Kysy mitä vaan ylläpidolta paitsi moderoinnista (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

annaanna

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Lukitut ketjut - estetyt keskustelut

Missä voi keskustella tästä henkirikoksesta tällä palstalla? Tämä ainoa http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... a*#p626581 löytämäni aloitettu ketju Ajankohtaisia -osiossa on LUKITTU. En löydä toista aloitettua ketjua. Tutkinnasta mahdollisesti jotakin tietoa annetaan kesälomakiireitten jälkeen, vangitsemisista jne, mihin päivitetään tietoja?

Henkirikoksesta on uutisoinut myös mm. Yle eli on tapahtunut tosiasia:
30.6.2014 klo 15:52 | päivitetty 30.6.2014 klo 15:52
Imatran henkirikoksesta epäillyt ilmoittautuivat itse poliisille
Kaksi ihmistä on otettu kiinni Imatran Virasojalla viikonloppuna tapahtuneesta surmatyöstä. Teosta epäillyt mies ja nainen ilmoittautuivat poliisille itse.

Imatralla viikonloppuna sattuneen henkirikoksen tutkinta jatkuu.

Maanantaina aamulla poliisi on ottanut rikokseen epäiltynä kiinni Imatralla alle 40-vuotiaan miehen ja naisen. Kiinniotetut ilmoittautuivat poliisille itse. Kuulustelut ovat alkuvaiheessa.

Lisäksi poliisi on ottanut kiinni kuultavaksi useita uhrin lähipiirissä olleita henkilöitä.

Viikonloppuna Imatralla Virasojan kaupunginosasta löydettiin asuuntoonsa surmattu mies. Poliisi tutkii tapahtunutta tappona.

Tästä tapauksesta löydän vain kaksi lukittua ketjua,
ensin avattu (Ajankohtaisiin):
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=16978

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=16987
ja tässä toisessa (Henkirikokset) NancyDrew -nikki kyseleekin, että missä tästä voi keskustella, kun ensimmäisenä aloitettu ketju oli tuolloin lukittu.

Kertokaa!
Medborgare
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Medborgare »

Tässä linkissä on ihan ok neuvot yksityisyyden suojaamiseen netissä, mutta sellaista olen miettinyt että miksi siinä ei mainita Tor verkkoa lainkaan?

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=12&t=15773
Maan tavan mukaan asialla ovat nimettömät sankarit, jotka ovat erityisen aktiivisia murha.info -sivustolla ja Iltalehden keskustelusivuilla, jotka ovat suomenkielisen netin surkeimmat likaviemärit.

http://www.mikkoniskasaari.fi/node/181
Kilomies
System Administrator

Viesti Kirjoittaja Kilomies »

Medborgare kirjoitti:Tässä linkissä on ihan ok neuvot yksityisyyden suojaamiseen netissä, mutta sellaista olen miettinyt että miksi siinä ei mainita Tor verkkoa lainkaan?

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=12&t=15773
Tor verkko on minfoiluun ihan ok.
Suojaa suomalaisilta ip selvittelyilta hyvin.

Aikaisemmin olen kokenut etta se on hiukan monimutkainen kayttaa, mutta asiaan on tullut parannuksia, nyt kun joka kayttojarjestelmalle saa oman Tor -selaimen.

Torrissa on omat heikot kohtansa, siinahan liikenteesi oman koneen ja vaikka minfon valilla kierratetaan salattuna useamman palvelimen kautta, joten kaytetyn palvelun mahdollisesti rekisteroidessa ip:si, sinne jaa joku sattumanvarainen.
Kuitenkin se palvelin mista liikenteesi sujahtaa avoimen netin puolelle ja jatkaa kaytettyyn palveluun, saattaakin sitten olla jonkun napparan nortin tai tiedustelupalvelun kone, joka keraa sen datan mika saalaamattomana sitten ulos menee.
Tosin koska tamakin ulosmenonoodi vaihtuu koko ajan, niin tosiaan ainakin minfoiluun oikein hyva tyokalu.

Voisin paivittaa noita ohjeitani, alla alkuun 'internet rikosten selvittely' ketjusta napattu oikein hyva linkki windows tietoturvaan, jossa Torristakin puhutaan.
Pitka, mutta lukemisen arvoinen.

https://personaldatasecurity.wordpress.com/
Let's change the game mode, and we can disco dominate.

https://www.youtube.com/watch?v=CCLGUQ5LN-4
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Semmoinen systeemi voisi olla nykyistä parempi, että ainoastaan se, jolle on vastattu, voi vasikoida toisen viestin. Näin keskustelut eivät katkeaisi, kun joku ulkopuolinen päättää, että toinen sanoi nyt tuossa rumasti, tai käy kammalla jonkun vihamiehen kirjoituksia läpi, jos sattuisi löytämään syyn vasikointiin.

Useimmat keskustelijat kestävät vähän reippaampaa menoa, eivätkä vasikoi toisiaan kuitenkaan. Itse en ole koskaan vasikoinut ketään, enkä aio vasikoida. Kestän ihan hyvin kovempaakin haukkumista (kunhan se nyt pysyy täällä foorumin sisällä, ja on joku järki takana), eikä sen vuoksi tarvitse ketään lomalle lähettää.

HansVälikäden tyyliset OIKEAT palstan häiritsemiset ovat asia erikseen. Tosin nimi on hauska=)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
kerroush
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja kerroush »

Löytyipä nimimerkki Kuolemannaakan kanssa yksi asia, josta olemme täsmälleen samaa mieltä. Hyvä hyvä, kirkkhakkine.
Rescuer
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

naakan idea on muuten ihan kannatettava, mutta estäisi puhtaasti spämmäämisen takia tehtyjen aloitusten "vasikoinnin". Ja niitä on tuntunut tulevan yhä tiheämmin... Yhteistä niille tuntuu olevan, että kyseessä on juuri rekisteröityneen nimimerkin ensimmäinen (ja viimeinen) kirjoitus ja sekä viesti että nimimerkki katoavat bittiavaruuteen ilman että tuomioistuimeenkaan mitään tulee.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Rescuer kirjoitti:naakan idea on muuten ihan kannatettava, mutta estäisi puhtaasti spämmäämisen takia tehtyjen aloitusten "vasikoinnin". Ja niitä on tuntunut tulevan yhä tiheämmin... Yhteistä niille tuntuu olevan, että kyseessä on juuri rekisteröityneen nimimerkin ensimmäinen (ja viimeinen) kirjoitus ja sekä viesti että nimimerkki katoavat bittiavaruuteen ilman että tuomioistuimeenkaan mitään tulee.
Hmm... totta. No jos tämän spämmäämisaloitukseen ensimmäinen vastaaja voisi vasikoida?=) No, ei oikein sekään toimi. Tai ketjun ekan viestin saisi vasikoida kuka vaan, ja ylläpito sitten päättäisi, onko avaus liian huono. Jos kukaan ei vasikoi, niin ketju olkoon olemassa.

Vasikointi saisi kyllä mielestäni olla julkista, niin varmasti vähenisi. Jos oikeasti on syytä vasikoida, niin kai sen voi tehdä julkisestikin. Kaikkihan näkevät tällöin, että aihetta on. Nyt ei tiedä, kuka on vasikoinut vai onko kukaan, eikä tajua edes, mistä viestistä tuomio tulee. Se, ettei ylläpito edes laita linkkiä siihen viestiin, josta tuomio tuli, on aivan älytöntä, ja pelkästään peittelee sitä, kuinka mitättömistä syistä tuomiot joskus/useimmiten tulevat. Olen tätä jo pyytänyt monta vuotta, että osaisin parantaa tapani.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Eikö tuota sirpa-trollia jo saatas ikibanniin?
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Joka toista haukkuu ni ite on.
mikaelk

Harpo kirjoitti:Joka toista haukkuu ni ite on.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Mitkä sun motiivit on palstan suurinta trollia puolustaa? Ai koska olen kanssasi erimieltä ulvila-jutussa? Sirpa jauhaa paljon paskaa ja puuttuu epäolennaisuuksiin turhan usein, katsopa vaikka mitä laittelin sirpan nimikko-ketjuun..
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Sirpalla on oma maailmansa ja hänen teksteistään on usein vaikea löytää sitä logiikkaa, millä hän yhdistelee asioita saman sateenvarjon alle esim sen mukaan, että ne ovat tapahtuneet samoihin aikoihin. Se on turhauttavaa. Mutta yhtä usein hänellä on asiaa ja varsinkin ajattelemisen aihetta. Ei tule palstalta mieleen nimimerkkiä, joka olisi vähemmän trolli. Jos siis tietää, mitä trolli tarkoittaa.
Kuten olen sanonut, sinusta en ole yhtä varma. Mutta kyllä tämä Sirpa-mielipiteesi vahvistaa vain sitä, että kohdallasi ei ole kyse trollauksesta vaan älynlahjoista.
Sirpa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

On tämä kyllä uskomatonta - laitan tiskiin faktana Ulvilan tapauksen kaikkien osapuolten omat sanat, siis viranomaisten, plus oikeusprosessin käynnistäneen valtionsyyttäjän sanat, ja ihmiset ryhtyvät kiipeämään seiniä pitkin?!

Minkä minä sille voin, jos Anneli Auer on itse kertonut olleensa tapauksessa stunttina, "ottanut syntipukin roolin" ja syyttäjä todistaa asian väittämällä, että Auer on lavastanut.

No, mitä helkkaria tämä muuta on kuin lavastamista, josta AA sanoi vielä tehneensä sen siksi, että "homma tuli hoidettua".

No nyt kai se homma on hoidettu, kun hän kerran tämän asian (jopa) teille paljasti.

Tässä Anneli Auerin omat sanat lehtiartikkeliin laitettuna:
"- Mä olen tämmöisen syntipukin roolin sitten ottanut... että homma tuli hoidettua".
Voiko sitä nyt selvemmin enää sanoa?! Sitä on kriisikokouksen paikka; sitä lähti syyllistäjiltä syytetty ja puolustajilta martyyri, ja ne on minun kimpussa kuten on ateistit ja uskovaisetkin.
Alethes doksa meta logu
mikaelk

Harpo kirjoitti:Sirpalla on oma maailmansa... Ei tule palstalta mieleen nimimerkkiä, joka olisi vähemmän trolli. Jos siis tietää, mitä trolli tarkoittaa.
Kuten olen sanonut, sinusta en ole yhtä varma. Mutta kyllä tämä Sirpa-mielipiteesi vahvistaa vain sitä, että kohdallasi ei ole kyse trollauksesta vaan älynlahjoista.
"Trolli, nettislangissa henkilö tai keskusteluviesti, jonka tarkoituksena on provosoida ja häiritä muita keskustelijoita"
Harpo kirjoitti:Kuten olen sanonut, sinusta en ole yhtä varma. Mutta kyllä tämä Sirpa-mielipiteesi vahvistaa vain sitä, että kohdallasi ei ole kyse trollauksesta vaan älynlahjoista.
Uskallan väittää etten ole tämän mielipiteeni kanssa yksin.. Oli miten oli, jotain kertoo sekin että Sirpalla löytyy tuomioitakin, ja perusteena nimenomaan trollaus. Mainittakoon että tällä hetkellä hänellä tuntuu olevan jokin ongelma esim sanan: usko kanssa.. 8)
Sirpa

hänellä tuntuu olevan jokin ongelma esim sanan: usko kanssa.. 8)
Mitä sinä täällä meuhdot?! Minun piti olla vihamiestoimintosi takana jo ajat sitten. :evil:

Onko trollausta kertoa faktat Ulvilan tapauksesta, ja tuoda julki syyttäjä Valkaman sanat, valtakunnansyyttäjän sanat, ex-tutkinnanjohtaja Joutsenlahden sanat ja edellä olevat Anneli Auerin sanat, koska ne eivät sovi sinun uskoosi Anneli Auerin syyllisyydestä?

On totta, että niillä ei edes ole mitään tekemistä koko syyllisyyden kanssa, koska ennen näitäkin Anneli Auerin sanoja, se on ollut täysin mahdoton skenaario, ja jostain omituisesta syystä olet nyt aivan raivona, kun tajuat oman idiotismisi. Mene kivittämään muita välillä.

Ihme tapaus. Uskoon peustuva ajattelu kuuluu keskiajalle. Eikä se ole koskaan kuulunut rikostutkinnan piiriin - kirkon noitavainojen aihepiiriin korkeintaan, joten tuo usko-ongelma on omassa päässäsi.

(Sama tieteellisesti: kun ihmisen mielipide saadaan fiksoitumaan tunteen kautta tietyn suuntaiseksi, sitä ei pysty voittamaan järjen äänellä. Tämän jälkeen henkilö ryhtyy vahvistamaan omaa mielipidettään kokoamalla vain siihen sopivaa havaintoainesta.

Lopulta hän on jo tilanteessa, jossa faktat ja tosiasiat kaatavat hänen koko minänsä, jos ne ovat ristiriidassa mielipiteen kanssa, koska tuosta mielipiteestä on tullut niin tärkeä osa hänen identiteettiään. Joutuessaan tarkistamaan mielipidettään, hän joutuisi laittamaan kyseenalaiseksi koko minuutensa.

Mielipide on tämän mekanismin kautta erittäin vaarallinen, kun se sitoutuu tunteeseen, jota henkilö itse lopulta kutsuu uskoksi.

Tämä väite "trollauksesta" tässä tilanteessa - miten hän kokee tunne tasolla nyt nämä esitetyt faktat - vahvistaa myös tätä tieteellistä tosiasiaa.)
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Viittaan tänne kirjoittamaani:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 00#p631400

Ja tässä edellä meillä on nyt sitten nimimerkki, joka on edellä olevassa kirjoituksessa puhumani psykologinen ase. Katsokaa edelle, että mitä hän kirjoittaa, mitä hän toivoo minulle tehtävän vain siitä syystä, että toin hänelle esiin faktat.

Koittakaapa arvata, että mihin kaikkeen tuollainen ihminen pystyy ihan live-elämässä yllytettynä?!
Alethes doksa meta logu
Vastaa Viestiin