tuossapa on hyvää tekstiä tai sitten huuhaata, samasta paikasta linkitetty kuin sinunkin tiedot :D

https://www.astro.fi/self_knowledge/cha ... n/scorpion

Miten on ilta mennyt, onko ollut hauskaa?
Gods made heavy metal.
kakkosurpo
Frank Columbo

Ilta kääntyy yöksi ja normi ilta.

Odotatko lunta?
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
J.Maybrick
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Odotan, toivottavasti en turhaan. Lunta saisi olla paljon ja pitkään.

Joko uudenvuodenlupaus on mietittynä? Vai laistatko koko lupauksen?
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
kakkosurpo
Frank Columbo

Mä mitään lupaa, edes itselleni.

Uskotko uudenvuoden tinan valamiseen, ja sen varjokuviin?
Virdon
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Enpä kyllä oikeastaan. Uudenvuoden tinaa on kyllä tullut valettua mutta hyvin harvoin kuitenkin. Onhan se ihan kiva sitten arvioida että miltä se näyttäisi. Varjokuvat itsessään ovat paljon kivempia kun niitä käsillään seinälle heijastelee ja yksikseen hihittelee.

Milloin viimeksi olet joutunut kuuntelemaan kun sippi luuviulu soittaa suutaan?
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Paze
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Paze »

Virdon kirjoitti:Enpä kyllä oikeastaan. Uudenvuoden tinaa on kyllä tullut valettua mutta hyvin harvoin kuitenkin. Onhan se ihan kiva sitten arvioida että miltä se näyttäisi. Varjokuvat itsessään ovat paljon kivempia kun niitä käsillään seinälle heijastelee ja yksikseen hihittelee.

Milloin viimeksi olet joutunut kuuntelemaan kun sippi luuviulu soittaa suutaan?
Aika ajoin.

Mitä aiot korkata Uuden Vuoden 2014 kunniaksi?
Kenraali George S. Patton sen tiivisti hyvin: "Russians are drunks with no regard for human life" . Itä-Ukrainan tapahtumat sen taas todistavat.
Virdon
Frank Columbo

Neitsyen. Tai sitten todennäköisesti realistisemmin ajateltuna korkkaan vaan lähinnä ihan ruokakaupasta saataviakin alkoholijuomia jokusen ja siinäpä se korkkauspuoli varmaan sitten onkin. Mikään ns. fiinimmän juoman korkkaaminen ei kuullosta mitenkään tarpeelliselta kun ei näillä normaaleilla vuoden vaihtumisilla itselle niin merkityksellistä merkitystä olekaan. Sitä puolta voin sitten harkita taas kun seuraava vuosituhat vaihtuu.

Onko tapanasi ostaa tavaroita myöskin ulkomaisista verkkokaupoista vai tyydytkö pelkästään kotimaisiin vaihtoehtoihin ja monesti myöskin samalla kalliimpiin hintaluokkiin?
Dr Bergmeister
Adrian Monk

No en varsinaisesti tilaa ulkomaisista verkkokaupoista mitään, kun en osta suomalaisistakaan verkkokaupoista, paitsi Anttilasta. Lähetän edelleen muut tilaukset postin kautta menemään, mutta ei tietenkään ulkomaille asti. Tavaraa on jo muutenkin liikaa, mitään uutta ei oikeastaan tarvita, nytkään mikään mahdu enää minnekäään.

Syötkö paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä?
Gods made heavy metal.
Mman
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mman »

Kyllä syödään marjat + sienet (syötävät :wink: ) kerätään metsästä pois ja rahaa sööstyy..

Vietätkö yksinäisen vai perheen parissa joulun ajan ?
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Ihan vaan itsekseni vietän nämäkin pyhät, siskonpoika käy kyllä kahvilla aattona ja siinä se meikäläisen joulu sitten onkin. Oma muksu asuu perheensä kanssa tuhansien kilometrien päässä, joten se siitä joulusta..eipä paljon huvita.

Tuleeko tänä talvena kovia pakkasia?
Gods made heavy metal.
Virdon
Frank Columbo

Kyllähän tuo aika leuto talvi on tähän asti ollut, mutta kävihän sitä hetken jo suht kovat pakkasetkin. Omassa sijainnissa oli sellaset 26 miinusastetta joka jo ainakin minun kirjoissa on suht kova pakkanen. Ja onhan sitä lapissa ollut jo järkyttäviä lähes -40 lukemia mittareissa. Eli kovia pakkasia on ollut jo ja varmaan vielä tulee olemaankin.

Onko reilua että eduskunnan joululoma kestää helmikuun alkupuolelle asti?
Vastaa Viestiin