Bodomin vaalea mies

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^^ Viittaan Sariolan ed. tekstiin.

Ai - keskimittainen 175cm on ihan eri kuin pitkä 180 cm.

Pyöreät kasvot saattoivat Gustafssonilla hyvinkin olla - jokuhan kuvaili kasvojen olleen turvoksissa.

Vaalenruskea tukka - mahdollisesti - ainakin nykykuvista näkee, että Gustafssonin hiukset ovat ruskeapigmenttiset. Mikä hiusten väri on ollut Bodomilla - 18 vuotiaalla Gustafssonilla - sen voi vain arvata.

Normaali ruumiinrakenne.

Ja vaatetuksen värit juuri niin kuin ne olivat Gustafssonilla teltalta löydettäessä.

Lisäksi me kaikkihan tiedämme, että tuo kuvaus tehtiin viikko tapahtuneesta.
...........................................


Sitä en itse ryhdy arvailemaan tai väittämään oliko tuo kulkija Gustafsson - mutta sekin on mahdollista.

No Tenovuohan kertoi siitäkin esimerkin kuinka "aivovaurio" ihminen oli hiipparoinut ympäriinsä tietämättä itse siitä mitään. Sekin on mahdollista. :shock:

No mutta kaikki tämä on vain omaa pohdintaa ja arvailua.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kaikille lienee tuttu se kuva murhaniemeltä, jossa NG on poliisien kanssa näyttämässä paikkoja v. 1960 vähän ennen juhannusta. Siitä kuvasta näkee, että silminnäkijä määrittää hänet kyllä tuohon aikaan pitkäksi, hoikaksi ja tummaksi. Vanhemmiten hän on tietysti vankistunut huomattavasti. Ei siinä juuri jää muuta vaihtoehtoa.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Sariola kirjoitti:
awa kirjoitti: ...................

Mutta miksi olisi valehdellut - miksi ei kertonut kalastajista jo tuolloin.

Miksi ei kertonut kalastajista POLIISILLE ?? Outo tapaus - tai perin kummallinen muisti ?
Muistikuvat voivat olla hämäriä ja epäselviä, tai yksinkertaisesti voi muistaa väärin. Noille muisteloille ei kannata panna liikaa painoa. Hän voi muistaa väärinkin!
:oops:
Se se on kumma asia, kun onkimiehiä ei ole löytynyt, vaikka hyvin nähty.
Jos hypnoosissa muistaisi näitten tärkeiten henkilöitten tuntomerkit. :oops:
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Onhan jo v. 1960 poliisille kerrottu kahdesta aikamieskalastajasta läntisessä niemessä silloin edellisenä iltana. Poliisi oli niitä kuuluttanutkin ilmoittautumaan, mutta ei ole kuulunut - eivät ole ilmoittautuneet. Tästä tiedosta ovat poliisille kertoneet varmaan muut kuin NG. Heistä oli kirjoiteltu lehdissäkin. Taisi olla kuviakin niistä jätetyistä ahvenista. Ahventen aitous saattoi kyllä olla kyseenalainen.

Niin. Miksi eivät ilmoittautuneet nuo aikamieskalastajat? Siinäpä vasta kysymys.

"Lisäksi rannalla on nähty onkimassa kaksi aikamiestä, jotka poliisin hälytyksistä huolimatta eivät koskaan ilmoittautuneet. Käyntikorteikseen he olivat jättäneet rantakivelle onkimansa ahvenet."


Kuka lienee nuo nähnyt? Kyllä kai tuossa on perää.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Onkijoita oli noita

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Järvellä oli aika monta onkijaa tuona aamuna.
8)
Eveliina L
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Eveliina L »

Kiinnostavaa olisi tietää, että millä perusteella tarkalleen ne kalamiehet on voitu sulkea tutkimuksista pois, jos kerran niitä ei ole koskaan löydetty kuulusteltaviksi.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^^Ei näitä kalastajia ole mitenkään suljettu pois tutkimuksista. Gustafsson 2004 kuulusteluissa - kertoi jopa keskustelleensa näiden kalastajien kanssa ??

Kalaporukoita murhaniemen ympäristössä on todennäköisesti illan aikana ollut useitakin, mutta nämä Karjalaisen näkemät nuorukaiset ovat mitä ilmeisimmin olleet telttaseurueesta. Nämä "aikamieskalastajat" päätyivä siten lehtien otsikoihin ja eri tiedoitusvälineisiin.

Poliisin etsintäkuuluttamat epämääräiset kalamiehet - ei todellakaan - pyynnöistä huolimatta ole koskaan ilmoittautuneet poliisille.

Eli näistä "kalastajista" ainakin toinen on kuollut 5.6.60 kiilusilmän hyökkäyksen seurauksena - ja jos toinen nähdyistä oli Gustafsson - hän ei tunnetusti muista mittään - vaikka kuinka koputtaa :roll:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Konsta, ihan vaan siitä syystä, kun sellaisia ei ole tainnut ollutkaan.

Ei kalastajia, eikä kaloja.

Eivät mitkään kalat kauaa kalliolla yksin viihdy, vaan kyllä ne joku eläin käy tarpeeseensa viemässä alta aikayksikön.

Jos kettu on kohdalle sattunut, niin siinä on mennyt Y-tikkukin sen myötä.

Kas onhan noita muitakin elukoita ja varsinkin siihen maailman aikaan, kun asutus ei ollut niin tiivistä kuin nykyään.

Onhan vonut käydä niin, että Sepiltä on jääneet kalat Y-tikkuun, jos on joutunut kiireessä teltalle lähtemään kesken onginnna ja tilanhoitajarouvan kertomukset kalastajiin on jälkeen päin sotkettu samaten kuin, kalastajat ja kalatkin.

Gusselle on jäänyt illasta hatara muistikuva kaloista ja Y-tikusta, joita sitten kun on aikansa vatvottu, ovat muuttuneet täksi nykyiseksi myytiksi, nämä aiemmat vain spekulaatioinani.

Gussen tarinoihin ei nyt kannata mihinkään kovinkaan paljon uskoa, sillä sellaista liirumlaarumia sieltä on tullut, ettei mikään ihme ole, jos kaikki asiat sekoaa.

11 puukoniskua päähän.

Naama säpäleinä.

Torstaina heräsi, vaikka tiistaina jo jutteli äitinsä kanssa.

Kolmeen viikkoon ei tiennyt murhista mitään, vaikka niistä häneltä jo aiemmin kysyttiin, montako murhaajaa oli.

Ei muistanut uitiinko ja oliko omat uimahousut, vaikka heti kohta muistaa, että yöllä laittoi omat uimahousut jalkaansa.

Vesi oli illalla kylmää, mutta silti piti yöllä mennä kokeilemaan, olisiko vesi tullut yhtään lämpöisemmäksi yön aikana, sekä monta muuta.

Pari asiaa on sitten niin vakuuttavia kuin olla ja saattaa. "Prätkiin ei sitten koskettu ja minä en ole murhaaja", joten sillä sipuli, sanoi Espoon käräjäoikeus ja julisti syyttömäksi.

Nämä kaikki loput ovat faktaa ja ne voi halutessaan tarkistaa lukemalla koko Murhainfon Bodomin osiot, joten konstan ei tarvitse tässä kohden vielä haukkua minua valehtelijaksi,vaikka mieli niin kait tekisikin.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Joo, ei kannata uskoa tai välittää NG:n puheista. Hän ei ilmeisesti muista juuri mitään, kertoo mitä on kuullut, tai lehdistä lukenut. Osan voi muistaa väärin. Aikaa on kulunut liikaa.

Tietoa pitää löytää muista lähteistä. Poliisilla se olisi tieto, mistä on saatu tietoa näistä kahdesta aikamieskalastajasta. Onhan täällä areenoilla esiintynyt lehtileikkeitäkin asiasta, eli kyllä niistä on kovasti silloin puhuttu. On jäänyt selvittämättä, ketä nämä olivat.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Joo, ei kannata uskoa tai välittää NG:n puheista. Hän ei ilmeisesti muista juuri mitään, kertoo mitä on kuullut, tai lehdistä lukenut. Osan voi muistaa väärin. Aikaa on kulunut liikaa.
.
On hienoa huomata, että Sariola suhtaudut noihin Gustafssonin lausuntoihin hieman kriittisemmin kuin jotkut muut. Esimerkiksi - nyt jo palstoilta poistunut nimimerkki Urho, joka uskoi jopa Gustafssonin omat kertomukset vammoistaan sanatarkasti. No Urhoa sen enmpää kommentoimatta - jokainen voi lukea hänen jäämistöään, mielenkiintoisten tekstien muodossa foorumilta.

Muutoin olen samaa mieltä Sariolan kanssa Gustafssonin kertomuksista. Niistä todella syntyy vaikutelma, että NG n tarinat ovat erikoinen sekoitelma faktaa ja fiktiota.
Viimeksi muokannut awa, Ti Marras 27, 2007 12:07 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Gustafsson on lausunut lähes kaikkiin kysyttyihin asioihin vaihtelevasti vuosien saatossa. Ainut varma vastaus on ollut että hän ei ole murhaaja ja ehkä jotain muuta pientä. Tällä tavalla vastaukset ovat yhtä soppaa, ei voida enää saada varmuutta, mistä tiedot on peräisin. Oliko G. jutellut sairasauton miehen kanssa jo matkalla Bodomilta sairaalaan, sellaistakin tietoa on ollut.

Kuitenkin G. on aina ollut halukas puhumaan, ei ole lyöttäytynyt mykäksi tai kieltäytynyt kommentoimasta jotain kysyttyä asiaa. Tästä on sitten sanottu, että hän on halukas selvittelemään asiaa ja auttamaan poliisia. Tiedä sitten tuon avun ja yhteistyön arvoa, kun ihan kaikki on pimeän peitossa tai niin asiat selitetään. Onhan se sinänsä johdonmukaista, että kun sanoo ettei muista niin ei kans muista tai ainakin muistaa niin metsään että mitään niistä lausunnoista ei voi päätellä. Vai voiko sittenkin? Minkähänlainen tuo G:n arkimuisti näin normaalielämässä lienee?
Nothing is quite what it seems
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En minä muista lukeneeni mistään aikamieskalastajista Bodominjärvellä murhayönä, enkä sen enempää Y-tikuistakaan, ennen kuin joskus Jermon kirjasta.

Saattaa olla, että en ole ihan kaikkea lukenut sen takia, kun maalla piti viettää joka kesä aina kuukausi, jolloin jäi aukkoja tiedostoihin, mutta en kalastajapojista todellakaan ole silloin kuullut ja uskon sen olevankin urbaani legenda.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1372
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Hessu52 kirjoitti:En minä muista lukeneeni mistään aikamieskalastajista Bodominjärvellä murhayönä, enkä sen enempää Y-tikuistakaan, ennen kuin joskus Jermon kirjasta.

Saattaa olla, että en ole ihan kaikkea lukenut sen takia, kun maalla piti viettää joka kesä aina kuukausi, jolloin jäi aukkoja tiedostoihin, mutta en kalastajapojista todellakaan ole silloin kuullut ja uskon sen olevankin urbaani legenda.
Ei todellakaan ole ollut mitään kalastajapoikia. Kukaan muu kuin NG ei ole ko. poikia nähneet. Mysteeriossa on niin kattava otos silminnäkijöitä illalle, eikä kukaan ole heitä nähnyt.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

No noita artikkeleita vilahtelee " Ei vanhene koskaan" dokumentissa.

Siellä 3/3 osan alussa on myös lehtikuva kalansaaliista - siinä näkyy ilmeisesti myös onkivavat. Olisipa kiva verrata noita vapoja niihin tynkiin mistä Gustafsson kertoi telttaseurueen vuolleen telttakepit yms.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:En minä muista lukeneeni mistään aikamieskalastajista Bodominjärvellä murhayönä, enkä sen enempää Y-tikuistakaan, ennen kuin joskus Jermon kirjasta.
Sillä kait on aika vähän merkitystä, oleko juuri sinä niistä lukenut. Aikamieskalastajista oli alussa paljonkin juttua lehdistössä ja poliisi pyysi heitä ilmoittautumaan. Kävikö sitten niin, että kun Nisse viimeistään heinäkuun ensimmäisessä virallisessa kuulustelussa muistikin jotakin, niin aikamieskalastaja-linjasta luovuttiin. Mutta täyttä varmuutta ei kait koskaan saatu sille, että Nils ja Sepi olisivat olleet nuo kalamiehet. Joka tapauksessa Nilsin muisteloihin ei oikeastaan voi luottaa.
Vastaa Viestiin