Gustafssonin persoona

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Sariola, jos juomiin olisi laitettu jotain huumetta ja porukat olisivat olleet siitä taju kankaalla surmien aikaan, niin mihin se aine olisi haihtunut, kun verenkierto on lakannut ja munuaiset lopettaneet puhdistustoimensa.
.
Hessu, mihin unohdit maksan puhdistustoimet?
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:Niin, mutta miten selität käsittämättömän hiljaisuuden. Jos tapaus oli yksinkertainen ja tavanomainen, olisi siinä pitänyt syntyä ääntä kuin sikaa tapettaessa. Mutta ei ole syntynyt. On vallinnut lähes kaamea hiljaisuus! Miten sen selitätä uskottavasti?
Hiljaisuus on tosiaan mysteeri. Ei ole varmaan montaakaan uskottavaa selitystä äänettömyydelle. Yksi on tietysti se, että uhrit ovat olleet unessa, ehkä vähän humalassakin joten nukkuneet siki. Hyökkäys on ollut hyvin nopea, ja ääntä on lähtenyt uhreista mutta vain hetkisen aikaa. Huonolla tuurilla sitä hetkistä ei ole kukaan kuullut. Ehkä Kivilahti nukkui juuri tuolloin.. Vaikea sanoa, mutta tuo äänettömyys on ihmeellinen asia. Tai sitten joku tietää mutta ei avaa suutansa.
Viimeksi muokannut Loka, Su Marras 25, 2007 1:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Loka kirjoitti: ----------

Hiljaisuus on tosiaan mysteeri. Ei ole varmaan montaakaan uskottavaa selitystä äänettömyydelle. Yksi on tietysti se, että yhrit ovat olleet unessa, ehkä vähän humalassakin joten nukkuneet siki. Hyökkäys on ollut hyvin nopea, ja ääntä on lähtenyt uhreista mutta vain hetkisen aikaa. Huonolla tuurilla sitä hetkistä ei ole kukaan kuullut. Ehkä Kivilahti nukkui juuri tuolloin.. Vaikea sanoa, mutta tuo äänettömyys on ihmeellinen asia. Tai sitten joku tietää mutta ei avaa suutansa.


Tuo oli Lokalta asiallinen kommentti. Minä luulen, että tuolle hiljaisuudelle on kyllä olemassa joku hyvä selitys. Sitä ei vain vielä tiedetä.

Veden äärellä ääni kuuluu erittäin hyvin ja huudot olisi kuultu kartanolla. Siellä on ensinnäkin valvottu myöhään, ja toisekseen siellä on lämpimänä kesäyönä varmaan osa nukkunut ikkuna auki, osa todennäköisesti ollut valveillaan, ja huudot olisi normaalitapauksessa kuultu. Mutta ei ole kerrottu siellä kuullun mitään.

Kioskimiehellä kerrotaan olleen mielenterveysongelmia. Olikohan hänellä hallussaan myös hyviä unilääkkeitä. Mahdollisesti. Se olisi yksi mahdollisuus.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Hienoa skoone, että huomasit lisätä tuohon sen maksankin.

Jätien sen tarkoituksellisesti pois, sillä halusin nähdä, kuka lukijoista on se pikku etsivämestari, joka tuon puutteen huomioi.

Skoone se oasaa olla tarkka noissa asioissa.

Mutta mitä siihen meteliin tulee, niin ei sitä ole käytännössä tarvinnut tulla kovinkaan paljon ja kauaa, sillä ei sen koko rehvohkan nuijimiseen olisi mennyt kovinkaan pitkää aikaa ja kun on yllätys etu puolella, niin kenties viimeinen henkiin jäänyt on vasta tajunnut, mitä tuleman pitää.

Eipä ole hänkään saanut varmaan kauhultaan ääntä suustaan, joten helppo on ollut uhrit surmata.

Jos uhrit ovat kuitenkin jotain tajuttomina äännelleet, niin lisää astaloa päähän, niin onpa örinät lakanneet.

Sitten väin lavastelemaan ja siirtelemään ja riisumaan ruumiita (yhtä ruumista), kenties kassin sisällä tavarat tappokivi seuraana järveen.

Tämä siis se teoria, että illalla on aiemmin sattunut tapaturma, jolloin tietyt verijäljet on telttaan tulleet.

Jos joku on niemestä jotain aamulla kuullut, niin on pitänyt sitä kännisten tappeluna ja antanut asian olla ja sitten totuuden paljastuttua, ei enää olisi halunnut itseään sotkettavan asiaan.

Tämä on täysin omasta mielikuvuksestani lähtöisin oleva teoria, eikä mikään todista sen olevan totta, enkä halua tässä ketään erityistä henkilöä osoittaa teon tekijäksi, sillä Espoon käräjäoikeus on vapauttanut Nils Gustafssonin syytteistä.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Mahdollisesti ei ole arvattu etsiä unilääkkeitä tai muuta huumaavaa ainetta alkoholin ohella. Ehkä on vain karkeasti katsottu onko veressä alkoholia. Mahdollista.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Otetaanpas nyt yksi teoriantynkä tänne jatkoksi.

Nyt ei sotketa Gussea tähän osioon mukaan paljonkaan, vaan otetaan kiilusilmä, joka on kytännyt nuoria pusikossa koko pitkän illan ja jo aamuyöhön saakka.

Gusse on sen takia pois kuvioista, koska hänelle on sattunut se tapaturma illalla ja hän on ensiaputoimien, jotka suoritettiin teltassa, on pienen huilin jälkeen poistunut itse leiristä, koska fiilikset retkeilyyn on menneet, eikä halua ole pilata toisten fiilareita.

No Sepi on lähtenyt kalaan ja Tuulikki on käynyt Sepiä rannassa katsomassa, jolloin tilanhoitajan emäntä, joka on ollut vatarannalla pyykillä, on luullut Tuulikkia Gusseksi.

Matkahan on kuitenkin 400 metriä ja vasta-aurinkoon, jolloin näkökyky ei ole se parhain.

Pyykkärihän olisi varmaan kuitenkin eroittanut, jos toisella olisivat olleet yllään pelkät uikkarit ja toisella kunnon vaatetus.

Irmeli on jäänyt yksin telttaan, kun kiilusilmä on huomannut tilaisuutensa tullee.

Hän on kömpinyt telttaan sisään ja Irmeli on luullut Tuulikin tulleen takaisin.

Kiilusilmä on kuitenkin käynyt heti Irmelin kimppuun ja alkanut tätä lyödä kivellä päähän.

Kenties on ollut aikomus vain tainnuttaa uhri, siksi on laittanut kiven pyyhkeen sisään.

Uhri onkin mennyt tainnoksiin, mutta jäänyt korisemaan telttaan.

Samaan aikaan Tuulikki on tullut takaisin teltalle ja kuullut oudot äänet teltan sisältä ja kenties kysynyt Irmeliltä, onko kaikki kunnossa, mutta ei ole saanut mitään vastausta, jolloin hän on lähtenyt hakemaan Sepiä apuun toisesta niemestä, jonne Sepi on jo siirtynyt.

Tuulikki on mennyt Sepin luo ja kertonut tälle, että nyt on jotain vialla teltalla ja lähtenyt sen sanottuaan takaisin juosten lahdenpohjukasta takaisin murhaniemeen, jolloin tilanhoitajan rouva on luullut Tuulikkia toisieksi nuorukaisista.

Kiilusilmä on tällä välin tajunnut Tuulikin lähdön ja arvannut apuja kohta olevan tulossa, joten hän on poistunut teltasta jääden koivun taakse moottoripyörän ja koivun rungon taa suojaan.

Tuulikki on tullut teltalle ja kysynyt taas Irmeliä, eikä vastausta ole kuulunut, tällöin Tuulikki ei myöskään ole uskaltanut mennä telttaan sisään.

Pian Sepi säntää teltalle ja ryömii telttaan, jolloin Tuulikkikin uskaltaa mennä perässä.

Kumpikin kait ehtivät tajuta Irmelin tilan, kun telttakanaan läpi jysähtää isku, ensin toisen ja sitten toisen päähän.

Iskut on helppo kohdentaa matalassa teltassa ja kun Irmeli on maannut vielä kaikkein reunimmaisena, ovat päät varmaan eroittuneet teltan kankaassa kuviona.

Kun kiilusilmä on tämän suorittanut, on hän leikannut maasta löytämällään puukolla läven telttaan, josta suorittanut loput surmaniskut.

Tuulikki on kuitenkin tullut takaisin tajuihinsa, ja yrittänyt teltasta karkuun, mutta ei ole ehtinyt, vaan on tuntenut ulkona murhaajan raivon ja saanut kivestä päähänsä.

Sen jälkeen kiilusilmä on lavastellut teltanpaikkaa ja antanut poliisille monta vihjettä, joista lähteä vikalinjalle.

Gusse tulee takaisin leiriin, kun on ollut jossain nukkumassa känniään pois.

Näkö ja olo ovat molemmat huonot, eikä muistikaan toimi, joten kiilusilmän on helppo tainnuttaa tämä kasan päälimmäiseksi.

Gussen jo pahoin kärsinyt ulkomuoto saa kiilusilmässä oudon säälintunteen aikaan, joten hän ei puukotakaan Gussea, vaan jättää tämän henkiin.

Näinhän se olisi voinut mennäkin, mutta ne saakelin kengät.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:
Kioskimiehellä kerrotaan olleen mielenterveysongelmia. Olikohan hänellä hallussaan myös hyviä unilääkkeitä. Mahdollisesti. Se olisi yksi mahdollisuus.
Uskotko Sariola, että kioskimies olisi käynyt tarjoilemassa nuorukaisille "namia" juuri ennen nukkumaanmenoa ?

Vai olisiko loogisempaa sekoittaa unilääkkeet limpssaan ja kehoittaa lapsukaisia nauttimaan tämä pullo vasta juuri ennen maate menoa ?

Mahdollisesti. Se olisi yksi mahdollisuus.

Mutta Gustafsson tosin kertoi, että "kukaan ei käynyt meitä siellä katsomassa".

No nämä vain omia arvailuja ja pohdintoja unilääkkeiden mahdollisesta käytöstä.
Viimeksi muokannut awa, Ti Marras 27, 2007 10:17 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:
Uskotko Sariola, että kioskimies olisi käynyt tarjoilemassa nuorukaisille "namia" juuri ennen nukkumaanmenoa ?

Vai olisiko loogisempaa sekoittaa unilääkkeet limpssaan ja kehoittaa lapsukaisia nauttimaan tämä pullo vasta juuri ennen maate menoa ?

Mahdollisesti. Se olisi yksi mahdollisuus.

Mutta Gustafsson tosin kertoi, että "kukaan ei käynyt heitä katsomassa".

No nämä vain omia arvailuja ja pohdintoja unilääkkeiden mahdollisesta käytöstä.
Se, mitä Gustafsson kertoi, ei ole oleellista. Mitä ilmeisimmin hän muistaa erittäin huonosti noita tapahtumia, tai kuvittelee, mitä on voinut tapahtua kuulopuheiden perusteella. Totuus voi olla aivan muuta, NG ei vain muista.

Sopiva väli olisi siinä ensimmäisen nukkumaanmenon jälkeen, kun nuoret olivat teltassa nukkumassa, juomapullot ehkä teltan ulkopuolella.
Siinä "ylös 2-aikaa" olisi se aika jolloin ehkä olisi nautittu nukuttavaa ainetta. En tietysti voi sanoa uskovani tähän, mutta tämä on yksi teoria. Jotenkin se äänettömyys pitäisi selvittää.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:
Se, mitä Gustafsson kertoi, ei ole oleellista. Mitä ilmeisimmin hän muistaa erittäin huonosti noita tapahtumia, tai kuvittelee, mitä on voinut tapahtua kuulopuheiden perusteella. Totuus voi olla aivan muuta, NG ei vain muista.
Ai se mitä Gustafsson kertoi ei ole oleellista - huh huh. Mielestäni juuri se on oleellista - hän on nyt kuitenkin ainoa, joka oli paikalla tuolla murhaniemellä murhailtana.

Nuo muistelmat ja kertomukset heti tapahtumien jälkeenkin ovat vain varisin kummallisia - vaikka ovat kummallisia niin ovat hyvin oleellisia seikkoja BJ3S suhteen. Mielestäni.

Tuo on varmasti totta, että lopuksi totuus on jotain ihan muuta kuin mitä Gustafsson kertoo. :shock:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Gustafsson on lausunut lähes kaikkiin kysyttyihin asioihin vaihtelevasti vuosien saatossa. Ainut varma vastaus on ollut, että hän ei ole murhaaja ja ehkä jotain muuta pientä. Tällä tavalla vastaukset ovat yhtä soppaa, ei voida enää saada varmuutta, mistä tiedot on peräisin. Oliko G. jutellut sairasauton miehen kanssa jo matkalla Bodomilta sairaalaan, sellaistakin tietoa on ollut.

Kuitenkin G. on aina ollut halukas puhumaan, ei ole lyöttäytynyt mykäksi tai kieltäytynyt kommentoimasta jotain kysyttyä asiaa. Tästä on sitten sanottu, että hän on halukas selvittelemään asiaa ja auttamaan poliisia. Tiedä sitten tuon avun ja yhteistyön arvoa, kun ihan kaikki on pimeän peitossa, tai niin asiat selitetään. Onhan se sinänsä johdonmukaista, että kun sanoo ettei muista niin ei kans muista tai ainakin muistaa niin metsään että mitään niistä lausunnoista ei voi päätellä. Vai voiko sittenkin? Minkähänlainen tuo G:n arkimuisti näin normaalielämässä lienee?
_________________
Nothing is quite what it seems
Eveliina L
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Eveliina L »

Mielenkiintoista Gustafssonissa on lähinnä se, että miten hän voi olla varma omasta syyttömyydestäänkään, jos hän ei muista mitään? Jos ei muista mitään, ei voi olla varma myöskään siitä. Mielenkiintoista silti, että hän on puhunut niinkin paljon. Minusta se tavallaan käy hyvin yhteen sen kanssa, että hän ei itse pidä itseään syyllisenä tai jos syvällä sisismmässään pitääkin, on täysin välinpitämätön sille seikalle. Itse asiassa se, mikä minua häiritsee eniten on Gustafssonin ilmentämä viileys, mutta kun olen nähnyt ihmisten muutenkin käyttäytyvän vähän vastaavasti julkisuudessa ja muiden edessä, en voi oikein vetää siitäkään johtopäätöksiä.
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Äänien puuttumisesta täytyy huomauttaa semmoisestakin seikasta että aikalaispoliisit olivat kuulemma kuulustelleet varsin valikoivasti.

Kielitaidon puuttumisen takia ei ruosinkielisiin oltu kiinnitetty juurikaan huomiota.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

supernova kirjoitti:Äänien puuttumisesta täytyy huomauttaa semmoisestakin seikasta että aikalaispoliisit olivat kuulemma kuulustelleet varsin valikoivasti.

Kielitaidon puuttumisen takia ei ruosinkielisiin oltu kiinnitetty juurikaan huomiota.
Sorry supernova, mutta mun on pakko laittaa tää eli:
Ko ne ruotsinkieliset ei olis kumminkaan ymmärtäny mitä siellä teltalla huudettiin :lol: :lol:
Muista lähdekritiikki!
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

skoone kirjoitti:
supernova kirjoitti:Äänien puuttumisesta täytyy huomauttaa semmoisestakin seikasta että aikalaispoliisit olivat kuulemma kuulustelleet varsin valikoivasti.

Kielitaidon puuttumisen takia ei ruosinkielisiin oltu kiinnitetty juurikaan huomiota.
Sorry supernova, mutta mun on pakko laittaa tää eli:
Ko ne ruotsinkieliset ei olis kumminkaan ymmärtäny mitä siellä teltalla huudettiin :lol: :lol:
En ymmärrä tätä huumoria. Vikahan ja ymmärryksen puute ei ollut suomenruotsalaisissa vaan poliisissa.

Jos sikaa tapetaan ja se kiljuu niin tajuaako siitä enemmän suomalainen, ruotsalainen, saksalainen vai jenkki. (Noh... ehkä jenkki vähiten)
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Kyllä Suomenruotsalaisetkin OLISIVAT osanneet Suomen kielellä kertoa tietonsa niin halutessaan. :wink:

Olikos illalla kuultu melua? Olihan rannoilla silloin vielä muitakin?

Entä ajatusleikki:
S on kalassa.
Irmeli ja Tuulikki jääneet teltalle.
N jossakin juo viinaa.
N tulee teltalle, alkaa lähennellä Irmeliä...
Tulee riitaa, Irmelillä on menkat jne. Tuulikki lähtee pois.
Tuulikki menee kertomaan S:ll. Samalla kuuluu jotakin ääntäkin(?). Lähtee juosten teltalle.
Teltalla on hiljaista(?)
N käy Sepin ja Tuulikin kimppuun, kun nämä ovat teltassa katsomassa Irmeliä.
Seuraa tappelu, jossa N:kin saa osansa, mutta vie voiton.
N tappaa siis Sepon ja Tuulikin, ehkä joutuu vielä tekemään jotakin Irmelillekin...
Loppu ehtoo kuluu sekavassa mielentilassa. Välillä suunnitteelee yhtä, välillä toista. Ihmisiä alkaa tulla rannoille, N menee makaamaan teltan päälle.

Tämä on ajatusleikki siitä, mitä minun mielestäni on saattanut tapahtua Bodomilla. Laittakaapa omia ajatusleikkejänne, suhtaudun niihin samanlaisella tyyneydellä, kuin te minun tarinaani.

Ja tiedetään, oikeudessa on jo oltu. Siitä huolimatta kannatan omaa teoriaani. En väheksy kenenkään teoriaa. Lukisin niitä täällä julkisesti mielelläni.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Vastaa Viestiin