vauvoillakin se taito katoaa jos ei mene harrastamaan sitä "uintia".Muistan itse kun alle kouluikäisenä olin uimakoulussa.Ei sitä kyllä kovin hyvin osannut räpiköidä.Meillä pidettiin joka kesä lähellä sijaitsevan järven rannalla uimakoulua.
Lapset ovat vilkkaita ja tuppaavat hipsimään aina juuri silloin kun katsot sekunnin kaksi muualle.Suvussamme on hukkunut lapsi saaviin.Perhe oli pihalla vai oliko tämäkin silloin mummulassa.Talon nurkalla oli isoja saaveja keräämässä sadevettä kukkien kasteluun ja eikös tämä onneton parivuotinen mukula mennyt sinne päälleen

Nämä onkyllä niin kauheita tapahtumia..
Hyvän ystäväni lapsi(5vTäytti koomassa ollessaan 6v) hukkui mentyään muutama vuosi sitten merenjäälle,josta oli juuri lähtenyt jonkin sortin paatti(elettiin loka-marraskuuta eli jäät ei vielä olleet kovinkaan kantavia)Hänellä oli kaveri mukana joka tajusi huutaa rannalla apua..pelastus tuli vain tosin liian myöhään..Asiasta oli isot otsikot iltasanomissa ja iltalehdessä.Sen tapauksen jälkeen olen sanonut ettei minua saa lähellekkään vettä asumaan lasten kanssa,jos joskus niitä teen.Toki turma voi sattua vaikka pihalla esim tuo saavi.