Tätä vieteriteoriaahan syyttäjä on kertonut alusta asti (ja veikkaan, että itsekin olet ollut samaa mieltä, sattuneesta syystä). Itse olen sitä vastustanut, mutta ei minulla ole tietoa, miten vatsanpeitteet joustaa veitsen alla. Sen tietänee oikeuslääkärit paremmin.one eye kirjoitti:Tähän olisi hyvä kuvailla, että mikä asiantuntija (niina ei kelpaa) ja, että missä tämä tulee ilmi.Pistohaavoja ei ole asiantuntijoiden mukaan annettu eri voimakkuuksilla, vaan veitsen vääntyminen "vieteriksi" esti iskuja uppoamasta.
Löydät haulla monia epäileviä kommenttejani "syyttäjän kumiveitsiteoriaan". Ostan sen kuitenkin paremmin kuin 9v tytön osallistumisen puukotukseen. En aikaisemmin hahmottanut sitä, ettei murhaajalla ollut mahdollisuuksia lyödä iskuja suojattomaan Jukkaan. Olin naureskellut mielikuvaa siitä, että murhaaja hiki hatussa yrittää lyödä puukkoa mahasta läpi, mutta aina se vaan pysähtyy kahteen senttiin (anti-annelisteja tämä ei naurattanut lainkaan, ja he olivat varmoja, että Anneli oli niin väsynyt, ettei jaksanut lyödä kovempaa, tai sitten kidutti ihan huvikseen). Nämä matalat haavat ovat olleet minulle suurin mysteeri koko jutussa, ja usein olen niitä päivitellyt, että miten se edes on mahdollista, ellei mies ole sidottuna.
Nyt kun haavoja tarkasteltuani olen tullut siihen tulokseen, ettei murhaaja antanut käytännössä ainuttakaan iskua suojattomaan Jukkaan, vaan kaikki iskut annettiin tappelun aikana, sinne minne pystyttiin, ymmärrän paremmin sen, etteivät iskut olisi uponneet. Murhaaja ei niin sanotusti pystynyt keskittymään iskuihin, koska kyseessä oli tappelu. Mitään ylimääräistä kiusaamista ja kiduttamista ja silpomista ei ole ollut. Murhaaja löi neljä syvää iskua, ja lopuista ei tullut kunnollisia, koska veitsi meni huonoksi, eikä tappelusta päässyt irti, ennenkuin Jukka oli saatu liki tajuttomaksi ja voitiin vaihtaa aseeksi astalo.
Ei Berg ole minulle mikään auktoriteetti asioissa, joita pohdin itse. En ole koskaan tavannut koko ihmistä.