Henkirikos Sininauhasäätiön asuntolassa-Hki,Vallila 19.9.13

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher

Re: Henkirikos Sininauhasäätiön asuntolassa-Hki,Vallila 19.9

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Siis mitä niille nyt pitäisi tehdä?

Kai se on sentään parempi että maksetaan asunto suoraan ja annetaan loput rahat käteen kuin että ei maksettaisi asuntoa vaan annettaisiin koko summa käteen ja oletettaisiin alkkiksen käyttävän rahat asuntoon eikä viinaan.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

En minä tiedä. Ketään tietenkään ei voi väkisin raitistaa. Mutta eihän pienituloisilla kaikki rahat asumiseen mene, kyllä asumistukikin maksettaisiin.Mutta muu turha hyyssääminen pois.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher

Mitä tämä "hyyssääminen" siis on mikä pitäisi lopettaa?
Atlanta
Adrian Monk

No turha huolenpito.
Yhteiskunnan rahoilla on mukava elää. En jaksa enää toistaa. Kaikki on tässä ketjussa.
Päätös
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Päätös »

Terve vaan kaikki. Vuosia oon täällä lueskellut, mutta en oo viitinyt kirjottaa kun ei se ihan mallikkaasti multa luonnistu. Eniten kiinnostaa selvittämättömät henkirikokset ja kadonneet. Muutama juttu täällä koskettaa lähipiiriäkin.
No kuitenkin, tässä topikissa ollu sellasta tajunnan virtaa osalta että tekee nyt vaan mieli kirjotaa OT:ta tai ei. Asuin kyseisessä talossa kolme vuotta, asuntolan toiminta oli aika alussa sillon. Tossa talossa oli ainakin vielä sillon ihan "normaali" vuokra-asuntojakin, esim erään Forenomin vuokraamana. Se rottailu vuokranantajan puolelta on jo kyllä ihan toinen tarina. Jännä juttu mutta ite jäin pitkäaikaisasunnottomaksi jo tokaa kertaa kun vuokrasoppari loppui (en saanu häätöä ja vuokrat maksoin aina).
Ihmetyttää kun kovasti täällä syyllistetään asukkeja verovaroilla lääväämisestä. Asunto kuuluu ihan, siis ihan kaikille. Syyttäkää sitä nauhasäätiötä kun repii kaikki rahat valtiolta jota ihmisten ahdingosta saa. Mulla oli kolme kertaa halvempi vuokra kun näillä asuntolaan muuttajilla, maksutili oli eri. Monesti kuulin työntekijöiltä kans kristillistä paskaa, johon ilmeisimmin kuuluu kaikkien mahollisten etuuksien repiminen asukkien kustannuksella.
Joku kauhisteli palohälytyksiä ja niistä tulleita kustannuksia meille rehellisille veronmaksajille, noh sillon sattumoisin remontin takia oli ilmastointi kiinni pitkään ja automaattinen palohälytys kuitenki päällä. Eräänki kerran palokunta kävi myös meillä ei asuntolan asukeilla, kun ruokaa laitto ja käryt levisi.
Mitään ongelmia ei ainakaan mulla ikinä asuntolan sekalaisen sakin kanssa ollu, pikemminkin oli kiva seurata kun jotkut oikeesti yritti ylös sieltä paskasta elämästä jota oli rämpinyt. En kuitenkaan itsekkään ole sitä mieltä että kaikki ongelmat on hyvä kasata saman katon alle, siellä on vaikea pyrkiä entisestä elämän tyylistä pois. Samassa talossa toimi ainakin vielä silloin nuorison vastaanotto koti, mikä sekään ei ehkä paras ympäristö ehkä jo sekasin olevalle teinille ole.

Ps. Asun muuten nykyään sossunmasseilla (sillon kun ei oo töitä) kaupungin asunnossa, eikä tässä talonyhtiössä asu enää ku kai yks juoppo. Persujunttijuoppopariskunta muutti pois :lol: Niitä kyllä vitutti meijän mamut ku täällä ihan saman sossuvirkailijan tekemillä päätöksillä "eleli herroiks" :lol:
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Atlanta kirjoitti: Mutta eihän pienituloisilla kaikki rahat asumiseen mene, kyllä asumistukikin maksettaisiin.
Mulla on se kokemus asumistuesta, sekä ennen 90-luvun lamaa kun sitä maksettiin avokätisemmin kun nykyään, että tulojen pitää olla TODELLA pienet että sitä saa. Siis sanoisin että tulojen on oltava alta 1000 euroa kuussa.

Juttelin vanhan vanginvartijan kanssa taannoin ja hän kertoi kokemuksistaan puliukoista sakkovankeina.
Jotkut puliukot tuossa joulu-tammikuussa, kun alko tulla kylmä, tekivät jonkun pikkurikoksen ja jäivät tietysti odottelemaan että poliisi tulee pidättämään.
No sakkoa, ja vankilaan sakkovangiksi. Muutaman kuukauden "lepo" siellä, syömiset, terveydenhoito..
Joskus piti kuulemma suunnilleen niskasta kantaa kadulle, kun eivät olisi lähteneet. Arvaahan sen, kun vaihtoehtona on nukkua roskalaatikossa.
Että en tiedä onko tuollaisessakaan paljoa järkeä ja kustannuksia tuollaisestakin tulee.
Atlanta
Adrian Monk

Tilanne on on hankala. Kuluja tulee, oli asia miten vaan.
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Arlene kirjoitti:
Atlanta kirjoitti: Mutta eihän pienituloisilla kaikki rahat asumiseen mene, kyllä asumistukikin maksettaisiin.
Mulla on se kokemus asumistuesta, sekä ennen 90-luvun lamaa kun sitä maksettiin avokätisemmin kun nykyään, että tulojen pitää olla TODELLA pienet että sitä saa. Siis sanoisin että tulojen on oltava alta 1000 euroa kuussa.

Juttelin vanhan vanginvartijan kanssa taannoin ja hän kertoi kokemuksistaan puliukoista sakkovankeina.
Jotkut puliukot tuossa joulu-tammikuussa, kun alko tulla kylmä, tekivät jonkun pikkurikoksen ja jäivät tietysti odottelemaan että poliisi tulee pidättämään.
No sakkoa, ja vankilaan sakkovangiksi. Muutaman kuukauden "lepo" siellä, syömiset, terveydenhoito..
Joskus piti kuulemma suunnilleen niskasta kantaa kadulle, kun eivät olisi lähteneet. Arvaahan sen, kun vaihtoehtona on nukkua roskalaatikossa.
Että en tiedä onko tuollaisessakaan paljoa järkeä ja kustannuksia tuollaisestakin tulee.
se vaan,että kun sakkojen muuntumisella vankeudeksi menee noin vuodesta kahteen,toisinaan enemmänkin,tulee karhua,tulee toinenkin,tulee haaste sakonmuuntokäräjille jos sattuvat tapaamaan,tulee tuomion lainvoimaisuuden odotusaika,etsintäkuulutusta ei ole,otetaan tavattaessa kiinni ym. ym. ei sitä niin vain ole koskaan menty eikä mennä edelleenkään sakkoja lusimaan silloin kun itselle sopii.oli pakkaset mitä oli.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher

Atlanta kirjoitti:No turha huolenpito.
Yhteiskunnan rahoilla on mukava elää. En jaksa enää toistaa. Kaikki on tässä ketjussa.
Mitä tämä "turha huolenpito" on? Et ole sitä avannut tässä ketjussa sanallakaan, minkä tarkistin juuri lukemalla kaikki ketjuun kirjoittamasi viestit.

Hyväksyt ilmeisesti sen että juopoille järjestetään asunto tavalla tai toisella. Samoin hyväksyt sen että he saavat jotain perusturvaa, oli se eläkettä, toimeentulotukea tms. Tämän olen ymmärtänyt.

Mutta mitä on nyt se hyyssääminen ja turha huolenpito mikä pitäisi poistaa? Mistä nimenomaisista yhteiskunnan järjestämistä toimista puhut?
Atlanta
Adrian Monk

Minä olen paheksunut sitä, että kaupunki järjestää asunnon,vaikka perheitäkin on ilman asuntoa.
Sitten kaikki Sininauhat ym yleishyödylliset rakentajat rakentaa asuntoja vain moniongelmaisille. Sossu maksaa vielä usein koko vuokran, kun työttömyyskorvaus on pieni.
Tätä en hyväksy, siis asuntojen järjestämistä, jos on vaikka entisestä lentänyt ulos omasta syystään.
Kaikki katkaisuhoidot, kuntoutukset ja holistilat maksaa sossu, yhteiskunta eli me.
Jos asunto sotketaan tai tuhotaan, nekin korjaukset maksaa veronmaksajat.
Sitten kun sairastutaan viinan aiheuttamiin sairauksiin, niin sairaalassa ollaan sossun rahoilla.
Eikö tämä ole hyyssäämistä?
Voidaan elää kuin pellossa.

Jos haluaa dokata, niin dokatkoon, mutta ei saisi maksattaa kuluja muilla.

Olen kirjoittanut jo näistä asioista.
broidi
Alokas

Viesti Kirjoittaja broidi »

Moi Atlanta.Kyseinen tapettu mies oli minun iso veljeni.Ja tuohon sinun kysymykseen että oliko veljelläni surevia omaisia.Kyllä on ja veljeltäni jäi myös alaikäinen lapsi suremaan.Mutta kun ihmiset ei tiedä/tunne tapausta niin kyselevät mitä ihmellisempia juttuja.
Atlanta
Adrian Monk

Moi.
Otan osaa veljesi takia. Ei ketään saa tappaa, vaikka toinen olisi kummonen. Mutta tällaiset jutut ryyppyporukoissa on jokapäiväisiä, valitettavasti,sille ei voi mitään.
Usein näillä alkoholisoituneillakin on lapsia ja myös omaisia, jotka jäävät kaipaamaan.

Alkoholisti on sairas ihminen, mutta parantuminen alkaa vain hänestä itsestään.
broidi
Alokas

Viesti Kirjoittaja broidi »

Olen itsekin alkoholisti.Mutta olen töissä ja maksanveroja siinä missä muutkin.Ja veljeni oli kanssa työ elämässä.Ennen kuin Tuo kunigas viina taas vei mukanaan.Ja vaikka olen alkoholisti.Niin en juo kun kaksi kertaa vuodessa.Kyllä veljeni halusi yrittää lopettaa tuon juomisen.Mutta rupesi tekemään asialle jotain liian myöhään.Ja vaikka ihminen on millanen tahansa.Niin se ei oikeuta ketään riistämään toisen henkeä.En tiedä millanen Atlanta on sinun kasvu ympäristö.Mutta en usko että olet joutunut hautaamaan sinun koko perheesi.Nimittäin minä sen olen joutunut tekemään.Ja yleensä ihminen/ihmiset syyttävät muita kun itseään kaikesta vaikeuksistaan.Mutta Veljeni ei ikinä syyttänyt ketään omasta juomisestaan.Ja se oli virhe veljeltäni mennä asumaan tuonne asuntolaan.Koska veljeni vaistosi jo että siellä voi tapahtua mitä vaan.Ja siksi olisi halunnut oman asunnon.Mutta tässä yhteiskunnassa ei vaan ole vapaita asuntoja.Ja jos ihmisellä ei ole omaa asuntoa niin se ei voi millään keinolla olla selvin päin.Koska kyllä se asia on niin että kun saat oman asunnon niin on helpompaa yrittää olla juomatta ja pitää yhteyttä omaisiinsa.Minä kyllä pidin veljeeni yhteyttä.Koska se oli se viimenen joka oli jäljellä lapsuuden perheestäni.Mutta omaa elämääni en pilaa tuon veljeni tappajan takia.Toivon että tässä "oikeusvaltiossa" kävisi nyt oikeus ja tekijä saisi sen mikä sille kuuluu.
matlockb
Watson itse

Henkirikos Sininauhasäätiön asuntolassa-Hki,Vallila 19.9.13

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Alibissa olleen jutun perusteella surma oli erityisen raaka ja murhaajalla, Jorma Tapani Hänninen (s. 27.2.1970) ilmeisesti ennestään jo mielenterveysongelmia.
Luulisin ja toivon että tekijä viettää vuosikausia, toivottavasti loppuelämänsä Niuvassa. Velipojalle omasta puolestani osanottoni, toivottavasti uhrin alaikäinen lapsi saa tukea ja on hyvässä paikassa asumassa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Vastaa Viestiin