Yksityisetsivän työ, kysykää te, minä vastaan

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

ahaa...niin toi työnteko tuli seuraavaksi mieleen, koska tuskin kovinkaan usealla on varaa lakata tekemästä töitä kadottuaan. mutta niin miten se sitten onnistuisi, jos ei pääse pimeästi duuniin, kun työnantaja tarvitsee henkilötiedot jo pelkästään palkanmaksua ajatellen.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

Kalessin kirjoitti: mutta niin miten se sitten onnistuisi, jos ei pääse pimeästi duuniin, kun työnantaja tarvitsee henkilötiedot jo pelkästään palkanmaksua ajatellen.
Se onnistuu hyvin vaikeasti. Tarkempia tietoja en viitsi antaa, koska sellaisia tietoja ei oikein viitsi levitellä julkisilla foorumeilla, kun sillä tiedolla ei voi tehdä kuin laittomuuksia.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

totta, mutta luulisi, että se on suomessa lähes mahdotonta vaikka rikkoisikin lakia?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Olen itsekin miettinyt tuota "katoamista", ja yhtään liioittelematta voisin vakuuttaa että tuota pikaa etsintäni lopetettaisiin ja minut julistettaisiin kuolleeksi.

Minulla ei mitään syytä ole kyseistä temppua kumminkaan tosielämässä tehdä, kunhan olen pohtinut kaikenlaisia juttuja, Suljetun Huoneen Arvoituksen tyyliin.

Onneksi isä toi eilen tuliaisia, litran pullon Chivas Regalia. Ei kylläkään lempijuomaani mutta tokko pahastutte jos siitä pikku siivut otan.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

no munhan täytyy nyt ihan viranpuolesta loukkaantua suunnattomasti, sitä nimittäin varmasti odotetaan, joten ota nyt tän kerran sitä regalia. mun on kuitenkin pakko loukkaantua, että yleinen kireys pysyy yllä :lol:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Kalessin kirjoitti:no munhan täytyy nyt ihan viranpuolesta loukkaantua suunnattomasti, sitä nimittäin varmasti odotetaan, joten ota nyt tän kerran sitä regalia. mun on kuitenkin pakko loukkaantua, että yleinen kireys pysyy yllä :lol:
Otin pienet. Nyt taidan ottaa pari olutta, tuota Regalia en taida vielä tänään tyhjentää.. Ainakaan kokonaan. :D
Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

Kalessin kirjoitti:totta, mutta luulisi, että se on suomessa lähes mahdotonta vaikka rikkoisikin lakia?
Tietyillä aloilla, missä käytetään suuria määriä kouluttamatonta työvoimaa, sitä tapahtuu jatkuvasti. Muutaman kerran on uutisissakin ollut siitä että miten esim. siivousfirmojen listoilla on ihmisiä, joiden työt tekeekin oikeasti useampi eri ihminen, mutta palkkaa maksetaan näennäisesti vain tälle yhdelle.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

mä olen kaiketi niin jenkkileffojen turruttama, että uskon näihin "vääriin papereihin" yms. mutta tehtaillaanko suomessa ns. vääriä henkkareita ja jos näin on niin miten niiden hakeminen/saaminen onnistuu. En tarkoita, että mistä niitä saa, vaan lähinnä sitä mistä lähteä etsimään ja voiko niitä ihan tavallinen tallaaja saada käsiinsä?

mites muuten nämä puhelujen jäljittämiset, onko se todella niin, että puhelun jäljittämiseen menee tietty aika ja ihmistä on roikutettava linjalla vaikka se 2 minuuttia, jotta tarkka paikka saadaan selville? katselin nääs viikonloppuna (yllätysyllätys) jenkkihapatuselokuvaa, jossa nainen pakoili miestään ja "luuli", että tietyn mittaisia puheluita ei saa jäljitettyä, kun siinä pahispoliisi voivotteli miten tyhmiä ihmiset on, kun kaikki saadaan siiinä silmänräpäyksessä jäljitettyä...niin, että kuin on? onko mahdollista?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

Kalessin kirjoitti:mä olen kaiketi niin jenkkileffojen turruttama, että uskon näihin "vääriin papereihin" yms. mutta tehtaillaanko suomessa ns. vääriä henkkareita ja jos näin on niin miten niiden hakeminen/saaminen onnistuu. En tarkoita, että mistä niitä saa, vaan lähinnä sitä mistä lähteä etsimään ja voiko niitä ihan tavallinen tallaaja saada käsiinsä?
Minulla ei sen tarkempaa tietoa ole kuin että niitä on. Nykyiset henkilöllisyystodistukset tosin lienee aika vaikeita väärennettäviä, mutta vanhoja sinikantisia passeja ilmeisesti väärennettiin aika paljonkin.
Kalessin kirjoitti:mites muuten nämä puhelujen jäljittämiset, onko se todella niin, että puhelun jäljittämiseen menee tietty aika ja ihmistä on roikutettava linjalla vaikka se 2 minuuttia, jotta tarkka paikka saadaan selville?
Se taisi olla totta joskus analogisten puhelinsysteemien aikana, muttei enää digitaalisten puhelinjärjestelmien aikaan.
CJS
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:19 pm

Viesti Kirjoittaja CJS »

Kemper Boyd kirjoitti:
Kalessin kirjoitti:mites muuten nämä puhelujen jäljittämiset, onko se todella niin, että puhelun jäljittämiseen menee tietty aika ja ihmistä on roikutettava linjalla vaikka se 2 minuuttia, jotta tarkka paikka saadaan selville?
Se taisi olla totta joskus analogisten puhelinsysteemien aikana, muttei enää digitaalisten puhelinjärjestelmien aikaan.
Ja yksityisetsivähän ei pääse käsiksi kenenkään puhelutietoihin sen kummemmin kuin kukaan mukaan poliisia lukuun ottamatta.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Näilläkin palstoilla on ollut juttua espanjalaisesta toimistosta nimeltä Metodo3, joka sai tehtäväkseen etsiä pikku-Maddya. Jotkut ovat epäilleet, että toimeksiannon lopputuloksena ei olisikaan totuus, vaan vanhempien toivoma lopputulos.

Voiko yksityisetsivä joutua sellaiseen eturistiriitaan, että toimeksiannossa pyydetään haluttua lopputulosta, eikä välttämättä totuutta?
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Jos sinulle annettaisiin tehtäväksi selvittää Raisa Räisäsen tapaus, uskoisitko, että pystyisit selvittämään casen? :twisted:
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

CJS kirjoitti:Ja yksityisetsivähän ei pääse käsiksi kenenkään puhelutietoihin sen kummemmin kuin kukaan mukaan poliisia lukuun ottamatta.
Ei pääse ei, mutta järjestäytyneemmät rikolliset pääsee kyllä :)
konsta kirjoitti:Voiko yksityisetsivä joutua sellaiseen eturistiriitaan, että toimeksiannossa pyydetään haluttua lopputulosta, eikä välttämättä totuutta?
Voi joutua, se on pohjimmiltaan sitten ammattieettinen kysymys. Itse näen että minulla on perimmäinen velvollisuus löytää totuus eikä toimeksiantajaa miellyttävää lopputulosta.
lost kirjoitti:Jos sinulle annettaisiin tehtäväksi selvittää Raisa Räisäsen tapaus, uskoisitko, että pystyisit selvittämään casen?
En minä mikään Jussi Vares ole, jolla käy aina mäihä :)

Tosin pitää huomauttaa, että kyllä niitä on sellaisia selvittämättömiä katoamisia ollut jonkin verran, jotka sitten ovat selvinneet yksityisetsivän tutkimusten perusteella. Syyt siihen on aika yksinkertaiset. Joko poliisi ei ole tutkinut tapausta kovin perinpohjaisesti, tai sitten jokin tietolähde tai johtolanka on jäänyt poliisilta huomaamatta.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Onko esimerkkejä noista katoamistapauksista? Kerro joku tapaus vaikka keksityillä nimillä.

Mitä taas järjestäytyneeseen rikollisuuteen tulee, sen olemassaolo Suomessa on aika minimaalista. Ryhmittymät ovat yleensä enemmän tai vähemmän alkoholin/huumeen käyttäjistä itsekseen muodostuneita. Tietyt "klubit" poissuljettuna. Nämäkin ovat kyllä järjestäen kaikki poliisin seurannassa. Semmosta hight-tech rikollisuutta en juurikaan usko Suomesta löytyvän. Miksi olisikaan? Kaikille sen alan taitajille löytyy hyväpalkkaista duunia koska vaan, eikä mitään "keskuspankin kultavarantoja" meillä pysty pöllimään.
Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

EuroJR kirjoitti:Onko esimerkkejä noista katoamistapauksista? Kerro joku tapaus vaikka keksityillä nimillä.
Esimerkki mistä luin joskus oli amerikkalaisen yksityisetsivän John Landrethin kokemuksista. Lievästi jälkeenjäänyt teinityttö oli kadonnut äidiltään ja poliisin tutkimukset eivät johtaneet mihinkään. Yksityisetsivä oli jonkin aikaa tutkinut tapausta ja mennyt sitten haastattelemaan tytön isää, jota ei missään vaiheessa pidetty epäiltynä tapauksessa. Kesken haastattelun sitten isä totesi että "sinähän tiedät että minä tein sen".

Isä oli syystä tai toisesta ampunut tyttärensä, pistänyt sadan gramman paloiksi ja sirotellut palat tienposkeen.

Mitä järjestäytyneestä rikollisuudesta vielä: olen kuullut joskus että isomman luokan huumebisneksessä on kyetty jonkin verran ostamaan tietoja puhelinoperaattorien työntekijöiltä, kun on syystä tai toisesta haluttu seurata jonkun soitteluja.
Vastaa Viestiin