tre_1982 kirjoitti:Miksi ihmisiin liittyvät jutut eivät ole mulle läheskään niin pahoja kuin eläimiin liittyvät?

Mulla on ihan sama, ihmiset saavat tehdä toisilleen tai itselleen mitä tahansa, eikä mitkään tuollaiset onnettomuudet tai sairaudetkaan liikuta niin rankasti kuin kärsivät eläimet.. Varmaan johtuu tuostakin, että eläimet eivät taatusti
ikinä ole syyllisiä
mitenkään omaan tilanteeseensa, mutta kyllä se suurimmilta osin johtuu siitä, että pidän eläimiä paljon korkeammassa arvossa kuin ihmisiä.
Varmaan pahiten liikuttanut kotimainen uutinen oli siitä keskisuomalaisesta kennelistä. Löytyi satapäinen koirajoukko (ja joitakin kissoja) pienestä omakotitalosta, monilla epämuodostumia, paiseita ja ties mitä, kun ei oltu viitsitty hoitaa. Tuosta oli juttu tänäkesänäkin vielä lehdessä (taisi tapahtua 2006), ja ilmeisesti muitakin oli tapaus kovasti koskettanut - ihmiset olivat ympäri Suomen ajaneet koirakotiin, johon koirat otettiin "huostaan", lahjoittaneet leluja, ruokaa, rahaa, tai sitten tarjoutuivat vain lenkittämään. Ne koirat taisivat saada miltei jokainen uuden kodinkin. Oikeus jakoi rankalla kädellä tuomioita, ja taisivat kennelinpitäjät saada
kahden vuoden eläintenpitokiellon
Sydän skippaa muutaman lyönnin kun luen kertomuksia noista lemmikkien viimeisistä hetkistä, olen toistaiseksi saanut uskoteltua itselleni, että meidän elukat on kuolematonta sorttia..